![]() 26.03.2006 18:24:38 | |
---|---|
Nonniin. Sen verran pitää oikaista, että suoriuduin hommasta illan sijasta aamulla. Lyhyen yhteenvedon kokemuksesta voipi halutessaan lueskella Elektroniikka ja soitinrakennus -palstalta. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=120283 JuSu Yllätävän pieni sulla toi säätövara, kun lukaisin postauksen. Mulla oli samat ~30mA virrat tehtaan jäljiltä, mutta kyllä sain haluttuun 47mA:iin säädettyä ja ainkin noi svetlanat tuntuu toimivan paremmin isommilla virroilla. Btw. huomioitko myös, että toi anodijännite voi laskeä, kun biasruuvia vääntää kuumemmalle. Näin oli mainaan ainakin mulla.. | |
![]() 28.03.2006 18:18:21 | |
Aattelin pistää sellaisen JJ EC83 putken Screameriini kun niitä nyt on jonkun verran kehuttu. Kuulemma ääni muuttu jo aika lailla jos pelkästään laittaa ykköseen? Mikä paikka tämä "ykkönen" on? Entäs kun käytän efektiloopissa EQ-pedaalia, ja se nupin takana olevan luupin "level" on melkein kaakossa, niin kannattaako se efektilenkin putken myös samalla vaihtaa jotta kuulee eron? Sori, olen putki-newbie! =D | |
![]() 28.03.2006 19:04:03 | |
Ei se dramaattisesti vaikuta. Väsäsin testiklipit kaikilla noilla etuputkilla mitä miulla on, eli soitin jokaisella klipin ykkös- ja kakkospaikoilla, eikä niissä mullistavia eroja ollut. Ehkä sitten jos vaihtaisi koko arsenaalin aina saman tyypin putkia sisään. Ensimmäinen paikka on siis kauimmaisena pääteputkista, niistä isoista. Se periaatteessa vaikuttaa eniten soundiin. Tahdon bändiisi soittamaan. "Mutta 99% varmuudella sanoisin että se kiinalainen kopioäimä tms. soveltuu ainoastaan kuikkaan tähdättäväksi manuaaliprojektiiliksi" | |
![]() 04.06.2006 21:04:33 | |
Pitänee koittaa niin että etuseen tulisi pelkästään tung-solin putket. Päätteeseen sama homma. Miltähän mahtaa kuulostaa, luvassa raakaa mättösoundia? | |
![]() 04.06.2006 22:13:42 (muokattu 06.06.2006 19:21:13) | |
Tässäpä lead-pätkä. Putkina 3xtung-sol ja 1xjj ecc803s Plekun äänet voi kuulla, sen verran hiljaisella nauhoitettu. Jälkikäteen lisätty kaiut ja delayt. SM57 nauhoitusmikkinä. http://koti.mbnet.fi/nomeband/muut/screamer_lead.mp3 | |
![]() 06.06.2006 19:18:44 (muokattu 06.06.2006 19:19:02) | |
Laitanpa toisenkin klipin. Nauhoitin tämän rode nt3:lla. Tuli hieman yläkireän kuuloista ja jouduin leikkomaan pahimmat sirinät pois. Hirveä ero noilla mikeillä(shure ja nt3). http://koti.mbnet.fi/nomeband/muut/ylakirea.mp3 Rummuissa BFD Drummer, mahtava ohjelma! | |
![]() 19.06.2006 11:53:52 | |
Tässäpä lead-pätkä. Putkina 3xtung-sol ja 1xjj ecc803s Plekun äänet voi kuulla, sen verran hiljaisella nauhoitettu. Jälkikäteen lisätty kaiut ja delayt. SM57 nauhoitusmikkinä. http://koti.mbnet.fi/nomeband/muut/screamer_lead.mp3 Tää soundaa kyllä vähn hemmetin hyvältä! Olikos tässä toi JJ paikassa "1"? Entäs minkä paikkeilla gain oli noin niinkuin suurinpiirtein? Juu on taas se aika vuodesta kun pitää tilailla kaikkea pientä kamaa ja jos tilaisi nipun putkia kanssa samalla. Päätteessä on melkein uudet JJ:n el84:set, ja ne ovat juurikin passelit engliin. Etusessa 3xsovtek (hyi...) ja 1xjjECC81... Pitäisi jotain heikkotehoisempaa varmaan kokeilla, onko ehdotuksia? Mitä, jos lyö pelkkää ecc81:stä, eikä ollenkaan noita perinteisiä ecc83:sia? Kannattaako edes kokeilla? Hail to the King, Baby! | |
![]() 19.06.2006 12:05:58 (muokattu 19.06.2006 12:15:03) | |
