Aihe: Ran Guitars
1 2 3 4 528 29 30 31 3268 69 70 71 72
Ben_D
28.06.2006 11:30:43 (muokattu 28.06.2006 11:33:20)

No Neck-Thru? Maksaa ehkä satkun enemmän :D

Taas kerran..ei neck-thru ole mikään itseisarvo. Ei kaikki sellasta halua.
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
McNulty
28.06.2006 11:39:54
Niin, pulttikaulaisessa on napakampi tone.
Itseasiassa pulttikaulainen voisi toimia paremminkin 7-kielisessä säilyttäen soundissa sen napakkuuden. Minulla oli aikanaan Charvel Model 6 (neckthru) mutta en saanut siitä mitään lisäarvoa soittooni. Ihan yhtä hyvin minä pääsen ylänauhoille pulttikaulaisillakin. Peukku nojaa takana juuri kiinnityskohdassa runkoa vasten ja pikkurillillä ja nimettömällä ylettyy hyvin 20-24 nauhoille.

En ole vielä tähän päivään mennessä keksinyt mitään sellaista "pakottavaa tarvetta" miksi neckthru olisi musthave-juttu. Sustainia löytyy ihan riittävästi tuosta pulttikaulaisesta Charvel Model 4:sta. Itseasiassa enemmän kuin yhdestäkään Model 6:sta mitä olen tähän päivään mennessä soitellut. En tiedä mistä on johtunut, mutta minua ei ole neckthru-rakenne vielä tehnyt autuaaksi. Set-neck/set-thru ja bolt-on ovat meikäläisen juttuja.
El zorrero más grande en el mundo
www.myspace.com/dimeshred
-K-
28.06.2006 11:41:44
Taas kerran..ei neck-thru ole mikään itseisarvo. Ei kaikki sellasta halua.

Joo AANJ on aina ollut meikäläisen lemppari, tuo on nyt aika työkalu. Vähän sellainen rujon oloinen keppi siitä tulisi. Ulkonäöltään meshuggahin poikien 8 kielisten näköinen. RG body, RG lapa mutta virittimet eri puolilla lapaa.
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
orjake
28.06.2006 12:18:45
Noniin nyt on puolet omasta kepistä maksettu, pistääkö Dariusz automaattisesti viestin kun rahat ovat saapuneet tilille ja rakennus aloitettu vai pitääkö sitä kysyä tms?
"Ruotsalaiskitara: Maksaa vitusti ja on yksinkertainen." -pehmo
Jormaz
28.06.2006 12:44:38
Muutenkin musta, valkoinen tai kermanvärinen bindaus sopii hienon hillitysti moneen, lähes kaikkiin skeboihin.

http://www.romeoknight.net/Bilder/B … /Jackson%20Kelly%20C%20Side%201.jpg

Tuo valkosen reunalistan ja mustan eebenilaudan kontrasti on mukava, ei tommosiin blingbling sopis.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Ben_D
28.06.2006 12:52:30

http://www.romeoknight.net/Bilder/B … /Jackson%20Kelly%20C%20Side%201.jpg

Tuo valkosen reunalistan ja mustan eebenilaudan kontrasti on mukava, ei tommosiin blingbling sopis.

No siksipä mulla on kitaroissani tollaset :)
Jormaz
28.06.2006 12:59:31
No siksipä mulla on kitaroissani tollaset :)

Mulla on valkoinen RR niin ei oikeen pääse oikeuksiinsa..
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Ben_D
28.06.2006 13:05:59

Mulla on valkoinen RR niin ei oikeen pääse oikeuksiinsa..

Just. Mulla ei ole valkosta RR:aa tai ylipäätään RR:aa ollenkaan. Noissa tummissa KV-skitoissa pääsee oikeuksiinsa.
Metallica-Boy
28.06.2006 13:59:58
Eli minkä olis halvinta puuta runkoon? Ja mitkä vaikuttaa paljon hintaan?
McNulty
28.06.2006 14:21:13
Eli minkä olis halvinta puuta runkoon? Ja mitkä vaikuttaa paljon hintaan?

varmaan vaneri tai joku agathis.
kaikki koristelu, eksoottiset puulajit, erikoisviimeistely, laadukkaat osat (olivat ne sitten mikkejä, hardwarea tms.)

