Aihe: Kauhuelokuvat
1 2 3 4 518 19 20 21 22
south_of_heaven
01.07.2006 22:46:10
vanhat pätkät on huvittavia.
Pidän sellaisista psykologisista oudoista trillereistä, joissa ei pahemmin paeta mitään saatanan örkkejä tai hulluja. Ne ovat joskus jopa oikeasti pelottavia, mutta kuitenkin pidän niistä.
itki south_of_heaven
Tympee Huttunen
01.07.2006 22:56:53
Ihmettelen kovin, ettei UFOista ole tehty mitään kunnon kauhupätkää. UFO-leffoja kyllä riittää, mutta jotenkin ne aina ovat sellaisia seikkailuja tai muuten vain kesyjä tapauksia. Tai onhan noita kyllä, joissa ulkoavaruuden hirviö tulee maan päälle ja alkaa tappamaan. Humanoideja ei vain ole kylmäverisen ja päättömän tappajan asemassa nähty.

Tai no, oli siinä Signs-elokuvassa hieman tätä.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää kesää!
Jani The Rock
01.07.2006 23:00:22

Niin ja se helvetin Hellraiser pitää varmaan viimeistään tänä vuonna katsoa. Aina on jäänyt katsomatta. Voisi ihan sivistyksen takia edes.

Kato ihmeessä. Se on täyttä rautaa.

Clive Barker on kyllä totaalisen vinksahtanut äijä.
The road never ends for me, kid.
DaKiller
01.07.2006 23:11:22

Hyvät kauhuleffat:

Cabin Fever (2002)
Tyhmää huumoria, verta ja tissejä. Niin ja PANCAKES!!!

Tuo muuten yllätti positiivisesti, sillä odotukset olivat nollissa ennen katsomista. Kohtuu hyvä ja viihdyttävä leffa.

Evil dead - sarja on meikäläisen mieleen. Maissilapset oli hyvä, kun sen katsoi lapsena (lähestulkoon kuset housuihin, kun se punatukkainen äpärä heitti veitsen monopolilaudalle - Malakin?). Näin vanhemmalla iällä elokuva oli menettänyt hohtonsa ja sen "kauhun". Jotenkin noita kauhuleffoja muutenkin oli nautinnollisempi katsoa kakarana, kun pelkäsi oikeasti nukkumaan mennessä, että se verenhimoinen koira on siellä sängyn alla.

Ring oli kyllä aika säväyttävä ja kaikki kauhun ainekset olivat mielestäni hyvin kasassa siinä leffassa.
Tympee Huttunen
01.07.2006 23:17:57
Tuo muuten yllätti positiivisesti, sillä odotukset olivat nollissa ennen katsomista. Kohtuu hyvä ja viihdyttävä leffa.

Musta tuo on kyllä aivan järjettömän huono:)
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää kesää!
Tempura
01.07.2006 23:22:26
Kato ihmeessä. Se on täyttä rautaa.

Clive Barker on kyllä totaalisen vinksahtanut äijä.

Nightbreed-homma joskus kiinnosti jonkun verran. Ei siinäkään mitään järkeä ollut. Hullu mikä hullu. Pitänee lukemalla tutustua myös.

Mäkrölle tiedoksi, että elokuva nimeltä Valo taivaalta (vittu kun en muista alkup.nimeä) on semmoinen ikävempi kertomus ufosieppauksesta. Muutama todella vitun ahdistava kohtaus.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
ekikoo
01.07.2006 23:32:47
Näistä olen muun muassa pitänyt:

-Carpenterin The Thing, ei ehkä käy kauhuleffasta nykyään...
-Romeron
-The Others
-28 päivää myöhemmin
-The Blair Witch Project
-Hohto
-Jaakobin painajainen
-Stephen Kingin Se
-Kärpänen
-Salaisuus Pinnan alla
-M. Night Shyamalanin tuotokset, eritoten Kuudes Aisti

näitähän voisi listata vaikka kuinka mutta tässä pari mitä tuli mieleen ankaralla mietinnällä. Ensi perjantaina sitten Silent Hillin ensi-ilta, ainakin paras kauhuPelisarja ikinä, toivottavasti leffa on myös yhtä tasokas...
...ja kyllä, luet juuri allekirjoitustani.
Jani The Rock
02.07.2006 00:07:59

Nightbreed-homma joskus kiinnosti jonkun verran. Ei siinäkään mitään järkeä ollut. Hullu mikä hullu. Pitänee lukemalla tutustua myös.

Sanottakoon tässä ja nyt, että Barker on ainoa kauhukirjailija joka on onnistunut tosissaan aiheuttamaan mulle erittäin häiritseviä olotiloja.
The road never ends for me, kid.
miscage
02.07.2006 00:17:29
Psyko - pikkupoikana kun näin, nukkumisesta ei tullut mitään kahteen yöhön. Olin yliherkkä niille musiikeille (kaikki tietävät mistä puhun) ties kuinka monta vuotta.

