Aihe: Arvostelua ja nimi-ideoita?
1
goddess
01.07.2006 00:54:32 (muokattu 01.07.2006 00:55:54)
Every day it`s been harder to breath
....
...And I`ve heard all the teachings
that bend your mind once so true

Lähtö on rytmillisesti tosi hyvä hyvä. Riimit toimii. Myös lausuttuna sanat toimivat hyvin ja riimittyvät yhteen.

I rose up in the dawn of new order
heard the tanks moving cross the border
but underground
my world still shows some decency

I watch the soldiers and their tombstone eyes
I hear the gunfire and I hear the cries
but that all
feels to echo from another time

I`ve seen this all before
and in the end there is no pain

Yes I`ve been here before
to wash you away like a gentle rain

Tässä kohti riimit eivät seuraa enää ensimmäisen kierron hyvin alkanutta rytmitystä "breath-concrete-feet". Onko se tarkoituksellista? Voi olla laulun esittäjälle haaste, koska painotukset täytyy etsiä uudelleen. Riimityksen vuoksi muuttaisin sanan "gunfire" monikkomuotoon.

Kokonaisuutena kuitenkin hyvä sanoitus. Rakenne ja ajatus mietitty hyvin. Ehkä pientä hiomista ja se on siinä.
Tempura
02.07.2006 19:04:20
Ei sitä toisen hengentuotteista kannata paljoa mitään sanoa, mutta kun kerran nimeä kysyit, niin itse - jos tuo olisi mun juttuni - olisin antanut sille nimeksi Tombstone eyes, joka lyriikassa esiintyy.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Jani The Rock
02.07.2006 19:23:08

Ei sitä toisen hengentuotteista kannata paljoa mitään sanoa, mutta kun kerran nimeä kysyit, niin itse - jos tuo olisi mun juttuni - olisin antanut sille nimeksi Tombstone eyes, joka lyriikassa esiintyy.

Toihan on hyvä idis. Biisi on täten nimensä saanut. Ilmaushan viittaa Steppenwolfin The Pusher -biisiin...

Ja tarkotuksella värkkäsin toka säkeestä ja kertsistä hiukan kiemuraisemman, jotta pääsee kikkailemaan laulumelodialla.
The road never ends for me, kid.
konnamatti
12.07.2006 14:18:25
Jokos tämä on nauhalla? Meinaan kiinnostaa tuo/millainen on REM-mäinen sointukulku =)
[19:36] ei vittu blues on yliarvostettuu
Jani The Rock
12.07.2006 23:36:29

Jokos tämä on nauhalla? Meinaan kiinnostaa tuo/millainen on REM-mäinen sointukulku =)

No sehän on tässä tapauksessa
Am
C
G
F
Am
Em
Am

Höhö. Eikä oo nauhalla, ja voi olla että ei tule olemaankaan. Jos joskus eksyn kitaroineni nuotiopiiriin, saatan esittää tämän sitten livenä.
The road never ends for me, kid.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)