Mitä, jos lyö pelkkää ecc81:stä, eikä ollenkaan noita perinteisiä ecc83:sia? Kannattaako edes kokeilla? Mulla oli tuollainen viritys JJ:ltä kokeilussa ja silloin sai oikeasti käyttää ihan kaiken gainin heavy leadilta, että pääsi junttaamaan kunnolla. Silloinkaan ei ollut mitenkään ihan megalomaanisesti vielä säröä. Mä melkein pistäisin toiseksi putkeksi 83:n, että saa tarvittaessa sitä säröä buustattua sitten reilummin. EDIT: Niin, siitä piti sanomani, että mä en tykännyt siitä soundista loppupeleissä. Puhtaat paranivat eksponentiaalisesti, mutta säröt kärsivät todella paljon. Nauhoitustilanteessa puhtaita nauhoitellessa voi olla jees heittää ekaksi putkeksi peräti ecc82, mutta muuten mä pitäisin mieluusti ecc83:sta kahtena ekana putkena. Ne kaks viimistä voi olla miedompia, ne ei järin paljoa soundiin enää vaikuta. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
![]() 19.06.2006 12:28:57 | |
Mulla oli tuollainen viritys JJ:ltä kokeilussa Aivan... Kun kuuntelin noita etuasteputkivertailuja, niin tulin siihen tulokseen, että taidan pistää 1xJJecc81:n ja 3xecc83s:iä ja ehkä kokeilumielessä hommaan ainakin yhden tung-solin 12ax7:n (toiseksi putkeksi???) Turha sitä hyväksi havaittua yhdistelmää on lähteä muuttamaan, ainahan kokeilla voi uusia putkia, mutta kyllä routa särön kotiin ajaa... :) Hail to the King, Baby! | |
![]() 19.06.2006 12:31:02 (muokattu 19.06.2006 12:31:44) | |
81 ekaksi, tungsol toiseksi ja 83:t sitten viimeisiksi. Näin mä tekisin, jos kaipaisin vähän puhtaampaa puhdasta ja miedompaa rosoa, mutta haluaisin tarvittaessa särötellä kunnolla. EDIT: Tai siis näin mä teinkin, nyt tosin on 803s ekana putkena sisällä ja kaks viimistä EH:ta. Piti nekin kokeilla. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
![]() 19.06.2006 12:39:00 (muokattu 19.06.2006 12:39:41) | |
81 ekaksi, tungsol toiseksi ja 83:t sitten viimeisiksi. Näin mä tekisin, jos kaipaisin vähän puhtaampaa puhdasta ja miedompaa rosoa, mutta haluaisin tarvittaessa särötellä kunnolla. Noin just meinasin! Minen tosin mitään puhdasta kaipaa, sitä varten on tuo akustinen. Kaiken lisäksi nuo päätteen el84:set pitää huolen siitä, että luukutettaessa ei puhdasta ääntä paljoa kuulu... :) EDIT: Meni lainaukset ketuiks... Hail to the King, Baby! | |
![]() 19.06.2006 12:54:27 | |
Pistähän sitten oikein kunnon luukutusnäytettä, jos joskus saat tuota yhdistelmää nauhoitettua. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. | |
![]() 19.06.2006 14:46:55 | |
Tää soundaa kyllä vähn hemmetin hyvältä! Olikos tässä toi JJ paikassa "1"? Entäs minkä paikkeilla gain oli noin niinkuin suurinpiirtein? Juu on taas se aika vuodesta kun pitää tilailla kaikkea pientä kamaa ja jos tilaisi nipun putkia kanssa samalla. Päätteessä on melkein uudet JJ:n el84:set, ja ne ovat juurikin passelit engliin. Etusessa 3xsovtek (hyi...) ja 1xjjECC81... Pitäisi jotain heikkotehoisempaa varmaan kokeilla, onko ehdotuksia? Mitä, jos lyö pelkkää ecc81:stä, eikä ollenkaan noita perinteisiä ecc83:sia? Kannattaako edes kokeilla? Gain taisi olla klo 14. Nyt mulla on joka putki tung-sol. Toimii! | |
![]() 02.07.2006 22:48:49 | |
Tässä kun porukka on ihmetellyt Kirkujan ja Ukkosen "bassoköyhyyttä", eivät ole pojat huomanneet että vahvistminen sijoittelulla on HEMMETISTI väliä (selkä seinää vasten antaa paljon enemmän bassoa). Kyseessä on kaikenlisäksi openback mallinen combo niin tottakai niitä bassoja aina vähän puuttuu verrattuna closedbackeihin. Itselläni oli ihan samanlaisia mietteitä kunnes ryhdyin kokeilemaan. Taitaapa olla kaikenlisäksi vielä niinkin, että harva on soittanut Scriimereitä ja Thundereita 4x12 kaapin kautta. Kyllä silloin löytyy bassoa!! | |
![]() 02.07.2006 22:52:12 | |
