PIM 04.07.2006 15:28:00 | |
---|
Asentakaas nyt mäkki-ihmiset ihmessä toi Ardour (ja Jack siinä samalla tietysti) koneeseenne ja kertokaa kuinka pelittää. Viime viikolla tehtiin pikapikaa asennus työkaverin uuteen työkoneeseen. Mutaman sekunnin pikakokeessa kokeiltiin ihan piruuttaan kuinka Jackin reititysominaisuudet toimii macissa ja komeastihan se signaali reitittyi GarageBandistä Ardourin mikserin kautta pihalle. www.ardour.org |
prodigal 04.07.2006 16:15:19 | |
---|
Muistia voi lisätä itse. Katso käyttöohjeesta. Helppo lisätä. Ja lämmöntuotosta. Sulla pyörii koneessa 1,8 gigahertsin kellotaajuudella kaksiytiminen prosessori. Tottakai se tuottaa lämpöä. Pidä konetta pöydällä tai hommaa sille joku alusta. Oletko käyttänyt PC-läppäriä jossa olisi yhtä tehokas mylly? Siskoni Acer on kuumempi kuin MBP:ni ja siinä ei edes tapahdu sisällä mitään. Tiedän kyllä, että sitä muistia voi lisätä itse ja arvelinkin että asia paikataan manuaalissa, mutta koska olen laiska ajattelin kysyä josko joku täällä olisi voinut vipata missä kohtaa konetta muistipaikat ovat, ettei tarvitsisi ite avata manuaalia. Kiitos muuten vinkistä! En tiennytkään että kannettavaa tietokonetta voi pitää pöydällä. .----------------- -- -
. You can be the captain ..
`--------------- --- - |
duane 04.07.2006 19:31:33 (muokattu 04.07.2006 19:32:38) | |
---|
Tiedän kyllä, että sitä muistia voi lisätä itse ja arvelinkin että asia paikataan manuaalissa, mutta koska olen laiska ajattelin kysyä josko joku täällä olisi voinut vipata missä kohtaa konetta muistipaikat ovat, ettei tarvitsisi ite avata manuaalia. 1. Virta pois koneesta 2. Läppä kiinni ja kone ylösalaisin pöydälle (mielellään jonkin pehmeän päälle ettei naarmuunnu) 3. Akku pois 4. Akkusyvennyksessä on muutamalla ruuvilla kiinnitetty metallilista, ota se irti 5. Vedä vipuja ulospäin, vanhat muistit ulostautuvat 6. Uudet muistit sisään, lista kiinni ruuveilla, akku paikoilleen, virta päälle. 7. Tsekkaa omppuvalikon kohdasta "tietoja tästä macista" RAM:min määrä. 8. Kovempaa käyttöä. P.S. en ota vastuuta koneen mahdollisesta kuolemasta... Ja jos sitä lämpöä tulee häiritsevän paljon, niin kannattaa tsekata että veli kiinalainen ei ole jättänyt muoviliuskaa peittämään tuuletusaukkoa :) The International Danelectro Boozing Society Of Finland #4 |
prodigal 05.07.2006 09:21:18 | |
---|
1. .. 8. Kovempaa käyttöä. P.S. en ota vastuuta koneen mahdollisesta kuolemasta... Ja jos sitä lämpöä tulee häiritsevän paljon, niin kannattaa tsekata että veli kiinalainen ei ole jättänyt muoviliuskaa peittämään tuuletusaukkoa :) Iso kiitos! Onko se muuten normaalia, että kone iskee sinistä salamaa joka kerta, kun nyt noiden työvaiheiden (muistin lisäämisen) jälkeen pistän siihen virrat päälle? .. ;) Tarkistin tuon muoviläpyskähomman samantien kun sain koneen (lueskelin threadin ennen koneen ostoa). Ei muuten sinänsä mikään ihme, etteivät ihmiset olleet samantien tuota huomanneet - sen verran ovelassa paikassa toi lämmönpoistoaukko näissä koneissa. .----------------- -- -
`--------------- --- - |
