wenche 04.07.2006 17:35:44 | |
---|
Tietoa putkicomboista joka pelittäis tyylin jazzista metallin. Eli sais olla aikas hyvä puhdas saundi ja säröä pitäis lähtee aikas kivasti. Nyt soitan jcm-800(nuppi) jossa 4 *12 kaappi alla. Ei kauheen roudaus ystävällinen joten ajattelin että joku combo ehkä 2 kertaa 12 tuumanen vois olla vähän helpompi roudaa.Hinta max joku 1500e Onko ehdotuksia? |
Simo78 04.07.2006 18:26:10 | |
---|
fender twin reverbi tai voxin joku! Taitaa vaan voxit mennä vähän yli budjetin, mutta pitäis olla hyviä vehkeitä. Tosta fenderistä ei tietoa, mutta kyllä tiedän mättöbändin, missä vedetään kitarat 40w fenderin putkicombon kautta... |
slowfinger 04.07.2006 18:30:40 | |
---|
fender twin reverbi tai voxin joku! Taitaa vaan voxit mennä vähän yli budjetin, mutta pitäis olla hyviä vehkeitä. Tosta fenderistä ei tietoa, mutta kyllä tiedän mättöbändin, missä vedetään kitarat 40w fenderin putkicombon kautta... Voxia suosittelen minäkin ja menee just tuohon budjettiin. Tämmöinen laite siis: http://www.thomann.de/thoiw3_vox_ac … bulldog_gitarrencombo_prodinfo.html Suomesta saa alle tuon 1500e. Ja käytettynä tietysti vielä halvemmalla. C:stä... |
rytilahti 04.07.2006 18:50:54 | |
---|
Tietoa putkicomboista joka pelittäis tyylin jazzista metallin. Eli sais olla aikas hyvä puhdas saundi ja säröä pitäis lähtee aikas kivasti. Nyt soitan jcm-800(nuppi) jossa 4 *12 kaappi alla. Ei kauheen roudaus ystävällinen joten ajattelin että joku combo ehkä 2 kertaa 12 tuumanen vois olla vähän helpompi roudaa.Hinta max joku 1500e Onko ehdotuksia? Metalliin toi Twini ei ehkä ole kaikista paras, mun mielestä. Voxista saa jo ehkä monipuolisemmat saundit, purkeilla toki... Mutta onhan tota JCM800:sta 2x12 komboinakin. Jos siinä ei muuta vikaa ole kuin rouduu. Mitä sitä ehjää korjaamaan... Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
Simo78 04.07.2006 18:58:58 | |
---|
Metalliin toi Twini ei ehkä ole kaikista paras, mun mielestä. Voxista saa jo ehkä monipuolisemmat saundit, purkeilla toki... Mutta onhan tota JCM800:sta 2x12 komboinakin. Jos siinä ei muuta vikaa ole kuin rouduu. Mitä sitä ehjää korjaamaan... Niin tai ostaa pienemmän kaapin(2*12 tai 2*10 tai 1*12)... |
wenche 04.07.2006 19:12:41 | |
---|
Ideaalinen tilannehan ois että pääsis eroon kaikista säröpedaalesista. Nyt mä käytän bossin mt-2 kun haluan vähän rankemmat saundit mutta ei se nyt oikein mielytä . Epäilen että voxista tai fenderistä lähtee sellaset säröt mitä kaipaan (fenderin komboja joskus kokeillut). Puhdas on varmaan aikas helvatan hyvä tossa voxissa mutta taittuuko se rankempaan menoon..en tiedä, pitäis varmaan kokeilla. Onko tietoa peavyn comboista tai marsun uusista ( tsl602 esim. ) |
Guitaristi 04.07.2006 19:17:36 | |
---|
Onko tietoa peavyn comboista Ainakin 5150/6505 combo on omiaan hevin ja rokin veivaamiseen, mutta jazzikliiniä siitä ei lähde kirveelläkään. Tukevamman musiikin esittämiseen oiva valinta. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Perza 04.07.2006 20:31:28 | |
---|
Mesa Boogien Nomad Ehdottomasti. Aivan ässä!! Turhaa |
peto 04.07.2006 20:48:44 | |
---|
Fenderistä tai Voxista on turha kuvitellakkaan saavansa mättösaundeja. Vähän rankempaa saundia voi saada jollain pedaalilla, mutta se tuskin kovin hyvältä kuulostaa. Eipä tunnu oikeen sellasta vahvistinta olevan, missä olisi sekä clean että säröpuoli loistavia. Jos sellasen styrkkarin tidätte, kertokaa ihmeessä mullekkin. :) |
Mustikkamuffinssi 04.07.2006 20:59:29 | |
---|
