Ben_D 28.01.2005 20:34:25 | |
---|
Itse ainakin totesin L6 GP:n aika tarpeettomaksi. Se oli oikeastaan enemmän säätämistä kuin soittamista. Ja loppupeleissä todella vähän mitään käyttökelpoista. Tämä nyt tosin päivän ruuvailulla ja soittelulla, mutta Bossin GT-6 omasi tuossa vaiheessa niin paljon enemmän käytettävyyden kannalta parempia juttuja että jäi L6 GP kaupan hyllylle. Mulla oli vähän sama homma. Sitten myin GP:n ja ostin MicroCuben. |
joonasvalve 31.01.2005 14:54:16 (muokattu 31.01.2005 14:55:02) | |
---|
Itseäni soundipuoli kyllä tyydyttää, jopa hämmästyttää! Muutenkin GP on toiminut mainiosti puolitoista vuotta lukuunottamatta erästä raivostuttavaa seikkaa: GP naksuu selittämättömästi. Ilman mitään loogista syytä kaiuttimista pamahtelee teräviä satunnaisia naksahduksia silloin tällöin (tunnetaan mm. nimellä bursts of static). Niitä ei aina kuulu, välillä muuta ei kuulukaan. Line6:n foorumeilla ongelmaan on tarjottu vastaukseksi mm. isompia virtalähteitä ja erillisiä USB-hubeja mutta itse en ole ongelmaa saanut kokonaan poistettua. Jotenkin tuntuisi liittyvän käyttämääni emolevyyn jossa on nforce2 piirisarja, mutta tästäkään ei nyt varmuutta kuitenkaan ole. Ongelmaa tuntuu jonkin verran esiintyvän muillakin mutta ei todellakaan kaikilla. Jos koekäyttöön vehkeen saa eikä rapsuntaa kuulu niin suosittelen lämpimästi. Monipuolinen ja hyvänkuuloinen on. Effort is the first step towards failure |
sihvoh 31.01.2005 16:48:40 | |
---|
Itseäni soundipuoli kyllä tyydyttää, jopa hämmästyttää! Muutenkin GP on toiminut mainiosti puolitoista vuotta lukuunottamatta erästä raivostuttavaa seikkaa: GP naksuu selittämättömästi. Ilman mitään loogista syytä kaiuttimista pamahtelee teräviä satunnaisia naksahduksia silloin tällöin (tunnetaan mm. nimellä bursts of static). Tuohon en ole itse juurikaan törmännyt vaikka olen eri koneissa tuota käyttänyt. Itse olen tehnyt seuraavaa: 1) Turhat äänet pois Windowsista Pistänyt ohjauspaneelista "No Sounds" - asetuksen käyttöön Sound Scheme -kohdasta. Esim. GP taustoissa kun sivu vaihtuu ruudussa, kuuluisi ilman tuota säätöä jokin ääni. 2) Sähkönsäästöasetukset pois päältä, koska esim. kannettavissa ne aiheuttavat nimenomaan ikäviä häiriöääniä ja pauketta. Eli Power Options : Always on. En tiedä onko sulla jokerit jo käytetty... mutta itse ainakin sain kannettavan toimimaan noilla jutuilla loistavasti. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
joonasvalve 31.01.2005 22:59:44 | |
---|
Tuohon en ole itse juurikaan törmännyt vaikka olen eri koneissa tuota käyttänyt. Itse olen tehnyt seuraavaa: 1) Turhat äänet pois Windowsista Pistänyt ohjauspaneelista "No Sounds" - asetuksen käyttöön Sound Scheme -kohdasta. Esim. GP taustoissa kun sivu vaihtuu ruudussa, kuuluisi ilman tuota säätöä jokin ääni. 2) Sähkönsäästöasetukset pois päältä, koska esim. kannettavissa ne aiheuttavat nimenomaan ikäviä häiriöääniä ja pauketta. Eli Power Options : Always on. En tiedä onko sulla jokerit jo käytetty... mutta itse ainakin sain kannettavan toimimaan noilla jutuilla loistavasti. Joo kyllä on melkein kaikki mahdollinen kokeiltu... Noh tänään pelasi taas ihan hyvin. Toivo elää. Effort is the first step towards failure |