Manaaja - perusteluja tuskin tarvitaan, hemmetin rankka pätkä.

Hohto (Kubrick)

Blair Witch Project - Tämä on kyllä törkeän aliarvostettu, ainakin minun "piireissäni". Aivan helvetin tykki leffa, loistava idea, todella ahdistava pätkä. Toimii tosin ainoastaan ensimmäisellä katselukerralla.

Descent
Exorcsim Of Emily Rose
Hostel

Tämä moderni kolmikko pieksee mielestäni kaikki japsikauhut vaikka kädet selän takana.
Memu
02.07.2006 05:22:03
Sellaiset todelliset b-luokan leffat on mieleen. Ja niiden jatko-osat. Juuri viime yönä katsottiin kaverin kanssa Howling 5. Ja nämä leffathan on suositeltavaa katsoa rätiseviltä kaseteilta, tv-stä nauhotettuina. Kaksi ensimmäistä kauhuleffa kokemusta ovat kun kerran ala-asteella kaveri oli pöllinyt isoveljeltään Braindeadin, joka sitten katsottiin, mietin vaan, että tämä on maailman parasta. Toinen sitten samoihin aikoihin isoveljen luona, tämä näytti illalla 10 sekuntin pätkiä Painajainen Elm Streetillä leffasta ja sanoi, että loput näät sitten kun täytät 18. Odotettiin serkun kanssa, että veli nukahtaisi ja katsottiin leffa sitten nenä ruudussa kiinni. Ei olisi kannattanut, vasta ihan viime aikoina olen päässyt näistä traumoista eroon.
makaroonia ja suolaa- THV-klubi #31
jjylli
02.07.2006 07:42:03
kuulin kerran, että kuukauden dokaamisen jälkeen muumilaakson tarinat saattavat aiheuttaa kohtuutonta ahdistusta ja pakokauhua.
damnman
02.07.2006 09:47:53
Referaattina Evil Dead -ohjaaja Sam Raimin listaamat (Uncut 1/05) suosikkikauhuelokuvat:

1. The Haunting (Robert Wise, 1963)
2. Night Of The Living Dead (George A. Romero, 1968)
3. Ju-On: The Grudge (Takashi Shimizu, 2003)
4. Trilogy Of Terror (Dan Curtis, 1975)
5. House On Haunted Hill (William Castle, 1959)
6. Alien (Ridley Scott, 1979)
7. Halloween (John Carpenter, 1978)
8. Jaws (Steven Spielberg, 1975)
9. Frankenstein (James Whale, 1931)
10. King Kong (Merian C. Cooper & Ernest B. Schoedsack, 1933)
"I'm not afraid of anything - except world peace." (Sledge Hammer)
DaKiller
02.07.2006 10:28:36

Musta tuo on kyllä aivan järjettömän huono:)

Äh, sopivasti camp-meininkiä ;)
käsi
02.07.2006 12:36:52

Käytän ketjua tökerösti hyväkseni ja kysyn seuraavaa:

Onko mestari H.P. Lovecraftin tuotannosta tehty hyviä elokuvasovituksia? Nimenomaan kiinnostaisi nähdä sellaisia filmejä, joiden painotus ei olisi niinkään goren kuin tunnelman puolella.

paikkoin saattaa alkaa tulemaan tämän herran teoksiin perustuvia elokuvia enemmänkin koska hänen kuolemastaan on pian niin kauan että tulevat ns. teosto vapaiksi eli saapi vapaasti tehdä leffoja hänen kirjoitusten perusteella ilman että joutuu maksaa oikeuksista maltaita.
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Milkop
02.07.2006 12:55:54 (muokattu 02.07.2006 12:57:06)

Japsileffat on kovia, kuten Dark Water, Ring ja Grudge. Ei nuo "tukkasilmillä" lapset aina ehkä niin kauhean pelottavia ole, mutta noissa on hyvä, vinksahtanut tunnelma. Romeron trilogia on myös kova, vaikkakin ehkä enempi huvittava kuin pelottava.

