FVampir 01.07.2006 19:53:23 | |
---|
Elikkäs tässä vuoden sisään tai sen jälkeen olisi tarkoitus hommata vähän lopullisempi kitara.. eli kun on pikkuhiljaa selvillä mitä haluaa.. eikä muodoltaan mitään peruskitaraa kuitenkiaan niin meneepi varmaan kustom puolelle ellei ite runkoa väännä( onko jollain kokemuksia ?? oliko tuskaista?) itellä vois mahdollisesti olla käytössä puu jyrsin joka toimii 3d mallien perusteella x) Mutta asiaan.. eli mikäli esim amfisoundilta lähtis tilaamaan kustom skittaa niin tuleeko halvemmaksi, jos noita samalla rungolla olevia kitaroita tilais useampia? Suunnittelukin muodoista on vasta ihan aluillaan mutta tässäpä jotain suuntaa rungosta: http://tols17.oulu.fi/~jkarjalainen/kitara.jpgLevykansitaidetta vailla? Ota yhteyttä tai käväse kattomassa www.lunaria-studios.com :) |
Jii 01.07.2006 20:07:17 | |
---|
Mutta asiaan.. eli mikäli esim amfisoundilta lähtis tilaamaan kustom skittaa niin tuleeko halvemmaksi, jos noita samalla rungolla olevia kitaroita tilais useampia? Miksi et kysyisi suoraan Amfilta? Hyvää palvelua olen itse ainakin tuolta aina saanut. Birth, copulation and death.
Is this your life? |
J.RA 01.07.2006 21:13:03 | |
---|
olisi tarkoitus hommata vähän lopullisempi kitara Vedätkö tuolla sitä bluussia muutaman vuoden päästä? ;) -Sellasta se vaan on- |
oiva tumpeloinen 01.07.2006 21:23:16 | |
---|
Mutta asiaan.. eli mikäli esim amfisoundilta lähtis tilaamaan kustom skittaa niin tuleeko halvemmaksi, jos noita samalla rungolla olevia kitaroita tilais useampia? Mä en usko, että samanmuotoisuus on kynnyskysymys useampaa tilattaessa. Varmasti saat jonkinlaisen alennuksen tilaamalla useamman, mutta syyt alennukseen on varmastikin ihan muut. Useamman kitaran tilauksella kuitenkin varmistat elinkeinon pidemmäksi aikaa yrittäjälle, joten hänen ei tarvitse sen takia laskea "pahan päivän" varaa hintoihinsa. |
FVampir 01.07.2006 23:14:49 | |
---|
Aattelinki että vähintään kolmannen vastauksen pitäs tulla tuosta että ei oikeen näytä siltä lopulliselta kitaralta. Noh, bluesia jos rupean soitteleen niin voi sitten sitä varten homamta toisen.. Pointtina oiski tuossa kitarassa, että mikit, osat ja materiaalit ei olisi niin hevikepittäjän vermeitä.. ku nykyiseenki (jacksonin perus hevikeppi) tuli tuossa hommattua monipuolisempi mikki. Eikä nytkään tule säröt kaakossa soiteltua :) Tuo malli nyt oli eka luonnos mikä päästä putkaahti.. ja nyt on jo uudet piirrustukset kehissä :) Onko Suomessa muita varteenotettavia kitarapajoja kun tuo haukiputaan paja? Levykansitaidetta vailla? Ota yhteyttä tai käväse kattomassa www.lunaria-studios.com :) |
papitsu 02.07.2006 00:03:42 | |
---|
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
S.M.A.K - jäsen |
JuhPe 02.07.2006 00:06:33 | |
---|
|
J.RA 02.07.2006 12:17:42 | |
---|
no ehdottomasti amfisoundista kitaraa. www.amfisound.fi Miksi? Mikä tekee siitä noin ylivoimaisen suhteessa muihin pajoihin? Muihin suomalaisiin. Muihin ulkomaisiin, jotka tekevät samantasoista jälkeä paljon halvemmalla. -Sellasta se vaan on- |
Twist 02.07.2006 12:19:30 | |
---|
