Aihe: Kosketinsoittimen ostajille!
1 2 3 4 57 8 9 10 1151 52 53 54 55
Synastikki
20.06.2006 11:08:52

Turha tietenkin kysellä jälkeenpäin, mutta haluisin kuulla mielipiteitä, että valitsinko oikein, kun halusin ostaa käytettynä budjettiluokan synan, jota joutuu roudaamaan paljon paikasta toiseen. Musiikkityylinä melodinen heavy/rock. Seurailin melko pitkään käytettyjä ja vaihtoehdoiksi tuli saman verran maksaneet Roland Juno-D ja Korg X5-D, joista valitsin jälkimmäisen.
Olisin kiitollinen, jos kertoisitte kumman olisitte ottaneet ja miksi? Olisiko Juno-D kuitenkin ollut parempi vaihtoehto..?

Kyllä Korg on mielestäni aina korg... ja tuo on ainakin enemmän käytössä pyörivä kone :) ja sit jos haluaa panostaa jatkossa niin ostaa jonkun moduulin niin tuo x5d toimii hyvin kontrollerina kuten herra Warman sitä käyttää :)
Hevihaarukka! ,,/
Janus
20.06.2006 11:52:39
Kyllä Korg on mielestäni aina korg...

Kas siinä pulma.

ja tuo on ainakin enemmän käytössä pyörivä kone :) ja sit jos haluaa panostaa jatkossa niin ostaa jonkun moduulin niin tuo x5d toimii hyvin kontrollerina kuten herra Warman sitä käyttää :)

Joku raja disinformaation levittämiselläkin. Juno-D:ssä on satavarmasti paremmat kontrolleriominaisuudet (mm. Bank MSB/LSB, joista AI2-korgit eivät hirveesti tajua ainakaan Combi-modessa; assignoitava D-Beam). Waveform-muistia 32 megaa, paljon tossa Korgissa olikaan? Oisko max 4 MB. Sitäpaitsi, soundiengine Juno-D:ssä on aika lähellä JV-sarjan modulien (joita Jens, Janne ja mitä näitä nyt on, käyttävät) vastaavaa.

Alkuperäiselle kysyjälle: jos ostit käytetyn X5D:n Juno-D:n hinnalla, niin sori vaan mutta myyjä teki hyvät kaupat - sinä et.
Synastikki
20.06.2006 12:11:17 (muokattu 20.06.2006 12:11:55)

anteeksi tämä erehdys... perustui lähinnä luettuun arvosteluun tuo että Juno-D olisi huono...

EDIT: tai siis useampaankin arvosteluun...
Hevihaarukka! ,,/
Puppet
20.06.2006 15:28:46
Kiitos kommenteista. Oli kiva kuulla tuo, ni osaan ens kerral kysellä etukäteen. Kyllähän tuo Korgikin tähän käyttöön on ihan hyvä ja voin tosiaankin sit joskus laajentaa vaik Rolandin moduuleihin :) Ja tuo X5D:n koskettimisto on yleensä jakanut mielipiteitä, mutta itse tykkään soittaa sillä..
And surely we'll have such good time
gerbba
24.06.2006 20:49:13 (muokattu 24.06.2006 22:31:27)
Olen ostamassa noin 1000 euron kosketinsoitinta. Tähän hintaluokkaan olen löytänyt ainakin Korgin PA-50 ja Triton TR 61-mallit. Kumpaa suosittelisitte perus bändikäyttöön? Entä Rolandin vastaavat, esim. E-50? Entä onko Yamahan PSR-1100 ja PSR-1500 malleista mihinkään?
Janus
25.06.2006 18:46:23
Olen ostamassa noin 1000 euron kosketinsoitinta. Tähän hintaluokkaan olen löytänyt ainakin Korgin PA-50 ja Triton TR 61-mallit. Kumpaa suosittelisitte perus bändikäyttöön? Entä Rolandin vastaavat, esim. E-50? Entä onko Yamahan PSR-1100 ja PSR-1500 malleista mihinkään?

Säestyksellisistä komppikiippareista (jollaisia mm. noi PSR:ät on) ei ole bänditoiminnassa juuri mitään hyötyä. Noista mainitsemistasi paras on TR 61.

