Basismi 20.06.2006 15:38:43 | |
---|
Viistous helpottaa soittamista! |
Pallisti 21.06.2006 00:51:07 | |
---|
|
kyuss 29.06.2006 10:44:45 (muokattu 29.06.2006 10:47:41) | |
---|
Nuo nopeusjututhan kuulostaa aivan paskalta, mutta nuo tappingit ja melodisemmat jutut oli ihan jees. EDIT: Kävittekö kuuntelemassa tota JARLE H. OLSENia? Aika kuraa. |
HC.Pälä 30.06.2006 12:53:46 | |
---|
Let the bass Kikzz. |
Ville S 30.06.2006 15:06:22 (muokattu 30.06.2006 15:06:54) | |
---|
Voluumiä saa täppäilyyn lisää: 1) treenamalla (tärkein asia) 2) laskemalla kieliä alemmas 3) compressoimalla soundia, ehkä jopa limitteri mutta itse pidän compressorista, ei tosin liikaa... 4) soittamalla enemmän kuin yhtä kieltä per käsi, vähän niinkutäppäis sointuja. Jo pelkkä power-sointu tuo munaa paljon lisää (meinaan silleen esim. G+C tai A+D säveliä) 5) tiputa virettä niin on vähemmän tensionia (kireyttä? mikäs se suomalainen vastike...) eli ei tarvi käyttää yhtä paljon voimaa. Sitten on vielä sellanen juttu minkä teen biiseissä missä on sekä täppinkiä että släppäilyä Niin laitan efektipedaalilla yksinkertaisesti voluumiä lisää (ibanez PD-7 on boost-ominaisuus kun osaa käyttää) Sellasta, kiitos videon jaosta, hän osas släppäillä mitä itse en osaa, GRR ;) ei muuta ku treenaan sit. :) |
Siisti soolon pätkä kyl! Hyvältä kuulosta mun miälestä ja se siitä. Retorinen kysymys: Onko olemassa bassosooloa, jossa ei ole släppäystä, onko se bassosoolo ilman släppiä?? Hervoton tappingihän kuuluu aina asiaan! :) Toivottavasti tavastian bassosoolo SM:ssä on jotain muutakin showta, kun släp-maratoonia..! Oikeaa Heavy Metallia ei soiteta, tekniikalla ja järjellä, vaan VOIMALLA ja TUNTEELLA!!!!
Ladatkaa Interspectionalin Demo#2 |
BassBeast 05.07.2006 20:13:46 | |
---|
Tässä Wojtekin pätkässä on munsta sopivasti vaikeutta ja omaperäisyyttä ollakseen viihdyttävä. http://www.youtube.com/watch?v=W0nq … 0Mark%20King%20Slap%20Bass%20Status Juu, oli ihan siistiä släppäilyä Wojtekilla. Oli vaan aika ärsyttävä kattoa ku ei menny ääni ja kuva samaa tahtia kuin ihan ekat tahdit. Miksihän bassosooloja soitetaan niin hirmu paljon släppäämällä? Kaivakaahan joku linkki missä pumputetaan soolo ihan tavallisella kielten nypläyksellä tai vaikka plekulla. Olis mukavaa nähdä sellanenkin välillä. Siis jotain muuta kuin Sheehania kiitos. Ei sillä etteikö Sheehan olisi taitava, vaan vaihtelun vuoksi. Kato Sauli terve! Mitä prinssinakki? |
TommiW. 05.07.2006 20:28:05 | |
---|
Juu, oli ihan siistiä släppäilyä Wojtekilla. Oli vaan aika ärsyttävä kattoa ku ei menny ääni ja kuva samaa tahtia kuin ihan ekat tahdit. Miksihän bassosooloja soitetaan niin hirmu paljon släppäämällä? Kaivakaahan joku linkki missä pumputetaan soolo ihan tavallisella kielten nypläyksellä tai vaikka plekulla. Olis mukavaa nähdä sellanenkin välillä. Siis jotain muuta kuin Sheehania kiitos. Ei sillä etteikö Sheehan olisi taitava, vaan vaihtelun vuoksi. Kaikki Pastoriuksen ja Williksen soolot on peukuttamattomia. Art is the intellectualization of feeling through expression. - Uotinen |
doktorkoo 06.07.2006 07:52:53 | |
---|
Rummut on bändin selkäranka ja basso bändin munat. Siihen saa kitarat, kiipparit ja blosarit sitten soittaa niitä soolojaan. AMEN! -jarmo |
badcompany 06.07.2006 09:06:31 | |
---|
|
paavi 06.07.2006 10:32:14 | |
---|
Mä en kyllä saa paljon mitään noista peukuttelunäytöksistä. Enää. Joskus ne vielä säväytti. Jälkimmäisessä pätkässä oli vielä groovea, which is nice. Ekassa pätkässä ei. Peukuttelu on hyvä tyylikeino, tekniikka, harkitusti käyttäen. |
Pallisti 06.07.2006 15:11:50 | |
---|
Mä en kyllä saa paljon mitään noista peukuttelunäytöksistä. Enää. Joskus ne vielä säväytti. Jälkimmäisessä pätkässä oli vielä groovea, which is nice. Ekassa pätkässä ei. Peukuttelu on hyvä tyylikeino, tekniikka, harkitusti käyttäen. No hitto.. mua kiristää, kun olen ruvennut ajattelemaan vähän samalla tavalla :( |
JurviZ 07.07.2006 13:45:08 | |
---|
Nyt sitten vaan videoita niistä peukuttomista sooloista hei! Invisible flying pyramids, there are millions in the sky! |
paavi 07.07.2006 13:46:51 | |
---|
No hitto.. mua kiristää, kun olen ruvennut ajattelemaan vähän samalla tavalla :( Yeah! Mut en todellakaan väitä, että ite osaisin ihmeemmin peukutella...silloin tällöin käytän sitä harkitusti. Mutta sitä vaan on kuullut ihan tarpeeksi ja kaipaa jotain ideaa sinne soolojen taakse. |
Tasapaino 07.07.2006 14:10:03 (muokattu 07.07.2006 14:10:45) | |
---|
Kaikki Pastoriuksen ja Williksen soolot on peukuttamattomia. Mutta nehän onki ihan huonoja. Ora et labora. |
paavi 07.07.2006 14:39:15 | |
---|
|