Aihe: Peavey 6505
1 2 3 4 517 18 19 20 2137 38 39 40 41
Tune
04.07.2006 12:37:12 (muokattu 04.07.2006 12:37:37)
Jokos joku on keksinyt kokeilla jotain kierronpoistajaa tai puolittajaa kyseiseen nuppiin??
Niin, että pääsis ruuvaamaan post gainia riittävästi ilman kiertoa?!

;)
Guitaristi
04.07.2006 13:58:21

Mikä on riittävästi? Mulla ei ole ikinä ollut kierto-ongelmia 5150:n kanssa.
Leadin post gainit nelosessa ja leadin pre gainit 4 tai 5 kohdalla.

Tosiaan, itsekkin koitin liikkeessä pre gainit puolessavälissä ja post siinä kolmen-neljän välissä eikä kiertänyt sitten yhtään, vaikka oli aika tuhnut mikitkin vielä.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Tune
04.07.2006 14:50:45
Johtunee tuo kierto-ongelma pienestä treenitilasta. En oo ehtiny vielä keikalle uuden nupin kanssa...
Vipu
04.07.2006 14:52:47
Mä mietin ku kävin eilen testaamassa 6505 nuppia jonkun 300e kaapin kanssa ja 800e kitaran kera ni että miten ne kanavat oikein menee siinä nupissa? ku kokeilin säätää vaikka miten ni ei vaan lähtenyt kunnon säröjä. paitsi ku laitto toista gainia 7 ja toinen gain 1. voisiko johtua kaapista, putkista jos ne on kulunu tai jotain?
PROt on parhaita!
maggot
04.07.2006 15:48:59
Mä mietin ku kävin eilen testaamassa 6505 nuppia jonkun 300e kaapin kanssa ja 800e kitaran kera ni että miten ne kanavat oikein menee siinä nupissa? ku kokeilin säätää vaikka miten ni ei vaan lähtenyt kunnon säröjä. paitsi ku laitto toista gainia 7 ja toinen gain 1. voisiko johtua kaapista, putkista jos ne on kulunu tai jotain?

6505 malli:

RHYTHM-kanava on puhdaskanava jossa on myös crunch asetus (mahdollisuus siis säröttää myös tätä kanavaa melkeinpä lead kanavan verran). LEAD-kanava on särökanava. EQ on yhteinen molemmille kanaville, siis se missä lukee low, mid ja high. Pre gainia lisämäällä saat etuaste säröä (lue:säröä) ja post gain on käytännössä volume. Eli lead kanavaan saat säröä lisäämällä lead kanavan pre gainia ja volaa saat lisämäällä lead kanavan post gainia. Sama homma pätee rhythm kanavalla. Tosin jos laitat rhythm kanavalla pre gainit 5 niin se ei enää ole puhdas.. Siinäpä se.
"reality is a very fragile thing after all..."
maggot
04.07.2006 15:51:10
Piti vielä sanoa että 6505 on kyllä tosi simppeli vahvistin josta löytyy helposti todella hyvät soundit. Varmaan markkinoiden helpoimpia vahvistimia käyttää.
Guitaristi
04.07.2006 15:54:51

Piti vielä sanoa että 6505 on kyllä tosi simppeli vahvistin josta löytyy helposti todella hyvät soundit. Varmaan markkinoiden helpoimpia vahvistimia käyttää.

Jep, kaikki nappulat vaan klo 12 ja kyllä jytää! (No, ehkä ei post gainia, jos ei halua pään räjähtävän...)
Vipu
04.07.2006 17:08:59
Mikäs sellanen Power amp kohta on jossa on kaksi nappulaa joissa lukee resonance ja presence?
PROt on parhaita!
Vipu
04.07.2006 17:10:25
Ja sit vielä että kun se 6505 kaappihan on 16ohm ni sit vaan pistetään sieltä 6505 nupin takaa se nappi sinne 16 ohmin kohdalle?
PROt on parhaita!
Guitaristi
04.07.2006 18:54:54

Mikäs sellanen Power amp kohta on jossa on kaksi nappulaa joissa lukee resonance ja presence?

Resonance boostaa alapäätä, presence yläpäätä.

Ja sit vielä että kun se 6505 kaappihan on 16ohm ni sit vaan pistetään sieltä 6505 nupin takaa se nappi sinne 16 ohmin kohdalle?

Näin olen ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä.
maggot
04.07.2006 20:04:31
Näin olen ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä.

