beorn 03.07.2006 11:39:28 | |
---|
Eli, kun tääl joku kehotti vuoraamaan potikkakolon kupariteipillä tms. niin toimiikohan alumiiniteippi salalla lailla? Semmosta kun sattuis kaapissa oleen ja ajattelin jos sitä teippailis koloon. Eli onkos alumiini yhtä hyvin sähköä johtavaa, kun kupari? Ja tappelin tossa bassoni elekroniikan kanssa aikani ja sain sen loppujen lopuks toimiin ilman isompia hurinoita niin, että jätin tallan maadotuspiuhan kokonaan irti. Mikäköhän tässä oli idea, kun muuten toimi ihan hyvin, mutta kun maadotti tallan, niin äänitä tuli samalla lailla, mutta varustettua häiritsevällä surinalla..? edit:Siis mähän en tiädä näistä elektroniikkahommista juuri mitään, että pölkkykielellä jos vastailet jotain. Ciitokset! ;) Oikeaa Heavy Metallia ei soiteta, tekniikalla ja järjellä, vaan VOIMALLA ja TUNTEELLA!!!!
Ladatkaa Interspectionalin Demo#2 |
Murgo 03.07.2006 11:49:09 | |
---|
Alumiiniteippi toimii ihan yhtä hyvin kokemukseni mukaan. Omani ostin lidlistä muutaman euron hintaan. Joku sanoi että halvemmat on parempia koska liima on ohuempi ja sähkö johtuu liiman läpi. Tämän olen ainakin omastani todennut vastusmittarilla, sähkö johtuu teipinpalasta toiseen kun reunat on limittäin. Teippivuoraus kannattaa yhdistää maahan,mikä tietysti tapahtuu yleensä automaattisesti esim. potikan runkojen kautta. Onkalon kannen teippauksen saa maadoitettua esim. potikan kuoreen hitsatulla teräslangalla jonka toinen pää koskettaa kanteen kun se ruuvataan kiinni. Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää. |
beorn 03.07.2006 12:11:13 | |
---|
Näin ajattelin tehä, että vedä sen teipin kans maihin, jos se vaikka kolvaamalla onnistuu... Ja ajattelin, että vedän teipin sinne asti, missä kolon kannelle on pieni syvennys, eli kun kannen iskee paikalleen se on näin kiinni näissä teipeissä, mitkä on siälä ite kolossa. Oikeaa Heavy Metallia ei soiteta, tekniikalla ja järjellä, vaan VOIMALLA ja TUNTEELLA!!!!
Murgo 03.07.2006 12:23:02 (muokattu 03.07.2006 12:23:57) | |
---|
Joo, onnistuu varmaan hyvin niinkin. Kolvaus alumiiniin ei kyllä suju, toisin kuin kupariin mutta jos laittaa sen alumiinin potikanreikiin asti niin potikankuoret koskettaa siihen.. Itse olen vuorannut suunnilleen kakki kamat efektilootaa myöten alumiinilla ja hurinaa ei juuri esiinny suurillakaan gaineilla joten ilmeisesti homma toimii. Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää. |
All right, täytyy tehä kokeilla näin. Toivottavasti toimii. :) Oonkin vähän jo kyllästyny siihen ainaseen hurinaan. Osaakos joku sanoo jotain tosta tallan/kielien maadottamattomuudesta? Ihmettelen vaan, kun oon käsittäny, että se koko idea on että ne pitäis olla aina maadotettu. Oikeaa Heavy Metallia ei soiteta, tekniikalla ja järjellä, vaan VOIMALLA ja TUNTEELLA!!!!