Aihe: Millaisen bändin haluaisit perustaa?
1 2 3 4 517 18 19 20 21101 102 103 104 105
DeWilde
25.06.2006 22:39:42 (muokattu 25.06.2006 22:42:51)
Näitähän on aivan älyttömästi, mutta tässä tärkeimmät:

- Folkrokkia Fairport Conventionin hengessä. Tarttuvia biisejä med kauniit laulustemmat Itse soittaisin 12-kielistä ja laulaisin. Lisäksi tarvittaisiin toinen kitaristi/mandoliinin soittaja, viulisti, basisti(kontra?) ja perkussionisti/rumpali.

- Bluespohjaista rokkia tyyliin Cream, Zeppelinin kaks ekaa, Rory Gallagher, yms. Trio.

- Poprokkia tyyliin Coldplay, Manic Street Preachers, Radioheadin Bends. Vaikutteita myös Beatlesilta, Beach Boysilta ja Televisionilta. Koukukkaita ja tarttuvia popbiisejä.

- Jazzia. Jotain perinteikästä eikä mitään fuusiota. Laulajaa ei välttämättä tarvita, Kokoonpano g, b, dr(/marimba?), kb.

- Soulia. Karismaattinen ja lahjakas naislaulaja sekä hyvä bändi taustalla.

- Nick Drake -vaikutteinen sooloprojekti, jossa soittaisin itse lähes kaikki soittimet.

- Bändi, jossa runkona kitaristi, basisti, rumpali ja kiipparisti(mellotron ois kiva) ja laulaja, jolla olisi myös valmiudet soittaa jotain puhallinsoitinta(foni, klarinetti tai poikkihuilu). Lisäksi tarpeen mukaan käytettävissä esim. sellisti, alttoviulisti ja viulisti. Ideana se, että kaikki bändin jäsenet olisivat melko omaperäisiä ja taitavia(tässä kohdalla putoan itse pois bändistä). Kaikilla pitäisi olla valmiudet biisintekoon ja suuri osa biiseistä työstettäisiin yhdessä. Musiikki olisi ehkä jotain progahtavaa, mutta ilman mitään selkeitä genrerajoja. Tärkeintä olisi, että bändi kuulostaisi ainoastaan itseltään kaikkien jäsenten tuodessa omat vaikutteensa mukaan soppaan.

E: Itse soittaisin siis kitaraa.
Hevi on parhaimmillaankin paskinta.
luopio
26.06.2006 00:04:12
Sentenced-tribuutti bändin joskus ja sitten semmoisen bläkkisbändin jossa olisin diktaattori ja sanoisin oikeastaan kaikesta miten asiat tehdään.
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
Nieby
27.06.2006 14:40:55
sellasen, jossa kaikkia kiinnostaisi soittaa.
rc
27.06.2006 15:36:14
Itse haluaisin soittaa yhtyeessä nostalgiahumussa vanhojen pelien musiikkeja, mm. Nintendon Zeldat, Mariot ja Donkey Kongit yms, kuin myös Duke nukemia ynnä muuta. Ja jos kunnolla osaisi soittaa niin luulen että ihmiset mielellään kuuntelisivat kyseisiä symppissävellyksiä. Varsinkin Youtubessa ja GoogleVideossa olevat soittopätkät saavat sormet syyhyämään että itse pääsisi niitä soittelemaan.
Mutta fakta on se, että tämä tulee jäämään haaveeksi.

Täysin sama. Olisi niin unelma soittaa pelimusiikkia sovitettuna rokiksi.
Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä - Uusis ei
Cadaver
29.06.2006 00:41:56

Jos osaisi oikeasti soittaa, semmoisen Nitro/Racer X-tyylisen bändin (saakohan noita edes verrata keskenään?) Laulaja täytyisi olla äärimmäinen persoona. Voisi olla tosin, ettei sitä kestäisi kauan.
Freedom, Metal & Might: Agent Metal Saksaheviä: Revenant Rienausta: Riivaaja
Death-Hippie
01.07.2006 15:46:39
Mä haluaisin bändin, jonka jäsenenä saisi lajapäin rahaa,päihteitä ja naista.

Musiikki olisi pelkkä turhanpäiväinen sivuseikka.

Noh.... Semmosta Hidria Spacefolk- tyylistä spacerockhäröilyä olisi ihan mukava soittaa.. Tahi Led Zeppelin-tyylistä rockia modernimmilla soundeilla ja hirveällä intensiteetillä :)
17-18 vuotiaat pitkätukat tarvitsevat bassoa ja laulua "rock"bändiin. Opeth/LedZeppelin/Kingston Wall. Halpa treenis löytyy ja jannut on reiluja. Ota yhteyttä.
Wogge
01.07.2006 18:41:34

Joku kunnon öld skuul rässi/speed orkesteri tyyliin Stone ois kyl aika helvetin mahtava. Toinen vois olla joku 70's häröily progebändi.
"Metallica is going to be one of those bands you look back on in the year 2008, that people will still listen to the way I still listen to Zeppelin and Sabbath albums." - Jason Newsted
apenaattori
02.07.2006 12:38:59
No sellainen bluesia ja bluesrockia veivaava bändi olisi aika kiva. Kokoonpanolla laulaja, kitaristi (se olisin niinq minä), basisti, kosketinsoittaja (jolla olisi Hammondit) ja rumpali. Olisi jees.
Voi myrkky.
Hohhoijaa
02.07.2006 16:23:11
No sellainen bluesia ja bluesrockia veivaava bändi olisi aika kiva. Kokoonpanolla laulaja, kitaristi (se olisin niinq minä), basisti, kosketinsoittaja (jolla olisi Hammondit) ja rumpali. Olisi jees.

