Aihe: Höfner mikit ?
1
SoulMan
02.07.2006 10:50:38
Onko kellään tietoa tuollaisista ? Itseltä löytyy tuollainen pari vuodelta -64. Näyttäisivät P90(?) mikeiltä. Tekeekö noilla mitään tai onko niillä mitään arvoa ?

Kuva tulee myöhemmin jahka löydän tunnukseni uudelleen.

Itse mikeistä ei ole kokemusta, mutta niillä on arvoa Höfner harrastajien keskuudessa. Suomessa taitaa harrastajia olla aika vähän mutta erityisesti Englannissa on höfner osat kovassa kurssissa. Saksassa harrastus on myös laajaa.

Höfner osia on ryhdytty tekemään uudelleen, eli vanhan näköisiä uusia osia saa ostaa jopa Thomannilta.

Mikit kannattaa myydä niitä tarvitsevalle.

Itselläni on yksi 60-luvun 3-mikkinen orkesteri malli, hieno kitara!

Tässä on linkki Höfner sivuille:

http://www.vintagehofner.co.uk/

Sivujen takana on STEVE RUSSELL joka on maailman parhaita, ellei paras Höfner asiantuntija, Ystävällinen ja mukava mies.
Sivuilta löytyy myös mikkien tunnistus kuvat.
Zeni
02.07.2006 13:12:41
Kiitoksia, tuosta oli apua. Eli nämä on tuollaiset Type 510 mikit.
http://www.steverussell.freeserve.co.uk/hofner/pickups/diam.jpeg

Täytyy vielä hinta etsiä jostain, voisi näistä kai luopuakin.
Kumiankka
02.07.2006 15:14:44
Mulla on todennäköisesti vastaavan kaltaiset mikit (vähän uudemmat ja ilman Höfner merkkiä kuoressa), ja olen tuollaisia kuvan Höfnereitä joskus kokeillut ja oli melko saman laiset. Nuo minun mikit on yksikelaiset ja ehkä vähän enemmän hönkää ja tukevuutta lähtee kuin straton yksikelaisesta. Hyvä heleä "Beatles" saundi irtosi voxin kanssa muistaakseni. Napapalojen väli on tehty vähän kapeammalle mitalle. Mikit tuppasi kolisemaan ja kiertämään vähän mutta tein vahausoperaation ja laitoin pohjalevyyn vähän lisää messinkiä tukevoittamaan mikä poisti ongelman mutta jätti saundin.

Ilmeisesti tuollaisia mikkejä myytiin yleisesti tarvikkeena musiikkikaupoissa useampana vuosikymmenenä (sieltä ostin minäkin), parissa Tekniikan Maailman ohjeiden mukaan tehdyssä hirvityksessä olen nähnyt noita. Unelmana on laittaa nuo johonkin lyhytskaalaiseen keppiin, paksut kielet ja se on siinä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)