Aihe: Basson tilaus
1 2
Pallisti
30.06.2006 10:31:41
Moi! Varmaan tuhat kertaa jo jauhettu, mutta onko kellään kokemuksia basson tilaamisesta esim t-kaupasta? Olen aina kelannut, että eihän niin voi tehdä, kun kaikki soittimet ovat omia yksilöitä jnejne. Rupesin kuitenkin miettimään toisin, kun kävin eräässä musakaupassa ja halusin tietynlaisen basson. No niillä on tsägällä yks hyllyssä, jos sitäkään, joten sen musakaupan pitäisi tilata. Eli eikös se ole sitten ihan sama, että tilaanko itse suoraan halvemmalla, vai ostanko jonkun kaupan kautta kalliimmalla?
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.org
ubik
30.06.2006 10:43:31
siis samahan se on paitti et musakaupassa pääset kokeilemaan ko. instrumenttia ennen ostoa ja saattaa musakaupasta löytyä ihan ylläri bassoja jotka on hyviä
Johnny Buzz
30.06.2006 10:49:52

Ite en kyllä testaamatta ostaisi. Muutenkin olen aina suosinut käytettyjä soittimia, koska niissä on jälleenmyyntiarvo huomattavasti parempi. Uuden soittimen arvo tippuu heti sen lähdettyä liikkeestä, mutta käytetyn saa myytyä eteenpäin yleensä samalla hinnalla, millä on ostanut. Mutta eipä sitä edelleen myyyntiä pidä miettiä silloin, kun on soitinta vasta hommaamassa.
www.soulstab.com
Soulstab live 17.6.2006 Club Hasselhoff @ Liberté, Helsinki w/ Lemmenpyssyt, Lovestone. Liput 4 ¤.
Karlsson
30.06.2006 10:53:02
Ite en kyllä testaamatta ostaisi. Muutenkin olen aina suosinut käytettyjä soittimia, koska niissä on jälleenmyyntiarvo huomattavasti parempi. Uuden soittimen arvo tippuu heti sen lähdettyä liikkeestä, mutta käytetyn saa myytyä eteenpäin yleensä samalla hinnalla, millä on ostanut. Mutta eipä sitä edelleen myyyntiä pidä miettiä silloin, kun on soitinta vasta hommaamassa.

Ai joku ostaa vielä nykyään soittimia muutenkin kuin sijoitusmielessä? Oho!
Pallisti
30.06.2006 10:54:13

Niin no mä en kyllä kauheesti haluaisi myydä soittimia pois, että sinäänsä ihan sama. en ole haluamaani bassoa edes käytettynä nähnyt. Joo tai kyllä olen, mutta väärät värit :) Mutta Jos musakauppa tilaa basson, niin onko se pakko sillon ostaa?
Progbass
30.06.2006 11:16:16
Niin no mä en kyllä kauheesti haluaisi myydä soittimia pois, että sinäänsä ihan sama. en ole haluamaani bassoa edes käytettynä nähnyt. Joo tai kyllä olen, mutta väärät värit :) Mutta Jos musakauppa tilaa basson, niin onko se pakko sillon ostaa?

Niin mäkin haluaisin tietää, kun joskus kun tilaa soittimen tai vahvarin liikkeeseen, niin välillä ne sanoo että ei ole ostopakkoa ja välillä taas ne ei tilaa jos ei varmasti osta sitä. Onko se niin että jossain Ibanez SR:ssä ei ole ostopakkoa kun ne luultavasti saa myytyä sen jollekin muulle, mut joku harvinaisempi merkki ei välttämättä mene?
balzary
30.06.2006 11:20:09

Niin mäkin haluaisin tietää, kun joskus kun tilaa soittimen tai vahvarin liikkeeseen, niin välillä ne sanoo että ei ole ostopakkoa ja välillä taas ne ei tilaa jos ei varmasti osta sitä. Onko se niin että jossain Ibanez SR:ssä ei ole ostopakkoa kun ne luultavasti saa myytyä sen jollekin muulle, mut joku harvinaisempi merkki ei välttämättä mene?

No eiköhän tuo liene ihan sopimuksen varainen juttu. Liike kuitenkin päättää haluaako ne basson tilata vai ei (ottavatko riskin mahdollisesta hyllyyn jäävästä rahakasasta ei-likvidistä muodossa). Jos se on pakko ostaa, niin millä kontrolloidaan ostajan ostaminen? Varausmaksu tai koko summa etukäteen, muutenhan asiakasta ei voi pakottaa liikkeeseen jenejä tiskiin latomaan mielen muututtua.
Larmer
30.06.2006 14:48:55
Ai joku ostaa vielä nykyään soittimia muutenkin kuin sijoitusmielessä? Oho!

Minä ainakin ajattelin ostaa vanhan jatsarin sijoitusmielessä
Hieman tanakka yksilö
Larmer
30.06.2006 14:58:05

Itse ostin oman Thumbini kahdesta syystä:
1) pirun hyvä peli
2) vintagepeli (87'), jälleenmyynnissä saan 100%
varmasti omani pois ja suuremmalla todennäköisyydellä enemmänkin.

Itseäni kyllä aina hirvittää, kun kuulee mitä muut ovat uusista instrumenteistä pulittaneet, sillä välin, kun olisi saanut käytettynä lähestulkoon puolet halvemmalla.
Itse en vain osaa olla iloinen uudesta hankinnasta, jos tiedän että olisin saanut
paljonkin halvemmalla muualta.
Hieman tanakka yksilö
Keny
30.06.2006 14:58:46

Yritin fasulle tilaa yhtä bassoa ja eivät suostuneet ja syy oli se että jos en ostakkaan sitä.No fasu on niin pieni liike et sen ymmärtää...tana.