-AK- 31.01.2005 23:18:09 | |
---|
Noihin naksumisongelmiin varmaan vois virransuodatin tms. auttaa? On varsinkin kerrostaloissa sen verta huonoja nuo sähkötuot et haittaa selvästi. Itsellä aina hurina nousee moninkertaiseksi kun pyykkikone linkoaa naapurihuoneessa. |
Velli 01.02.2005 11:27:02 | |
---|
Line 6:n vehkeet ylipäätään on todella kranttuja tasaisen virransaannin suhteen. Myynnissä mm. Ibanez RG420FAWN. |
drlecter 22.09.2005 23:10:55 | |
---|
Elikkäs tuleeko tän laitteen kanssa latenssiongelmia jos sonariin nauhoittelee raitoja ja muutenniin ylipäätänsä latenssia livesoittelussa? |
sihvoh 23.09.2005 18:31:12 (muokattu 23.09.2005 18:34:08) | |
---|
Elikkäs tuleeko tän laitteen kanssa latenssiongelmia jos sonariin nauhoittelee raitoja ja muutenniin ylipäätänsä latenssia livesoittelussa? Ei siinä ainakaan livesoitossa ole latenssia, kyllä sitä voi normaaliin PODiin siinä verrata. Nauhoituksissa tälle tehty Riffworks on nauhoituksissa ainakin loistava, eikä sen kanssa ole ainakaan mitään latenssiongelmia... Muita softia en ole itse kokeillut nauhoituksiin. Katso Line6 FAQ, siellä taisi olla tietoa myös näistä latensseista. EDIT: Nauhoitteluun on myös uusi laite Line6 tuotteissa: Toneport http://www.line6.com/toneport/ I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
-septimisti- 23.09.2005 19:06:11 | |
---|
Nytkun tämmöinenkin ketju pulpahti esiin niin onko tyypeillä jo kokemuksia noista toneporteista? Todella maukas tuo hinnoittelu ainakin. Eniten arveluttaa se paljonko tuo imee oikeasti koneelta tehoja. |
sihvoh 23.09.2005 19:35:39 | |
---|
Eniten arveluttaa se paljonko tuo imee oikeasti koneelta tehoja. Vedä tästä johtopäätökset: • Pentium® 4 1.2GHz or better (2.5Ghz or more recommended) • 512MB RAM minimum (1GB or more recommended) Ehkä jostakin tuosta puolivälistä minimiä ja suositeltua löytyy se "jo toimiva" kokoonpano (prosessorin tapauksessa). Elikkä nykymitoilla normaalihko kone... :-) Kyllä äänen prosessointi vie aina tehoa. Rifftrackerista voi sanoa, että ainakin se on erittäin helppo käyttää ja nimenomaan kitaristin tarpeisiin soveltuva. Riffit saa talteen soittamalla ja tallentamalla. Sitten vaan myöhemmin saman pätkän päälle vähän bassoa, toista kitaraa ja vokalisti niin koko biisi on valmis... Ja mitä tarvittiin: - Guitarport - Rifftracker softa - Soittimet - Mikki laulajalle Miksaus ja soundien hiominen/muokkaus onnistuu tuolla Rifftrackerilla. Homma toimii riffi kerrallaan ja kun kaikki riffit, kertsit jne on valmiina saa biisin miksattua yhteen. Kaikki samalla ohjelmalla. Halpaa ja helppoa... jos on jo kone valmiina. Tämä toneport on kehitelty versio nimenomaan äänityksiin. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
sihvoh 23.09.2005 19:41:32 (muokattu 23.09.2005 19:52:01) | |
---|
