kauhu-köös 30.06.2006 14:59:14 | |
---|
Robert t haisee, basso on niin saatanan alhaalla aina, kyllä se siis osaa soittaa mutta en ole ns"metallica dikkari" ja kaikki nämä pleku basistit paitsi marco hietala:D ja lemmy tietenkin mutta se on jo ihan eri juttu:) tietenkin yksi kauheimmista basisteista sattuu olemaan minä, jollain stratolla soittamaan opetellut basisti ja ei muuta tee kuin sahaa ja reenaa jotain skaaloja, tottakai muukin luonnostuu mutta ei vaan tuu soiteltuu, perhanan vaikee päästä eroon sahauksesta:D mulla on hyvä squieri!!!!! KÖÖÖS mulla on raivostuttava veli |
Teijo K. 30.06.2006 15:01:08 | |
---|
Robert t haisee, basso on niin saatanan alhaalla aina, kyllä se siis osaa soittaa mutta en ole ns"metallica dikkari" ja kaikki nämä pleku basistit paitsi marco hietala:D ja lemmy tietenkin mutta se on jo ihan eri juttu:) tietenkin yksi kauheimmista basisteista sattuu olemaan minä, jollain stratolla soittamaan opetellut basisti ja ei muuta tee kuin sahaa ja reenaa jotain skaaloja, tottakai muukin luonnostuu mutta ei vaan tuu soiteltuu, perhanan vaikee päästä eroon sahauksesta:D Upeeta, en tajunnut tästä juuri mtn! :) |
kauhu-köös 30.06.2006 20:25:06 | |
---|
kiitoksia:D Ps; en minäkään jälkeenpäin:) mulla on hyvä squieri!!!!! KÖÖÖS mulla on raivostuttava veli |
EADG 01.07.2006 13:07:55 | |
---|
Upeeta, en tajunnut tästä juuri mtn! :) Se oli, Arva, sitä tajunnanvirtaa :) Itse aiheeseen viitaten, todella harvoin käy basisti ärsyttämään. Mulle toimii sellainen "puolinuotti basarille"-tyyppi ja sitten sellanen Geddy Lee tyyppinen kikkailu. Tykkään myös Les Claypoolista :) Joku teistä vanhemmista basisteista sanoi joskus "kaikki on hyvää". Mun kohalla toi on totta. |
hemmo 01.07.2006 17:28:26 | |
---|
Joku teistä vanhemmista basisteista sanoi joskus "kaikki on hyvää". Mun kohalla toi on totta. Se oli sisäpiiri, se. Sedaps. |
HjParris 01.07.2006 18:56:48 (muokattu 01.07.2006 18:58:34) | |
---|
onko tämä da (en laksanu lukee ed. viestejä, tässä oli vaan eniten vastauksia) edit. oho |
EADG 01.07.2006 21:51:54 | |
---|
Se oli sisäpiiri, se. onne viksui ;> |
fh 01.07.2006 23:02:54 | |
---|
Pekka Pohjola! |
Pekka Pohjola! pyhäpekkako! älä älä.. |
ozmo 02.07.2006 01:10:23 | |
---|
juuri sinä. Be nice to females, give a bitch a hug!
Pro Ulrich säätiö#1 |
Sacrificed son 03.07.2006 12:51:33 | |
---|
Typerää vaan lähteä vertailemaan heitä noi mustavalkoisesti. Näin ollen on typerää ryhtyä yleensäkin sanomaan maailman parasta/huonointa basistia. Mikäli tyylilajien eroavaisuus vaikuttaa valintaan, on se mahdoton. RHCP:n musassa groovi on tekniikkaa isommassa roolissa, ja se on Flealla kelpo mallilla. DT:n musassa taas tarvitaan tekniikkaa, ja se on Myungillä valtaisa. Olen progen parissa kasvanut, ja tekniikka on minulle groovia isompi asia. Näin ollen en ole Flea-fani, vaikkei hän huono olekaan. |
Teijo K. 03.07.2006 14:12:31 | |
---|
Näin ollen on typerää ryhtyä yleensäkin sanomaan maailman parasta/huonointa basistia. Mikäli tyylilajien eroavaisuus vaikuttaa valintaan, on se mahdoton. RHCP:n musassa groovi on tekniikkaa isommassa roolissa, ja se on Flealla kelpo mallilla. DT:n musassa taas tarvitaan tekniikkaa, ja se on Myungillä valtaisa. Olen progen parissa kasvanut, ja tekniikka on minulle groovia isompi asia. Näin ollen en ole Flea-fani, vaikkei hän huono olekaan. Noilla Progebasisteillahan on yleensä tosi groovi tekniikka. Kuten esim. Ray Shulman Gentle Giantista. |
willie 03.07.2006 22:42:39 | |
---|
Joo just.. Mnetin keskutelutasoa: ketjun aloittajan kysymys oli asiallinen, mutta kas... Jo ekalla sivulla ketju meni dadaksi ja sitä on nyt jatkunut jo 15 sivun verran, kuten niin monesti ennenkin. Dada on ihan hauskaa, mutta pitääkö niin usein panna ketju ranttaliksi eräiden tiettyjen, samojen henkilöiden toimesta ? Johtaja on (jo säännöissäkin) peräänkuuluttanut asiallisuutta tällä julkisella foorumilla, miksei siis hieman arvostettaisi tätä ilmaispalvelua. Lähetän myös moitteet Moderaattoreille tämän asian suhteen. -- En ole paskantärkeä jäykkis, nyt vaan tuntui tältä, mitä sanoin. Nyt voitte haukkua minut alimpaan bassoluokkaan.. Kiitos. |
Royal Banzai 03.07.2006 22:51:38 | |
---|
Noilla Progebasisteillahan on yleensä tosi groovi tekniikka. Kuten esim. Ray Shulman Gentle Giantista. No niinpä on. Ostin tosa Gentle Giantin "Acquiring the Taste" levyn kun oli paikallisella levydiilaajalla poistossa. Melekosta prokee mutta ei missään nimessä liian teknistä jäykkismeininkiä. Kai siinä se vanhemman musan hienous on... |
Royal Banzai 03.07.2006 22:52:24 | |
---|
-- En ole paskantärkeä jäykkis, nyt vaan tuntui tältä, mitä sanoin. Nyt voitte haukkua minut alimpaan bassoluokkaan.. Kiitos. Jäykkis jäykkis jäykkis. Kuulut alimpaan bassoluokkaan eli kitaristeihin.
|
Teijo K. 04.07.2006 08:18:10 | |
---|
Joo just.. Mnetin keskutelutasoa: ketjun aloittajan kysymys oli asiallinen, Olen eri mieltä, miusta tällainen lähtökohtaisesti meidän basistiveljiä dissaamaan tehty ketju ei koskaan ole "asiallinen". Niinkuin JCM sen sanoi, "diggaa, älä dissaa".
-- En ole paskantärkeä jäykkis, nyt vaan tuntui tältä, mitä sanoin. Nyt voitte haukkua minut alimpaan bassoluokkaan.. Kiitos. Senkin kitaristi! :) |
willie 04.07.2006 20:57:04 | |
---|
Olen eri mieltä, miusta tällainen lähtökohtaisesti meidän basistiveljiä dissaamaan tehty ketju ei koskaan ole "asiallinen". Niinkuin JCM sen sanoi, "diggaa, älä dissaa".. Juu.. Oikeassa olet Arva. Itse ymmärsin tämän ketjun otsikon (Kuka basisti ärsyttää sinua?) siten, kenen basistin soitto/soittotyyli ärsyttää suhteessa muiden bändin jäsenten soittoon ja sitä kautta koko bändin kokonaisuuteen.. En niinkään ajatellut kuka basisti ärsyttää henkilönä. Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, jos ei ole muuta sanottavaa ketjuun kuin dadada, niin onhan tuolla ihan oma aihealue sitäkin varten.. Basistiveljien dissaamista en missään muodossa puolla ja toivottavasti en ole itsekkään niin tehnyt. Nimin. Basisti itsekkin.. :) |
