Aihe: Jimmy Page signature
1 2
metalmass
02.07.2006 22:09:39
http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/JimmyPage.html

Mielipiteitä tosta maineikkaan kitara vaikuttajan signaturesta. Hinta on korkea mutta miksi? Kellään kokemusta kitarasta? Olisi mielenkiintoista tietää mikä on itse Pagen kitara kopion laatu..
J.RA
02.07.2006 22:28:36
Oliko tämä se malli, jota Herra Page oli itse käynyt kitarat lävitse? Vai oliko se jokin specialin special?
-Sellasta se vaan on-
metalmass
02.07.2006 22:36:18
Oliko tämä se malli, jota Herra Page oli itse käynyt kitarat lävitse? Vai oliko se jokin specialin special?

eiköhän se oo se special special
Les Fender
02.07.2006 22:46:18

Ei, tämähän maksaa "vaivaiset" n.6500e. Se speciaalimpi maksoi yli 20000e, kuulemma haluttuja ja hintakin kivunnut jo jonnekkin, ties mihin. Keräilijöille taisivat mennä. Toihan on puolet halvempi kun Gibson Custom Shop Eric Clapton 335=) Olishan tuollaista kiva kokeilla, noh eiköhän sitä halvemillakin pärjää.
"Living is easy with eyes closed!"
LaXu
02.07.2006 22:49:44
Mielikuvillahan noissa pelataan. Tokkopa ovat sen ihmeellisempiä oikeasti kuin nuo normaalit Historic-sarjan kepit, onpahan vaan tehty Jimmy Page elektroniikkakytkennät ja "vanhennettu" muistuttamaan herra Pagen omia soittimia.

Keräilijöille tai ökyrikkaille, fanaattisille Zeppelin-faneille nuo kai on suunnattu.
oiva tumpeloinen
02.07.2006 22:56:58
Yks jännä juttu tuossa kitarassa on specsien valossa:

aika ohuet kielet. Ihme, ettei kukaan "tone-junkie" täällä ole koskaan älähtänyt siitä....
fox
03.07.2006 01:09:36

aika ohuet kielet. Ihme, ettei kukaan "tone-junkie" täällä ole koskaan älähtänyt siitä....

Ihan normaali-kielet.. mitä sitä millään "vaijereilla" soittelemaan.. ;)
Asiasta toiseen, ehken halvemmalla pääsee, kun ostaa 4 nostopotikkaa ja 60´s kaulalla olevan Stankun. Toki signature on aina signature, ja jopa noille "spesiaali"-signatureille löyty ostaja.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Walrus
03.07.2006 01:11:29
Mää en ymmärrä oikein noiden signature-keppien päälle. Joltain Tyysteriltä sais varmaan hienomman Lespan samoilla specseillä 1/3 hintaan ja silloin se olis just sun oma signature-malli. Mielummin ottaisin semmosen.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
Vainhaalee
03.07.2006 10:18:44

Mun mielestä .09 on ehdottomasti paras setti lespaan, kun kerran menin kokeilemaan, en pois vaihda... Joskus tosin villiinnyn ja laitan .10:n
:)
Inspiration for birth control
DZN
03.07.2006 10:53:19
Muistaakseni Jimmy Page Les Paulin toinen erikoisuus on compound radius. Se kaulaprofiili ei myöskään taida olla suoraan 60´ vaan vähän ohennetty 59´.
Tällainen muistikiva olisi jäänyt jostain.
Aka. Dino and 6077dino
oiva tumpeloinen
03.07.2006 11:07:39
Mun mielestä .09 on ehdottomasti paras setti lespaan, kun kerran menin kokeilemaan, en pois vaihda... Joskus tosin villiinnyn ja laitan .10:n
:)

Ei ne mun mielestä liian ohuet olekaan. Yleensä vain tuntuu siltä, että täällä puristit ei alta .12-setin soita.

Muistaakseni Jimmy Page Les Paulin toinen erikoisuus on compound radius. Se kaulaprofiili ei myöskään taida olla suoraan 60´ vaan vähän ohennetty 59´.
Tällainen muistikiva olisi jäänyt jostain.

Mä luulen, että ostamalla Stankun, ne 4 potikkaa ja käyttämällä sen jossain pajalla kaulan muotoilussa, jää vielä muutama hilu taskun pohjalle. Tosin sitten jää puuttumaan se Pagen nimmarikopsu pleksistä. ;)
McNulty
03.07.2006 11:13:42 (muokattu 03.07.2006 11:14:55)
Mutta... moni joka sijoittaa sen 15000e niihin (100 copies made) malleihin, todennäköisesti saavat omansa jossain välissä niistä takaisin jos ovat myymässä. Tyysteriä tai muuten customoitua LePaa voi olla hankalampi saada kaupaksi samaan rahaan mitä itse siitä maksoi.