Unohdin mainita, ettei Toneportteja vielä saa vaan vasta talvella... I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Morjens. Nostan tän vanhan ketjun nyt, koska olen hankkimassa guitarporttia, nim. kyllästynyt nupin roudaamiseen. Elikkäs tällä kapineella pitäisi saada huomattavasti parempaa jälkeä kuin pod2.0:lla? Pod oli mulla tasan kaksi päivää kunnes myin sen pois. Elikkäs tähän sai netistä ladattua sen metal shopin. Ääninäytteitä olisi myös mukava kuulla. |
kivi 02.07.2006 21:47:47 (muokattu 02.07.2006 21:50:20) | |
---|
GP naksuu selittämättömästi. Ilman mitään loogista syytä kaiuttimista pamahtelee teräviä satunnaisia naksahduksia silloin tällöin (tunnetaan mm. nimellä bursts of static). Niitä ei aina kuulu, välillä muuta ei kuulukaan. Mulla oli sama ongelma TonePortin ja Gearboxin kanssa läppärillä työskennellessä, mutta loppui kun laitoin bufferin koon isoimmalle. Ketjun vimeiselle kysyjälle - en mä usko että Gearbox (eli tää Line6:n mallinnussofta) soundaa missään suhteessa yhtään paremmalle kuin Pod Pro, eikä se ainakaan korvaa vahvistinta, mutta muiden soundien joukossa se on ihan ok tapa nauhoittaa kitaroita - varsinkin jos tallettaa myös puhtaan raidan ja re-amppaa tarvittaessa. Ja onhan ruudulla säätäminen helpompaa. Mulla on gearboxissa suunnilleen samat soundit kuin oikeiden vahvistimienkin kanssa, ja olen varsin tyytyväinen, koska sen minkä soundissa menettää sen voittaa siinä että saa vaikka studion kahvihuoneessa raitoa kitaransa sisään ilman että tuottaja ja äänittäjä hermostuvat ajankulusta ja levybudjetti karkaa käsistä. Yleensä ei kuitenkaan oo mahdollista esim matkata kotiin soittamaan oikeilla kamoilla kesken sessioita :-) |
drlecter 02.07.2006 21:53:21 (muokattu 02.07.2006 21:55:30) | |
---|
Ketjun vimeiselle kysyjälle - en mä usko että Gearbox (eli tää Line6:n mallinnussofta) soundaa missään suhteessa yhtään paremmalle kuin Pod Pro, eikä se ainakaan korvaa vahvistinta, mutta muiden soundien joukossa se on ihan ok tapa nauhoittaa kitaroita - varsinkin jos tallettaa myös puhtaan raidan ja re-amppaa tarvittaessa. Ja onhan ruudulla säätäminen helpompaa. :-) Mulla oli se perus pod 2.0 eikä pro. edit: tässä haetaan nyt siis nauhoitusratkaisua siten että guitarportilla vedetään sonariin kitararaitoja. |
kivi 02.07.2006 21:57:36 (muokattu 02.07.2006 22:00:39) | |
---|
Mulla oli se perus pod 2.0 eikä pro. Mm... no, kokeile. TonePort on halpa tapa saada perushyvä äänikortti, ja nasta treenausapuväline joka tapauksessa. Sillä leikkiessä tulee käytettyä tosissaan aikaa kitaransoiton hiomiseen, mikä muuten tahtoo unohtua. Jos GearBox ei miellytäkään, sulla on kuitenkin jo laadukas USB-äänikortti :-D edit: tässä haetaan nyt siis nauhoitusratkaisua siten että guitarportilla vedetään sonariin kitararaitoja. Kyllä. Mulla muuten meni aikoinaan sellainen viikko täysiä työpäiviä opettelua että sain Podiin hyviä soundeja. Ei ole olemassa helppoa tapaa, vaan kaikki pitää opetella :-) |
drlecter 02.07.2006 22:08:28 (muokattu 02.07.2006 22:09:12) | |
---|
|
kivi 02.07.2006 22:16:08 | |
---|
