Aihe: Absurdit elokuvakohtaukset
1 2 3 4
Jani The Rock
04.07.2006 21:05:05

Tuli mieleen tosta kauhuleffathreadista..

Eli muistuuko mieleen leffakohtauksia, jotka ovat olleet jollain tavalla absurdeja, helvetin omituisia tai muuten vaan tolkuttomia? En tarkoita mitään gore-mässäilyjä tai hulvattomuutta a la "Mies ja alaston ase" vaan sellaisia jotka ovat kenties nostaneet tuskan hien otsalle ja saaneet toivomaan kohtauksen mahdollisimman pikaista päättymistä - ehkä jopa tuntemaan myötähäpeää näyttelijöiden ja/tai ohjaajan puolesta..

Mulle ehdoton ykkönen tässä kategoriassa on Terence Hill & Bud Spencer -elokuvassa Ja täältä pesee (Otherwise we`ll get mad) oleva kuorolaulukohtaus, jossa hieman Pingviiniasuista Danny de Vitoa muistuttava kapellimestari johtaa karmeasti jollottavaa sekakuoroa. Bud laulaa kuorossa päin helvettiä sillä välin kun Terence jahtaa konserttisaliin piiloutunutta palkkamurhaajaa. Ja se riivatun kohtaus vielä kestää ainakin 15 minuuttia! AARGH!

Jostain syystä myös kaikenlaiset elokuviin tungetut laulu- ja tanssikohtaukset saavat meitsin kiemurtelemaan tuolilla ja kiroilemaan tuskaisena. Esim. Charlie and the Chocolate Factory oli ton takia paikoitellen vähän ahdistavaa katsottavaa, vaikka laulut olivat oikeasti tosi hyviä.
The road never ends for me, kid.
tigrushka
04.07.2006 21:12:25
Ei ihan heti tule mitää erityistä kohtausta mieleen mutta olen aina ollut allerginen kohtauksille, joissa sankari sieppaa jostain akustisen kitaran ja luikauttaa pitkän ja imelän serenadin sankarittarelle joka tuijottelee haaveellisesti täältä ikuisuuteen luoden välillä silmänsä ujosti lattiaan ja kohottaen sitten katseensa sankarin silmiin.

En kestä, en millään kestä.
"Wovon man nicht lesen kann, darüber muss man schreiben."
Kampela77
04.07.2006 21:23:32
Enempää miettimättä ensimmäisen mieleen tuli Lynchin Eraserheadin ruokapöytäkohtaus naisen vanhempien luona. Lynchin elokuvista noita kohtauksia kyllä löytyisi enemmänkin.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Swan
04.07.2006 21:27:24
Ei ihan heti tule mitää erityistä kohtausta mieleen mutta olen aina ollut allerginen kohtauksille, joissa sankari sieppaa jostain akustisen kitaran ja luikauttaa pitkän ja imelän serenadin sankarittarelle joka tuijottelee haaveellisesti täältä ikuisuuteen luoden välillä silmänsä ujosti lattiaan ja kohottaen sitten katseensa sankarin silmiin.

En kestä, en millään kestä.

Top Secret?
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
Tori:
MXR Phase 100
Ostetaan Peavey Classic 50 -nuppi!
S.M.A.K.
tigrushka
04.07.2006 21:31:16
Top Secret?

En tarkoittanut parodiaa vaan ihan vakavalla naamalla vedettyä "romanttista" trubaduurikohtausta. Ainakin jokaisessa Elvis-leffassa on vähintään yksi ja on näitä muissakin pätkissä.

Onneksi ei ole tosielämässä sattunut moista, olisi saattanut tenori saada kitaran kaulansa ympärille... ;)
"Wovon man nicht lesen kann, darüber muss man schreiben."
Treplev
04.07.2006 21:38:51
The Crowin sähkistä katolla -kohtaus oli aika riipivä.
"In this day and age, the only responsible thing a man can do is to kill himself."
leka
04.07.2006 21:45:57
Ring -elokuva lähes kokonaisuudessaan. Erityisesti se televisiosta ryömiminen.
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt allekirjoitus!
konehes
04.07.2006 21:54:47
En tarkoittanut parodiaa vaan ihan vakavalla naamalla vedettyä "romanttista" trubaduurikohtausta. Ainakin jokaisessa Elvis-leffassa on vähintään yksi ja on näitä muissakin pätkissä.

Se Speden ja kumppaneiden elokuva, jossa Danny luikauttaa joka välissä Seitsemän kertaa seitsemän-jollotustaan! Aivan hirvittävää ja juuri siksi aivan mahtavaa!
cherub with heavy metal machine
elbowski
04.07.2006 22:01:32
Napoleon Dynamiten tanssikohtaus (vissiin elokuvahistorian pisin sellainen(?) saa jonkinnäköisen tuskan nousemaan pintaan, vaikka loistavahan tuo on.
Raivo määrää nuotin
konehes
04.07.2006 22:09:40
Napoleon Dynamiten tanssikohtaus (vissiin elokuvahistorian pisin sellainen(?) saa jonkinnäköisen tuskan nousemaan pintaan, vaikka loistavahan tuo on.

Kaikin puolin absurdi elokuva. Huh huh, mitä juttuja!
cherub with heavy metal machine
elbowski
04.07.2006 22:12:50
Kaikin puolin absurdi elokuva. Huh huh, mitä juttuja!

On kyllä, mutta silti niin paras. Ehdotonta suosikkimateriaalia!
Raivo määrää nuotin
Tempura
04.07.2006 22:15:28
On kyllä, mutta silti niin paras. Ehdotonta suosikkimateriaalia!