En kuitenkaan näe mitään järkeä teettää customia "halvimmista rojuista" sillä niitä rimpuloita saa kaupasta sen verran edullisesti.
El zorrero más grande en el mundo
www.myspace.com/dimeshred
Explorer
28.06.2006 14:24:14
Eli minkä olis halvinta puuta runkoon?

Käsin tehtyyn tilauskitaraan kannattaa tosiaan valita halvimmat mahdolliset puut. Ne on helpointa vaihtaa sitten myöhemmin parempiin.
Campylobacter
28.06.2006 14:34:41
Eli minkä olis halvinta puuta runkoon?

Leppä nyt tulisi ensimmäisenä mieleen (jos ei lasketa esim. lastulevyä) ja laajaltihan tuota on käytettykkin. Ei varmasti huono valinta.
"meillä kesti aikoinaa vanhan bändin kaa kasan lavaamises se kaikki ääni" - Kissa3
Räbbänä
29.06.2006 22:48:14
Onkos kukaan laskeskellut kuinkas paljon halvempi tulee jos ottaa vaikka Bolt-On:n Neck Thrun tai Set Neckin sijaan?
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
Krice
03.07.2006 18:47:17

Jos tämä linkki on postattu tänne/jonnekin niin pahoitteluni, mutta kyllähän tuo vähän huvitti kun Jeff Waters vaahtoaa Ran-kitaroistaan. Melkoinen mainosmies..

http://www.youtube.com/watch?v=of4L3jY4Q9A&search=jeff%20waters
Invader
03.07.2006 19:08:19
Jos tämä linkki on postattu tänne/jonnekin niin pahoitteluni, mutta kyllähän tuo vähän huvitti kun Jeff Waters vaahtoaa Ran-kitaroistaan. Melkoinen mainosmies..

http://www.youtube.com/watch?v=of4L3jY4Q9A&search=jeff%20waters

Tuo videohan löytyy tuolta Ranin kotisivuiltakin. Ja tosiaan, jos Watersin tasoiselle kepittäjälle Ran kelpaa niin pitäis kelvata keskiverto mnettiläisellekin :)
Tai sitten ei..
-K-
03.07.2006 19:55:15
. Mietin myös, että lehmus voisi ehkä olla aavistuksen parempi materiaali kuin mahonki, ettei tule liian tumma saundi & painava kitara. Silloin joskus kun mulla on rahaa, niin ainakin on hyvin suunniteltu kitara sitten :D

Ainakin omasta mielestäni lehmus on soinniltaan seiskaan parempaa. Mahonki on pikkasen liian tumma ja löysä, eikä sitä kirkkaalla mikillään kompensoida.. Floikka myös tekee soundista astetta tiukemman.
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
C thul
03.07.2006 21:19:47
Te, jotka olette Ranin tilanneet ja maksaneet, niin kertokaas, että kun teitte tilisiirron, niin maksoitteko sekä oman pankin tilisiirrosta aiheutuvat kulut, että myös Dariukselle aiheutuvat Puolan pankin kulut, vaiko pelkästään oman pankin kulut?
Twinkle
03.07.2006 22:53:40
Te, jotka olette Ranin tilanneet ja maksaneet, niin kertokaas, että kun teitte tilisiirron, niin maksoitteko sekä oman pankin tilisiirrosta aiheutuvat kulut, että myös Dariukselle aiheutuvat Puolan pankin kulut, vaiko pelkästään oman pankin kulut?

EU:n sisällä ei tule kuluja, joten voi laittaa ihan kumman hyvänsä niistä jutuista mitkä siinä on vaihtoehtoina.
J.RA
04.07.2006 07:38:55
Kun on saanut se vahvistusmailin niin pitääkö heittää puolet hinnasta samantien firman tilille? Ei tarvitse sen enempiä ilmoitella?
-Sellasta se vaan on-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)