Pelkään vaan pahoin että petyn samoin kuten sen podin kanssa. Jos aiot tehdä ratkaisusi kahdessa päivässä, petyt taatusti. Luulen, ettei ongelma ole pelkästään kitaran soundissa, vaan siinä että tuollaiset ûber-soundit eivät noin vain toimikaan muiden soittimien kanssa. Mun kokemukseni mukaan särökitarasoundi on lopullisella levyllä hyvä silloin kun se äänittäessä on niin botneton ja kirkas kuin voi olla ilman että kuulostaa sietämättömältä, ja niin puhdas että juuri ja juuri voi särösoundiksi kutsua. Sitten muiden soitinten yhteydessä se onkin säröinen ja jytisee, tai oikeammin - ei estä bassoa jytisemästä. Se levyillä kuultu jyhkeä alapää ei näet ole kitara, vaan basson yläpää joka kuulostaa kitaralta. |
drlecter 02.07.2006 22:44:48 (muokattu 02.07.2006 22:48:42) | |
---|
Se levyillä kuultu jyhkeä alapää ei näet ole kitara, vaan basson yläpää joka kuulostaa kitaralta. Totuuden siemen tässä piilee, mutta onhan se mukava soitella välillä über-soundilla. Ongelma oli podin kanssa etten saanut siitä irti mahtipontista putkityylistä säröä. Ruuvasin sen kahden päivän aika podia aika paljon ja hain netistä erinlaisia soundeja. Se vaan ei ollut se mun juttu, liian muovinen fiilis. Mutta kyllä noi edellä laittamani guitarport-linkit ovat aika vakuuttavan kuuloisia. |
sihvoh 02.07.2006 23:33:38 (muokattu 03.07.2006 00:03:16) | |
---|
Totuuden siemen tässä piilee, mutta onhan se mukava soitella välillä über-soundilla. Ongelma oli podin kanssa etten saanut siitä irti mahtipontista putkityylistä säröä. Ruuvasin sen kahden päivän aika podia aika paljon ja hain netistä erinlaisia soundeja. Se vaan ei ollut se mun juttu, liian muovinen fiilis. Mutta kyllä noi edellä laittamani guitarport-linkit ovat aika vakuuttavan kuuloisia. Omat kokemukseni Guitarportin kanssa ovat seuraavanlaisia: 1) Kaikki vaikuttaa kaikkeen 2) Hyvä analoginen kompresssori Guitarportin edessä parantaa soundia 3) Kannattaa aloittaa yksinkertaisella setupilla 4) Lisätään kamaa pikkuhiljaa edellisten säätämisten jälkeen 5) Jos tökkii palataan kohtaan 1 Kaiutinmallinnokset vaikuttavat melkoisen paljon Guitarportissa ja itse käytänkin sitä tällä hetkellä kerrostalokäytössä "kaappina" THD Univalvelle. Samoin se virtuaalinen mikitys on soundiin vaikuttava asia. Tässä voisi ajatella, että otat sen vahvistinmallinnoksen käyttöön mitä ajattelit käyttää. Seuraavaksi kokeilet sopivan kaapin sille ja lähdet pienellä gainilla liikkeelle. Lisäät gainia ja säädät sitä mikitystä... jne... Noiden soundien vääntäminen on työlästä alkuun, mutta kun kokeilee riittävästi niin kyllä Guitarportista aika hyviä soundeja löytyy. Nimenomaan tuollaisia metallimallinnoksia siinä on omasta mielestäni turhankin paljon :-) EDIT: Pitää vielä lisätä Noise Gate, sillä saa häiriöt kuriin kun gain on tosi isolla, joten sitä kannatta myös kokeilla noissa hi-gain soundeissa... I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
drlecter 03.07.2006 14:50:35 | |
---|
Perskeles jos se on sitä säätämistä sitten. Homma pitäs toimia niin jotta johto kiinni ja rokkaamaan hyvillä soundeilla. |