Aihe: Kent Armstrong -mikit
1
Ekku01
01.07.2006 21:54:27
Osaako joku sanoa alla olevan linkin mikeistä ovatko kelvollisia?

Ihan perussettiä olen Stratoon hakemassa kun meksikolaisestani hajosi jokin aika sitten keskimikki ja tuntuu äärimmäisen vaikealta löytää tilalle uusi joka olisi käämitty samoin päin sekä omaisi vastapolarisaatioiset magneetit. Musamaailman Duncanit ja F-musiikin Fenderit on stekattu eikä niistä oikeanlaista löydy ellei osta koko settiä, mutten ole aikonut kyllä paria satkua siitä huvista maksaa.

Mikäköhän on laatu noiden keraamisella magneetilla varustettujen Armstrongien kohdalla? Hinta ainakin olisi mukavan alhainen. Entäpä nuo viiskymppiä maksavat alnicoilla varustetut mikit?

http://www.millbrook.fi/mikrofonit%20elektric.htm
Say What?!
rainmaker
01.07.2006 22:31:28
Noista single coileista on vähäisiä kokemuksia tutun kitaranrakentajan kepeistä. Käypää tavaraa ovat, mielestäni. Kuulostaa stratolta eikä suuremmin hurisekaan.

Off-topiccina sen verran noista armstrongeista, itselläni on kentin hot rails stratossa, eikä se yhtään häpeä duncanin little '59:lle, joka on telessäni tai saman valmistajan cool railsille, joka on toisessa stratossani. Kent on ehkä särösoundeilla hieman napakampi kuin nuo duncanit. Toisaalta cleaneilla duncanit vievät voiton, koska kent säilyttää sen napakkuutensa..
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
rainmaker
02.07.2006 09:51:20
Onko tietoa mitä mikkejä tuo kitaranrakentaja on käyttänyt? Alnicoita vai ihan noita kolmenkympin keraamisia?

Jos en väärin muista, niin alnicot olivat.

Tuokin voisi olla hyvä vaihtoehto, että hommaisin tavalliset ykskelaiset kaulaan ja keskelle, ja sitten esim. tuon hot railsin tallaan.

Tarkoititko napakkuudesta puhuessasi nimenomaan hot railsia vai Kentin mikkejä noin yleensä?

Hot railsia. Sen soundi on melko keskiäänivoittoinen, niin cleanilla saattaa kuulostaa hieman "kovalta" se soundi. Yleensä soittelenkin clean -osuudet kaulamikillä. Mutta siis, tuohonhan voi eq:n asetuksilla vaikuttaa.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Ekku01
02.07.2006 19:42:30
Jos en väärin muista, niin alnicot olivat.

Näillä näkymin hommaankin sitten Millbrookista Vintage alnicot kaulaan ja keskelle, ja Hot Railsin tallaan.

Hot railsia. Sen soundi on melko keskiäänivoittoinen, niin cleanilla saattaa kuulostaa hieman "kovalta" se soundi. Yleensä soittelenkin clean -osuudet kaulamikillä. Mutta siis, tuohonhan voi eq:n asetuksilla vaikuttaa.

Itse en muutenkaan pahemmin tykkää humppareiden clean-saundeista (vrt. single coil). Eiköhän tuo nimenomaan enemmän johonkin hard rock -menoon mullekin tulisi. Cleanit kun olen varmaan lähes aina soittanut kaikilla muilla mikkiyhdistelmillä paitsi tallamikillä. Sen takia sen voisi pyhittää raskaampaan vääntöön.
Say What?!
hekemies
02.07.2006 21:22:40
Hot railsia. Sen soundi on melko keskiäänivoittoinen, niin cleanilla saattaa kuulostaa hieman "kovalta" se soundi.

Tämä on totta.
Itseltä löytyy hot railsi stratosta myös ja kovasti olen pitänyt. Tervesoundinen mikki kaikinpuolin.
Hohhoijaa
02.07.2006 21:48:48
Itse ajattelin ostaa hätäratkaisuna joko Hot Singlecoilin tai Ultra Hot-vastaavan. Mikä on näiden soundillinen ero? Ultra Hotissa enemmän rähinää? Tarkoitus soittaa perus-Rock n' Rollia sunmuuta bluesrokkia.
jkiva
28.01.2023 13:42:08

Ko. Herran urasta ja mikkien tekniikasta, tekemisestä, historiasta jne. kiinnostuneille pari tuntia mielenkiintoista jutustelua.

https://youtu.be/KcmRJl80LbU

Hyviä mikkejä kohtuuhintaan nuo korealaisetkin versiot.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)