Sinuna laittaisin pari sataa lisää ja ostaisin tämän (Yamaha MO6):
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-187547.html
philias23
25.06.2006 23:04:19
Sinuna laittaisin pari sataa lisää ja ostaisin tämän (Yamaha MO6):
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-187547.html

Jep, itse olen ollut kovasti tyytyväinen...vielä kun joskus oppis kunnolla käyttämäänkin:)
Lenenlor
30.06.2006 10:45:05

Hmm.... nyt hieman tyhmempi kysymys tähän väliin (tosin uskon tietäväni vastauksen) ihan vain varmistaakseni asiaa....

Olen ostamassa ihan lähi-aikoina uutta synaa, heh sanoitte Korgeista mitä tahansa niin kyllä Korg X50 on ostoslistalla... tässä mallissa ei siis ole mitään sisäänrakennettuja kaiuttimia, joten se tarvitsee ulkoiset sellaiset (ellen aivan väärässä ole ; - > ). Mutta raha tilanteen takia en viitsisi heti ostaa kaiuttimia niillä sen verran hintaa kuitenkin on, niin riittääkö pelkät kuulokkeet samaan jotain ääntä aikaan??
Synastikki
30.06.2006 11:00:57

Hmm.... nyt hieman tyhmempi kysymys tähän väliin (tosin uskon tietäväni vastauksen) ihan vain varmistaakseni asiaa....

Olen ostamassa ihan lähi-aikoina uutta synaa, heh sanoitte Korgeista mitä tahansa niin kyllä Korg X50 on ostoslistalla... tässä mallissa ei siis ole mitään sisäänrakennettuja kaiuttimia, joten se tarvitsee ulkoiset sellaiset (ellen aivan väärässä ole ; - > ). Mutta raha tilanteen takia en viitsisi heti ostaa kaiuttimia niillä sen verran hintaa kuitenkin on, niin riittääkö pelkät kuulokkeet samaan jotain ääntä aikaan??

no tottakai riittää... mielestäni tuossa on ihan headphones out erikseenkin ja jos ei ole niin sitten vaan luurit kiinni johonki main outtiin :) ja stereoihin/tietokoneeseen tuon voi myös pistää niin että ääni kuuluu :P
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
Lenenlor
03.07.2006 18:54:38

Juuh, kiitosta! : - ) Olin melko varma tuosta mutta kysyin varmuudeksi. Nyt olen tämänkin asian suhteen viisaampi ; . )
jappes89
05.07.2006 00:27:45

Onko kokemuksia tästä....Roland GW-7, KORG TR 61... ?? kumpi kannattaa ostaa..taitaa olla ihan tyhmä kysymys. Kuinka paljon noista, varsinkin korgista löytyy valmiita soundeja.. ja miten niitä itse sit siihen saa lisää?
Soita punkkia VITUN KUSIPÄÄ!!! kun lasken kolmeen 1,2,3...
gerbba
05.07.2006 14:29:50
Olen nyt päätymässä Korg TR:n ostamiseen. Ainoa asia mikä huolestuttaa, on soundin vaihtaminen lennosta. Tämän pitäisi onnistua erittäin jouhevasti kesken biisin keikalla. Miten se onnistuu TR:ssä, olen kuullut että se olisi toteutettu hankalasti?
Synastikki
05.07.2006 15:33:12 (muokattu 05.07.2006 15:33:56)

Olen nyt päätymässä Korg TR:n ostamiseen. Ainoa asia mikä huolestuttaa, on soundin vaihtaminen lennosta. Tämän pitäisi onnistua erittäin jouhevasti kesken biisin keikalla. Miten se onnistuu TR:ssä, olen kuullut että se olisi toteutettu hankalasti?

vaihtoehtoja on muutamia: ensinnäkin kannattaa käyttää combimodea jatkuvasti koska voi käyttää yksittäisiä ja monta saundia sisältäviä presettejä...
Tapa1) tallenna saundit peräkkäin käyttöjärjestyksessä (esim. intro-säkeistö-kertsi- jne...) ja vaikka sama saundi tulisi uudestaan niin silti se tallennetaan useampaan kertaan eri paikkaan ja sitten vaihdetaan saundia painamalla footswitchiä... Footswitch pitää tietenkin sitten asettaa preset up...