Tulisin soittamaan bassoa tähän jos asuisin Tampereella.
Simo78
03.07.2006 13:49:56
Bändin mikä soittaisi välistä imelääpoppia ja välistä speedmetallia. Kieliposkessa ja huvikseen, ja pelkästään nauhoituksia varten, biisejäkin ois. Tää on mun ikuisuusprojekti, ehkä joskus saan jotain aikaiseksi...
Teijo K.
03.07.2006 13:57:03

Nyt tuli taas vaihteeksi mieleen, että voisi soitella vaikka bile/coverbändissä bassoa. Sellaisen bändin voisi perustaa. Sellaisen keikkailevan.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
pandemonium
03.07.2006 16:38:53
Hmm. Semmonen hiano punk tai metal pändi minkä ympärillä parveilee paljon hyvännäkösiä pitkähiuksisa miehiä. Saadaan keikkailla ja pystytään elättään ittemme soittamalla ja pystytään kiertää Suomee. Unelmointi on kivaa.
But she just couldn`t stay she had to break away
ekikoo
03.07.2006 23:50:27
Saadaan keikkailla ja pystytään elättään ittemme soittamalla ja pystytään kiertää Suomee. Unelmointi on kivaa.

Sorry to smash your dreams, mutta Suomessa ei bänditoiminnalla elätä itseään, ei edes Eput, jokaisella jokin siviiliammatti. Ainakin näin musiikinopettajani sanoi. Eihän tämä kommentti varmaan monelle uutta tietoa tuo, eikä mitenkään auta, mutta itse tykkään kuluttaa aikaa asian ihmettelemiseen...

Tätä viestiä ei kannata ottaa tosissaan(!)
...ja kyllä, luet juuri allekirjoitustani.
Temetheus
04.07.2006 00:02:14 (muokattu 04.07.2006 00:03:39)
Sorry to smash your dreams, mutta Suomessa ei bänditoiminnalla elätä itseään, ei edes Eput, jokaisella jokin siviiliammatti. Ainakin näin musiikinopettajani sanoi. Eihän tämä kommentti varmaan monelle uutta tietoa tuo, eikä mitenkään auta, mutta itse tykkään kuluttaa aikaa asian ihmettelemiseen...

Tätä viestiä ei kannata ottaa tosissaan(!)

Vaikka viestin kirjoittajan bändi keikkailisikin vain Suomessa niin se ei estä levyjen levitystä ulkomaille, saattaisi huomattavasti tuoda lisätienestiä. Ja jos vetäisi kolme neljä keikkaa viikossa klubeilla/ravintoloissa kolmi-nelihenkisellä yhtyeellä ja tienaisi joka keikasta sen parisensataa euroa niin eiköhän sillä jo jotenkin eläisi.. ainakin kaverini mukaan vanhempansa elättävät hänet ja pikkuveljensä vain musiikilla/keikkapalkkioilla.
"Musiikki on järjestyksen luoja ilmiöiden, erityisesti ihmisen ja ajan välille."
kivi
04.07.2006 00:17:04
Vaikka viestin kirjoittajan bändi keikkailisikin vain Suomessa niin se ei estä levyjen levitystä ulkomaille, saattaisi huomattavasti tuoda lisätienestiä. Ja jos vetäisi kolme neljä keikkaa viikossa klubeilla/ravintoloissa kolmi-nelihenkisellä yhtyeellä ja tienaisi joka keikasta sen parisensataa euroa niin eiköhän sillä jo jotenkin eläisi.. ainakin kaverini mukaan vanhempansa elättävät hänet ja pikkuveljensä vain musiikilla/keikkapalkkioilla.

Ernoeen musiikinopettaja on ihan oikeassa sikäli että bändissä soittamalla ei välttämättä saa toimeentuloa vaikka soittais Rolling Stonesissa.

Trikki on kirjoittaa biisejä, mieluiten hittejä. Se helpottaa toimeentuloa ratkaisevasti.
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
south_of_heaven
04.07.2006 01:49:01
Sellasen jossa vedettäis Meshuggah - covereita. Harmi etten oikeastaan osaa kuin yhden biisin, mutta en ole toisaalta pahemmin harjoitellut.
itki south_of_heaven
Teijo K.
04.07.2006 11:47:22

Bändin, joka komppaisi mua, kun soitan Monk-klassikkoja!

*alkaa harjoittella Monk-klassikkoja kondra savuten*
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
iline
04.07.2006 15:47:30

Semmosen kunnon puuvillapelto-blues/bluesrock kokoonpanon. Tai sitte irkkumeininkiä. Joku siinäki musassa on vaan aina kiehtonu.
ekikoo
04.07.2006 16:55:07
Trikki on kirjoittaa biisejä, mieluiten hittejä

ot:
Olen pohtinut että taito kirjoittaa yksinkertaisesti hyviä biisejä on Kaiken perusta, eikä siihen paljoa munkkia tarvita: Jos on hyvä kappaleita paljon, sitä todennäköisemmin yhtyeestä kiinnostutaan ja saa keikkaa jne. Näistä asioista keskusteleminen on sinänsä typerää minun osaltani kun en mistään mitään tiedä, mutta näin tällä kertaa...
...ja kyllä, luet juuri allekirjoitustani.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)