Aihe: Erot DI-boksien välillä? 1 2 | |
---|---|
![]() 04.07.2006 06:58:45 (muokattu 04.07.2006 06:59:31) | |
Olen hankkimassa kolmea DI-boksia, yksi bassolle ja kaksi kosketinsoittimille. Budjettini on sellainen, että _mielellään_ boksit eivät saisi maksaa yli 100e kappale, mutta tämä ei ole täysin ehdoton jos hyvä/parempi/paras löytyy esimerkiksi 119e hintaan. Olisin kysellyt: - Mikä di-boksi kannattaa hankkia millekin soittimelle? Kannattaako ottaa kaksi aktiivista synalle ja yksi passiivinen bassolle vai kaikki miten? - Kuinka paljon niissä on laadullisesti eroa eri valmistajien välillä? - Onko joku valmistaja jota pitää välttää? - Bokseissa olisi hyvä olla ainakin padi, groundlift, phantomvirta-mahdollisuus. Vaiheenkääntö ei ole niin tarpeellinen, sen voi ottaa pöydästä. Onko muita tarpeellisia ominaisuuksia joista minun pitäisi olla tietoinen? - Asun Helsingissä, onko ehdotuksia mistä kaupasta nämä kannattaisi hankkia? edit: Tuliko tämä mielestänne oikealle alueelle? | |
![]() 04.07.2006 10:48:29 (muokattu 04.07.2006 10:52:31) | |
Olen hankkimassa kolmea DI-boksia, yksi bassolle ja kaksi kosketinsoittimille. Budjettini on sellainen, että _mielellään_ boksit eivät saisi maksaa yli 100e kappale, mutta tämä ei ole täysin ehdoton jos hyvä/parempi/paras löytyy esimerkiksi 119e hintaan. Olisin kysellyt: - Mikä di-boksi kannattaa hankkia millekin soittimelle? Kannattaako ottaa kaksi aktiivista synalle ja yksi passiivinen bassolle vai kaikki miten? - Kuinka paljon niissä on laadullisesti eroa eri valmistajien välillä? - Onko joku valmistaja jota pitää välttää? - Bokseissa olisi hyvä olla ainakin padi, groundlift, phantomvirta-mahdollisuus. Vaiheenkääntö ei ole niin tarpeellinen, sen voi ottaa pöydästä. Onko muita tarpeellisia ominaisuuksia joista minun pitäisi olla tietoinen? - Asun Helsingissä, onko ehdotuksia mistä kaupasta nämä kannattaisi hankkia? edit: Tuliko tämä mielestänne oikealle alueelle? Behringerin DI 100 alkaa olla alalla melkolailla standardi. Hintaan ja merkkiin nähden edullinen ynnä toimiva. http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_di100_ultra_di_prodinfo.html Taitaapi muuten olla onnistunut jäljitelmä seuraavasta... http://www.thomann.de/thoiw3_bss_ar133_prodinfo.html Samasta sarjasta löytyy kitaralle tarkoitettu GI 100, mutta siitä en omaa mitään kokemusta. Tyhjän saa pyytämättäkin | |
![]() 04.07.2006 11:20:12 | |
Taitaapi muuten olla onnistunut jäljitelmä seuraavasta... Tosta "onnistunut"- termistä olen hiukka eri mieltä... Blah. | |
![]() 04.07.2006 11:23:25 | |
Tosta "onnistunut"- termistä olen hiukka eri mieltä... Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla noiden pömpeleiden eroista? | |
![]() 04.07.2006 12:40:50 | |
Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla noiden pömpeleiden eroista? Joku aika päivittäisessä käytössä ni toisesta ei ole enää paljon kuultavaksi. Ja tähän perään sit kaikki ne joilla on ainaki kestäny ihan hyvin. | |
![]() 04.07.2006 12:57:19 | |
Itselläni on hyviä kokemuksia Countrymanin aktiivibokseista. cherub with heavy metal machine | |
![]() 04.07.2006 13:11:20 | |
Mulla on DOD:in valmistama aktiiviboxi. Malli 245, jos muistan oikein. Jykevää tekoa ja patterikiinnityskään ei mene hevillä rikki. Kyllähän nuo boxit dynamiikkaa jonkun verran syö. Itse käytän kitaraa äänittäessä kyseistä lootaa. Etuaste vois olla parempi vaihtoehto? "Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!" | |