On! Ekan kerran kun katsoin, olin että "mitä vittua" melkein koko elokuvan ajan. Ja pakkohan sen oli huvittaa. Ostan sen kyllä.

Vanhassa Batman-elokuvassa, missä on Adam West ja kumppanit, on aivan kuningas kohtaus se missä Bättis roudailee sitä helvetin isoa pommia minkä sytytyslanka palaa kokoajan. Mies ryntäilee pitkin maisemia yrittäen heittää pommia pois, mutta aina tiellä on jotain - sorsia järvessä, marssikulkue kadulla, ja mitä tahansa. Koko kohtaus kestää aivan saatanan kauan ja siinä nauraa vedet silmissä. Mun on pakko saada se elokuva.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Tempura
04.07.2006 22:17:06
Monty Pythonin Elämän tarkoitus -rainassa on tämä Where's the fish? -osio joka on absurdi, hämärä, epäilyttävä ja helvetin hauska. Kohtauksessa on pitkäkäsinen hovimestari, transvestiitti ja siniseksi elefantiksi pukeutunut hovimestari jotka arvuuttelevat yleisöä siitä mistä kala mahtaa löytyä.

Hahaa! Juuri tuo! Aivan kuningasta!

Samoin laittaisin tähän Studio Julmahuvista yhden pätkän. Ratkaisijat-sarjassa, kun Berner kysyy Dieteriltä että mitä se miettii, niin siinä tulee kuningas kohtaus. Dieterin mielessä se ajaa jollain saatanan mönkijällä järven jäällä, Bernerin heilutellessa ruoskaa ja ne jahtaa siinä niitä Turkkilaisia jalkapallomaaliin asti. Ja ne spiikit siinä: "Chose lebe, Chose familje, Chose tennis"
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
juuso a
04.07.2006 22:20:25

Mua kyllä lähinnä vaan huvitti se kohtaus. Toisaalta koko elokuva oli jotenkin niin absurdi että sille ei voinut olla nauramatta.
"The only thing Columbus discovered was that he was lost! " -Windom Earle
hoja
04.07.2006 22:29:13

"Straight to Hell":issä on hieno kohtaus, missä McMahonin klaani ja pankkirosvomuukalaiset vahvistettuna parilla kyläläisellä ammuskelevat toisiaan. McMahonin miesten keskellä käyskentelee kaikessa rauhassa livreepukuinen miespalvelija, joka tarjoaa halukkaille kahvia pienistä sormustimenkokoisista porsliinikupeista. Miehet keskeyttävät silmittömän ammuskelun, nauttivat pienin siemauksin virkistävän annoksen mokkaa ja taas tulitus alkaa... Kiva kelailla tota kohtaa aina uudestaan ja uudestaan.
K100 #8 Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä..
NHR
04.07.2006 22:31:05

Monty Pythonin Brianin elämä -rainassa on tämä ufo-/avaruusaluskohtaus, joka ei liity leffan aiheeseen mitenkään ja josta monet luultavasti juuri siksi kovastikin pitävät. Minusta se on kuitenkin jo liian tyhmä, huono vitsi, jos sellaista voi edes olla olemassa. Itse katson tuon kohdan yleensä kuvakelauksella, kun se mielestäni ihan turhaan rikkoo lähes täydellisen loistavan leffan rakennetta. Makuasia kenties, mutta ainoa syy miksi leffa ei mielestäni ole ihan täysien pisteiden arvoinen. On se silti Monty Python -ryhmän paras leffa. Munsta.
Mun alemmuuskompleksinikin on huonompi kuin kaikilla muilla...
Juugeli
04.07.2006 22:31:15
Hahaa! Juuri tuo! Aivan kuningasta!

Samoin laittaisin tähän Studio Julmahuvista yhden pätkän. Ratkaisijat-sarjassa, kun Berner kysyy Dieteriltä että mitä se miettii, niin siinä tulee kuningas kohtaus. Dieterin mielessä se ajaa jollain saatanan mönkijällä järven jäällä, Bernerin heilutellessa ruoskaa ja ne jahtaa siinä niitä Turkkilaisia jalkapallomaaliin asti. Ja ne spiikit siinä: "Chose lebe, Chose familje, Chose tennis"

Vielä ihan pakko lisätä seuraava:

"Hyvät katsojat, juuri saamani tiedon mukaan.... odotat lassstain, miten kaunis onkaan salaisuus jonka kuulin"

Julmahuvia katsomattomille siis selvennykseksi, tuossa uutisankkuri Sakari Boström on juuri lopettelemassa illan lähetystä, kun kännykkä soi ja lyhyen puhelun jälkeen herra alkaa laulamaan noilla sanoilla alkavaa vanhaa ja kornia Suomi-iskelmää.
Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns
IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8 Pastilli?
NHR
04.07.2006 22:40:51

"Chose lebe, Chose familje, Chose tennis"

Mua on just tossa kohtauksessa aina hiukan hämännyt toi "chose"; ei taida saksasta löytyä verbiä "chosen", jonka imperatiivi tuo kai on olevinaan. Tai en tiedä, kyllähän ne saksalaisetkin tietysti nykyään paljon enkun sanoja lainailevat ja vääntelevät oman kielioppinsa mukaisiksi, mutta...
Mun alemmuuskompleksinikin on huonompi kuin kaikilla muilla...
Tympee Huttunen
04.07.2006 22:47:05
Tämä on nyt vähän erilainen, mutta Peto2-elokuvassa vaarallinen naisteurastaja karkaa vankilastaan jonkin sortin tennispallon avulla. Hän heittää tennispallon ja hidastuksen turvin näemme, kun oakki osuu vartijan kypärään ja pomppaa pois. Vartija luonnollisesti menee tajuttomaksi. Hieno kohtaus:)
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää kesää!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)