Tompsi 02.07.2006 23:38:55 | |
---|
Makuasioita sano koira kun... kröhöm Ainakin Uraltonella Les Paulilla tai muilla tummasoundisilla kitaroilla soitettaessa EHX toimii paremmin juuri kirkkautensa ansiosta. JJ:t ehkä soundaavat hitusen paremmilta säröytyessään, mutta soundi on sitten tunkkasempi.. Tung-solit on vielä meikäläisellä kokeilematta.. Pitäis varmaan testata.. Joo, hyvejä ovat EHX:tkin, itse olen heitellyt joko JJ:n taikka EHX:n putkia vahvistimiin riippuen siitä onko kyseessä luonteeltaan tumma- vaiko kirkassaundinen pönttö. |
Niin, eli voiko/kannattaako tehdä siis niin, että ostaa vain sen yhden putken siihen ekaan paikkaan? Kun muuten tuo soundaa niin perusteellisen hyvälle, pikkusen heleyttä saisi vain olla. |
Kjukka 02.07.2006 23:42:49 | |
---|
Niin, eli voiko/kannattaako tehdä siis niin, että ostaa vain sen yhden putken siihen ekaan paikkaan? Kun muuten tuo soundaa niin perusteellisen hyvälle, pikkusen heleyttä saisi vain olla. Onko sulla vielä ne vanhat putket jäljellä? Kokeile semmosta siihen ykköspaikalle. |
slerbis 02.07.2006 23:45:03 | |
---|
Niin, eli voiko/kannattaako tehdä siis niin, että ostaa vain sen yhden putken siihen ekaan paikkaan? Kun muuten tuo soundaa niin perusteellisen hyvälle, pikkusen heleyttä saisi vain olla. Voi tehdä. Kannatamisesta voi olla sitten montaa mieltä. Onko ero sitten 10-15 euron arvoinen? Siihen ei auta kuin testaus. Jos ei pidä lopputuloksesta, niin onpahan ainakin varaputki hätätilanteisiin :) kaikki täällä on tosi ärsyttäviä homotaiteilijoita!! kaikki te ootte tommosii massataiteilijoita jotka on olevinaan niin vitun yksilöllisiä ja uniikkeja ku kuuntelette jotain vitun fuusiojatsii ja jimi hendrixii ja pekka pohjolaa - kenkälaatikko - |
Härski 02.07.2006 23:54:54 | |
---|
Onko sulla vielä ne vanhat putket jäljellä? Kokeile semmosta siihen ykköspaikalle. Ostin tän käytettynä ja tähän oli nää vaihdettu tilalle. Eli ei. |
Härski 02.07.2006 23:55:32 | |
---|
Voi tehdä. Kannatamisesta voi olla sitten montaa mieltä. Onko ero sitten 10-15 euron arvoinen? Siihen ei auta kuin testaus. Jos ei pidä lopputuloksesta, niin onpahan ainakin varaputki hätätilanteisiin :) Niin. Täytyy testata. Tai sit ei. Kyllä tää nytkin oikein hyvä. |
Vainhaalee 03.07.2006 10:28:22 (muokattu 03.07.2006 10:28:51) | |
---|
Makuasioita sano koira kun... kröhöm Tung-solit on vielä meikäläisellä kokeilematta.. Pitäis varmaan testata.. Makuasiosta ei sovi kiistellä, mutta huonosta mausta voi huomauttaa... :7 Edellisellä sivulla tein tilauksen ja putket saapui, eli vahvistin käy nykyään tällaisella combinaatiolla: JJ ecc81 Tung Sol 12ax7 JJ ecc83 JJ ecc83 JJ el84 JJ el84 Pidän kovasti, näin hätäisen testauksen jäljiltä (en ole vielä päässyt luukuttamaan kunnolla...) on parempi kuin edellinen setti: JJecc81 ja 3xSovtek 12ax7... Inspiration for birth control |
nissemus 03.07.2006 11:20:54 | |
---|
Toisaalta, paremminhan se kitara erottuu kun ei mennä basistin tontille...