En vain jotenkaan jaksa uskoa että kovin moni näistä Jimmy Page LePakoista menisi 24/7 käyttöön. Uskaltaisin veikata että tuon hinnan maksaa mielellään joku rikkaampi herra joka sisustaa esim. toimistoaan tai kämppäänsä rock memorabilia tyyliin. Seinällä/vitriiniin ja sitten kun se tyyli on aikansa elänyt kämpässä niin kitaranhan voi melkeinpä myydä... siitä kun saa omansa takaisin :)

ps. tai muuten vain joku keräilijä...
El zorrero más grande en el mundo
www.myspace.com/dimeshred
Jytäurpo
03.07.2006 11:57:28 (muokattu 03.07.2006 12:00:16)

No toki siihen se kymppi-setti kuuluu, kun Jimmykin niitä käyttää.(muistelen vaan, että olis ysejä käyttäny seitkytluvulla?)
Dillinger!
I.S.S
03.07.2006 11:58:01
Ihan vaan selvennykseksi:

http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/JimmyPage.html

Tämän malli oli ns. alkuperäinen Jimmy Page Signature malli ja sen valmistus lopetettiin 1999. Ilmeisesti tätä valmistettiin ihan sarjatuotantona (siis jos sitä termia nyt voi näiden signature-mallien yhteydessä käyttää), eli tämän valmistusmääriä ei oltu rajoitettu mihinkään 100 kappaleeseen tai vastaavaan. Jos en ihan väärin muista, sen listahinta oli jossain 4000-5000 dollarin välillä.

http://www.gibsoncustom.com/flash/p … ducts/signature/page/JimmyPage.html

Tämä on taasen uudempi Custom Shop malli ja tästä pyydetään uutena n.6500 euroa zipale ja näita on valmistettu 150 kappaletta. Kitarasta on pyritty saamaan ns. yks-yhteen kopio Jimmy Pagen omasta kitarasta ja sitä ollaan keinotekoisesti vanhennettu ynnä muuta semmoista.

Jälkimmäistä olen jonkin verran soitellut Hong Kongin kitaraliikkeessä (myyjä sen kouraani iski jostain kumman syystä) ja erinomaiseltahan se kuulosti ja tuntui (viimeistelyhän on tässä mallissa tahallaan kulutettu, joten siitä nyt on vaikea mennä sanomaan mitään), muttei kuitenkaan 6500 euron hintalappuun oikeuttaen. Esim. noin saman hintaluokan kitaroista PRS Modern Eagle oli mielestäni parempi. Mutta painotetaan vielä sitä etten muutamaa tuntia kauempaa noita kitaroita kokeillut, joten mielipiteelläni ei hirveästi painoarvoa ole...
"You are a funny man Sully, I like you. That's why im going to kill you last" -John Matrix
McNulty
03.07.2006 12:02:14
Eikös tuosta uudemmasta Signature-mallista ollut joku AGED-versio mikä kustansi jonkun 14-15 kiloeuroa. Muistelisin sellaista... Se perusperus oli jotain 6000e ja sitten aged-versio reilu 2x enempi.
El zorrero más grande en el mundo
www.myspace.com/dimeshred
I.S.S
03.07.2006 12:13:42
Eikös tuosta uudemmasta Signature-mallista ollut joku AGED-versio mikä kustansi jonkun 14-15 kiloeuroa. Muistelisin sellaista... Se perusperus oli jotain 6000e ja sitten aged-versio reilu 2x enempi.

Huomasinpa juuri, että niinhän tuossa Custom Shopin linkissä lukeekin (pitänee harjoitella lukemisen ymmärtämistä :P).

Eli 150 kappaletta ovat jonkin Tom Murphy nimisen sällin ikäännyttämiä (liekö edes oikea sana) ja nämä ovat tod.näk niitä 14-15000 euron hintaisia malleja. Niitä perusmalleja (niissäkin tosin on Custom Authentic viimeistely) tehdäänkin sitten rajoittamaton määrä. Eli itse mitä todennäköisimmin kokeilin juuri tuota halvempaa "perus"mallia.
"You are a funny man Sully, I like you. That's why im going to kill you last" -John Matrix
joukov
03.07.2006 12:44:42
http://www.thomann.de/thoiw3_gibson … immy_page_custom_shop_prodinfo.html

Näköjään noita BurstBuckereitakin on monta eri mallia: 1, 2, 3, Pro ja Jimmy Page custom BB. Jostain syystä luulin, että on vain yksi malli. Mitkäs noista on ne hyväsoundiset, joita aina kehutaan? : )
fox
03.07.2006 13:34:49

http://www.thomann.de/thoiw3_gibson … immy_page_custom_shop_prodinfo.html

Näköjään noita BurstBuckereitakin on monta eri mallia: 1, 2, 3, Pro ja Jimmy Page custom BB. Jostain syystä luulin, että on vain yksi malli. Mitkäs noista on ne hyväsoundiset, joita aina kehutaan? : )

Kyä ne kaiketi kaikki kohtuullisen hyväsoundisia on.. :) Muistelisin että eroja onpi vaan siin "kuumuudessa" eli ulostulo-höökissä.. Resonanssitaajuus toki sitte on myös himpun verran eri, tietenkin, kun kelan kierrosmäärät vähän muuttuu..
Elgin, Illinois -paja kyllä vääntelee hyviä mikkejä, toki "varaosina" ostettaessa pikkuisen hinnakkaita. Laiskana miehenä tosin ite oon noista tuota Classic Plussaa enimmin käyttäny..en BB:tä juurikaan..
Murphyn Tom-setä on itseasiassa juurikin Gibsonin aged-systeemin guru, mentor ja kehittäjä.. ihan kunn.arv. kitaranrakentaja myös.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
kari10
03.07.2006 14:00:14 (muokattu 03.07.2006 15:02:30)
Aihetta vähäisissä määrin sivuten, vähän silmäruokaa (100 000 jeniä=686 euroa)

http://www.tcgakki.com/tcgakki/inst/guitar/agibson.html

Edit: Esim tuo 03 Studio wr n. 700€ kotiovelle veroineen, ei huono. Japanilaisilta kun tiedustelee kitarasta, niin siitä saa lähes tuhat valokuvaa kaikista sormenjäljistäkin ja siihen päälle tarkan soittimen historian.

luulisi perstuntumalla japanin soittimien ( gibsonit) olevan laadultaan hyviä, kun siellä on aika isot markkinat vrt.Suomi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)