Aihe: Subbareista
1
Loopis
10.10.2003 01:05:27
Olis muutama baari/pub keikka tulossa ja mietin että riittääkö 400w 18" subbarit antamaan potkua soundille? Meillä on 400w keski/yläkaapit ja fundeerasin että jos niihin ostais 400w subbarit (ajettavaksi omalla 2x700w päätteellä) vielä lisäksi, mutta riittääkö 400w:n subbari antamaan potkua? Mulle kun nuo tehot ei paljon sano mitään. Kyse olis rockikeikasta.
sormunen
10.10.2003 01:16:48
Olis muutama baari/pub keikka tulossa ja mietin että riittääkö 400w 18" subbarit antamaan potkua soundille? Meillä on 400w keski/yläkaapit ja fundeerasin että jos niihin ostais 400w subbarit (ajettavaksi omalla 2x700w päätteellä) vielä lisäksi, mutta riittääkö 400w:n subbari antamaan potkua? Mulle kun nuo tehot ei paljon sano mitään. Kyse olis rockikeikasta.

Tää ei nyt, sori vain, anna vastausta sun kysymykseesi, mutta mä esitän tähän viereen toisen: miksette vuokraa?
Loopis
10.10.2003 09:00:36
Tää ei nyt, sori vain, anna vastausta sun kysymykseesi, mutta mä esitän tähän viereen toisen: miksette vuokraa?

Koska meillä on perus-PA omasta takaa jo jolla tekee hyvin pubi/pienempiä klubikeikkoja, mutta vain subbarit puuttuu ja nyt olis tarkotus hankkia ne.

Sen takia ollaan ostettu omat PA:t koska jos on reilummin keikkaa niinkun nyt on ollut niin kyllä se maksaa itsensä aika nopeasti takas.
Dj.Dumbass
10.10.2003 09:01:02

400 kuullostaa aika vähälle. se 700w vahvistimessa pitää olla 8 ohmiin, että riittää. mulla on tällä hetkellä 1400w yhden 18" takana ja se riittää, elementistä ei enää lähde kovempaa tietyssä vaiheessa vaikka kuinka vetää liu'usta kovemmalle. 18" pitää olla paljon tehoa takana jotta jaksaa antaa painetta riittävästi, kuuluu se toki vähän pienemmälläkin teholla mutta ei sieltä tule painetta ja pahimmassa tapauksessa rikkoo vaan elementit liian pienellä teholla (rokkiahan soitetaan tietysti aika kovaa). se miksi mainitsin tuosta omasta systeemistä, olen hankkimassa elementille paria mutta luulen että 700w 8ohmiin ei enää riitä.

kunnon vehkeet maksaa paljon, suosittelen vuokraamista jos pääomaa ei ole käytössä hirveän paljoa. tähän pätee taas kerran hyvä sanonta "köyhän ei kannata ostaa paskaa"
Outkast on melkein yhtä hyvä kuin Paisteen 302.
PL
10.10.2003 09:13:34 (muokattu 10.12.2003 09:52:46)
..................
Vivo
10.10.2003 10:06:08 (muokattu 10.10.2003 10:06:38)

Ei pitäisi aina kattoa tota pelkkää tehonkestoa. DB määrää on mahdoton sanoa jos ei herkkyyttä ilmoiteta. Esim rautanaula kestää tehoa ihan tajuttoman paljon muttei se kovin nätisti soi saatikka harva vahvistin sellasta kuormaa kestäisi.

Tehon tuplaaminen tuo aina 3 db:tä lisää. Eli elementti jonka herkkyysn on 95 ja tehonkesto 1000W soi yhtä kovaa kuin elementti jonka herkkyys on 98 ja tehonkesto 500W. Saatuun mökään vaikuttaa ratkaisevasti myös kotelon rakenne.
sormunen
10.10.2003 10:24:34

Sen takia ollaan ostettu omat PA:t koska jos on reilummin keikkaa niinkun nyt on ollut niin kyllä se maksaa itsensä aika nopeasti takas.

Siten, että kamat on aina timmissä kunnossa ja ne joustaa paikan koon ynnä muun tarpeen mukaan? Enpä usko.
Loopis
10.10.2003 11:58:05
rokkiahan soitetaan tietysti aika kovaa

No kyseessä on coverbändi eli ei me niin kovaa soiteta. Eli tarkoitus olisi saada vähän jykevyyttää soundiin, eli ei mitään julmettua bassopohjaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)