Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 5115 116 117 118 119122 123 124 125 126
Lebowski
04.07.2006 16:01:59
Thumbsucker
- oli kyllä hyvä, vaikka hieman varauksella tämän vuokrasinkin. Kannattee kattoa.
Keanulla hauska rooli ja pääosan esittäjä oli todellakin ansainnut parhaan näyttelijän palkintonsa Berliinistä ja Sundancesta.
Jesus Quintana: Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
Tempura
04.07.2006 16:18:11
Conan The Barbarian.

Arnold Schwarzeneggerin ensimmäinen ja paras elokuvarooli.

Eikös ollut tuo "Hercules in New York" vähän aikaisemmin? En ole kyllä nähnyt. Joskus lienee pakko.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
zernobyl
04.07.2006 16:54:36

Eikös ollut tuo "Hercules in New York" vähän aikaisemmin? En ole kyllä nähnyt. Joskus lienee pakko.

Ehkä hieman hämmentää se, että Arska esiintyi Herkuleksessa nimellä Arnold Strong.
Computer Generated Monkeys Silently Operate a Space Station.
Jani The Rock
04.07.2006 17:00:20

Olet oikeassa. Korjattakoon.
The road never ends for me, kid.
juuso a
04.07.2006 22:02:50 (muokattu 04.07.2006 22:03:43)

The Vanishing (Spoorloos)

Hollantilaisranskalaisessa Spoorloosissa Rex kadottaa tyttöystävänsä ollessaan tämän kanssa lomalla ranskassa. Viidenkin vuoden jälkeen tapaus kummittelee miehen päässä ja pitkällisten etsintöjen jälkeen hän vihdoin tapaa itse sieppaajan. Tästä alkaakin sitten pähkäily siitä mitä tapahtui ja mitä vitt*a? Olenkos katsonut tämän sittenkin? No enhän tietenkään, vaan sen jenkkien vääntämään hienomman ja paremman version. Että kiitti vaan Hollywood kun pilasitte noin puolet elokuvanautinnosta. Koska tämä on alkuperäisväännös tähän pirulliseen tekeleeseen niin se ansaitsee vähintään.. öö..
8
"The only thing Columbus discovered was that he was lost! " -Windom Earle
zernobyl
05.07.2006 04:57:47

Täh? AAAHAHHAHHAHAHHAHHAHAHHAHA

Ehkä asia oli korjattu DVD-painokseen, kun mielestäni näin jossain kannessa ihan oikealla nimellä.

Ainakin leffan alkuteksteissä lukee Arnold Strong. Ja alapuolella vielä "Mr. Universe". :-D
Computer Generated Monkeys Silently Operate a Space Station.
Chunga
06.07.2006 09:43:23 (muokattu 06.07.2006 09:43:59)

Date Movie
http://www.imdb.com/title/tt0466342/

Elokuvakokonaisuutena 0 tähteä, oli arvosteluasteikko mikä tahansa.

Parin kaljan jälkeen tosin muutama kohtaus kyllä nauratti... myötähäpeästä lähinnä..
Meidän isi tekee teidän äitien lapset!
KTULU
06.07.2006 15:49:07
Mallrats 9
Vihaan warettajia ja kotipolttajia.
Antsa
07.07.2006 08:26:18
Chasing Amy

9-
We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold...
Mechanizm
07.07.2006 14:12:37
16 Blocks

Richard Donner taitaa suoraviivaisen toiminnan, sehän on nähty moneen otteeseen. 16 Blocksin juoni on köykäinen ja klisheinen, Willis on krapulassa ja kaikki on muutenkin kuin aina ennenkin. Ei siis mitään uutta, mutta varsin toimivaa paukuttelua kuten kunnon ammattilaisilta voi odottaa.

Interview with the Assassin

Ron Kobeleski on Dallasissa asuva elokuvaaja/dokumentaristi. Kobeleskin naapurissa asuu 62-vuotias Walter Ohlinger, joka on kuolemassa syöpään. Ohlinger tahtoo että Kobeleski tallentaisi hänen tarinansa ja salaisuutensa nauhalle ja julkaisi sen hänen kuoltuaan. Vanhus paljastaa olleensa 22.11.1963 Dallasissa Elm Streetin kupeessa olevalla kukkulalla ja ampuneensa luodin joka surmasi John F. Kennedyn.
Koko elokuva perustuu Kobeleskin pääasiassa käsivaralla kuvamaan materiaaliin, josta suurin osa on Ohlingerin haastattelua. Puhuuko vanhus tahallaan pehmoisia, onko hänen mielenterveytensä kadonnut, vai onko mies tosiaan se mystinen toinen ampuja, siinä katsojalle mietittävää.
Interview with the Assassin on mielenkiintoista seurattavaa jos aihe vähänkään kiinnostaa. Itse en ole koskaan aikasemmin hahmottanut murhapaikkaa niin hyvin kuin tämän katsottuani, Ohlinger havainnollistaa aidoilla mestoilla tarkalleen paikan mistä hän ampui ja missä Oswald oli. Lisäksi elokuvaan on saatu hyvää jännitettä sillä, että Ohlinger ei itse tiennyt murhan motiiveja tai syyllisiä, hän vain teki rahasta sen mitä pyydettiin. Elokuvassa aletaan miesten toimesta syyllisiä kaivamaan esiin Tässä tulee kuitenkin vastaan leffan kompastuskivi ja elokuva ei jaksa täysin kantaa itseään loppuun saakka.
Interview... on taas osoitus, että jos oikeasti on hyvä idea ja tapa toteuttaa se, niin ei tarvita kummoista budjettia jotta lopputulos on kiintoisa. Tämän leffan budjetti oli 750 000 taalaa, ohjaajana ensikertalainen mutta lopputulos on kerännyt palkintoja useilla indie-elokuvafestareilla ja tuotti jenkkien teattereissa varsin mukavasti.
"Brand-new, she was. She had the smell of a brand-new car. That's just about the finest smell in the world, 'cept maybe for pussy." - George LeBay
KTULU
07.07.2006 17:59:13
Dogma 9- Hauska.
wrshredder
07.07.2006 22:29:36
Rambo ....10
Ei tartte selittää

