Aihe: naisbasisteja?
1 2 3 4
Nipsu
03.07.2006 18:47:56
Minä olen myös. Jotain 4 vuotta oon soittanu. Yhen entisen bassoopettajan mukaan oon kuulemma syntynyt basistiks, tiedä sitten. Tykkään kylläkin soittaa enemmän kitaraa.
Jimoleon
03.07.2006 22:31:48 (muokattu 03.07.2006 22:32:47)
edit
"The secret of success is knowing who to blame for your mistakes"
Basismi
04.07.2006 11:23:11
yeahs ! o/

Hyvän näkönen bändi teillä! :o
Pistäkää musaklippejä jakoon...?
Viistous helpottaa soittamista!
haukka_
04.07.2006 16:49:04 (muokattu 04.07.2006 16:50:22)
Eikai sitä nyt kiinnitetä huomiota ulkomusiikillisiin seikkoihin heti ekana kun on tyttöbändi kyseessä. ;D
Voi kuule hyvä bändi on musiikillisestikkin. :) Pääsin just todistaan lauantaina livenä kun Stalingradit soitti Lieksassa. Tiukka setti mut yleisö jäi vähä vähiin. :(
human, all too fucking human.
LonelySoul
04.07.2006 19:20:35
Täällä kanssa yksi. Harrastus tosin vielä alkuvaiheilla, mutta onpahan kuitenkin.
sirdickyj
04.07.2006 22:48:29
Miksei Dicky J ole vielä kysellyt tissejä tai muuta? Mieheltähän menee maine!

Mitennii? En mä tällasiin laita niitä, herrasmies olen.
Mark 3 on miesten Purple
Rokkimamma75
04.07.2006 23:05:45
Juu täällä yksi, piti ihan tämän avauksen takia kirjautua... =D Työkseni soittanut 13 vuotta, 5-kielisellä Soundgearilla...
hollmi-5
05.07.2006 00:40:23
No se yksi Carol Kaye. http://www.carolkaye.com/ Ei siitä enää kummene, vaikka mieheksi muutuisi. Puurtisen Aija on kyllä napakka basisti.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
willie
08.07.2006 17:28:50
No se yksi Carol Kaye. http://www.carolkaye.com/ Ei siitä enää kummene, vaikka mieheksi muutuisi. Puurtisen Aija on kyllä napakka basisti.

Aija on tosi hyvä jätkä ! Yhtä rankka basisti kuin Marjo Leinonen (Balls) laulajana. No toki Carol 71v, on kaikkien naisbasistien isoäiti.

http://carolkayefanclub.com/

Sivuille voi laittaa kuvansa vaikka basson kera, eikä maksa mitään..
Bassoa vuodesta 1972.
Carol Kaye Fan Club
absqua
08.07.2006 18:29:11
Ja mä nyt tältä istumalta ihan vallan nöyrästi pyydän, että Mnetin naisbasistit, Q-re:n ja Heenan lisäksi laittaisivat Omakuvaansa kuvan itsestään. Useat miesbasistit varmasti yhtyvät minuun. Siis minun nöyrään pyyntööni.

Kuvansa lähettäneille varma vastaus?
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
willie
08.07.2006 19:19:10
Kuvansa lähettäneille varma vastaus?

Juuri näin, Absqua.... :) Ja parhaan kuvan lähettäneelle pääpalkinto !
Bassoa vuodesta 1972.
Carol Kaye Fan Club
hemmo
08.07.2006 20:02:29

Juuri näin, Absqua.... :) Ja parhaan kuvan lähettäneelle pääpalkinto !

Ai sää vai? Oot kuule jo vanha mummo. Munsta.
Sedaps.
willie
08.07.2006 20:45:32
Ai sää vai? Oot kuule jo vanha mummo. Munsta.

No juur mää, mut äläs nyty hemmo yittuile.. Mä olen barski lyämätaitonen bassman. Enoo mkn vanha mumo. Kiitos.
Bassoa vuodesta 1972.
Carol Kaye Fan Club
Haksu
08.07.2006 21:07:25
Täältäkin löytyy yksi lisää tähän naisbasistien kaartiin... Alottelijan hommaa vielä, mutta silti...
"musiikki on kuin tiilitalo ja basso on se laasti, joka pitää sen kasassa" Älä tee niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon.
Kopsu
09.07.2006 00:07:38
Minäkin olen naisbasisti - tai oikeastaan nainen, joka harjoittelee basson soittoa. Hankin basson tammikuussa ja harjoittelu on ollut satunnaista. Nyt alkoi kesäloma, joten on aikaa taas saada sormet kipeiksi.
Optimistille kaikki asiat ovat vähän helpompia.
Executioner
10.07.2006 17:37:07

Kitaristina aloitin, mutta viimeaikoina on tullut soitettua bassoa koulun projekteissa, koska muita basisteja ei ole ollut ja muut ovat olleet parempia kitaristeja :) Erinäisissä projekteissa soiteltuani pääsin sitten ihan oikeaan bändiinkin basistiksi. Noh, teknisellä death metallilla on kiva aloittaa vähän vakavampi basson soittaminen.
Marttyyrioperaatio: Teloittaja saapuu -demo kuunneltavissa!
gintronic
12.07.2006 02:33:46
tännehän on tullut lisää tiedotuksia naisbasisteista. mulla oli eilen eka bassotunti ja sormet on ihan hellinä!! lisäksi ostin elektroakkarin, jolla saan huvikseni soitella, kun tekee mieli laulaakin :)

ope on huipputyyppi ja selittää asiat hyvin :) tekis vaan mieli soittaa, mut fysiikka taitaa tulla vastaan, joten pitänee keksiä välillä muutakin. ei sormet tahro kestää yli parin tunnin sessioita kitaralla ja bassolla päivittäin :D
vasta nyt alan uskomaan, että sormiinkin voi tulla rakkoja.

galluppia: kuin monella vaikeuksia sormien venytyksien kanssa? venyykö lyhyetkin sormet, kun vaan harjottelee vaikka vartin päivässä aina pikkuhiljaa lapaa kohden?
Jesus Muerte
12.07.2006 03:39:50
galluppia: kuin monella vaikeuksia sormien venytyksien kanssa? venyykö lyhyetkin sormet, kun vaan harjottelee vaikka vartin päivässä aina pikkuhiljaa lapaa kohden?

Kyllähän ne siitä vertyy, itselläkään ei mitkään kovin älyttömät kourat ole. Toisaalta voi myös miettiä tiettyjen älyttömiä venytyksiä vaativien juttujen kohdalla, että toimisiko jokin toinen sormitus paremmin ja helpommin. Useimmiten jokin vaihtoehtoinen sormitus löytyy ja vaikkei löytyisikään, ei siitä otelaudan pähkäilystä koskaan ainakaan haittaa ole.
J.Hollström
12.07.2006 08:46:23

Tästä tuli mieleen kun naisbasisteista ja sormien venymisistä puhutaan, että näin viikonloppuna ehkä kovimpia bassosuoritteita eläissäni, ja soittaja oli nainen. Eila Saikkonen soitti kontrabassolla semmosta juttuu, jota ei meinaa uskoa. Sormet todellakin venyivät uskomattomiin suorituksiin, ja ei ollut isokokoinen ihminen. Juuri ja juuri ylsi kontran yli mutta ei tuntunut menoa haittaavan. Eli "venyy" ne sormet tarvittaessa. Usko pois. Fysiikka ei ole este.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)