![]() 04.07.2006 13:17:35 (muokattu 04.07.2006 13:20:19) | |
Itselläni on hyviä kokemuksia Countrymanin aktiivibokseista. Kuin myös. Hyvä soundi ja kestävä rakenne. Suosittelen. Noita Behkuja on rikkinäisinä tullut niin monta vastaan etten kyllä uskaltais kotistudiota kauemmas lähteä sellaisella kalaan. Itelläni on ollut sellainen nelikanavainen Behkun räkki-di ja se oli kyllä oikeinkin huono. Siitä mistä aita on matalin... | |
![]() 04.07.2006 13:52:03 | |
Joku aika päivittäisessä käytössä ni toisesta ei ole enää paljon kuultavaksi. Ja tähän perään sit kaikki ne joilla on ainaki kestäny ihan hyvin. Hehe, niin no mulla on ainakin kestänyt tuo mokkula varsin hyvin. Tietty jos tuota laitetta potkaisisi sopivassa kulmassa tarpeeksi jämäköillä kengillä niin nuo -20db padit varmaan saisi rikki. Jämäkkä metallikotelohan tuossa on. Mulla on siis käytössä tuo gi100 malli, jossa on myös jonkinlainen kitarakaappi-mallinnos mukana. Pientä ongelmaa ja päänvaivaa oli tuon kanssa aluksi, sillä se toimi jotenkin hassusti puolihuonon pariston kanssa. DI-boksina toimi hyvin mutta kaappimallinnos toimi puolivaloilla. Toinen pieni ongelma on patteriluukun ahtaus, sen patterin on joutunut pari kertaa kaivamaan pihdeillä sieltä ulos. Kuulisin mielelläni lisää nimenomaan niistä varsinaisista eroista äänenlaadussa. Behringer on ainakin tässä suhteessa riittänyt mulle kun en ole parempaa osannut kaivata. Lähtisikö siis kaupasta pienellä lisäsijoituksella paremman kuuloista DI-boksia? | |
![]() 04.07.2006 15:49:06 | |
Mulla on DI100 ja musta toimii ihan hyvin, vaikka yleensä välttelen sitä b:tä kuin ruttoa. Ite en oo rikkinäistä vielä nähny. Nyt puhun sitten just tosta DI100:sta, en muista b:n boxeista. Tosin kun padin pukkaa päälle syntyy yleensä hurinaa. Sitten tulee aika paljon käytettyä countrymania keikoilla ja harvoinhan se kallis mikään huono on. Musta tuntuu et ne countrymanit mitä oon käyttäny vois käyttää vuoden verran vasarana ja sen jälkeen laittaa järven pohjaan viideks vuodeks ja silti ne toimis moitteetta. Kenelläkään ei ole niin paljoa rahaa, että sillä kamarunkkariudesta parantuisi -Mikael | |
![]() 04.07.2006 17:11:55 | |
Mulla on DI100 ja musta toimii ihan hyvin Tosin kun padin pukkaa päälle syntyy yleensä hurinaa. Noniin... :D Countrymanit on mainioita kyllä, ja just noi uudemmat BSS:t. Vanhemmissa on kaikki liittimet ylöspäin joten törkyyntyvät aika nopeaan, ellei joku jopa ehdi kaljoinensa ensin. | |
![]() 04.07.2006 18:27:45 | |
mulla on Alton DI4 (4-kanavainen räkki-diboksi), maksoi fasulla 160e. toiminut moitteettomasti, namiskat ehkä vähän herkkiä hajoamaan keikkakäytössä, mutta räkin sijoittelulla olen välttynyt katastrofeilta toistaiseksi. on ollut lähinnä kiipoissa, mut satunnaisesti myös bassolle ja hyvin on pelittänyt, paremmin kuin thomanin Millennium-boksit joilla voi kyl heittää vesilintua ja behruistakaan en ole positiivista sanaa keikkamiksaajilta koskaan kuullut. viina. hanuri. ja naiset. | |
![]() 05.07.2006 09:13:52 | |
Kuulisin mielelläni lisää nimenomaan niistä varsinaisista eroista äänenlaadussa. Ainakin se Behkun räkkiloota (oliksohan ollut DI4000) oli kova poika suhisemaan. Groud Lift kytkimillä ei ollut mitään vaikutusta mihinkään ja verkkohurinaa pukkas läpi äänilähteestä riippumatta. Soundillisesti vertailin sitä kertaalleen linjabassoa äänitettäessä tohon Rantasen rakentamaan DI-boxiin ja ero oli hyvin selkeä Rantasen eduksi. Behkun läpi basso oli ohuempi, epämääräisempi ja huonommin biisiin istuva - bonuksena toi suhina. Niitä panonappeja sieltä takalevystä irtoili vähän väliä... Siitä mistä aita on matalin... | |
