Antsu- 03.07.2006 23:38:27 | |
---|
Joo, eli pitäisi hommata uusi vahvistin, mutta en tiedä vahvistimista tai niiden eroista paljoakaan, joten päätin kääntyä viisaampien puoleen. Yritin haulla etsiä samasta aiheesta topiceja, mutta en saanut vastausta kysymykseeni, ihmiset ehdottelivat lähinnä blues vehkeitä. Tarkoitus olisi hommata Vahvistin, jonka tehot riittävät myös bänditreeneihin ja pieniin keikkoihin. Minulla on Cube-30 harjoitus vahvistimena jonka soundit ovat ihan ok, mutta ääripää puuttuu ja jylhyyttä toivoisin lisää. Hinta olisi siinä n. 300-500€ paikkeilla. Vahvistimelta pitäisi onnistua thrash soundit (esim. Sodom, Venom) ja black soundit (esim. Darkthrone, Horna, Behexen). Äänen "lämpimyys" ei siis ole se kaikista tärkein asia. Olen harkinnut Marshall MG100DFXän hankintaa, mutta luettuani ihmisten palautteita siitä ja sen kestävyydestä olen alkanut epäilemään että onko se sittenkään vastinetta rahalle. Joku ehdotti Randall RG-75 G2ta. Kumpi olisi parempi, vai olisiko joku muu vielä parempi? |
Muuki 04.07.2006 00:35:26 (muokattu 04.07.2006 00:35:57) | |
---|
Varmaan löytyy parempiakin vaihtoehtoja kuin nuo, mutta tuota marsua kannattaa melko lailla välttää, ei meinaan ole kummoinen vehje. Muutamaan otteeseen olen kuullut sillä soitettavan eikä soittajakaan oikein vahvistimestaan pitänyt. Ulkonäkö valitettavasti pettää. Digitaalilootahan se taitaa pitkälti olla. Paljonhan täällä on ääniä keränneet nuo Peavey:t, (mm. Classic), tosin taipuvatko ne heviin, siitä en tiedä. Vehkeiden saundiahan voidaan muuttaa säröspetuilla. Lähtäkkö etsimään putkivahvistinta vai eikö. Hughes & Kettnerillä on ihan mukavasti tuohon hintahaarukkaan vahvistimia, muutamaa olen testannut ja ihan miellyttävä maku jäi noin trankuksi. Nuo ääniklipitkin olivat ihan mukavia, toisaalta hyvä soitanta kuulostaa hyvältä vahvistimesta riippumatta :) Tuolta niitä sikiää http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=class&id=14Tämä oli sitten ihan tällaisen pulliaisen näkemys, ammattilaiset puuttukoon asiaan. Musiikkimakusi eroaa muuten sen verran omastani että ehkä ehdottelin turhan kevyitä vahvistimia. Toisaalta paha on minunkaan mitään suositella kun asun tällaisessa tuppukylässä josta pienehkö musiikkiliikekin - jossa oli muuten pienehkö valikoima (sori Kajaanin Musiikki) - loppuu. Lopuksi vielä mainitsen sen että sekoilen, ylihuomenna inssi ja ajatukset reistailee. Mittään en oo kirjottanu alle |
masterhat 04.07.2006 00:42:32 | |
---|
Jos mahdollista, niin kannattaa yrittää säästää hieman lisää, vahvarista on sit varmasti paljon iloa viel pitemmänkin ajan päästä:) Hevarit tuntuu diggailevan englistä, itse diggaan laneyta ylikaiken, mut en hewiä soitakaan.. Eikös peaveyt o kans hevikansan suosimia, mut hieman edullisempia. toisaalta joku kelpo vahvari mis riittää tehot, ja siihen joku yyber hc säröpedaali, ehkä? Apulantagirli93 |
Muuki 04.07.2006 00:45:41 | |
---|
