Nipsu 30.06.2006 00:16:56 (muokattu 30.06.2006 00:17:14) | |
---|
Se tosiaan riippuu opettajasta. Mulla makso lukukausi about 350€. |
Tasapaino 30.06.2006 12:22:10 | |
---|
Kansalaisopiston hinnat ovat huomattavasti halvempia kuin konservatoriossa. Vaan siinä kyllä sitten näkyy myös opetuksen laatu Tämä ei muuten välttämättä pidä paikkaansa. Ainakin Salossa ja Halikossa on ollut niin loistavia opettajia kansalaisopistoissa, etten voi uskoa konservatorioiden olevan huomattavasti parempia. Toki, kansalaisopistossa ei saa yksityistä opetusta, mutta se ei olekaan opetuksen laatuun liittyvä juttu. Ora et labora. |
oiva tumpeloinen 30.06.2006 14:52:38 | |
---|
Toki, kansalaisopistossa ei saa yksityistä opetusta, mutta se ei olekaan opetuksen laatuun liittyvä juttu. ???? Missasinkohan mä jotain? Kyllähän yksityisopetus tehokkaampaa on,kun voidaan keskittyä vain ja ainoastaan sen yksittäisen soittajan ongelmiin. Tulee nopeammin korjattua pienemmätkin virheet. Toista se on isossa laumassa, missä opettaja ei välttämättä edes kerkeä huomaamaan niitä, saatika sitten aika riitä kaikkien pienten ongelmien joukossa korjaamaan sitä. Eikös tämä ole jotenkin opetuksen laatuun liittyvää? |
Tasapaino 30.06.2006 16:00:27 (muokattu 30.06.2006 16:00:41) | |
---|
???? Missasinkohan mä jotain? Se on opetuksen tehokkuuteen, ei laatuun, liittyvä juttu. Aivot käyttöön. Ora et labora. |
oiva tumpeloinen 30.06.2006 16:06:14 | |
---|
Se on opetuksen tehokkuuteen, ei laatuun, liittyvä juttu. Aivot käyttöön. Ai se, että opettaja ei suuressa ryhmässä välttämättä näe pieniä virheitä, jotka kertautuessaan saattaa aiheuttaa isompiakin ongelmia jatkossa. Saatika sitten, että opettaja ei millään kerkeä ottamaan selvää, ymmärsikö jokainen varmasti varmasti oikein jonkun opetetun jutun. Mun mielestä se liittyy aika olennaisesti laatuun. Yritän mä aivojakin käyttää harvakseltaan, mutta joka kerralla miettiessä, mä tulen aina samaan lopputulokseen. Johtuisikohan se sitten mun yksinkertaisuudesta? |
niskel 30.06.2006 20:23:49 | |
---|
Maksoin yläaste aikana kansalaisopistolle 50 mk/lukukausi. En oppinut kun ei klassinen napannut, eikä oikein nappaa vieläkään, mutta silti harmittaa kun ei ottanut kunnolla oppia.;) "Solid-state - a component that has been specifically designed to make a guitar amplifier sound bad..." - Randall Aiken |
Aiemmilla kommenteillasi käsittääkseni viittasit siihen suuntaan että asiasta ei olisi saanut edes mainita. Itseäni ei kiinnosta tuon taivaallista jääkö opetushommista jotain valtiolta "saamatta". Kuinka monessa hommassa ansaitset 20 euroa/tunti puhtaana käteen? Vastaako palkka taitotasoa / opetuksen tasoa? Pianokin kuuluu kitaran ohella näihin trendi-instrumentteihin joihin haluavia oppijoita riittää. Pappa betalar jne. Hieman jonkinlaista faktaa. Kansalaisopiston tuntiopettaja tienaa n. 20-25€/h, riippuen koulutuksesta. Epäpätevä saa tuon n.20€/h ja tuon n. 25€/h saa, jos on suorittanut ylemmän korkekoulututkinnon ja pedagogiset opinnot. Nämä palkkatiedot ovat paikoista, joissa olen itse työskennellyt. En tiedä mitä esim. musiikkiopiston tai konservatorion tuntiopettajat tienaavat, varmaan aika samoissa ollaan. Virassa olevien opettajien palkka on käsittääkseni suurempi ja niillä on tietysti paremmat luontaisetuudet. Opettajan tunti ei ole 60 min vaan 45 min, eli jos opetat tunnin niin saat palkkaa 1,33 tunnilta. Tähän sitten päälle 13,5% lomakorvaus. Opettajan palkka on tuo alin, eli n. 20€, niin tällöin yhden tunnin palkka lomakorvauksineen olisi n. 30€, tästä täytyy tietysti miinustaa verot. Jos vaikka veroprosenttini olisi 35%, niin silti käteeni jäisi 20€. Ei tämä kuule aina ole niin helppoa kuin näyttää. Ei kannata siis ihmetellä jos yksityisopettajat pyytävät 20€/h. Sen verranhan siitä pitäisikin saada. MLL |
Apricot 01.07.2006 00:05:36 | |
---|
Mun mielestä on hyvä asia, että jos joku pyytää tunneista korkeampaa hintaa, niin se vain saa asiakkaat kiinnostumaan opettajan pätevyydestä. "I got the Pieksämäki railway station blues." |
metalmass 01.07.2006 17:47:47 | |
---|
Mä olen samaa mieltä. Ammattilaisen aika maksaa aina. ottaahan kaikki pesukoneenkorjaajatkin yli 40e tunnissa. Mä maksan itse tuota 20e skebamaikalle ja 30e laulumaikalle. minkä tyylistä muusiikkia laulat? |
Hotsausage 08.07.2006 18:26:04 | |
---|
En oo kyl käyny ikuna, mut kavereiden puheista päätellen ihan musiikki opiston tasoset tunnit on suht hintavia. Itekseen opettelu ei oo hankalaa jos yhtään musiikista ymmärtää, tietysti riippuen hieman tavoitteesta. Jos ekana tavotteena on ihan vaan soinnuilla säestämään oppiminen, niin kannattaa käydä vaik kirjastosta jotain ala-asteen musiikkikirjoja jois on sointu taulukot liitteenä. Samoista opuksista löytynee myös yksinkertaisia, muutamien sointujen kipaleita joiden avulla voi suht helposti harjoitella sointuja, komppausta ja rytmitystä... Näin ihan vain neuvona.Perussoinnut opittuasi on aika helppoa siirtyä tabloihin. Olen aika pitkälle samaa mieltä, tosin internet käy loistavasti kirjaston paikalle. Samaan aikaan ite on tullu opeteltua sointuja ja tabloja, nykyään menee suurin osa molleista, duureista ja barreista. Ite on opittu kaikki :) Soittanut 1,5 vuotta. |
dfloreno 10.07.2006 13:16:39 | |
---|
nykyään menee suurin osa molleista, duureista ja barreista. Ite on opittu kaikki :) Nii-in... hyvän maikan opastuksella oisit saanut menee kaikki soinnut jo parin kolmen kerran jälkeen. Ja kirjastoa ei kyllä voita mikään. God made me funky |
samueld 11.07.2006 18:42:49 | |
---|
minkä tyylistä muusiikkia laulat? Klassista. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |