noir 15.10.2003 18:04:32 (muokattu 15.10.2003 20:28:43) | |
---|
Kirjoitatko pelkästään runoja, laulutekstejä, novelleja, vai mitä ikinä, vai kuuluvatko toimenkuvaasi kaikki kieleen ja ilmaisuun liittyvä? Kirjoitatko vain tietyn tyylisiä tekstejä, vai taittuuko niin iskelmä, kuin metallikin? Itse kirjoitan runoja, sanoituksia, lyhytelokuvia on tullut tehtyä, ja tällä hetkellä työn alla on näytelmän tapainen. Kirja olisi mielenkiintoinen projekti, ja onhan sitä harkittukin. Tyylilaji pyörii aikalailla tuollaisessa hieman synkemmässä ja raskaammassa, mutta myös muut taipuvat jotenkuten. Miten muilla? Montako vastausta mahtaa lyriikkapalstalla irrota? EDIT: Tosiaan, jotain lehtijuttuja on tullut tehtyä myös, mutta varsin pienimuotoista. Mä haluun sua - sulta ei kysytä. |
Jani The Rock 15.10.2003 20:26:57 (muokattu 15.10.2003 20:32:35) | |
---|
Niin, kyllä tämä lyriikkapalsta potee aikamoista anemiaa... Kirjoitan biisejä ja novelleja. Olen kirjoittanut aina, ensimmäisen tarinani taisin kirjoittaa 5-vuotiaana. Tällä hetkellä on menossa pitempikin kirjoitusprojekti, joka tosin on jäänyt vähän jumiin. Kirjoittamani tekstit ovat pääasiassa kauhu- ja fantasiaosastoa, mutta on muutakin tullut tehtyä, mm. pari joulutarinaa. Olen myös tehnyt tiedotusalan hommia kesätöinä, kirjoittanut jotain lehtiinkin ja tehnyt omaa pienlehteä. Suomen kielen kääntely ja vääntely ja sillä itsensä ilmaiseminen on about mukavinta, mitä voi vaatteet päällä tehdä. Kotimaan kielisten biisien tekeminen on vain jäänyt aika vähille nykyään. Aihealueet pyörivät aikalailla horror- ja hot rod -meiningissä nykyisin, mutta aikaisemmin tuli tehtyä enempi punk-tekstejä (osa vakavasti otettavaa, osa huumoria) ja jotain käännöksiäkin olen vääntänyt. Mitään iskelmä-rakkaus-ym. bullshit -juttua en varmaan saisi aikaan väkisinkään. Runoja en ole koskaan yrittänyt kirjoittaa. Pitäisi varmaan kokeilla sitäkin. Butcher baby - they`re gonna put you away! |
Deep Shadow 15.10.2003 20:53:32 | |
---|
Kirjoitatko pelkästään runoja, laulutekstejä, novelleja, vai mitä ikinä, vai kuuluvatko toimenkuvaasi kaikki kieleen ja ilmaisuun liittyvä? Kirjoitatko vain tietyn tyylisiä tekstejä, vai taittuuko niin iskelmä, kuin metallikin? Enimmäkseen runoa ja lyriikkaa, mutta välillä muutakin... Näytelmien kirjoittaminen on jääänyt ala-asteelle... Joka tapauksessa kirjoittaminen on sellainen asia, josta pidän todella paljon ja kyllä minäkin joskus vielä aion kirjan kirjoittaa... Muutaman kerran olen aloittanutkin, mutta sitten se on jäänyt aina alkuvaiheessa jumiin ja hautautunut koko projekti... Voisihan tuota taas yrittää... ~ Surut pois ja kukka rintaan ~ |
Fortune 16.10.2003 00:10:23 | |
---|
En kirjoita kuin satunnaisesti sanoja. En hallitse kirjallista itseilmaisua siinä määrin, että osaisin ilmaista itseäni sen kautta. Itse asiassa äidinkielen ylioppilasaineeni taitaa olla viimeisin kirjoitelmani, ja siitä on sentään kolme ja puoli vuotta aikaa. Olen sen verran kärsimätön ihminen, että koen itseilmaisun kuvien ja sävelten välityksellä spontaaniudessaan paremmaksi keinoksi tuoda julki sisäinen myllerrys ja kosminen banaani-bluesini. |
Nimismies 16.10.2003 07:37:31 | |
---|
Kirjoittelen joskus ihan huvikseni joitain novellin tapaisia, lyriikkaa ja runoja. Lyhytelokuvaprojekteja on jatkuvasti suunnitteilla ja välillä ne päätyvät jopa kuvattavaksi saakka. Pienestä asti on tullut kirjoittamista harrastettua, ja syvään se on meikäläiseen juurtunut. Lehtijuttuja kirjoittelen aina silloin tällöin, pari ollut aika isoakin. Muut M.netin jäsenet ovat vakioita, mutta Mahe ja Turbo ovat muuttujia. - Lähde: MAOL - taulukot. |