Jos mahdollista, niin kannattaa yrittää säästää hieman lisää, vahvarista on sit varmasti paljon iloa viel pitemmänkin ajan päästä:) Hevarit tuntuu diggailevan englistä, itse diggaan laneyta ylikaiken, mut en hewiä soitakaan.. Eikös peaveyt o kans hevikansan suosimia, mut hieman edullisempia. toisaalta joku kelpo vahvari mis riittää tehot, ja siihen joku yyber hc säröpedaali, ehkä? Englihän se oisi, thunderia itse havittelin mutta lompakko liian ohut. Mittään en oo kirjottanu alle |
Räbbänä 04.07.2006 00:57:24 | |
---|
Kannattaa testata ainakin Peaveyn Valve King:t. On 100 watin nuppia ja 100 watin comboa ja 50 wattiakin. Nuppi ja 50W combo maksavat kumpikin jotain 469e thomannilla ja 100W 499e ainakin viimeksi. Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |
habakoski 04.07.2006 01:32:05 (muokattu 04.07.2006 01:34:59) | |
---|
Pitää vähän varastaa ketjun tarkoitusta ja kysellä Voxin AD30VT:n heviominaisuuksista. Lueskelin että ilman pedaalia on vaikea saada kunnon hevijunttaa tai murinaa. Onko päivitettyjä mielipiteitä tähän väittämään? Minkälaista pedaalia suosittelisitte Voxin kylkeen? Paha apina on tuolla komerossa jossain, josko sillä irtoaisi jotain. Kyllästyin Pod XT:hen, nyt on pakko saada oikeata vaffistinta ja runsaasti mojoa. |
hevimusamies 04.07.2006 09:47:13 | |
---|
Peaveyn Valve Kingejä mietin itsekin... niitä kannattaa varmaan tsekkailla, ja varsinkikn testailla jos mahdollisuus tulee... Enkä pois sulje välttämättä jotain Marsun vahvareitakaan... hintaa tosin on jo aika paljon enemmän kuin tuo teikäläisen "varaama" budjetti. |
vmak 04.07.2006 12:29:33 | |
---|
Tässä vasta vajaa kuukausi sitten testailin Valvekingä ja se ainakin kuulosti omaan korvaan hirveän tukkoiselta. Tosin, en päässyt testaamaan sitä kun kerrostalo volyymillä joten paha mennä sanomaan miltä se kuullostaisi bändin kanssa. En tiedä myöskään sitä, että miltä se kyseinen NUPPI kuulostaisi hyvän kaapin päällä. Kuitenkin itse en sitä vahvistinta menisi ostamaan. ööh.. ..joo |
Räbbänä 04.07.2006 12:54:21 | |
---|
Tässä vasta vajaa kuukausi sitten testailin Valvekingä ja se ainakin kuulosti omaan korvaan hirveän tukkoiselta. Kokeilitko sitä takana olevaa A/B kytkintä jonka pitäs vaikuttaa saundiin jonkin verran? Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |
ibanezz 04.07.2006 13:39:19 | |
---|
Terve Muuki ootko nyt käynyt vähään aikaa sielä kajaanin musassa, että mitähän vahvareita sielä vielä on hyllyssä. vois paria käydä melkein kokeilemassa kun se taitaa vielä sotkamon lähin musakauppa olla. |
Muuki 04.07.2006 19:37:51 (muokattu 04.07.2006 19:39:47) | |
---|
Terve Muuki ootko nyt käynyt vähään aikaa sielä kajaanin musassa, että mitähän vahvareita sielä vielä on hyllyssä. vois paria käydä melkein kokeilemassa kun se taitaa vielä sotkamon lähin musakauppa olla. Terveppä terve. Kävin minä muutama viikko sitten ostamassa piuhaa, siellä on muuten -30% kaikki tuotteet. Kitarat oli pääpiirteittään kaupattu, muutama perus jaakko tai iba ainakin oli. Vahvistinpuolelta sen verran, että jokunen digi(mg)marsu voipi olla, crate siellä on pyörinyt, microcubekin oli vielä joskus. Linja kuutosen spider siellä on ollut, ja muutama vanha vehe, ehkä jokunen nuppi. Voi olla että sieltä ei paljo mitään enää löydy, mutta kun nuo alennuksetkin on niin suosittelen että käyt ja katsastat tilanteen. Toisinsanoen, älä kulje onnesi ohi. :) E: Tarvikkeita on muuten pirusti jäljellä, on piuhaa ja kieltä ja kapulaa ja spetua. Ärsyttää kun oli jazz kolmoset loppunu :(. Piti nakata mukaan ihan myyjän mielen hyvittämiseksi joku kakkapleku. Tö end. Mittään en oo kirjottanu alle |