Teijo K. 05.07.2006 13:37:04 | |
---|
Juu.. Oikeassa olet Arva. Itse ymmärsin tämän ketjun otsikon (Kuka basisti ärsyttää sinua?) siten, kenen basistin soitto/soittotyyli ärsyttää suhteessa muiden bändin jäsenten soittoon ja sitä kautta koko bändin kokonaisuuteen.. Mie taas näen nämä ihan turhana negatiivisuuden levittelynä, jotka pitää yhteisen hyvän nimissä yrittää tuhota heti alkuunsa. Ihan sama kun jos näkee metsäpalon alun niin velvollisuus on se heti yrittää sammuttaa kykyjensä mukaan. "Itseäni ärsyttää Sonata Arctican basisti, sen soitto on niin elotonta." Ei mitään muuta kuin heikosti verhoiltu tapa kertoa että toi on aloittajasta tosi huono. Sellaista ei mielestäni tänne kaivata. Sitä negatiivisuutta on ihan ilman negatiivisia keskusteluotsikoitakin aivan tarpeeksi. |
willie 05.07.2006 20:45:45 | |
---|
Mie taas näen nämä ihan turhana negatiivisuuden levittelynä, jotka pitää yhteisen hyvän nimissä yrittää tuhota heti alkuunsa. Ihan sama kun jos näkee metsäpalon alun niin velvollisuus on se heti yrittää sammuttaa kykyjensä mukaan. ... No.. vastaampa tähän vielä, mutta sitten en enää jatka. Kun tuo otsikko on "Kuka basisti ärsyttää sinua?" niin mulla kävi aikanaan näin : Nuorena miehenä joskus 70-luvun alkuvuosina tutustuin Ten Years Afteriin. Diggasin heti Alvin Leen kitarointia ja bändin rock/blues tyylistä soittoa, mutta mua ärsytti Leo Lyonsin middlevoittoinen kuminauha-bassosaundi ja hänen tyylinsä soittaa usein jopa hyvinkin ylhäältä. (Tästä samasta asiasta oli kirjoitus jossain muussakin ketjussa jokin aika sitten..). Eli Leo Lyonsin bassottelu ärsytti mua, kun 60-70 luvun taitteessa olin tottunut perinteiseen mutina-bassoon. Ajattelin, että mikäs basisti tuo Lyons on, kun ei pysy tontillaan. Yrittääkö olla kitaristi ! Muutama vuosi vierähti ja jouduin, tai oikeastaan halusin kääntää takin ja niin teinkin. Leo Lyons oli varsin oiva basisti Alvin Leen kumppaniksi. Eikä yhtään ärsytä enää, päinvastoin.. :) |
Teijo K. 05.07.2006 21:08:56 | |
---|
... No.. vastaampa tähän vielä, mutta sitten en enää jatka. Kun tuo otsikko on "Kuka basisti ärsyttää sinua?" niin mulla kävi aikanaan näin : Nuorena miehenä joskus 70-luvun alkuvuosina tutustuin Ten Years Afteriin. Diggasin heti Alvin Leen kitarointia ja bändin rock/blues tyylistä soittoa, mutta mua ärsytti Leo Lyonsin middlevoittoinen kuminauha-bassosaundi ja hänen tyylinsä soittaa usein jopa hyvinkin ylhäältä. (Tästä samasta asiasta oli kirjoitus jossain muussakin ketjussa jokin aika sitten..). Eli Leo Lyonsin bassottelu ärsytti mua, kun 60-70 luvun taitteessa olin tottunut perinteiseen mutina-bassoon. Ajattelin, että mikäs basisti tuo Lyons on, kun ei pysy tontillaan. Yrittääkö olla kitaristi ! Muutama vuosi vierähti ja jouduin, tai oikeastaan halusin kääntää takin ja niin teinkin. Leo Lyons oli varsin oiva basisti Alvin Leen kumppaniksi. Eikä yhtään ärsytä enää, päinvastoin.. :) Elikkäs olet nyt parempi henkilö kun pääsit yli omista ennakkoluuloistasi. Ylittää ne pitääkin, eikä yrittää kasata niitä toisten näkyville. Näin. :) |