Iso kiitos! Onko se muuten normaalia, että kone iskee sinistä salamaa joka kerta, kun nyt noiden työvaiheiden (muistin lisäämisen) jälkeen pistän siihen virrat päälle? .. Ollos hyvä. Sinistä salamaa? Mulla kun tulee vain sinistä savua... :0 The International Danelectro Boozing Society Of Finland #4 |
Puavali 05.07.2006 10:40:12 | |
---|
Iso kiitos! Onko se muuten normaalia, että kone iskee sinistä salamaa joka kerta, kun nyt noiden työvaiheiden (muistin lisäämisen) jälkeen pistän siihen virrat päälle? ... Muuntajan kytkeminen verkkoon aiheuttaa kyllä sinistä salamaa. Outoa vai ei, haitallista vai suotavaa? Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
wilzhu 05.07.2006 21:15:17 | |
---|
Onko ne pienemmät Macbookit hyviä äänityskäyttöön? Entä onko niissä hyvä hinta/laatu suhde? Elämä off. |
duane 05.07.2006 21:41:40 | |
---|
Onko ne pienemmät Macbookit hyviä äänityskäyttöön? Entä onko niissä hyvä hinta/laatu suhde? Täysin puolueettomasti (hoho.) todettuna ovat, edellyttäen että RAM:mia lisätään mielellään sinne täyteen 2 gigaan saakka. Ja eiköhän nuo hintansa arvoisia ole. Jos laitat mulle pikaviestinä mailiosoitteesi ja kokoonpanotoiveet (softineen), niin voin lähettää sulle "mnet" -tarjouksen tuosta. The International Danelectro Boozing Society Of Finland #4 |
Bee-äf 10.07.2006 06:43:08 | |
---|
Heti kun sen oman studion pistän jokupäivä pystyyn niin PC:t saavat tehdä tilaa Applen ihmeille. Jossain joku sanoi, että mbp 17 inch oli kumman identtinen raudaltaan jonkun Asusin mallin kanssa... Eli ei se mikään "ihme" ole: ostat siinä käyttiksen, kotelon ja näppäinergonomian, mikä tosin ei ole mikään pieni asia, kun läppäreistä puhutaan... Mää kyllä toivoisin, että os x pyörisi joku päivä pc-laitteissa, joku Vaio mäkkikäyttiksellä olis nannaa. Steve Jobs lienee haisevasti eri mieltä. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
kamina 10.07.2006 08:36:00 | |
---|
Kävin viime viikolla applestoressa (edu-store) ja huomasin että siellä oli 17" karvalakki-imac n. 740€... Piti sitten tilata 2GB muistilla, hintaa loppujen lopuksi vielä alle 1000€. Nyt vaan jännitetään meneekö tilaus läpi (vahvistus tuli kyllä). |
Kassu 10.07.2006 14:13:03 | |
---|
Jossain joku sanoi, että mbp 17 inch oli kumman identtinen raudaltaan jonkun Asusin mallin kanssa... Eli ei se mikään "ihme" ole: ostat siinä käyttiksen, kotelon ja näppäinergonomian, mikä tosin ei ole mikään pieni asia, kun läppäreistä puhutaan... Mää kyllä toivoisin, että os x pyörisi joku päivä pc-laitteissa, joku Vaio mäkkikäyttiksellä olis nannaa. Steve Jobs lienee haisevasti eri mieltä. En jotenkin pidä Vaioja ihmeellisinä. Törkeän ylihintaisia, glossynäyttöisiä ja vielä rumia. |
kamina 10.07.2006 15:18:32 | |
---|
Macbookit valmistetaan ymmärtääkseni Asuksen tehtailla, mbp'sta en tiedä. Kyseessä ei kuitenkaan ole Asuksen kone, vaan tuotantolinja. |
Bee-äf 11.07.2006 10:03:14 | |
---|
Törkeän ylihintaisia, glossynäyttöisiä ja vielä rumia. Olen kuullut samanlaisia kommentteja jostain toisestakin merkistä vuosien aikana... ; ) With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
