beatle66 05.07.2006 09:16:10 | |
---|
Olen miettimässä kumman ostaisin, Vox AD30Vt, jossa on Voxin oma kaiutin, vai Vox AD50Vt, jossa on Celestionin kaiuttimet. Pienempi sioisi mun tarpeisiin, mutta tässä tuumin onko virhe ostaa vahvistin Voxin kaiuttimella kun saisi Celestionillakin? Onko sillä merkittävä ero? |
JuSu 05.07.2006 09:20:05 | |
---|
Olen miettimässä kumman ostaisin, Vox AD30Vt, jossa on Voxin oma kaiutin, vai Vox AD50Vt, jossa on Celestionin kaiuttimet. Pienempi sioisi mun tarpeisiin, mutta tässä tuumin onko virhe ostaa vahvistin Voxin kaiuttimella kun saisi Celestionillakin? Onko sillä merkittävä ero? Kaiutin voi vaikuttaa suurestikin vahvistimen soundiin. Yllämainituista ei voi sanoa, kumpi on parempi. Se kumpi sun omasta mielestä kuulostaa paremmalta, on sulle parempi. Olethan siis testannut molempia? Ja kaiuttimen vaihto ei ole kummoinenkaan operaatio, jos alkaa myöhemmin tehdä mieli kokeilla jotain muuta. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Kaiutin voi vaikuttaa suurestikin vahvistimen soundiin. Yllämainituista ei voi sanoa, kumpi on parempi. Se kumpi sun omasta mielestä kuulostaa paremmalta, on sulle parempi. Olethan siis testannut molempia? Ja kaiuttimen vaihto ei ole kummoinenkaan operaatio, jos alkaa myöhemmin tehdä mieli kokeilla jotain muuta. JuSu Molempia koitin. Pikkuisen tuntui Celestion paremmalta. Ongelma on vaan se, että mulla ei mahdu se 50w vahvistin soittohuoneeseen sille paikalle mihin ajattelin sen sijoittaa. |
McNulty 05.07.2006 10:19:33 | |
---|
Eikös AD30VT:ssä ole 10" kaiutin kun AD50VT:ssä sitten 12". Se ero saattaa johtua ihan jo tuosta elementtien koosta. |
beatle66 05.07.2006 10:45:15 | |
---|
Eikös AD30VT:ssä ole 10" kaiutin kun AD50VT:ssä sitten 12". Se ero saattaa johtua ihan jo tuosta elementtien koosta. Näin on asia, AD30VT:ssä on pienempi kaiutin. Voi olla että pikku soundiero johtuu siitä. Se kuulosti jotenkin "purkkimaisemmalta" kuin 50w. Mutta sitä tässä juuri mietin että meneekö se Voxin kaiuttimen piikkiin vai koon piikkiin? |
McNulty 05.07.2006 10:54:52 (muokattu 05.07.2006 10:57:26) | |
---|
Näin on asia, AD30VT:ssä on pienempi kaiutin. Voi olla että pikku soundiero johtuu siitä. Se kuulosti jotenkin "purkkimaisemmalta" kuin 50w. Mutta sitä tässä juuri mietin että meneekö se Voxin kaiuttimen piikkiin vai koon piikkiin? Uskaltaisin veikata että koon piikkiin. Muistaakseni homma on niin että AD50VT:ssä on Celestionin OEM-elementti ja Celestion taitaa valmistaa nuo VOXin elementitkin. Celestioneiden tuotantohan on pääasiassa jo kaukoidässä mutta hyviä elementtejä sieltä edelleen pukkaa. Tiedä vaikka elementit tulisi samalta pajalta, samalta linjalta, mutta lopussa magneetin poskeen läimästään eri lafkan tarrat :) edit: siellä ad50vt:ssä on vissiin sittenkin Celestion Seventy 80. |
beatle66 05.07.2006 12:05:57 | |
---|
Uskaltaisin veikata että koon piikkiin. Muistaakseni homma on niin että AD50VT:ssä on Celestionin OEM-elementti ja Celestion taitaa valmistaa nuo VOXin elementitkin. Celestioneiden tuotantohan on pääasiassa jo kaukoidässä mutta hyviä elementtejä sieltä edelleen pukkaa. Tiedä vaikka elementit tulisi samalta pajalta, samalta linjalta, mutta lopussa magneetin poskeen läimästään eri lafkan tarrat :) edit: siellä ad50vt:ssä on vissiin sittenkin Celestion Seventy 80. Kiitos tiedoista, tämä hälventää huolta. |
Aki 06.07.2006 15:30:12 (muokattu 06.07.2006 15:30:36) | |
---|
Kotisoitteluvolyymeilla mun korvaan AD30VT:ssä on parempi soundi, luultavasti paremman diskanttitoiston takia. AD50VT kuulostaa hiljaa soitettuna hieman tunkkaiselta. Lujaa soitettuna taas 10" jää pienenkuuloiseksi, tuolloin 12" on paree. Mutta näissä tapauksissa elementin valmistajalla ei ole juurikaan väliä. Kaikki 10" on pienemmänkuuloisia kuin 12", ja AD30:sen kotelohan on kooltaan murto-osa AD50:sestä. Jos soitat kotona ja välillä vaikka Dire Straitsin biisejä bändin kanssa, 1x10" on paree. Jos soitat Megaübertallicaa tai edes Kolmatta Naista bändin kanssa, 1x12" on fiksumpi ratkaisu. On merkit ja valmistajat mitä tahansa. Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle! |