föödel 02.07.2006 15:21:06 | |
---|
Itse hankin sähkökitaran n.1 kk sitten ja osaan tiettyjä biisejä (seek & destroy, sabbathin biisejä yms.) soittaa jo aika hyvin istualteen, mutta kun seisaaltaan yritän niin vaikeuksia tuottaa enimmäkseen se, että en nää kieliä "päältä" eli pitää vetää ihan tuntuman perusteella. Tuottiko sinulle ongelmia siirtyä soittamaan seisaalteen? |
Krice 02.07.2006 15:21:53 | |
---|
Tämä on varmaan trolli. Näitä näkee yhä enemmän.. |
Jzci 02.07.2006 15:49:23 | |
---|
Tämä on varmaan trolli. Näitä näkee yhä enemmän.. Mikäs tässä nyt viittaa trollaamiseen? Mielestäni ihan asiallinen kysymys aiheeseen jota itsekin joskus kovasti mietin. Mitä itse kysymykseen tulee, niin ei tuohon auta kuin (yllätys yllätys) että soittaa seisaalteen. Itse treenailen aina kotioloissa lähes poikkeuksetta istualteen, mutta bänditreeneissä soitan nykyään aina seisaalteen. Harvemmin sinne keikalle mennään istuskelemaan lavalle niin miksi treeneissä sitten pitäisi istua? Bändien alkuaikoina istuskelin treeneissäkin, mutta sitten kun piti lähteä keikalle niin hommat eivät oikein sujuneetkaan seisaalteen, ja siitä lähtien olen vaikka väkisin soittanut seisoma-asennossa. Tuo on totta että se saattaa tuntua aivan järkyttävän vaikealta aluksi jos on tottunut istumaan, mutta kyllä se siitä lähtee vaikkei heti siltä tuntuisikaan. Itsekin huomasin jo melkoisen radikaalia kehitystä tuon asian suhteen jo n. kuukauden jälkeen, vaikka aluksi tuntui ettei tämä kyllä onnistu ikinä. |
PekkaM 02.07.2006 15:57:22 | |
---|
Ihan asiallinen kysymys. Niinhän se tosiaan on, että kun seisaaltaan soittelee, on vaikeampaa niitä sormiaan ja otelautaa tähystää. Samoin itselläni ranne ei tahdo taipua ihan kaikkiin barresointuihin, kun ei kehtaa Paul McCartney-tyyliin kainalossa sitä kitaraa pitää. Seuraava sointu on minulle aivan helvettiä, jos kitaraa roikuttaa vaikkapa vyötärön korkeudella: |--- |--- |-4- |-5- |-3- |-1- Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa. |
Magic Bullet 02.07.2006 15:57:30 (muokattu 02.07.2006 16:22:54) | |
---|
Tämä on varmaan trolli. Näitä näkee yhä enemmän.. Itte oot trolli. Niin... Silloin kun aloitin, niin mulla oli sama ongelma. Huomasi, että hihna oli varsin pitkä ja kitara hyvin alhaalla. Nosti varsin reippaasti, niin helpotti paljon. Kiristä sitä hihnaa ihan reilusta vaan, äläkä vielä kuukauden soittaneena yritäkkään machoilla soittamalla kitaraa tosi alhaalla vaan sen takia, et se on "cool". |
J.Ahonen 02.07.2006 16:16:49 (muokattu 02.07.2006 16:17:37) | |
---|
Älä ala pitämään kitaraa alhaalla sen takia että se näyttää hyvältä (ei minun mielestäni), pidä hihnaa niin että kumpikin käsi tuntuu mahdollisemman luonnolliselta = rennolta. Edit: Eiku yllä samaa, mutta älä ala KOSKAAN pitämään kitaraa alhaalta koska näyttää coolilta. |
wrshredder 02.07.2006 16:31:25 | |
---|
Mä soitan istaaltani. koska: 1. Perse lepää 2. Kitarassa ei pysy hihna 3. Kitarassa ei ole edes hihna "koukkuja" 4. perse lepää sähkökitara on sitte juttu erikseen.. THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
S.M.A.K - perustajajäsen |
Krice 02.07.2006 17:05:24 | |
---|
Ihmettelen kyllä sitä kuka ei näe nauhoja seisoaltaan. |
gorgonoidi 02.07.2006 17:13:17 | |
---|
Ihmettelen kyllä sitä kuka ei näe nauhoja seisoaltaan. Niih... Sähän et ole aloittelija, ethän? |
Disposable 02.07.2006 17:41:00 (muokattu 02.07.2006 17:43:02) | |
---|