valje 16.10.2003 09:57:05 | |
---|
Ensimmäisen "satukirjani" kirjoitin 5-vuotiaana. Jokainen satu alkaa sanoin "Olipa kerran", eikä pituutta ole liiaksi asti. Ensimmäiset runot syntyivät samoihin aikoihin, mutta laatu oli kans sen mukaista. Kivat riimiparit: paketti-raketti, suuri-punajuuri tuli muutamaan otteeseen käytettyä. "Toimitin" omaa lehteä ala-asteikäisenä. Lehti sisälsi sarjakuvia, novelleja etc, mutta kaatui siihen että levikki kasvoi, enkä jaksanut enää käsin kopioida lehteä kaikille. Lehti oli myös saanut sivuja lisää ja hermostuin totaalisesti, kun lehden olisi pitänyt ilmestyä kuukauden välein. Novelleja kirjoitin ennen paljon, yhden jopa kirjanmittaiseksi asti, mutta sen päätin kätkeä pöytälaatikkoon. Nykyään enemmän lyriikoita ja runoja, sekä yksi musiikkiteatterinäytelmä lukiolaisille (joka kuitenkin oli liian kantaaottava ja tuli hylätyksi joidenkin näyttelijöiden voimakkaan vastustuksen takia. Syytän kyvyttömyyttä itseironiaan). *dancing in the graves* |
Cooley 16.10.2003 14:09:35 | |
---|
Kirjoitan runoja ja laulujen sanoituksia. |
ltg 16.10.2003 16:54:39 | |
---|
Runoja kirjoittelen, novelli/novelleja on suunnitteilla. Lehtijuttuja kirjoitan myös, mutta en saa siitä tyydytystä kielellisen ilmaisun tarpeelleni:) Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
En taivu runouteen. Runo on sen verran paljas ja alaston tuotos, että en kehtaa. Runon pitäisi kantaa itse itsensä ilman ylimääräistä meuhkaamista. En taida yksinkertaisesti uskaltaa. Nuorempana kirjoittelin novellityyppisiä tarinoita. Jossain vaiheessa varmaan kävi mielessä, että miksikäs ei kirjailijaksi. Ymmärsin nopeasti, ettei minulla ole tarpeeksi kärsivällisyyttä, pitkäjänteisyyttä, kunnianhimoa, tarmoa eikä lahjakkuutta. Kirjojen kirjoittaminen on kovaa ja yksinäistä hommaa. Palindromit ja puujalat ovat kuuluneet tuotantoon lukioajoista lähtien. Tuotan lyhyttä ja harmitonta kertakulutustavaraa. Ajoittain harmiton korvataan tahdittomalla ja huonolla. |
Aerodactev 17.10.2003 01:21:21 (muokattu 17.10.2003 01:21:46) | |
---|
Kirjoitan kaikkea muuta paitsi runoja - itsekritiikki yleensä lopettaa kirjoittamisen alkuunsa. Se on aika kurja juttu, mutta yleensä ne eivät pääse edes pöytälaatikkoon asti, vaan pyyhkiytyvät jo ensimmäisen sanan jälkeen pois. Vai laskettaisiinko laululyriikka runoudeksi? Hmm? |
Xebeche 18.10.2003 21:03:38 | |
---|
Runoja, novelleja, lyriikoita ja esseitä tulee lähinnä tehtyä. Viime aikoina on tullut enimmäkseen keskityttyä runoihin, joita onkin kertynyt aika hyvä määrä. Pari pidempää kirjaprojektiakin on suunnitteilla, joskin niihin pääsen paremmin syventymään vasta ensi vuoden alussa. Katsotaan nyt, mitä niistä syntyy. Kaiken kaikkiaan on kuitenkin sellainen olo, että enemmän pitäisi kirjoittaa... Puhu vertauksin sokeille / Kivin, kepein kopeille / Sanoin suorin sioille / Pienin muodoin suurisuille. |
Ta Wicked G 19.10.2003 10:10:51 (muokattu 19.10.2003 10:11:14) | |
---|
Olen tehnyt tavallisia laulun sanoja, runoja, realistisia ja surrealistisia, lyhytelokuvakässäreitä, novelleja, muita pienimuotoisia kirjoituksia ja paljon, paljon muuta. Niin ja suomeks ja englanniks, lähinnä enklanniks. Kirja olisi mielenkiintoinen projekti, ja onhan sitä harkittukin Oon kokeillu eikä se oikein vielä onnannu. Katotaan nyt sit vielä vuosién päästä. Fuck the reality! I'm going home! |
betty_blue 23.10.2003 21:58:29 | |
---|
Kirjoitan runoja ja laululyriikkaa, sekä suomeksi että englanniksi. Love Metal. |