E: Ai niin ja Shining tietenkin.
Tempura
02.07.2006 13:49:52
Mäkrölle vielä IMDB-linkki: http://www.imdb.com/title/tt0106912/

Muistaakseni ei ollut niin huono mitä tuo arvosana antaisi olettaa. Kannattaa ainakin katsoa sen takia, että siinä ufomiehet eivät ole kovin symppiksiä.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
juuso a
02.07.2006 14:16:27 (muokattu 02.07.2006 17:14:35)

Pidän kyllä itseni pelottelemisesta. Välillä tulee noita kauhuleffakausia että ei tule juuri muuta katseltua. Täällä onkin jo mainittu ne parhaimmat ja itsekin mainitsin aikaisemmassa threadissä. Kerta kiellon päälle mistä itse olen diggaillut:

Shining
The Entity
A Nightmare on Elm Street
Hellraiser
The Texas Chainsaw Massacre (1974)
The Ring
Exorcism Of Emily Rose
The Exorcist
The Others
Stir Of Echoes
Sixth Sense
Twin Peaks (sarja ja leffa)
The Gift
Dawn Of The Dead (2004)
Alien
Scream
Evil Dead
Peter Jacksonin splätterit Braindead & Bad Taste
The Descent
The Invasion Of Body Snatchers (1978)
It
What Lies Beneath
In the Mouth of Madness
The Mothman Prophecies (uskokaa tai älkää, hyvä Richard Gere leffa)
Heute Tension
The Dark Hours

On niitä vielä enemmänkin mutta ei pysty muistamaan.
"The only thing Columbus discovered was that he was lost! " -Windom Earle
Juugeli
02.07.2006 14:20:11
Dawn Of The Dead (2004)

Tämä unohtui mainita. En ole koskaan Romeron trilogiasta pitänyt, mutta tämä kyllä toimi kohtuuhyvin. Alku tosin nosti tunnelman vähän liiankin korkealle, ensin komeaa maailmanlopun meininkiä ja sitten hienot alkutekstit Johnny Cashin säestyksellä. Ihan viihdyttävänä säilyi kuitenkin koko ajan.
Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns
IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8 Pastilli?
carnation
02.07.2006 14:53:10 (muokattu 02.07.2006 15:04:11)
Blair Witch Project - Tämä on kyllä törkeän aliarvostettu, ainakin minun "piireissäni". Aivan helvetin tykki leffa, loistava idea, todella ahdistava pätkä. Toimii tosin ainoastaan ensimmäisellä katselukerralla.

Jättimenestyshän elokuva oli, mutta silti aika moni tuota tuntuu parjaavan. Toimii kuitenkin mulle täysillä, aivan uskomattoman pelottava elokuva. Varsinkin se viimeinen vartti ahdistaa niin perkeleesti. Lisäksi täytyy kehaista elokuvan mainoskampanjaa, joka oli mitä luultavimmin elokuvahistorian nerokkain. BWP-dvd:ltä löytyvä pseudodokumentti Curse of The Blair Witch (joka on myös Nelosella nähty) on, uskomatonta mutta totta, lähes itse elokuvaakin mielenkiintoisempi. Oivaltavasti elokuvaa tukemaan tehty katsaus Blairin noidan myyttiin ja joka osa-alue on kuvattu ja tehty niin aidosti etten yhtään ihmettele miten tämä meni aikoinaan joillekin täysillä läpi. Joku voisi sanoa tähän että Blair Witch Project on nerokkaasti markkinoitua soopaa, mutta kyllä elokuvallakin huomattavat ansiot on. Mutta niin kuin sanoit, kovin montaa katselukertaa elokuva ei kestä... tuolta soundtrackilta löytyy muuten pirun pelottava ja tunnelmallinen äänikollaasi, joka kuultiin muistaakseni leffan lopputeksteissäkin, nimittäin Antonio Coran säveltämä The Cellar. Ei tule nukuttua kun tämän kuuntelee.

E: Lisätään loppuun vielä vähän turinointia... nykyään ei kyllä enää osaa nauttia kauhuelokuvista samaan tapaan kuin pikkupoikana, johtuuko se sitten siitä että lähes kaikki on tullut jo nähtyä. Nostalgisia hetkiä näihin kyllä liittyy, kun joltain kaverin kaverilta lainattiin Filmnetiltä nauhoitettuja Howlingeja, Elm Streetejä, ja Friday the 13th -leffoja joita sitten katseltiin salaa rätiseviltä vhs-nauhoilta, kun mitään vastaavaa ei ollut aikaisemmin nähty. Sitten kaveripiirissä supistiin että "ookko nähny sen jason kutosen, vähän on muuten raaka filimi!" Nykyäänkin kyllä tehdään silloin tällöin hyviä kauhuelokuvia joten ei tämä mitään "ennen oli kaikki paremmin" -paasausta ole, mutta nämä hyvät kauhuleffat liikustelevat lähinnä jossain marginaalissa, joten moni saattaa mennä ohitse ellei viitsi etsiä elämyksiä mainstreamin ulkopuolelta. "En tiedä mitä teit viime kesänä eikä kiinnosta"-popcornit on sitten asia erikseen. Tosin nyt kun aikuisiällä katselee Fridayta sun muuta, niin onhan ne kyllä hirveetä soopaa, mitä nyt nostalgia-arvot pehmentävät muuten niin kiusallista katselukokemusta jonkin verran.
Wrappaa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)