Seuraava sointu on minulle aivan helvettiä, jos kitaraa roikuttaa vaikkapa vyötärön korkeudella: |--- |--- |-4- |-5- |-3- |-1- Meikäläinen ei saa tuota soimaan puhtaasti istuaaltaankaan. Edit: Noin viiden minuutin värkkäämisen ja muutamien sormien jänteiden katkomisen jälkeen onnistun lopulta päämäärässäni. Ihmettelen kyllä sitä kuka ei näe nauhoja seisoaltaan. Eihän tässä nauhoista puhutakkaan, dork. Istuessa kaulan näkee melkein suoraan ylhäältäpäin, eli että siis kaikki kielet näkyvät. Seisoessa ei. Thrash on rässiä. |
juini 02.07.2006 17:43:37 | |
---|
Älä ala pitämään kitaraa alhaalla sen takia että se näyttää hyvältä (ei minun mielestäni), pidä hihnaa niin että kumpikin käsi tuntuu mahdollisemman luonnolliselta = rennolta. Edit: Eiku yllä samaa, mutta älä ala KOSKAAN pitämään kitaraa alhaalta koska näyttää coolilta. Höpö höpö! Aloitko soittamaan kitaraa rakkaudesta musiikkiin vai tehdäksesi vaikutuksen vastakkaiseen sukupuoleen? Kyllä ne ranteet tottuu - laske alas vaan! |
Disposable 02.07.2006 17:46:35 | |
---|
Höpö höpö! Aloitko soittamaan kitaraa rakkaudesta musiikkiin vai tehdäksesi vaikutuksen vastakkaiseen sukupuoleen? Kyllä ne ranteet tottuu - laske alas vaan! Heh. Säälimättömästä totuudesta plussa. Thrash on rässiä. |
Kasperi Tervonen 02.07.2006 17:48:55 | |
---|
Heh. Säälimättömästä totuudesta plussa. Veit ajatukseni. :D Plussa tulee multakin. "Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro |
Palikkatilu92 02.07.2006 18:54:21 | |
---|
Treenaamalla siihen tottuu, niin kun täälä on jo sanottukin. |
J.Ahonen 02.07.2006 19:22:36 | |
---|
Aloitko soittamaan kitaraa rakkaudesta musiikkiin kyllä........Itse asiassa olen tässä ahdistunut lähi aikoina siitä, että huomattava osa soittaa vain ja ainoastaan sen takia että kitara on kätevä peniksen jatke. hyi helvetti. itku tulee |
Disposable 02.07.2006 19:27:58 | |
---|
kyllä........Itse asiassa olen tässä ahdistunut lähi aikoina siitä, että huomattava osa soittaa vain ja ainoastaan sen takia että kitara on kätevä peniksen jatke. hyi helvetti. itku tulee Tälle repesin jostain kierosta syystä vielä enemmän. Sullekki siis plussa. Thrash on rässiä. |
dork. Istuessa kaulan näkee melkein suoraan ylhäältäpäin, eli että siis kaikki kielet näkyvät. Seisoessa ei. Kuka pitää kitaraa lappeellaan istuessaan? Yhtä pystyssä sitä kannattaa pitää kuin seisoessaankin. Noin suunnilleen. Tämä on kyllä ihan non-issue. Jos ei näe kieliä seisoaltaan niin on vain huono! |
Kasperi Tervonen 02.07.2006 19:33:17 | |
---|
Itse asiassa olen tässä ahdistunut lähi aikoina siitä, että huomattava osa soittaa vain ja ainoastaan sen takia että kitara on kätevä peniksen jatke. Ei kai nyt sentään? :D "Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro |
Disposable 02.07.2006 19:37:41 | |
---|
Kuka pitää kitaraa lappeellaan istuessaan? Yhtä pystyssä sitä kannattaa pitää kuin seisoessaankin. Noin suunnilleen. Tämä on kyllä ihan non-issue. Jos ei näe kieliä seisoaltaan niin on vain huono! Kitara on ihan oikeassa asennossa, se on se pää joka hieman kurottuu/kumartuu eteenpäin paljastaen silmille kitaran kaulan koko komeudessaan. Kokeileppa mallata vähän omalla kitaralla: Kitara syliin -> näkyykö kaikki kielet. Kitara hihnasta roikkumaan -> näkyykö kaikki kielet. Ja korostan että kaikki kielet. Non-issue hyvinki, mutta kuka veti esille? Thrash on rässiä. |
Benizakura 02.07.2006 19:53:02 | |
---|
Jos ei jaksa seisoskella peilin eesssä, niin istumaan vain ja kitara vasemmalle jalalle . Asento on melkein sama ku soittas seisaaltaan. |