Miksi? Mikä tekee siitä noin ylivoimaisen suhteessa muihin pajoihin? Muihin suomalaisiin. Muihin ulkomaisiin, jotka tekevät samantasoista jälkeä paljon halvemmalla. Kotimaista sisua? Oops, I twisted again... |
KickBoX 02.07.2006 12:22:49 (muokattu 02.07.2006 12:23:36) | |
---|
|
Henkkiz 02.07.2006 12:25:40 | |
---|
Ranilla Dariusz varmasti veistelisi mielellään tuollaisen kitaran. www.ranguitars.com Niin, ja vielä todella hyvään hintaan. |
Rypsolisti 02.07.2006 14:04:32 | |
---|
Niin, ja vielä todella hyvään hintaan. Varmasti mutta onko laatu tosiaan samaa tasoa Amfisoundin kanssa? Meinaan jos Ranilta tilaama kitara maksaa 1300e ja Amfisoundilla esim. 2500e niin pakkohan siinä on olla laadussa eroa? ''Now you've made a fortune in lies and you kept a giant alive. You rode the red, you rode the red''
Dream Theater - A Fortune In Lies |
Mustikkamuffinssi 02.07.2006 14:06:17 | |
---|
Varmasti mutta onko laatu tosiaan samaa tasoa Amfisoundin kanssa? Meinaan jos Ranilta tilaama kitara maksaa 1300e ja Amfisoundilla esim. 2500e niin pakkohan siinä on olla laadussa eroa? Tätä olen kanssa miettinyt. Aika paljon noita Raneja on tosin hehkutettu, kuinka monella niistä sitten on hinnan lisäksi mitään kokemusta, sitä en tiedä. Mutta jos Amfisoundin haluaa, niin silloin kannattaa hommata se Amfisound eikä Rania. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> Tarkasta wanted-ilmoitukseni! Se koskee ihan kaikkia. |
Tätä olen kanssa miettinyt. Aika paljon noita Raneja on tosin hehkutettu, kuinka monella niistä sitten on hinnan lisäksi mitään kokemusta, sitä en tiedä. Mutta jos Amfisoundin haluaa, niin silloin kannattaa hommata se Amfisound eikä Rania. Jep, hintoja on hehkutettu ja moni on luvannut että tilaa mutta ikinä en ole kokemuksia näistä kitaroista kuullut. ''Now you've made a fortune in lies and you kept a giant alive. You rode the red, you rode the red''
Dream Theater - A Fortune In Lies |
HeBeHu 02.07.2006 14:18:25 | |
---|
Varmasti mutta onko laatu tosiaan samaa tasoa Amfisoundin kanssa? Meinaan jos Ranilta tilaama kitara maksaa 1300e ja Amfisoundilla esim. 2500e niin pakkohan siinä on olla laadussa eroa? Taitaa tuo yleinen palkka- ja yleinen hintataso olla hiukan alempi Puolassa, kuin Suomessa, mikä selittää pitkälti alempaa hintaa. Mitä itse nyt olen Ran kitaroiden käyttäjäkommentteja lueskellut niin pelkästään positiivista palautetta on ollut. Itselleni tulee kitara joulukuussa, jolloin voin kyllä pistää omakohtaisia tuntemuksia itse soittopelistä, mutta ainakin avusta kitaran suunnittelun & asiakaspalvelun osalta Dariusz saa minulta ainakin täyden kympin. Suosittelen! |
J.RA 02.07.2006 15:25:02 | |
---|
Itsellä lähti rani just muutamapäivä sitten tilaukseen. Luulisin että hinnat ovat juuri sen takia alhaisia, koska työ ei Puolassa vielä toistaiseksi ole samanhintaista kuin esim. Suomessa. Osat sielläkin maksaa saman verran, jopa ehkä enemmän. -Sellasta se vaan on- |
Jonnelite 02.07.2006 17:46:32 | |
---|
Varmasti mutta onko laatu tosiaan samaa tasoa Amfisoundin kanssa? Meinaan jos Ranilta tilaama kitara maksaa 1300e ja Amfisoundilla esim. 2500e niin pakkohan siinä on olla laadussa eroa? Niin, se on vähän sama kun ostatko ladan kun se on halpa vai säästätkö vielä vähän enempi ja kehtaat parkkeerata autosi omaan pihaan ;) Ei mitään puolalaisia ! |
kivi 02.07.2006 18:11:04 (muokattu 02.07.2006 18:12:11) | |
---|
Niin, se on vähän sama kun ostatko ladan kun se on halpa vai säästätkö vielä vähän enempi ja kehtaat parkkeerata autosi omaan pihaan ;) Ei mitään puolalaisia ! Aivan samantekevää mun mielestäni, Ladassa ei oo mitään noloa ainakaan jos vertaa noihin tuunattuihin perheautoihin. Mutta huomauttaisin, että - kiitos Ikaalisten mainion soitinrakentajalinjan - Suomessa on paljon todella päteviä koulutettuja soitinrakentajia, ettei niitä kaikkein ilmeisimpiä aina tarvi vaivata. Itse olen tehnyt niin, että olen pyrkinyt keskustelemaan sottimien filosofiasta ja estetiikasta eri rakentajien kanssa, ja muutenkin pyrkinyt saamaan kuvaa heistä ihmisinä, ja sitten kun se "sielunveli" löytyy, niin hänen kanssaan suunnitellaan kitarat. Mun soitinrakentajani on ainakin tällä hetkellä Jukka Kattelus, Katar guitars - Seinäjoki. Eikä taida ihan pian vaihtua. Sinun soitinrakentajasi on luultavasti joku muu - me kaikki olemme erilaisia. :-) PS. Riffi-lehden mainio kaupunkisarja esittelee mm. eri paikkakuntien soitinrakentajia. Tarkemmin www.riffi.com |
Les Fender 02.07.2006 18:17:16 | |
---|
Itsellä lähti rani just muutamapäivä sitten tilaukseen. Luulisin että hinnat ovat juuri sen takia alhaisia, koska työ ei Puolassa vielä toistaiseksi ole samanhintaista kuin esim. Suomessa. Osat sielläkin maksaa saman verran, jopa ehkä enemmän. Kyllä se hinnanero tulee pelkästään työstä. Osat meillä iloisessa EU:ssa maksavat periaatteessa kaikille saman, luultavimmin samoilta jälleenmyyjiltä tilaavat polskit ja finskit. Kummatkin ovat suht pieniä tilaajia jolloin maksavat luultavasti saman kumpikin. Mielestäni kyse on tuossa enemmän miltä se tuntuu, onko Suomalaisuus niin tärkeä asia että siittä on valmis maksamaan. Laadun eroista en osaa sanoa mitään, mutta varmaa on ettei samalla rahalla täällä pysty tekemään. "Living is easy with eyes closed!" |
kivi 02.07.2006 18:28:20 (muokattu 02.07.2006 18:29:07) | |
---|
Laadun eroista en osaa sanoa mitään, mutta varmaa on ettei samalla rahalla täällä pysty tekemään. Juurikin näin, minkä vuoksi mun mielestäni kannattaa aina teettää jotain spesiaalimpaa kuin tavallinen strato, tele tai edes LP; kuudellasataa saa todella hyvän meksikolaisen tai japanilaisen Fenderin, tai amerikkalaisen CBS-straton käytettynä, samalla rahalla suomalainen soitinrakentaja on vasta saanut runkopuut ja rautaosat. Lisäksi standardimallisten customien hinta on samassa kuin muidenkin kopiokitaroiden, eli se kovan rakentajan 2000 eurolla tekemä Tele ei välttämättä jälleenmyyntihinnaltaan oo 200 euron Squieria arvokkaampi :-( Vastaavasti Gibsoneita kaipaavat voivat ostaa poistiehensä hyvän Hohnerin tai Epi-korinan reilusti alle tonnilla, samalla rahalla soitinrakentaja ei oo saanut edes mikkejä kitaraan. Älkää käsittäkö väärin, nuo kitarat eivät oo verrattavissa käsityöhön. Teetetty on lähes aina parempi, jos se on ammattilaisen tekemä. Jälleenmyyntihinta vain on ongelma. |