Orangen AD30-TC. Tai itse asiassa ehkä ennemmin Rockerverb 50 combo, jos pitää hevitkin irrota. Tai mitä hevillä nyt sitten meinaakaan. Näin kuitenkin epäilisin. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
Ocku 04.07.2006 22:42:11 | |
---|
Lehnert. Niin hyvä vahvististin että voi voi... Rambler on yksikanavainen ja Sunbeam on kaksikanavainen. Joko 25 tai 50 W. Käsintehty, point-to-point, omavalintaisella Celestionilla, Power Scaling optiona. http://www.lehnert-amps.com/indexeng.htm |
Imper 04.07.2006 22:42:28 | |
---|
Everyone is a per-son |
LaXu 04.07.2006 23:48:45 | |
---|
Enpä nyt tiedä onko tuo 2x12 nyt niin roudausystävällinen. Melko isoja ja painaviahan nekin tuppaa olemaan. Hyvällä 1x12 pääsee jo pitkälle kuitenkin ja se on jo selvästi inhimillisempi tilan tarpeeltaan ja painoltaan. :) Onkos kukaan kuullut tuota Lehnertin Sunbeamia? Helsinki Guitar Showssa kuulin tuota Rambleria ja se vaikutti erittäin maukkaalta perinnehenkiseltä jazz/blues vahvarilta (eli ei sitä mitä itse haen). Liekö tuo Sunbeam sitten enemmän rock? No, jos tuohon päädyt niin ota ehdottomasti Power Scaling mukaan, siitä on hurjasti hyötyä hyvän soundin hakemisessa järjellisillä volyymeilla. Vielä "säästä lisää" optiona olisi 50W Diezel Einstein 1x12 combo. Toimitusajat vaan tuntuvat olevan aika julmetun pitkiä, terveisin nimim. yli 3 kk omaani odotellut. :( |
rakula 05.07.2006 00:10:42 (muokattu 05.07.2006 00:11:40) | |
---|
Ei voi lähtee jos on tullu |
Walrus 05.07.2006 05:08:43 (muokattu 05.07.2006 05:09:13) | |
---|
Roudausystävällisyydestä sen verran että noi 2x12"-putkivehkeet vehkeet on kaikkein vittumaisimpia roudata. Painoo noilla on meinaan helposti joku 40kg. Nupin ja kaapin voi kantaa sentään erikseen sieltä pakusta sinne lavalle. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
Kochi twintone on vain 1x12. Muuten kyllä oiva peli juuri monipuolisiin soundeihin. Mites multitone? Kukaanhan ei estä lisäkaapin hankkimista. Usein melkein helpompi roudata combo + lisäkaappi, kuin iso ja painava combo pelkästään. Fenkkujen oma särö harvemmin tahtoo riittää rankempaan kepitykseen, mutta puhtaat futaavat ainakin vanhoissa hyvin. |
tomukka 05.07.2006 08:18:18 | |
---|
Roudausystävällisyydestä sen verran että noi 2x12"-putkivehkeet vehkeet on kaikkein vittumaisimpia roudata. Painoo noilla on meinaan helposti joku 40kg. Nupin ja kaapin voi kantaa sentään erikseen sieltä pakusta sinne lavalle. Mun Vox painaa sen 50 kiloa casen kanssa. On sinä ranteet sinkeellä kun yksin kantelee, mutta onhan combo näppärämpi kuin nuppi+kaappi yhdistelmä, joten mielellään kantelen... |
Ocku 05.07.2006 13:46:49 | |
---|
Onkos kukaan kuullut tuota Lehnertin Sunbeamia? Helsinki Guitar Showssa kuulin tuota Rambleria ja se vaikutti erittäin maukkaalta perinnehenkiseltä jazz/blues vahvarilta (eli ei sitä mitä itse haen). Liekö tuo Sunbeam sitten enemmän rock? Sunbeamia olen vain kuullut sen verran mitä Helsinki Guitar Showssa tuoteesittelyssä demottiin. Harmittaa kun en ehtinyt testata "Sumppia" kunnolla. Sunbeamhan on kaksikanavainen. Ilmeisesti Sumpin ykköskanava on identtinen Ramblerin kanssa ja toka kanava on enemmän high-gain. Olis ollut nastaa kuulla mitä soundeja Granfeldtin Ben olisi vempaimesta kaivanut. Pitäisköhän hommata yksi Lehnert Suomeen testikoneeksi että jengi pääsis kokeilemaan? Se mikä ei ilmene mistään (toistaiseksi) on että vaikka Sumppi käy kahdella EL34:sella, niin siellä on neljä kantaa sitä varten jos sinne haluaa heittää neljä 6V6:sta. Painosta sen verran että Ramblerin kombo painaa huikeat 14 kiloa. Jopa mun kaltainen reppana jaksaa liikuttaa sitä.
|