Psc. im Schach 03.07.2006 17:17:50 | |
---|
Vastikään kokemani syvä rakastuminen kapakkapianismiin on minulta looginen askel: viihdynhän eniten maailmassa juuri kapakassa tai pianon edessä. Genre on silti varsin vieras joten osaako kukaan suositella mistä aloittaa kapakkapianistin jalo urani, jotain alan legendaarisimpien tekijöiden materiaalia? Luulisi että copyrightit ovat aikaa sitten umpeutuneet mutta en nuotteja ainakaan googlettamalla onnistunut löytämään. Korvakuulolla blokkaamista en viitsi edes yrittää sillä epäonnistumisia ja pettymyksiä riittää tässä elämässä tarpeeksi ilmankin että niitä varta vasten hakee. S. Joplin on muuten tuttua, ei tarvitse suositella, ja minulle kolisee paremmin hieman syntisemmän kuuloinen materiaali. Optinen pläjäys. Älä sano enempää. |
Prophet 03.07.2006 19:50:38 | |
---|
Täältä löytyy hyviä ragtime-kappaleita (midi-filet kuulostavat aidolta pianolta): http://www.trachtman.org/ragtime/ Monissa italo-westerneissä soi kapakka-kohtauksen aikana joku melodinen ja syntisen kuuloinen ragtime, mutta kappaleen nimeä ei tietenkään saa mistään selville. |
Karlsson 03.07.2006 21:14:57 | |
---|
Monissa italo-westerneissä soi kapakka-kohtauksen aikana joku melodinen ja syntisen kuuloinen ragtime, mutta kappaleen nimeä ei tietenkään saa mistään selville. Kuulostanee tyhmältä, mutta melko todennäköistä, että on ihan Ennio Morriconen kynästä nuo... |
baron 04.07.2006 01:45:19 | |
---|
Vastikään kokemani syvä rakastuminen kapakkapianismiin on minulta looginen askel: viihdynhän eniten maailmassa juuri kapakassa tai pianon edessä. Genre on silti varsin vieras joten osaako kukaan suositella mistä aloittaa kapakkapianistin jalo urani, jotain alan legendaarisimpien tekijöiden materiaalia? Luulisi että copyrightit ovat aikaa sitten umpeutuneet mutta en nuotteja ainakaan googlettamalla onnistunut löytämään. Korvakuulolla blokkaamista en viitsi edes yrittää sillä epäonnistumisia ja pettymyksiä riittää tässä elämässä tarpeeksi ilmankin että niitä varta vasten hakee. S. Joplin on muuten tuttua, ei tarvitse suositella, ja minulle kolisee paremmin hieman syntisemmän kuuloinen materiaali. Tyhmä kysymys: Kuinka hyvin olet perehtynyt Joplinin hyvin laajaan tuotantoon? Mun mielestä siitä löytyy joka lähtöön! There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
osaako kukaan nimetä jotain kapakkatappelu raggia? |
Päärynä 04.07.2006 18:28:21 | |
---|
|
Psc. im Schach 05.07.2006 14:23:18 | |
---|
Tyhmä kysymys: Kuinka hyvin olet perehtynyt Joplinin hyvin laajaan tuotantoon? Mun mielestä siitä löytyy joka lähtöön! Suosittele toki jotakin, nimenomaan jotain syntistä materiaalia joka herättää fiiliksiä turmiollisuuden täyttämästä salakapakasta jossa pianisti voi olla varma ettei pianon päällä suloisen vähäpukeisina makaavista kabareeportoista ole puutetta! Joplinia olen itse opetellut Entertainerin (tietysti) ja hieman aloitellut muitakin mitä www.mutopiaproject.org pitää nuotteina sisällään. Siihen tietämykseni jääkin. Optinen pläjäys. Älä sano enempää. |
baron 05.07.2006 22:29:54 (muokattu 05.07.2006 22:33:53) | |
---|
Suosittele toki jotakin, nimenomaan jotain syntistä materiaalia joka herättää fiiliksiä turmiollisuuden täyttämästä salakapakasta jossa pianisti voi olla varma ettei pianon päällä suloisen vähäpukeisina makaavista kabareeportoista ole puutetta! Joplinia olen itse opetellut Entertainerin (tietysti) ja hieman aloitellut muitakin mitä www.mutopiaproject.org pitää nuotteina sisällään. Siihen tietämykseni jääkin. Mä oon nyt korvessa sivistyksen ulottumattomissa, mutta mulla on tai ainakin on ollut Joplin nuottialbumi, jossa oli pelkästään sen säveltämiä piisejä ja mun mielestä niitä oli joka lähtöön. En kyllä ulkoa muista nimiä. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Masapena 19.07.2006 22:57:08 | |
---|
|
KoskPaavo 20.07.2006 01:43:50 | |
---|
Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
ujulaala 03.08.2006 17:12:38 | |
---|
Fats Waller on soittanut pirun hyviä rageja vai onkohan ne sitten strideja, varsinkin 20-ja 30-luvulla. En tiiä kyllä että onko niistä nuotteja mutta hyviä likkejä sieltä ainakin pystyy blokkailla vaikkei koko viisua jaksaiskaan. Kirkkouruilla voi vetää muutakin kuin heviä :) Voisko joku valottaa noita rag ja stride-tyylien eroja, kun meikäläinen ei oo ihan perillä asiasta? |
Prophet 04.08.2006 20:46:46 | |
---|
|
hoksploks 22.08.2006 11:34:30 | |
---|
Mun käsittääkseni se stride tarkoittaa sitä, kun vasen käsi soittaa isoja oktaavihyppyjä tavallaan komppimielessä, ja se on yksi ragtimen tyylipiirre. Luo satsumista jivehitti, hipparokki, suumuusikkorappi, hittihevi, jatsi, mustasoul. |
baron 22.08.2006 12:10:36 (muokattu 22.08.2006 12:12:47) | |
---|
Mun käsittääkseni se stride tarkoittaa sitä, kun vasen käsi soittaa isoja oktaavihyppyjä tavallaan komppimielessä, ja se on yksi ragtimen tyylipiirre. Kait se tarkemmin tarkoittaa, että ykköselle ja kolmoselle soitetaan bassosävel ja kakkoselle ja neloselle hypätään soittamaan sointu keskirekisteriin. Edit: "Seldom played by non-professional players":-) "Speaking about music is like dancing about architecture" |