Aihe: Guitar pro vai power tab?
1 2 3
metalmass
01.07.2006 17:06:50 (muokattu 01.07.2006 17:07:02)
Elikkä mielipiteitä kumpi parempi guitar pro vai power tab? Mielestäni guitar pro on ehkä monipuolisempi kaikkien eri soitinten taustalle lisäämisen vuoksi ja muutenkin vähän uudempi, mutta en ole kyllä power tabia hirveästi käyttäny

Guitar pro
http://www.guitar-pro.com

Power tab
http://www.power-tab.net
Stratocaster_90
01.07.2006 17:22:33 (muokattu 01.07.2006 17:23:26)

Guitar Pro joka alueella, paitsi että se on maksullinen. Tietysti tiedät miten saat sen ilman maksua... Ilman Guitar Pro:ta en soittaisi kitaraa, en osaisi mitään enkä pystyisi harjoittelemaan kunnolla. Mielestäni kaikkien aikojen paras ohjelma Windowsin jälkeen :P

Power Tab taas on aivan p*ska
Deino
01.07.2006 17:32:38

Guitar Pro on parempi joka helvetin osa-alueella.
Deino vaan
brecker
01.07.2006 17:35:44
Jos tabulatuureja tarvitsee tulostaa esim. bändin jäsenille, niin Power Tab vie selkeydellään voiton helposti. Muutenkin Power Tab tuntuu kaikinpuolin paremmalta minulle, mutta kokeilemallahan se selviää. Mikset lataa molempia?
keskity olennaiseen
metalmass
01.07.2006 17:42:59 (muokattu 01.07.2006 17:43:50)
minulla on ne molemmat ja olen soittanut niillä paljon mutta halusin vain kysyä yleistä mielipidettä -_-

Ei jumalauta näitä Soittaminen -palstan topiceja...

jos ei miellytä niin ei tarvii kommentoida
Stratocaster_90
01.07.2006 17:43:26

Kuinka Power Tab on tulostaessa selkeämpi? Guitar Prolla saa vain tablat tulostettua (ei nuotteja), ja kaikkia otsikon koosta lähtien voi muistaakseni säätää.
Robert
01.07.2006 17:49:25
jos ei miellytä niin ei tarvii kommentoida

Siinä taitaa vähän keskustelupalstan idea kadota...

Mutta joo, powertab on kyllä käyttöliittymältään selkeämpi, vaikkakin ominaisuuksiltaan vajavaisempi. Ja ilmainenkin vielä. Harmi kun powertabs.net suljettiin, siellä oli kyllä paljon hyvää tavaraa.
>-)))>
ANtTIKRISTUS
01.07.2006 17:49:59 (muokattu 01.07.2006 17:51:08)
Guitar Pro on monipuolisempi, ehkä hiukan selkeämpi myös käyttöliittymältään. Jokainen voi tosin päättää itse onko se 50$ käypä hinta tästä ohjelmasta. Power Tab on tosin ilmainen, ominaisuudet ovat vaan suppeammat tässä ohjelmassa. Kumpikin ohjelma on aivan käyttökelpoinen ja hyödyllinen soittoharrastuksessa, itselläni on molemmat.

Ei jumalauta näitä Soittaminen -palstan topiceja...

Ihan aiheellinen topic, sopisi kuitenkin ehkä paremmin tietokonepuolelle.

Power Tab taas on aivan p*ska

Olet väärässä.

E:Mutta joo, powertab on kyllä käyttöliittymältään selkeämpi

Musta taas toisinpäin, taitaa sittenkin olla vaan totuttelukysymys :)
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
brecker
01.07.2006 17:53:18
Kuinka Power Tab on tulostaessa selkeämpi? Guitar Prolla saa vain tablat tulostettua (ei nuotteja), ja kaikkia otsikon koosta lähtien voi muistaakseni säätää.

Tarkoitan siis, että Guitar Pron fontti on mielestäni aika suhrua paperilla. Power Tabilla homma pelittää suoraan ilman ylimääräisiä säätämisiä.
keskity olennaiseen
metalmass
01.07.2006 19:34:50
Siinä taitaa vähän keskustelupalstan idea kadota... mielestä ni ei ole keskustelua jos sanoo että onpa paska topic
kimurantti1
01.07.2006 19:44:47
Ilman Guitar Pro:ta en soittaisi kitaraa, en osaisi mitään enkä pystyisi harjoittelemaan kunnolla.

Reps.. Meinasi kahvit lentää ruudulle ;-) Mitä jos olisit syntynyt kymmenen vuotta aikaisemmin?
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Magic Bullet
01.07.2006 19:48:32
En käytä kumpaakaan... En käytä mitään... Enkä tule käyttämään... Valitan...... turha vastaus..... pahoillani.....olen.
Brother Tohveli
01.07.2006 20:01:57
Guitar Pro joka osa-alueella selkeästi parempi.
Teemu K.
01.07.2006 20:17:47 (muokattu 01.07.2006 20:18:57)

In PowerTab we trust.