Naulan kantaan! |
tommijk 03.07.2006 16:16:21 | |
---|
Nyt mulla on joka putki tung-sol. Toimii! Kerro ihmeessä enemmän! Millä tavalla eroaa tehdasputkista tai esim. jjecc83s:tä? Pysyykö soundi hyvin kasassa tuollasella mättö setillä? Kuinka paljon gain potikkaa sai pudottaa vanhoihin putkiin verrattuna? entä puhdas kanava, onko enää puhdas? Itse oon ajatellut tilailla ainakin yhden tung-solin kolmen jj:n kaveriksi. pöö.. |
drlecter 03.07.2006 16:19:41 (muokattu 03.07.2006 16:22:11) | |
---|
Kerro ihmeessä enemmän! Millä tavalla eroaa tehdasputkista tai esim. jjecc83s:tä? Pysyykö soundi hyvin kasassa tuollasella mättö setillä? Kuinka paljon gain potikkaa sai pudottaa vanhoihin putkiin verrattuna? entä puhdas kanava, onko enää puhdas? Itse oon ajatellut tilailla ainakin yhden tung-solin kolmen jj:n kaveriksi. Musta sondi on paljon pehmeämpi/pyörempi(ehkä vähän craten kuuloinen)kuin tehtaan putkilla. Clean kanava menee ehkä pikkasen helpommin rutulle. Toisaalta mulla on nyt kitara jossa on kuumemmat mikit mitä edellisessä. Voisin laittaa yhden klipin.... |
drlecter 03.07.2006 16:28:35 | |
---|
Musta sondi on paljon pehmeämpi/pyörempi(ehkä vähän craten kuuloinen)kuin tehtaan putkilla. Clean kanava menee ehkä pikkasen helpommin rutulle. Toisaalta mulla on nyt kitara jossa on kuumemmat mikit mitä edellisessä. Voisin laittaa yhden klipin.... Skittana schecter c-1 exotic. Tykkään tästä soundista ku hullu puurosta. Alussa yksi skitta ja lopussa tuplaus. Ainoastaan normalisoitu sonarissa. Makkarivolumet. http://koti.mbnet.fi/nomeband/muut/jynky.mp3 |
tommijk 03.07.2006 16:42:46 | |
---|
Skittana schecter c-1 exotic. Tykkään tästä soundista ku hullu puurosta. Alussa yksi skitta ja lopussa tuplaus. Ainoastaan normalisoitu sonarissa. Makkarivolumet. http://koti.mbnet.fi/nomeband/muut/jynky.mp3 Oli kylla aikas hyvän kuuloista! Jotenkin mureampi kyllä kun omassa screamerissa. Mulla on jj:n kanssa ollut ongelmana että soundi menee basso puolelta liian tunkkaiseksi eikä ole tarpeeksi tiukka. Tuossa clipissä ei ollut siitä kyllä tietoakaan.. Varmaan tuo yksikin tung-sol auttaa tuohon, ja jos rahaa olisi niin vaihtaisin kaikki. pöö.. |
Mejsel 03.07.2006 16:44:03 | |
---|
Nyt ois parit Svetlana/SED 6L6GC putket odottamassa vaihtoa ja homma olisi tarkoitus tehdä itse. Vielä kun tietäisi mittaanko biasoinnissa tasajännitettä vai vaihtojännitettä? Entä pidetäänkö kaappi koko ajan nupissa kiinni kun mittaillaan? "Siitä vaan sitten vaan!" |
drlecter 03.07.2006 16:51:15 | |
---|
Nyt ois parit Svetlana/SED 6L6GC putket odottamassa vaihtoa ja homma olisi tarkoitus tehdä itse. Vielä kun tietäisi mittaanko biasoinnissa tasajännitettä vai vaihtojännitettä? Entä pidetäänkö kaappi koko ajan nupissa kiinni kun mittaillaan? Kyllä sielä pitää olla kuorma perässä. Itse en hommaa tehnyt mutta huomasin että keinokuorma oli koko ajan kiinni. |
päänahka 03.07.2006 18:35:40 | |
---|