T-kaupasta tullu yks Milleri ja jenkeistä toinen.Ei mitään ongelmia ja eks T-kauppaan oo nykyään 10 päivän palautusoikeus.Mulle vaan sattu hyvä yksilö.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Pallisti
30.06.2006 16:21:59
Yritin fasulle tilaa yhtä bassoa ja eivät suostuneet ja syy oli se että jos en ostakkaan sitä.No fasu on niin pieni liike et sen ymmärtää...tana.

T-kaupasta tullu yks Milleri ja jenkeistä toinen.Ei mitään ongelmia ja eks T-kauppaan oo nykyään 10 päivän palautusoikeus.Mulle vaan sattu hyvä yksilö.

Niin kyllä ja jos puhutaan vähän hintavammista bassoista, niin tuskin niissä kauheesti mitään sunnuntaikappaleita ole...
Teijo K.
30.06.2006 18:55:31 (muokattu 30.06.2006 18:56:37)

Niin kyllä ja jos puhutaan vähän hintavammista bassoista, niin tuskin niissä kauheesti mitään sunnuntaikappaleita ole...

Tuskin niitä sunnuntaisin tehdään joo, mutta olen kyllä nähnyt maanantaikappaleita yllättävän kalliistakin bassoista. Kuten MTD vitosesta taannoin.

Kiero kaula.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Larmer
30.06.2006 23:42:32
Kyllähän niitä pieniä jekkuja löytyy mallista kuin mallista
Hieman tanakka yksilö
Basismi
01.07.2006 00:00:04
Tuskin niitä sunnuntaisin tehdään joo, mutta olen kyllä nähnyt maanantaikappaleita yllättävän kalliistakin bassoista. Kuten MTD vitosesta taannoin.

Kiero kaula.

535:sta? Oho!

Kaupan seinällä roikkuvat bassot on lähes poikkeuksetta ihan perseestä. Joko säädöt on kuinka sattuu, tai kielet on ihan tukossa. Tai sitten ne bassot vaan on huonoja, mutta mistäs tiedät varmaksi? Eilen tuli koitettua muutamaa musaria ja ameriikan fenderiä ja aivan kauheata kuraa olivat.
Viistous helpottaa soittamista!
Cliff Wiams
01.07.2006 09:21:20

Kyllähän niitä pieniä jekkuja löytyy mallista kuin mallista

Basso tilaamisesta: Palautusoikeus on aina voimassa, eritysesti jos basso virheellinen tai muuten ei vastaa sitä mitä tilaushetkellä on sovittu(esim. väärä väri tms.). Tosiasia on, että virheellisiä instrumenttejä pääsee yllättävän paljon markkinoille. Outoa on se, että joku ostaa niitä.

Eli basson voi palauttaa Saksaan tai musaliikkeeseen niin monta kertaa, että saa kunnollisen tuotteen. Ja jos joku harrastaa tyyliin:"en tilaa, jos et osta" politiikkaa, kannattaa reklamoida asiasta liikkeen johdolle. Luulen, että myyjä saa "ihan ok" palautteen.
www.kootutteokset.com
Pallisti
01.07.2006 11:58:52
Basso tilaamisesta: Palautusoikeus on aina voimassa, eritysesti jos basso virheellinen tai muuten ei vastaa sitä mitä tilaushetkellä on sovittu(esim. väärä väri tms.). Tosiasia on, että virheellisiä instrumenttejä pääsee yllättävän paljon markkinoille. Outoa on se, että joku ostaa niitä.

Eli basson voi palauttaa Saksaan tai musaliikkeeseen niin monta kertaa, että saa kunnollisen tuotteen. Ja jos joku harrastaa tyyliin:"en tilaa, jos et osta" politiikkaa, kannattaa reklamoida asiasta liikkeen johdolle. Luulen, että myyjä saa "ihan ok" palautteen.

Nonnii, nyt pitkän harkinnan tuloksena; jos en löydä käytettynä, niin tilaan sen basson ulkomailta. Olisihan sitä kotimaista kauppaa kiva tukea, mutta kyllä näillä tuloilla ne muutamat sataset ratkasevat aika paljon.
henrico
01.07.2006 12:12:15 (muokattu 01.07.2006 12:12:30)

Nonnii, nyt pitkän harkinnan tuloksena; jos en löydä käytettynä, niin tilaan sen basson ulkomailta. Olisihan sitä kotimaista kauppaa kiva tukea, mutta kyllä näillä tuloilla ne muutamat sataset ratkasevat aika paljon.tilaa vaan mä olen saanut laatutavaraa yleensä.
Ihme Basisti
01.07.2006 13:55:36
Itse tilasin tuossa viime vuoden joulukuussa Kouvolan Musiikin kautta oman Warreni Musamaailmasta. Ajattelin että Warsi on aina Warsi, joten ei ollut pienintäkään epäilystä, että käsiin tupsahtaisi joku paska ritsa. Ja pirun hyvä soitinhan tuo onkin.
Withered Within Vastajulkaistu demo kuunneltavissa täällä!
Pallisti
01.07.2006 15:47:02
Voiko udella että mikäs basso tulossa? En ainakaan pikaisesti ketjua lukemalla löytänyt vastausta.

No semmosta Musarin 5-kielistä. Semmonen puun värinen ja otelauta ruusupuuta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)