Nieby 01.07.2006 17:16:47 | |
---|
juu, nyt se Presarin tilaus lähestyy, enää viikoista kiinni.. ja tarvitsisin sille sellaisen laukun, joka olisi hyvvin pehmustettu, kova ulkopinta ja vieläpä mahdollisuus kantaa selässä.. en tiedä onko tuollaisia olemassakaan, mutta jos joku tietäköön niin iskeköön linkillä! ja tosiaan sen olisi hyvä myötaäillä presarin muotoja, jottei basso ihan holtittomasti laukossa liikkuisi ja kolisisi. |
ossip 01.07.2006 18:50:34 | |
---|
No esim. Thoomannilla on Fenderin omia, ja kaikenlaisia muitakin, kovia kantolaukkuja. Sieltä vaan kahtelemaan, kyllä joku hyvä löytyy. En kyllä usko, että mitään niistä selkään saa. Enkä kyllä haluaisikaan laittaa sellaista selkään, varmasti tosi mukavan tuntuinen. :D Life sucks and then you fuckin' die |
hollstro 01.07.2006 19:51:19 | |
---|
Kova laukku on tarpeen jos teet paljon keikkaa ja basso kulkee muiden kamojen mukana. Jos taas kuljetat bassoa itse on pehmeä gigbag paras ratkaisu. Mulla ei 15 vuoteen ole muuta kuljetustapaa ollut. Säilytän bassoja kovassa laukussa (ovat tulleet ostaessa mukana), mutta keikalle ja treeneihin ne kulkevat Warwickin Rockbag:eissä. |
ossip 01.07.2006 21:20:57 | |
---|
Itsellä on kans tuollainen Rockbag ja on todella hyvä. Maksaa n. 30 euroa, on todella pehmeä (parin sentin toppaukset) ja saa hyvin selkään. Life sucks and then you fuckin' die |
Hohhoijaa 01.07.2006 21:35:23 (muokattu 01.07.2006 21:35:31) | |
---|
Itsellä on kans tuollainen Rockbag ja on todella hyvä. Maksaa n. 30 euroa, on todella pehmeä (parin sentin toppaukset) ja saa hyvin selkään. Missä se ton verran maksaa? Thoomannilla hinnat näyttää vähän korkeammilta. Harrastaisit mielummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde) |
Groovelover 02.07.2006 08:44:29 | |
---|
Musamaailmassa 32.80e. Oma Precision kulkee treeneihin ja keikoille rockbagissä, tuhdit toppaukset ja hyvin säilytystilaa. Mukavat olkahihnat joissa koko hoito kulkee reppumallisesti selässä, jää kummatkin kädet vapaaksi. Kova laukku on käytössä oikeastaan vain silloin kun basso menee pakun konttiin muiden soittokamojen kanssa. http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/150/rb_20505_b.phtml"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
Karlsson 02.07.2006 11:18:15 | |
---|
|
Missä se ton verran maksaa? Thoomannilla hinnat näyttää vähän korkeammilta. Salon kitarataivaassa, maksoin vissiin 32. Olisiko ollut joku alennus tms. mutta ei kuitenkaan pitäisi missään yli 40 mennä. Life sucks and then you fuckin' die |
J.Hollström 02.07.2006 17:29:11 | |
---|
Rockbagiin en rahojani pistäisi, eivät kestää aktiivista roudaamista. Minä pistin. Maksoin kokonaista 100 rmb, eli noin 10 eur. En roudaa aktiivisesti, joten uskalsin investoida. |
pardy 02.07.2006 17:55:18 | |
---|
Kuvauksesi sopii apauttia tähän: http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/66_80/products_id/1983 Menee selkään ja on kevyt. Ja sisällä on basson muotoinen "lovi", että soitin pysyy varmasti paikoillaan. Rockbagiin en rahojani pistäisi, eivät kestää aktiivista roudaamista. Jos nimimerkki on Paranoid90, voi iästä päätellä ettei roudaus ole volyymiltään vielä kovin suurta. Lähinnä sitä että basso selkään muutaman kerran viikossa kun pitää mennä treeneihin. Siihen nuo on ihan omiaan. |
Teijo K. 02.07.2006 17:59:13 | |
---|
Kova laukku on tarpeen jos teet paljon keikkaa ja basso kulkee muiden kamojen mukana. Jos taas kuljetat bassoa itse on pehmeä gigbag paras ratkaisu. Mulla ei 15 vuoteen ole muuta kuljetustapaa ollut. Säilytän bassoja kovassa laukussa (ovat tulleet ostaessa mukana), mutta keikalle ja treeneihin ne kulkevat Warwickin Rockbag:eissä. Mites on rokbäkit kestäneet roudaamista? |
Karlsson 02.07.2006 18:15:47 | |
---|
Minä pistin. Maksoin kokonaista 100 rmb, eli noin 10 eur. En roudaa aktiivisesti, joten uskalsin investoida. Kelpaa kannella pitkäleimaa ympäriinsä? Kerrankos se prakaa, kuitenni... |
Karlsson 02.07.2006 18:22:10 | |
---|
Jos nimimerkki on Paranoid90, voi iästä päätellä ettei roudaus ole volyymiltään vielä kovin suurta. Lähinnä sitä että basso selkään muutaman kerran viikossa kun pitää mennä treeneihin. Siihen nuo on ihan omiaan. Mä en oo oikeen vakuuttunut Rockbagin soveltuvuudesta edes kerran kuussa roudaamiseen. Ainahan toki voi ostaa uuden kun on niin halpaa. Ikävä vaan, että katkenneen olkaimen myötä maahan pamahtava basso voi olla pahimmassa tapauksessa huomattavasti kalliimmalla korjattava. Tämmöinen laadun merkki on tullut ihan livenäkin nähtyä, sillä kertaa onneksi ainut vahinko soittimelle oli vääntynyt viritin. |
J.Hollström 02.07.2006 19:06:35 | |
---|
Kelpaa kannella pitkäleimaa ympäriinsä? Kerrankos se prakaa, kuitenni... No sen verran kun mulla tulee matkaa kotoa autolle ja parkkipaikalta treenikämpille niin kyllä kelpaa. Keikoille roudaan bassot omissa laukuissaan. |
hollstro 02.07.2006 19:58:18 | |
---|
Mites on rokbäkit kestäneet roudaamista? Mun vanhin Warwickin Gig bag on vuodelta 1989. Hyvin pelittää vieläkin. Olikohan ne silloin parempia kuin nykyiset? Varmaan. Vetoketjujen vetimet on vaihdettu kun hajosivat omia aikojaan n. kymmenen vuoden käytön jälkeen. Samalla roudauksella on kovat laukut ihan atomeina. Mulla on muutama niin lopussa että niissä ei enää uskalla bassoa mihinkään kuljettaa. Säilytykseen sentään kelpaavat. Pitkäleima-Jazzillekin. |
J.Hollström 02.07.2006 20:18:11 | |
---|
Samalla roudauksella on kovat laukut ihan atomeina. Mulla on muutama niin lopussa että niissä ei enää uskalla bassoa mihinkään kuljettaa. Säilytykseen sentään kelpaavat. Pitkäleima-Jazzillekin. No ei oo minunkaan pitkäleimajatsarin laukku enää mikään helmi, kuten edellinen omistaja sen niin mukavasti luovuttaessaan ilmaisi. Sillä ei kyllä hirveitä roudailla. Presarin samanikäinen laukku skulaa vielä. |
Karlsson 02.07.2006 20:34:23 | |
---|
Mun vanhin Warwickin Gig bag on vuodelta 1989. Hyvin pelittää vieläkin. Olikohan ne silloin parempia kuin nykyiset? Varmaan. Vetoketjujen vetimet on vaihdettu kun hajosivat omia aikojaan n. kymmenen vuoden käytön jälkeen. Samalla roudauksella on kovat laukut ihan atomeina. Mulla on muutama niin lopussa että niissä ei enää uskalla bassoa mihinkään kuljettaa. Säilytykseen sentään kelpaavat. Pitkäleima-Jazzillekin. Muistelen, että joskus 90-luvulla Warren mukana tullut pussi oli erittäin hyvä, nykyiset rockbagit vaan ei samaan laatuun yllä. Ennen oli kaikki paremmin. |
J.Hollström 02.07.2006 20:35:27 | |
---|
Muistelen, että joskus 90-luvulla Warren mukana tullut pussi oli erittäin hyvä, nykyiset rockbagit vaan ei samaan laatuun yllä. Ennen oli kaikki paremmin. Nykyään taidetaan tehdä Kiinassa. Ennen kai jossain muualla. |
pardy 02.07.2006 20:50:20 | |
---|
Muistelen, että joskus 90-luvulla Warren mukana tullut pussi oli erittäin hyvä, nykyiset rockbagit vaan ei samaan laatuun yllä. Ennen oli kaikki paremmin. Mulla on neljä vuotta vanha Rockbägi, ja se on kyllä kestäny oikeen hyvin. Muistelisin että ainakin jonkin aikaa sitten oli muutamaakin eri sarjaa noita. Sellasia mitkä makso ~80e, ja sit oli sellasia mitkä makso ~30e ja ehkä joitain muita vielä. Sellanen 80e pussi tuli mun Warren mukana. Ja se on siis hyvä. En tiedä että onko sellasia enää olllenkaa vai onko kaikki nykyään niitä 30e pusseja. |
Johannes_t 02.07.2006 21:23:06 (muokattu 02.07.2006 21:23:56) | |
---|
Mulla on kanssa rockbag ollut käytössä, öö, 6 vuotta jos en väärin muista. Eipä ole mitään mennyt vielä rikki, n. 300 keikkaa on basso siinä kulkenut. |