Se joku aika uus ihmissusileffa ...6

Aika hömppä ,mut,,mut, nojaa.
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
KTULU
07.07.2006 22:52:05
^Olisiko Cursed?
wrshredder
08.07.2006 14:42:51
^Olisiko Cursed?

Hei se se oliki !
Aika hassu, sellane tosi omaperäinen :)
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
Tempura
10.07.2006 20:35:12
Tulikärpästen hauta.

Ehkä paras animaatioelokuva jonka olen nähnyt. Ei mitään lasten kamaa, sen verran ikävää tarinaa puski ja olo oli hyvinkin herkillä. Olen Roger Ebertin kanssa tästäkin elokuvasta samaa mieltä, yksi parhaita sotaelokuviakin minkä olen nähnyt, piesten monta ei-animoitua "normaalia" elokuvaa. Yllätyin että elokuva oli vuodelta 1988, oletin olevan paljon uudempi. Lienee jonkunlainen mestariteos. Tuskin katson enää koskaan, oli sen verran ikävää katsottavaa.

Arvosana: *****
Tempura
10.07.2006 20:38:08
Emily Rosen riivaaja.

Yllätyin aika kovaa. Oletin tämän olevan ns. normaali kauhuelokuva, mutta itse kauhuelementeillä mässäilyä ei ollut niin paljoa mitä odotin. Kyse oli enemmänkin tarinankerronnasta. Herätti heti mielenkiinnon "oikeaan" tapahtumaan, mitä ajattelinkin alkaa kaivelemaan jossain vaiheessa. Kun sattuu vielä uskonnollisetkin asiat jollain tavalla tässä kolahtamaan, niin lisäsi omaa mielenkiintoa.
Itse kauhuelementit olivat mukavan minimaalisia. Muutama hyytävä kohtaus, esim. lattialta sängyn vierestä tuijotus, tietenkin vitunaikaisessa kouristusasennossa.

Arvosana: ****
Tempura
10.07.2006 20:40:45
Batman Begins.

Paras Batman-elokuva minulle. Kunniaa tietenkin myös Burtonin elokuville, jotka tuleekin sitten seuraavana. Kyseessä on kuitenkin niin erilaisia pätkiä, etten lähde vertailemaan. Itseeni hieman "realistisempi" tyyli kolahti hienosti. Nolan osaa ohjata, ja Bale on hyvä mies rooliin (muutenkin Bale on tehnyt aika kovia elokuvia). Liam Neesonia on aina ilo nähdä. Taistelukohtauksilta olisin odottanut enemmän, nyt ne eivät ole elokuvassa pääroolissa, ja ovat jokseenkin sekaviakin. Onneksi elokuva kantaa muuten hyvin, ja yksi parhaita supersankarielokuvia mitä olen nähnyt. X2 tosin on vielä voittamaton.

Arvosana: **** ja puoli
Tempura
10.07.2006 20:42:22
Daredevil.

Tulipa taas katsottua. Aina ollut tästä semmoinen olo, että elokuva on väliinputoaja. Ei erityisen hyvä, joskaan ei ihan kuraakaan. Onhan tässä paljon viihdyttäviä elementtejä, ja tietyiltä osin sankarille ollaan ihan uskollisia. Affleck ei ärsytä henkilökohtaisesti yhtään. Kyllä tämä ammattitaidolla tehty on, joskin vielä jotain puuttuu. Pitää katsoa joskus pidennetty versio, on kuulemma paljon parempi.

Arvosana: *** ja puoli.
juuso a
10.07.2006 22:08:51

Breaking The Waves

Lars von Trier pistää tapansa mukaan jälleen kerran tylyä tarinaa. Emily Watson on tällä kertaa se joka aiheuttaa katsojalle sääliä ja myötähäpeää. Emily vetääkin roolinsa loistavasti hieman yksinkertaisena ja uskollisena naisena joka pyrkii toteuttamaan aviomiehensä toiveet viimeistä piirtoa myöten. Liekkö sitten minussa vika mutta ei tämä Emilyn hyvästä suorituksesta huolimatta jaksanut innostaa. Mun mielestä leffa oli vaan liian pitkä ja sillä siisti. Sehän tietysti on Trierin tyyliin kuulunut mutta tämä ei kai sitten ollut tarpeeksi tyly mun makuun.
7
"The only thing Columbus discovered was that he was lost! " -Windom Earle
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)