Itse ainakin sain Valvekingistä mieluisat saundit, eikä tarvinnut kauaa potikoita väännellä. Jopa rupesi vähän gasittamaankin. Testasin siis sitä nuppia, en muistanut katsoa mihin kaappiin se oli kytkettynä. Peaveyn omat elementit on kokemuksieni mukaan aika kuraa, ainakin ne halvemmat, esim. Blue Marvel ja nuo, ja elementtihän vaikuttaa tosiaan tosi paljon. Asiallisen kaapin kanssa tuo olisi varmasti hyvä kone. Säröjä lähinnä testailin, koska testasin kitaralla jossa oli pelkästään Emg 81 tallassa. Sanoisin että suht kuiva ja kirpeä särö siinä oli, kuten Peaveyssä yleensäkin. Semmoinen rouhea ja pureva siis, eikä sellaista löysää pörinää ja murinaa kuten esim. Mesoissa usein. Ei kuitenkaan mikään kireä Engl. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
Räbbänä 04.07.2006 22:17:30 (muokattu 04.07.2006 22:29:27) | |
---|
Itse ainakin sain Valvekingistä mieluisat saundit, eikä tarvinnut kauaa potikoita väännellä. Jopa rupesi vähän gasittamaankin. Testasin siis sitä nuppia, en muistanut katsoa mihin kaappiin se oli kytkettynä. Peaveyn omat elementit on kokemuksieni mukaan aika kuraa, ainakin ne halvemmat, esim. Blue Marvel ja nuo, ja elementtihän vaikuttaa tosiaan tosi paljon. Asiallisen kaapin kanssa tuo olisi varmasti hyvä kone. Säröjä lähinnä testailin, koska testasin kitaralla jossa oli pelkästään Emg 81 tallassa. Sanoisin että suht kuiva ja kirpeä särö siinä oli, kuten Peaveyssä yleensäkin. Semmoinen rouhea ja pureva siis, eikä sellaista löysää pörinää ja murinaa kuten esim. Mesoissa usein. Ei kuitenkaan mikään kireä Engl. Itteäkin gasittamaan alkoi se nuppi jos käytettynä sais suht halvalla ja vaikka 2x12 kaapin kaveriksi. Tai sitten se 212 combo Öri Öri Öri kansalaiset.
hullu_ukko 04.07.2006 22:19:50 | |
---|
Valveking 212 combolle annan ääneni. Tuollaista kävin kokeilemassa yks päivä ja olisin ostanut jos nyt ei sattuisi olemaan niin suunnaton tarve toiselle kitaralle. En jaksanut säätää vahvistinta mutta miellyttävät säröt sieltä tuli silti pihalle. Hyvä peli.. Käy kokeilemassa jos mahdollista.. ''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P
'' -Noir |
Twistyh 04.07.2006 22:42:22 | |
---|
Olen harkinnut Marshall MG100DFXän hankintaa, mutta luettuani ihmisten palautteita siitä ja sen kestävyydestä olen alkanut epäilemään että onko se sittenkään vastinetta rahalle. Itellä on toi, eihän siinä mitää vikaa oo, aivan hyvin pelittää. Mutta siinä ei oo jotain sitä.. Eli se ei oo putkivahvistin. |
saastara 05.07.2006 17:25:30 (muokattu 05.07.2006 17:27:57) | |
---|
Marsun 8080 / 8240 / 8100 / 8040. Joku noista, kelpo vahvareita.. Hinta / laatu-suhteeltaan mielettömän hyviä.. Ja tehoja riittää maailmanloppuun saakka. Ja pesevät vielä kevyesti kaikki uudemmat (ja kalliimmat) trankkumarsut. E: Ja niillä voi soittaa muutakin kun heviä.. :D Lisää middleä. |