Tulostettaessa PT huomattavasti ammattimaisemman näköinen kuin GP.
Ilmainenkin vielä!
Harvemmin enää käytän kumpaakaan, kun ideatkin tulee vain nauhoitettua..
Kun tehdään kompromissi, kukaan ei ole tyytyväinen.
Pande
01.07.2006 20:28:41 (muokattu 01.07.2006 20:30:23)

Harvemmin käytän kumpaakaan enää, mutta:

Guitar pro:ssa enemmän turhaa tauhkaa, ja huonoa koodia, joten se on sisällytettyyn tauhkaankin suhteutettuna liian tahmea. Guitar Pro 5:n RSE on ihan jees, ja muutenki 5. versio on ensimmäinen hyvä GP versio. ***

Power Tab Editor rokkaa silti edelleen, sen käyttöliittymä on selkeä, ja mitään turhaa ei ole ja kaikki tarpeellinen silti löytyy. Riittävän nopea. Ainoana harmina se, että joskus bugaa siten, että unohtaa työkalupalkkien aselmointiasetukset. ****
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." Les Partisans de la Grotte Pompeux #5
efunkelist
01.07.2006 23:02:35

Mä oon käyttäny aika paljon guitarprota ja tottunu siihen. powertab löytyy lähinnä siksi että powertabnetistä latasin melko paljon biisejä jotka haluaisin opetella.

Harmi tosiaan että se suljettiin, ilman sitä olisi ollut vaikea toteuttaa esim erästä coverkeikkaa johon tuli pari tusinaa biisejä : Suurimman osan opettelin powertabeilla
efunkelist
01.07.2006 23:06:29 (muokattu 01.07.2006 23:07:35)

guitar pro on ehkä monipuolisempi kaikkien eri soitinten taustalle lisäämisen vuoksi

Kunpa vain olisi kevyempi. En tajua miten midisekvensseri voi olla noin tukkoinen ja tehosyöppö, siis ilman RSE:tä sehän on periaatteessa vain midisekvensseri.

Tuon saisi toimimaan siten että ne muut soittimet voisi toteuttaa erillisellä sekvensserillä ja plugareilla. Tyyliin GP hoitaa kitarat ja cubaseen loput: dfh rummuiksi ja orkat sampleriplugarilla. Mutta kyllä tärkeämpi olisi kevyempi perusta. Powertab menee siinä kyllä ohi GP:stä 6-0

EDIT:
GuitarPro on kitaranuotittamisen microsoft
Powertab on linux
:)
ANtTIKRISTUS
02.07.2006 10:49:34
GuitarPro on kitaranuotittamisen microsoft
Powertab on linux

Tästä olen samaa mieltä. Varsinkin GP:n versio 5 on aivan vitun raskas. En tajua, miten näin simppeliin ohjelmaan saa tehoja kulutettua niin rajusti. Jos käyttää Guitar Prota niin versio 4 on paljon parempi ratkaisu, se pyörii jo hieman vanhemmillakin koneilla moitteettomasti. GPn RSE on musta aivan paska tekele. Vie vaan tehoja, äänet kuulostaa kuralta ja mitä järkeä edes koittaa tehdä viksun kuulosia ääniä jollain tabi ohjelmalla? Siis se on musta opettelua varten se ohjelma, ei sillä musta kannata alkaa biisejä virallisesti purkkiin laittaamaan.
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
Pande
02.07.2006 11:04:25

Tästä olen samaa mieltä. Varsinkin GP:n versio 5 on aivan vitun raskas. En tajua, miten näin simppeliin ohjelmaan saa tehoja kulutettua niin rajusti. Jos käyttää Guitar Prota niin versio 4 on paljon parempi ratkaisu, se pyörii jo hieman vanhemmillakin koneilla moitteettomasti. GPn RSE on musta aivan paska tekele. Vie vaan tehoja, äänet kuulostaa kuralta ja mitä järkeä edes koittaa tehdä viksun kuulosia ääniä jollain tabi ohjelmalla? Siis se on musta opettelua varten se ohjelma, ei sillä musta kannata alkaa biisejä virallisesti purkkiin laittaamaan.

Opetteluun en ole tuota GP5:stä käyttänyt, ehkä siksi toi versio ja RSE on mielestäni jees - olen käyttäny tota lähinnä muistiinkirjottamiseen, ja nailonkielisen soundi on tuossa ihan ok, muut vähän laaduttomampia. Tuolla on kätevä tehdä joku tietty sointukulku nopeasti ja pistää loopittaen soimaan ja sitten treenailla siihen päälle jotain esim.
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." Les Partisans de la Grotte Pompeux #5
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)