Et ole. = )
Ronsto
04.07.2006 21:24:49

Et ole. = )

Soittelin ekat päivät tolla nupilla silleen et se ohmi valitsin oli neljässä ohmissa :D Luulin että se oli laitettu siellä liikkeessä 16 ohmiin. Sulake kärähti parin päivän päästä .
Ja näin...
Guitaristi
04.07.2006 22:12:58

Hetkinen... Nyt rupesin oikeen tarkkaan syynäämään vahvaria tuolta takaritilästä. Missä ovat etusputket? Pääteputket näkyy kyllä hyvin, mutta niiden edessä ei ole putkia sitten yhtään. Onko ne piilossa jossain, vai onko minua ns. kustu silmään?
Mebrick
04.07.2006 23:26:56
Pitää kysyä muilta laitteen käyttäjiltä tällaista: kun efektilenkin polkasee auki niin soundi muuttuu hirveen säriseväksi, jota kyllä saan jotenkin leikattua mun EQ:lla, mutta jotenkin tuntuu, että taas alapään "munaisuus" häviää enkä saa sitä EQ:llakaan takaisin. Oletteko muut 6505:n omistajat huomannut tällaista, vai onko omassani jokin valmistusvirhe? Voisiko efektilenkin yhdistävissä johdoissa olla mätää, kun eivät kuitenkaan laatujohtoja ole? Efektilenkissä käytän EQta, delaytä ja chorusta. Muuten kaikki pelittää hyvin ja tolkuttoman hyvä vahvistin on ollut.
Nopeammin, korkeammalle, voimakkaammin
Ricce
05.07.2006 07:32:56
Hetkinen... Nyt rupesin oikeen tarkkaan syynäämään vahvaria tuolta takaritilästä. Missä ovat etusputket? Pääteputket näkyy kyllä hyvin, mutta niiden edessä ei ole putkia sitten yhtään. Onko ne piilossa jossain, vai onko minua ns. kustu silmään?

Katselin kanssa ihan samaa, mutta totesin että josko ne on siellä "pohjan" alla piilossa, en nyt kuitenkaan ryhtynyt purkamaan, korjatkaa viisaammat :)
maggot
05.07.2006 07:55:04 (muokattu 05.07.2006 07:55:38)

Ne löytyy vahvistinta katsottaessa takaapäin oikealla olevan levyn alta. Siis samassa "tasossa" missä on efektiloopit, foot switch ja kaiutin inputit. Mun 6505:sessa siinä on sellainen metallilevy niiden peittona joka on itse vahvistimessa kiinni olikohan nyt 6 ruuvilla. Avaat ne ruuvit ja otat sen levyn pois niin siellä ne on. Mulla ainakin lukee siinä levyssä varoitukset että huollot pitäisi teettää Peaveyn omassa huollossa, lisäksi siinä lukee all tubes 12ax7a. Ja lukeehan siinä myös että made in usa joka tosin lukee kolmessa muussakin paikassa vahvaria silmäiltäessä.
Ronsto
05.07.2006 11:35:30

Eikö kukaan kuunnellu tuota mun ääninäytettä? Olis kiva kuulla kommentteja siitä.
Ja näin...
Guitaristi
05.07.2006 11:36:08

Ne löytyy vahvistinta katsottaessa takaapäin oikealla olevan levyn alta. Siis samassa "tasossa" missä on efektiloopit, foot switch ja kaiutin inputit. Mun 6505:sessa siinä on sellainen metallilevy niiden peittona joka on itse vahvistimessa kiinni olikohan nyt 6 ruuvilla. Avaat ne ruuvit ja otat sen levyn pois niin siellä ne on. Mulla ainakin lukee siinä levyssä varoitukset että huollot pitäisi teettää Peaveyn omassa huollossa, lisäksi siinä lukee all tubes 12ax7a. Ja lukeehan siinä myös että made in usa joka tosin lukee kolmessa muussakin paikassa vahvaria silmäiltäessä.

Aah, kiitoksia. Pelkäsin jo, että minulla ei ole etusputkia vehkeessä ollenkaan :). Nyt sain kuitenkin mielenrauhan, kiitos siitä. Ainiin, otappa plussa (+).
Ronsto
05.07.2006 11:45:47

Aah, kiitoksia. Pelkäsin jo, että minulla ei ole etusputkia vehkeessä ollenkaan :). Nyt sain kuitenkin mielenrauhan, kiitos siitä. Ainiin, otappa plussa (+).

No ei kai ne nyt mitään susi malleja sulle myy :P Missä päin Turkua muuten asut? Katoin kuvaustasi ja hokasin, että perkeles sinäkin olet turusta.
Ja näin...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)