Aihe: leikkimielellä ..paljastakaa kompressorinne asetukset :)
1 2
jarialhanen
04.07.2006 09:25:38 (muokattu 04.07.2006 09:26:19)
...suomeksi, millä asetuksilla ajatte minkä bassonne minkä kompressorin läpi?

GAIN ...
TRESHOLD ...
RATIO ...
KNEE ...
ATTACK (ms) ...
RELEASE (ms/s) ...
TYYPPI (putki/opto/yms...) ...

...ja mitä kaikkia muuta jännää asetuksista löytyykään?
kitarasoolot voisi kieltää jossain asetuksessa. rumpusooloissa voisi olla normi, joka rajoittaisi kuviot sellaisiin ...jotka jytkyttävät persausta. - - - - - Juu löytyy DFH, kupase sx3, plukareita, kunnon kortti ja liian kalliit kamat...
Johannes_t
04.07.2006 10:53:26

Fafnerin oma kompura leikkaa tarvittavasti, eli sen verran ettei rupea pumppaamaan.
Basismi
04.07.2006 11:15:46
Ei ole kompuraa käytössä.
Viistous helpottaa soittamista!
Puavali
04.07.2006 11:20:49
Boss CS-3 ja kellotaulun mukaan

Level 10
Tone 11
Attack 17
Sustain 11

Olikohan tuolleen todellakin viimeksi kun soitin? Saattoi ollakin.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
bize
04.07.2006 11:28:41
...suomeksi, millä asetuksilla ajatte minkä bassonne minkä kompressorin läpi?

GAIN ...
TRESHOLD ...
RATIO ...
KNEE ...
ATTACK (ms) ...
RELEASE (ms/s) ...
TYYPPI (putki/opto/yms...) ...

...ja mitä kaikkia muuta jännää asetuksista löytyykään?

Studiokäytössä parhaiten on toiminut

GAIN sopiva, niin että jää -6dB piikkivaraa
TRESHOLD muun musan mukaan
RATIO 3:1
KNEE hard (ei yleensä säätömahdollisuutta)
ATTACK (ms) 20 (tuo atakin sopivasti esiin, on toiminut musassa kuin musassa)
RELEASE (ms/s) 50-100 (lyhyemmällä voi särkeä, pidemmällä soundi suttaantuu, pidemmällä vapautusajalla saa soundiin pehmeyttä joka toimii musassa jossa basson ei tarvitse olla läpitunkeva)
TYYPPI (putki/opto/yms...) plugari yleensä, putkivermeillä harvemmin pystyy säätämään yksityiskohtaisesti arvoja mutta niissä lähes aina saundi on "valmiiksi" hyvä, eli vaikea saada huonoa soundia ulos

Livenä en jaksa käyttää tai kikkailla, jätän miksaajan vastuulle. Aktiivielektroniikka kanssa kompressoi sopivasti jos sellanen sattuu olemaan.
...Nooh, kokeilin ensin olisivatko kielet vieläkin liian löysällä(olin jo ennaltaan jonkin verran kiristänyt niitä). Kiristämisen lopetin, kun homma meni överiksi, ja ylin kieli katkesi...
rattledad
04.07.2006 11:38:15

Off.

(GK:ssa on kompura jossa on 1 potikka, onneksi myös tuo on/off -nappi.)
While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress
Keny
04.07.2006 11:40:27
Fafnerin oma kompura leikkaa tarvittavasti, eli sen verran ettei rupea pumppaamaan.

Sama täällä.Noi kello 10-11 on se potikka mulla.

EBS Multicomp spedussa gain noin kl 9.00 ja comp noin 11.00 asennoissa.Toimii hyvin myös boosti speduna.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
juici
04.07.2006 11:42:06

Vahvarista "Bright" kompura päällä. Ei muuta.
Hemmo: "Gallien Krueger, kun siinä on tämä särö."
Jalmus
04.07.2006 12:39:53
EBS Gormin kompura on koko ajan klo 9:n asennossa. Gaini riippuu ihan sittä bassosta, millä kulloinkin soitan, mutta piikkivaraa jätän luonnollisesti aina.
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
Tana
04.07.2006 13:16:43

EBS Multicomp on käytössä ja asetukset kellotaulun mukaan:

Gain klo 9-10
Comp klo 11-12

"Tubeism" moodi päällä.
okabass
04.07.2006 13:25:24
EBS:n MultiCompissa asetukset olivat bauttiarallaa kuten Kenyllä tuossa aiemmin. Tosin nyt kun pömpelin päällä höökii SVT2PRO niin että EBSin kompura sai väistyä / jäädä eläkkeelle osa-aika purkiksi:-)

Miksatessa sitten tarpeen mukaan. Aika pitkistä attack ajoista olen pitänyt. Ei osaa sanoa mitään selkeetä kaavaa, tarpeen mukaan.

MOI

EBS multicomp

comp klo 12
gain klo 09
tubesim+ multi yhtäaikaa (oma modifikaatio, ja hyvä: vaikka itse sanonkin)

Huomasin muuten samankaltaisen jutun oman svt:n kanssa: ainakaan live sormisoitossa ei tarvi kunnon putkinupin kanssa kompuraa. Peukuttamisessa voi tarvita.
Aminohappo
04.07.2006 22:03:42
Öö Warwickin 5.1 nupissa on miun kompura ja se on:

Päällä ja osoittaa klo 12:sta.
Moraalisen krapulan syypää on etanoli eli etyylialkoholi, joka lisää tryptofaaniaminohappoa hajottavan entsyymin, tryptofaanipyrrolaasin, tuotantoa.
absqua
04.07.2006 22:05:22
EBS Multicomp on käytössä ja asetukset kellotaulun mukaan:

Gain klo
15
Comp klo
09

"Tubesim" moodi päällä.

Näin meillä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Tana
04.07.2006 22:42:00

Näin meillä.

Eikö sulla rupea humisemaan toi kompura kovemmilla gaineilla? Mulla ainakin toi oma combo pitää jo melkein soiton ylittävää meteliä noilla asetuksilla.

Kyseessä on siis Ampeg BA-115.
absqua
05.07.2006 08:00:37
Eikö sulla rupea humisemaan toi kompura kovemmilla gaineilla? Mulla ainakin toi oma combo pitää jo melkein soiton ylittävää meteliä noilla asetuksilla.

En ole moista havainnut. Tosin mä kompensoin tuolla gainilla aiemmin signaaliketjussa tapahtunutta tason vaimenemista.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Pentinpuro
05.07.2006 08:37:14

Peaveyn Mark VIII -nupissa kompuranappi pohjassa. Taitanee olla enempi masterlimitteri, kun kompuran valo vilahtelee joskus harvakseltaan tosi kovassa mätössä. Ei siis säätöjä.
Ihme Basisti
05.07.2006 14:53:40

Kyseessä on siis Ampeg BA-115.

Taitaa muuten olla vahvarista kiinni kun mun oma BA-115 käy piereskelemään kovilla voluumeilla, jos bassosta on volat täysillä.
Withered Within Vastajulkaistu demo kuunneltavissa täällä!
onde
05.07.2006 15:58:02
Mulla on Aphexin Punch Factoryn säädöt Drive puolessa välissä ja volume tilanteen mukaan
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
Pirkka
05.07.2006 16:44:56
Mulla on Aphexin Punch Factoryn säädöt Drive vähän alle puolessa välissä ja volume tilanteen mukaan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)