Tässä kun porukka on ihmetellyt Kirkujan ja Ukkosen "bassoköyhyyttä", eivät ole pojat huomanneet että vahvistminen sijoittelulla on HEMMETISTI väliä (selkä seinää vasten antaa paljon enemmän bassoa). Kyseessä on kaikenlisäksi openback mallinen combo niin tottakai niitä bassoja aina vähän puuttuu verrattuna closedbackeihin. Itselläni oli ihan samanlaisia mietteitä kunnes ryhdyin kokeilemaan. Minä totesin kaupassa aikoinaan Screamer-comboa kokeillessa, että siinä tosiaan on vähän vaisu alapää, mutta kun kaveriksi iskee ENGL:n 1x12 lisäkaapin niin johan potkii. Kuitenkin maailmalla on takaa avoimia comboja, jotka eivät ole vaisuja basson puolesta sijoittelusta huolimatta. Toisaalta, paremminhan se kitara erottuu kun ei mennä basistin tontille... | |
![]() 02.07.2006 22:55:46 | |
Mulla olis taas tämmöinen "ongelma": Screamer nupissani on JJ:tä sisukset täynnä ja soundi on loistava. Siitä huolimatta tuntuu, että JJ:t ovat ehkä hiukka liiankin lämpimät, tavallaan. Eli auttaisiko, jos ton ekan etusputken tilalle heittäis jonkun kirkkaamman lampun? Joku puhui EHX:stä, saako kannatusta? Ja miten putki sitten vaihdetaan? Lähteekö ihan temppuilematta irti, vai pitää konstailla? Oon aivan n00bio näissä. | |
![]() 02.07.2006 23:01:15 | |
Mulla olis taas tämmöinen "ongelma": Screamer nupissani on JJ:tä sisukset täynnä ja soundi on loistava. Siitä huolimatta tuntuu, että JJ:t ovat ehkä hiukka liiankin lämpimät, tavallaan. Eli auttaisiko, jos ton ekan etusputken tilalle heittäis jonkun kirkkaamman lampun? Joku puhui EHX:stä, saako kannatusta? Ja miten putki sitten vaihdetaan? Lähteekö ihan temppuilematta irti, vai pitää konstailla? Oon aivan n00bio näissä. EH:n 12AX7 on ihan hyvä valinta jos haluaa kirkkaampaa. Putket lähtee irti ihan vaan vetämällä. Jos on suojakupu päällä niin se lähtee pois kiertämällä ja nostamalla. | |
![]() 02.07.2006 23:03:17 (muokattu 02.07.2006 23:05:13) | |
EH:n 12AX7 on ihan hyvä valinta jos haluaa kirkkaampaa. Putket lähtee irti ihan vaan vetämällä. Jos on suojakupu päällä niin se lähtee pois kiertämällä ja nostamalla. Jea. Mites, ku tässä näyttäisi noi etusputket olevan tuollalailla puoliksi näkyvillä, pystyykö ne vetämään siitä ja laittamaan uuden sokkona paikalle, vai pitääkö ottaa koko helapaska auki? Vai pitäiskö ihan repästä ja kokeilla ite? EDIT: kokeilin ite. Vittu mä oon epeli, onnistuin, eikä mikään mennyt edes rikki! Ihan voittaja fiilis! Uraltoneen heti huomenna, mars. | |
![]() 02.07.2006 23:24:42 | |
elä hyvä miäs eh:ta mene sinne tyontämään... jj:N jälkeen se kuulostaa surkealta tikulta paskan nokassa, Tung-sol sopisi paljon paremmin. korostaa pikkasen enempi keskisiä ja muutenkin tuhti ote. | |
![]() 02.07.2006 23:29:34 | |
elä hyvä miäs eh:ta mene sinne tyontämään... jj:N jälkeen se kuulostaa surkealta tikulta paskan nokassa, Tung-sol sopisi paljon paremmin. korostaa pikkasen enempi keskisiä ja muutenkin tuhti ote. Makuasioita sano koira kun... kröhöm Ainakin Uraltonella Les Paulilla tai muilla tummasoundisilla kitaroilla soitettaessa EHX toimii paremmin juuri kirkkautensa ansiosta. JJ:t ehkä soundaavat hitusen paremmilta säröytyessään, mutta soundi on sitten tunkkasempi.. Tung-solit on vielä meikäläisellä kokeilematta.. Pitäis varmaan testata.. kaikki täällä on tosi ärsyttäviä homotaiteilijoita!! kaikki te ootte tommosii massataiteilijoita jotka on olevinaan niin vitun yksilöllisiä ja uniikkeja ku kuuntelette jotain vitun fuusiojatsii ja jimi hendrixii ja pekka pohjolaa - kenkälaatikko - | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)