![]() 05.07.2006 10:55:44 | |
Ton soundin ohenemisen on huomannu itekin jollain behkulla verrattuna bss:n. Ajattelin, et se behku on rikki ku ero oli niin iso. Oli vuokrakamat ni kirjotin teipille "rikki" ja liimasin behkuun. Tiedä sit. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. | |
![]() 05.07.2006 19:10:09 | |
Passiivinen menee kyllä vielä bassolla, mutta kannattaa olla aktiivisia kaikki. Ainakin kiippareilla alkaa passiivisilla boxeilla diskantit tippumaan. Jotain DODeja, Behkun Ultra-DItä ja BSSn olikohan se nyt tuo AR-133 -mallia on tullut vastaan. Sinällään mitään eroa oo huomannu käytössä tuon BSS:n ja Behkun välillä, paitsi Behringerissä grnd lift ja padit painonappuloilla (jotka nekin saa nypättyä pois ni ei painu vahingossa potkiessa), BSS:ssä kun ne on sen sijaan toteutettu kytkimillä. Hintaeroahan niissä on... Täällä puhutaan taas sekavia. | |
![]() 09.07.2006 21:44:28 | |
Heitetäänpä tämmönen nyyppäkysymys: Mitä noi DI-boksit oikeen siis on ja mitä niillä tehää? En o käyttäny. Justo Almario ,,/ | |
![]() 10.07.2006 00:43:10 | |
Ainakin se Behkun räkkiloota (oliksohan ollut DI4000) oli kova poika suhisemaan. Uudempi DI800 on samaa roskaa. Piti hätäpäissään ostaa, kun ei samana päivänä enää saanut sen kummempaa mistään. Groud Lift kytkimillä ei ollut mitään vaikutusta mihinkään ja verkkohurinaa pukkas läpi äänilähteestä riippumatta. Joo, tuokin tekee sitä ainakin jos on verkkovirta kytkettynä. Ei paljon oo iloa ground liftistä, jos siihen ottaa kuitenkin sähköt lavalta. Pitäis kait vetää lavasähkötkin mikseriltä ja sitten alkaa vähitellen oleen sama tökkiä piuhat suoraan miksuttimeen ilman DI-hässäköitä. Vastaavasti jos vehjettä käyttää phantomilla, niin se mykistyy muistaakseni totaalisesti jos erehtyy painamaan ground liftin päälle. Menee vissiin joku väärä piuha poikki. Niissä yksikanavaisissa palikoissa tuota ei sentään tapahdu. Dorka mikä dorka.
kalamies#50 >-)))> | |
![]() 10.07.2006 00:46:58 | |
Heitetäänpä tämmönen nyyppäkysymys: Mitä noi DI-boksit oikeen siis on ja mitä niillä tehää? En o käyttäny. Noin yksinkertaistettuna, saat esmes kitarat, bassot, syntsat ja muut savulla käyvät sähkövempeleet suoraan miksuttimen mikki-inputtiin, oikealla impedanssilla ja siedettävällä volalla. Sillä saa myös maalenkit poikki, jolloin päästään eroon ikävistä hurinoista. Dorka mikä dorka.
kalamies#50 >-)))> | |
![]() 10.07.2006 01:03:40 | |
Kauheaa topicin lainausta, mutta: Löytyykö tästä maailmasta muita kivoja räkki-DI-boxeja kuin tuo Behringerin malli? Siis nimenomaan usemmalla sisääntulolla, sillä minun equipmenttini sisältää sen kaksi stereosynaa parhaimmillaan, joka leipoo sen neljä kanavaa käyttöön. Siihen vielä kaveriksi joku kiva räkkimikseri, millä sais signaalin jaettua omaan monitoriin ja PA-hepulle isoon konsoliin. Olisko apuja tarjolla? Tempo on vain nopeuden muoto. | |
![]() 10.07.2006 02:38:18 (muokattu 10.07.2006 22:25:28) | |
Törmäsin DJBB:n räkkien takana BSS:n aktiivi DI:in. 4 sisään. Ja toimi hyvin. Ainaki heillä. Behringer ei oikeen kestä. BSS:stä tietää aina toimiiko vai ei. Eli känni :D EDIT: Känni tosiaan. Klarkkia ne oli. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)