MadMatt 11.07.2006 18:42:07 (muokattu 11.07.2006 19:05:52) | |
---|
----kirjoitus poistettu--------- Sain jo vastauksen kysymykseeni toisaalta :-) |
wilzhu 11.07.2006 19:38:32 (muokattu 11.07.2006 19:43:56) | |
---|
----kirjoitus poistettu--------- Sain jo vastauksen kysymykseeni toisaalta :-) Laita nyt ihmeessä takaisin! Rupeaa vain kutkuttamaa, että mitä oikein kysyit:D Ja nyt, kun olet kerran saanut vastauksenkin, rupesi kutkuttamaan, että mikäs se vastaus kysymykseesi oli:D Tuolla halvemmalla versiolla ei varmaankaan pahemmin pelailla? Onko jossain testejä/arvosteluja ko. laitteesta? Elämä off. |
MadMatt 11.07.2006 19:50:41 (muokattu 11.07.2006 20:00:57) | |
---|
Laita nyt ihmeessä takaisin! Rupeaa vain kutkuttamaa, että mitä oikein kysyit:D Ja nyt, kun olet kerran saanut vastauksenkin, rupesi kutkuttamaan, että mikäs se vastaus kysymykseesi oli:D No, Kysyin vain noista UAD päkeistä jos tässä jonkun noista ostais, käykö sama kortti G5:seen jos/kun joskus vaihdan konetta (nyt on power G4 ) ja vastauksena kuulin että tiettyihin malleihin tuo menee suoraan mutta ei kuitenkaan noihin ihan uusimpiin. Esim. tuo: http://www.uaudio.com/products/digital/ultrapak/index.html |
prodigal 13.07.2006 21:36:43 | |
---|
Kokeilin tuossa eilen ensimmäistä kertaa nauhoitella tällä MacBookillani (512MB muistia, perus 60gb kovo, Logic Express 6.4) ja ikäväkseni huomasin, ettei meinannut hommista tulla mitään kun kovo kävi jatkuvasti ylikierroksilla. Tämä varmaan kyllä korjaantuu nopeasti muistin päivityksen yhteydessä, mutta haluaisin kuitenkin vielä kysyä miten monta raitaa porukka on omalle sisäiselle kovolleen vetänyt yhtäaikaa? Tuosta muistin päivityksestä muuten, tietääkö joku löytyiskö jostain noita sopivia halpispiirejä (TwinMos varmaan paras vaihtoehto, lueskelin foorumeita ja kaikilla kokeilleilla oli toiminut) ihan hyllystä tällä hetkellä? Mbnetin hintaseurannan kautta ainakin kaikki suht edulliset vaihtoehdot ovat näyttäneet varastotilanteeltaan nollaa jo useamman viikon. Noita TwinMosseja ei siis taida olla tullut maahan vähään aikaan. Onko joku saanut Kingstonin ValueRammit toimimaan ilman ongelmia? .----------------- -- -
`--------------- --- - |
Puavali 13.07.2006 22:38:53 | |
---|
Kokeilin tuossa eilen ensimmäistä kertaa nauhoitella tällä MacBookillani (512MB muistia, perus 60gb kovo, Logic Express 6.4) ja ikäväkseni huomasin, ettei meinannut hommista tulla mitään kun kovo kävi jatkuvasti ylikierroksilla... Taitaa olla ulkoisen 7200 rpm kovon paikka. Ennätys omassa nauhoittelussa on kuus raitaa 24 bit/96kHz ilman ongelmia. Enempää en ole kokeillutkaan. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
Neljä Ruuvia 19.07.2006 21:29:04 (muokattu 19.07.2006 21:35:32) | |
---|
Varmoja tapoja kaataa Logic Pro lienee avata toinen song file eikä sulkea edellistä. Onko muita mitä välttää? Edit: Ei näköjään sittenkään. Vaan jos avaakin songin sijasta jonkun plug-in setting suoraan finderista tuplaklikillä niin silloin läks: Logic Pro has unexpectedly quit jne.... |
Bee-äf 20.07.2006 07:50:49 | |
---|
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |