Aihe: Audio Technica AT2020 mikki, onko ees hyvÄ?
1
Jale
01.07.2006 15:16:53
Ajattelin tuollaisen hommata, kun ainakin Computer Music lehdessä ylistivät..Tiedä sitten onko hyvä. Kokemuksia? Tulis ihan kotistudiokäyttöön. Laulun ja akustisen äänitystä.

Esimerkiksi täältä löytyy:
http://www.hedcom.fi/kauppatuotteet?group=2.0&subgroup=2.0.2.
"Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!"
mhelin
03.07.2006 14:42:44 (muokattu 03.07.2006 14:53:17)
Tuo on elektreettimikki, eli sen kapseli on esipolarisoitu pysyvästi. Varsinaiset konkkamikit tarvitsevat n. 430-60V polarisointijännitteen. Sen vuoksi saundikin on erilainen. Esim. DPA (ja B&K), Earthworks, AT, AKG (C1000,C2000B), CAD (e100&e200), Behringer (C2) ja jotkut muut studiomikkien valmistajat käyttävät noita elektreettikapseleita yleensä halvemmissa malleissa, (poikkeuksena DPA/B&K), kovin suuria tuolla tekniikalla toimivia kapseleita ei käsittääkseni voi valmistaa. Joissakin mikeissä käytetäänkin useita kapseleita rinnakkain kytkettynä ja vierekkäin/päällekkäin sijoitettuna (muodossa jossa suuntavuus on haluttu) jotta pinta-ala olisi suurempi. Olikohan uusimmassa Riffissä joku tällainen X/Y stereomikki jopa avattuna jossain kuvassa.
Jale
04.07.2006 13:16:29
Pitäs melkein saada jostain lainaan ja testata kyseinen mikki. Hieman epäilyttää tuo monessa arvostelussakin mainittu äänen kirkkaus.
"Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)