J.RA 02.07.2006 19:05:07 | |
---|
Jälleenmyyntihinta vain on ongelma Näin se on. Tosin jotkut soitinrakentajat alkavat muodostamaan jo brändiä. Ihan täällä Suomessakin. Niiden hinnat pysyvät korkealla, vaikka se soitin on alunperin tehtykin toisen speksien perusteella. -Sellasta se vaan on- |
Invader 02.07.2006 19:14:53 (muokattu 02.07.2006 19:16:01) | |
---|
Niin tai näin, ei niitä custom-kitaroita myytäväksi teetetä :) Oman tulevan Ranini uskallan veikata viihtyvän omistuksessani piiiiitkään. Tai sitten ei.. |
Onkos mielipiteitä venäläisestä Shamray-soitinrakentajasta? Se on samaa hintaluokkaa kun Amfisound, ellei ehkä hitusen kalliimpaakin, mutta galleriasta ja kommenteista päätellen ihan hyvää jälkeä syntyy. http://www.shamray.ru/index.php?lang=en E: Mistäkohän tämä massiivinen hintaero Puolan ja Venäjän tuotoksien välillä johtuu? Eikö Venäjällä osat ole sitten yhtä halpoja, koska Venäjä ei ole EU-maa? Vai onkohan siellä työvoima kalliimpaa? Kovasti nuo ainakin tuolla sivullaan korostavat, kuinka heillä on maailman parhaat kitaranrakentajat... Parempi katsoa katua, kuin kaatua ja katua, ettei katsonut katua...
PS: Paska on perseestä (En viittaa kyseiseen artistiin...) |
kivi 02.07.2006 19:49:24 (muokattu 02.07.2006 19:50:48) | |
---|
E: Mistäkohän tämä massiivinen hintaero Puolan ja Venäjän tuotoksien välillä johtuu? Veikkaanpa, että siitä, että amerikassa venäjä on nyt pop. Venäläiset vahvistimet ja Oktavan mikit ovat lyöneet läpi, ja amerikkalaiset katsovat muutakin tilattavaa. Kuten kaikkialla entisessä itäblokissa, jos menet maan omalla kielellä kysymään hintoja, saat aivan toisennäköisen listan. Mikä onkin ihan oikein, kun ei ne suolatut turistihinnat oo siltikään turistille kovia, mutta omassa maassa on pulaa kaikesta. PS. jos kerrot olevasi Suomesta, ja korostat ettei Suomi ole rikas länsimaa kuten Ruotsi, saattaa hinta pudota. Meidän köyhien eskimoiden tulee pitää yhtä. :-D
|
LaXu 02.07.2006 20:02:58 | |
---|
Shamrayhan oli pari vuotta sitten varsin halpa. Sitten muualla Euroopassa ja USA:ssa huomattiin kyseinen lafka ja ihmiset alkoivat tilailla sieltä. Ilmeisesti tilauksia tuli sen verran paljon, että hintojakin pystyttiin hilaamaan reilusti ylöspäin. Nuo puolalaiset bränditkin varmasti pikkuhiljaa menevät kalliimmiksi. Erikoisuutena tuolla tosin on soitinkaupoille soittimia rakentavat lafkat, kuten Mayones joka tekee Music Store Kölnille soittimia (ne Fame-kitarat, hintaluokkaa 400-2000€) ja Laboga, jonka vahvareita myydään myöskin Fame-merkin alla. |
Stibe 02.07.2006 20:12:52 | |
---|
Vielä sellainen kymysys, että mulla on tämä musta esp-ltd explorer, jonka haluaisin maalauttaa valkoiseksi. Missä tämä onnistuisi Suomessa? Suosituksia eri soitin valmistajista/huoltajista?. Paljonkohan tulisi maksamaan? Eiköhän tämä aihepiiriltään oikeaa threadiin tullut, vai? Parempi katsoa katua, kuin kaatua ja katua, ettei katsonut katua...
PS: Paska on perseestä (En viittaa kyseiseen artistiin...) |
kivi 02.07.2006 20:29:33 | |
---|
Eiköhän tämä aihepiiriltään oikeaa threadiin tullut, vai? Ei. Menepä soitinrakennusalueelle kysymään. |
Jonnelite 02.07.2006 20:32:15 (muokattu 02.07.2006 21:14:30) | |
---|
Aivan samantekevää mun mielestäni, Ladassa ei oo mitään noloa ainakaan jos vertaa noihin tuunattuihin perheautoihin. Juu :) Heitto oli vitsi. Itsekin olen entinen Ladan omistaja. Minulle tärkein syy suosia Suomalaista (lue Amfisoundia) on kitaroiden 20 vuoden takuu. Muutenkin ongelmien ilmetessä voi soittaa ja lähettää kitaran päivässä matkahuollon kautta pajalle ja saada sen sieltä korjattuna viimeistään seuraavalla viikolla. Nämä asiat on vaikeita hoitaa Puolaan puhumattakaan Amerikoista tai Venäjälle kitaran lähettelystä ja aikatauluista. |
ps3t 02.07.2006 21:15:07 | |
---|
Jep, hintoja on hehkutettu ja moni on luvannut että tilaa mutta ikinä en ole kokemuksia näistä kitaroista kuullut. Kyllä niitä jokunen tuolta ran-topicista löytyy. Omaan päätökseen tilata ran vaikutti erityisesti se etten ole missään törmännyt huonoon palautteeseen. Tuolta myös löytyy keskustelua enklanniksi: http://metaltabs.com/forum/showthread.php?t=7236 Teknisyys on perseestä. |
J.RA 02.07.2006 22:11:56 | |
---|
Omaan päätökseen tilata ran vaikutti erityisesti se etten ole missään törmännyt huonoon palautteeseen. Tuo on totta. Itseäni on jopa hämmentynyt millaista asiakaspalvelua heiltä saa. Olen Dariuzin kanssa vaihdellut sähköposteja tänään jo seitsemän aikaan aamulla! :) -Sellasta se vaan on- |
kari10 02.07.2006 22:35:31 (muokattu 02.07.2006 22:38:52) | |
---|
Juu :) Heitto oli vitsi. Itsekin olen entinen Ladan omistaja. Minulle tärkein syy suosia Suomalaista (lue Amfisoundia) on kitaroiden 20 vuoden takuu. Muutenkin ongelmien ilmetessä voi soittaa ja lähettää kitaran päivässä matkahuollon kautta pajalle ja saada sen sieltä korjattuna viimeistään seuraavalla viikolla. Nämä asiat on vaikeita hoitaa Puolaan puhumattakaan Amerikoista tai Venäjälle kitaran lähettelystä ja aikatauluista. Itsekin suosisin Custom kitaran osalta suomalaista, Ruokangasta, laatua ja 20v takuu, jos olisi Custom kepin hankinta edessä. Hinta kirpaisee, mutta toisaalta jotain saanee vastineeksi. Edit: Uutta ja hyvää Mersua ei ole varaa hankkia, eikä Ladaakaan viitsi hommata, mutta kitaraan voisin satsata kunnolla. |