Tapa2) tarvittavat saundit tallenetaan 10 sisään eli esim A-pankki ja paikat 000-009 ja pistetetään päälle 10's Hold jolloin saundin vaihto onnistuu painamalla nappia numpadiltä... ja näitä 10 settejä voikin sitten tallentaa usempia tietenkin... ja kun 10's Hold on päällä voi kymmenittäin selata (ainakin joissain Tritonpohjaisissa) inc ja dec näppäimillä...

aika sekavasti selostettu, mutta noin se suurinpiirtein onnistuu...
gerbba
05.07.2006 18:14:12
vaihtoehtoja on muutamia: ensinnäkin kannattaa käyttää combimodea jatkuvasti koska voi käyttää yksittäisiä ja monta saundia sisältäviä presettejä...
Tapa1) tallenna saundit peräkkäin käyttöjärjestyksessä (esim. intro-säkeistö-kertsi- jne...) ja vaikka sama saundi tulisi uudestaan niin silti se tallennetaan useampaan kertaan eri paikkaan ja sitten vaihdetaan saundia painamalla footswitchiä... Footswitch pitää tietenkin sitten asettaa preset up...

Tapa2) tarvittavat saundit tallenetaan 10 sisään eli esim A-pankki ja paikat 000-009 ja pistetetään päälle 10's Hold jolloin saundin vaihto onnistuu painamalla nappia numpadiltä... ja näitä 10 settejä voikin sitten tallentaa usempia tietenkin... ja kun 10's Hold on päällä voi kymmenittäin selata (ainakin joissain Tritonpohjaisissa) inc ja dec näppäimillä...

aika sekavasti selostettu, mutta noin se suurinpiirtein onnistuu...

Hyvin selitetty, kun minäkin tajusin :D Eli sen pitäisi onnistua, kiitos tiedosta.
Synastikki
06.07.2006 08:44:48

Hyvin selitetty, kun minäkin tajusin :D Eli sen pitäisi onnistua, kiitos tiedosta.

juu no hyvä :) mäkin pääsen onneks kohta kajoamaan korgeihin muutenki ku manuaalien osalta... pääsen eroon casiosta :D Käytetty Triton Classic tulee tilalle :) vanhanpuoleinen mutta perhanan hyvä :P
Lenenlor
06.07.2006 13:49:23

Heh säälin sinua, minulla on ihan liikaakin kokemusta Casiosta.... Itse olen kyllä ostamassa Korg X50 sen loistavan USB ominaisuuden takia. Kait se pitää itsekkin tuo footswich (kirjoitinkohan oikein) ostaa.... Casiolla en saannut vaihdettuja kovin jouhevasti niitä soundeja kun ne numero näppäimet oli niin jäykkiä, että "hakkaamalla" piti soundi vaihtaa ; - ) Tiedä sitten johtuiko liian hennosta touchista vai Casion laadusta. Kiitos tuosta tiedosta en ole ennen tuota(kaan) tiennyt, kun Casion kanssa touhu on niin amatööriä!
BobHope
09.07.2006 15:10:12 (muokattu 16.12.2006 20:48:42)

(tyhjäsin viestin sen tarpeettomuuden vuoksi)
Synastikki
12.07.2006 09:58:55

Olen ostamassa Korg Triton Classicia muutaman viikon sisällä ja siihen pitäisi lisätarvikkeet hommata. Olen tuolta t-kaupasta suunnitellut tilaavani kavereiden kanssa yhteystilauksella tavaraa ja olen suunnitellut ostavani sustainpedaaliksi Roland DP-10 http://www.thomann.de/thoiw3_roland_dp10_prodinfo.html ja foot switchiksi Boss FS-5U http://www.thomann.de/thoiw3_boss_fs5u_prodinfo.html ja lisäksi pitäisi exp. pedaali ostaa, mutta en tiedä mikä ja nuo ovat aika hintavia (ehdotuksia?)... lisäksi ajattelin tällaisia piuhoja ostaa http://www.thomann.de/thoiw3_cordial_ccfi_3_pp_prodinfo.html onko tuo tarpeeksi hyvä merkki vai käykö paremmin hyppynaruksi?
Ovatko nuo kannattavia ostoksia vai pitäisikö jotain muuta vaihtaa tilalle ostoslistaan?
Peepmaster
15.07.2006 00:26:25
Haluaisin alkaa opetella kosketinsoittoa, tähän asti olen amatöörimäisesti loihtinut säveliä vanhalla lelucasiolla, jossa on taustabiitit ym. Soundit ovat kuitenkin niin perseestä ja valikoima on köyhä, joten kannattaisiko vaan suosiolla ostaa astetta parempi soitin ja sillä alkaa tutustua kosketinsoittamisen saloihin? Musamakuni kallistuu pitkälti metalliin/rockiin, joten tähän sopiva soitin olisi varmaan hyvä. Lukasin tuon FAQ:n, mutta täällä näyttää olevan eriäviä mielipiteitä noista suositelluista soittimista. 300e on ehdoton katto meikäläiselle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)