Nyt ois parit Svetlana/SED 6L6GC putket odottamassa vaihtoa ja homma olisi tarkoitus tehdä itse. Vielä kun tietäisi mittaanko biasoinnissa tasajännitettä vai vaihtojännitettä? Entä pidetäänkö kaappi koko ajan nupissa kiinni kun mittaillaan? Tasajännitettä. Pidä kuorma kiinni. Up and down, that's how energy stays alive. |
askomiko 03.07.2006 20:54:32 (muokattu 03.07.2006 20:55:28) | |
---|
En oikein äänityksestä huomannut juuri mitään eroa kun vaihtelin etuasteputkia yksi kerrallaan. Paitsi kun vaihtoi kokonaan tyyppiä, niinkun vaikka 12ax7-> 12at7. Ihan pieniä eroja kun kuuntelee aivan peräkkäin mutta eipä se iso särö miksikään muuttunut. EL34:t päätteeksi ja kuumaksi biasointi vaikutti vähäsen. E: jaa olinki jo vastannu kuukausia sitten. |
nissemus 03.07.2006 22:42:00 (muokattu 04.07.2006 12:09:04) | |
---|
Pojilla kun on kerran lähteny putkipölötys käyntiin niin kerrottakoon, että mulla on ecc82 Tungsol, Telefunken ja Philips NOS putkia myynnissä, käyttämättömiä ja alkuperäisessä paketissa. Laittakaa pikaria jos kiinnostaa. edit: pölötys |
drlecter 04.07.2006 20:36:57 | |
---|
|
Spasi 25.07.2006 00:23:04 | |
---|
Millä lailla teille on ilmennyt että putket alkaa Screamerissa olla finaalissa? Ja miten usein olette vaihtaneet? Nyt on huutaja about vuoden vanha ja jotenkin tuntuu siltä että sen soundi alkaa jotenkin menemään huonompaan suuntan, vaikeaa selittää mutta ihan kuin olisi vähemmän säröä ja soundi muutenkin "karkeampi". Kaikki putket alkuperäisiä 1. etusta lukuunottamatta johon vaihdoin JJ:n. |
kupteri 24.08.2007 12:36:07 | |
---|
Vähän vanha aihe mutta edelleen ajankohtainen (eikä haku löytänyt parempaakaan puuta). Mulla on edelleen ne tehtaan originaalit putket (ja soundi sen mukainen, hieman yläkireä - tosin botnea ja alapään selkeyttä löytyy varsin matalalla bassopotikan käytöllä johtuen Mesa/Boogien 1x12" Thielestä), joten miten arvioisitte soundin muuttuvan näissä tapauksissa (putket järjestyksessä 1-2-3-4) ja mikä ois paras kombinaatio: A) JJ EEC83 - JJ EEC83 - JJ EEC83 - JJ EEC83 Tummeneeko liikaa? B) Tung Sol 12AX7 - Tung Sol 12AX7 - Tung Sol 12AX7 - Tung Sol 12AX7 Onko hyötyä laittaa kaikki tätä? Kirkastuuko soundi lisää? C) JJ EEC83 - Tung Sol 12AX7 - JJ EEC83 - JJ EEC83 Onko voittoa Tungista kakkospaikalla? D) JJ ECC803S - Tung Sol 12AX7 - JJ EEC83 - JJ EEC83 Mites tämä toimisi? E) JJ EEC81 - Tung Sol 12AX7 - JJ EEC83 - JJ EEC83 Katoaako liikaa säröä? F) Jokin muu, mikä? Käytän toki puhtaita mutta siellä ei ole liiasta säröstä mitään ongelmaa nykysetillä (ei se nyt mikään mahtava se puhdas soundi ole mutta riittävä mun käyttöön). Se saa toki muuttua parempaankin suuntaan mutta tärkeintä on säröt ettei niille käy köpelösti. Tällä hetkellä gainit säröllä on noin klo 12:30 paikkeilla eli säätövaraa toki on. Botnea riittää kaapista johtuen (basso klo 9:30). Middleä on reilusti, trebleä taas luokkaa tuo basso (yläkireähän tuo on). Riffittely alhaalta on erotteleva ja demppaussoundi on munakas. Niihin ei saa koskea. Korkeampaa liidin vetäminen taas pukkaa vetämään soundia ohueksi (eikä kaulamikilläkään kaikkia juttuja voi vetää). Kyseessä on nuppi. Kiitoksia vinkeistä :-) |