*Ace* 30.06.2006 14:34:34 | |
---|
Eli, oon ymmärtänyt, että Tom Morellon Arm The Homeless -kitarassa se mikinvaihtaja ois tämmönen: Kitarassa on molemmille mikeille oma volumenuppi, ja sillon kun Morello käyttää sitä Kill Switchiä, toinen mikeistä on säädetty kokonaan hiljaseks, ja toinen on täysillä päällä. Sitten kun Tom alkaa tekeen niitä "dj" ääniä (Bulls On Parade esim.), niin se kääntelee sitä switchiä niin, että se mikkien päälläolo vaihtelee vuorotellen, eli toinen aina hiljaseks, ja toinen täysille, ja samaan aikaan liu'uttaa kättä kielien päällä. Onko se tällainen, ja onko mahdollista saada tällainen omaan kitaraan? Rage Against The Machine & Audioslave! |
RG 30.06.2006 14:40:59 (muokattu 30.06.2006 14:42:11) | |
---|
Ton voi toteuttaa millä tahansa skeballa missä on erilliset volat mikeille. Toisen mikin volume nollaan ja toiseen volaa. Sitten vuorottelee mikkivalitsimella näitä mikkejä. Ei siinä morellon skebaan mun mielestä ole mitään sen kummempaa systeemiä rakennettu. |
*Ace* 30.06.2006 14:44:37 | |
---|
Voiko tollasta tehä jos on vaan yks volume? Jos vaikka laitatuttais sellasen jossain? Rage Against The Machine & Audioslave! |
RG 30.06.2006 14:52:14 (muokattu 30.06.2006 14:52:42) | |
---|
Voiko tollasta tehä jos on vaan yks volume? Eipä oikeastaan. Jos vaikka laitatuttais sellasen jossain? Minkä? toisen volumen?Killswitchin? Mikä skeba sulla on? Missä mä oon? |
Eipä oikeastaan. *Krhöm* Tuollaisen pystyy helposti tekemään yhdellä volumella varustetulla kitaralla, esim. RG:llä. ;) Se tosin vaatii pienen modauksen mikkiswitchiin ennen sitä. Sun pitää tehdä yhdestä asennosta mykkä, jolloin mikkivalitsin toimii sulla "killswitchinä". |
*Ace* 30.06.2006 15:06:25 (muokattu 30.06.2006 15:11:49) | |
---|
Tarkotin nyt että voiko toisen volumen laittaa. Mun kitarassa on kaks kaksikelaista mikkiä ja yksikelainen keskellä. Poistaisin siis sen keskimmäisen. Mulla on Ibanezin GRG170DX. Eli onko mitään mahdollisuutta saada sellasta switchiä mikä Morellolla on? Toi Kill Switch siis tulee erikseen, eli ei oo sama kuin se mikkivalitsin mikä on jo valmiina. Rage Against The Machine & Audioslave! |
oiva tumpeloinen 30.06.2006 15:22:00 | |
---|
Tarkotin nyt että voiko toisen volumen laittaa. Mun kitarassa on kaks kaksikelaista mikkiä ja yksikelainen keskellä. Poistaisin siis sen keskimmäisen. Mulla on Ibanezin GRG170DX. Eli onko mitään mahdollisuutta saada sellasta switchiä mikä Morellolla on? Toi Kill Switch siis tulee erikseen, eli ei oo sama kuin se mikkivalitsin mikä on jo valmiina. No esim. tone-potikan tilalle voit laittaa/laitattaa switcin (tai nappulan, mikä sua sitten ikinä miellyttääkään), mikä pimentää koko kitaran kerralla. Ei tartte ottaa mikkejä poiskaan, jos et välttämättä halua. Jos sä taas haluat pitää nippelit, mitä sulla on kitarassa tällä hetkellä kiinni, niin siiten sun pitää tehdä kanteen uusi reikä, johon laittaa tuommoinen "killswitch". Mutta jos et sitä tonea käytä, niin siihen tilaan sen laittaa helposti itsekin. Tai jos ei uskalla kokeilla siihen asennusta, niin eipä tuommoisen teettäminen paljoa maksa jossain pajassakaan. |
RG 30.06.2006 18:12:05 (muokattu 30.06.2006 18:12:54) | |
---|
*Krhöm* Tuollaisen pystyy helposti tekemään yhdellä volumella varustetulla kitaralla, esim. RG:llä. ;) Hahaha, munasin! Osui ja upposi |
*Ace* 30.06.2006 19:09:53 | |
---|
OK. Mikähän switchi sitten Morellon Soul Power kitarassa on? Nimittäin Tom vivuttaa sitä switchiä joissakin kappaleissa (Your Time Has Come) sillain, että se samalla painelee kieliä otelaudalla, ihan niinkun tavallisestikin soittamalla, mutta ei käytä plektraa tai mitään muutakaan, vaan kääntelee switchiä, ja ääni kuuluu kuitenkin ihan kuin tavallisestikin soitettuna. Mikähän se mahtaa olla? Tämä ei nyt ole niin tärkeä tieto mutta haluasin tietää. Rage Against The Machine & Audioslave! |
LTD 30.06.2006 19:39:53 | |
---|
OK. Mikähän switchi sitten Morellon Soul Power kitarassa on? Nimittäin Tom vivuttaa sitä switchiä joissakin kappaleissa (Your Time Has Come) sillain, että se samalla painelee kieliä otelaudalla, ihan niinkun tavallisestikin soittamalla, mutta ei käytä plektraa tai mitään muutakaan, vaan kääntelee switchiä, ja ääni kuuluu kuitenkin ihan kuin tavallisestikin soitettuna. Mikähän se mahtaa olla? Tämä ei nyt ole niin tärkeä tieto mutta haluasin tietää. Tarkoitatkohan sä sitä samaa tekniikkaa jolla esim. know your enemyn alku on soitettu? Eli vasenkäsi "täppää" kieltä ja oikeakäsi sammuttaa äänen mikkejä vaihtamalla. Saadaan aikaiseksi jännä soundi, kun ääni katkeaa niin kuin seinään. Mä oon näissä termeissä niin pihalla, että joku pro voi selittää paremmin. |
Exhausted 30.06.2006 20:21:54 | |
---|
Morellon kitarassa katkaisija toimii niin että keskiasennossa ei kuulu mitään. Näin saadaan tuplanopea mikinvaihtorytmi. Normaalilla systeemillä ei onnistu. Ja tosiaan, vasemman käden tekniikka on arvossaan tuossa. |
Ziggy Bubba 30.06.2006 21:03:07 | |
---|
Hieman vastaavan tyyliseen soundiin voi päästä erittäin "jyrkällä" tremololla. Eipä ne taida kyllä ihan samaan tyyliin leikata sitä soundia... Noilla Gibsonin tyylisillä vehkeillähän tuo leikki onnistuu vaivatta, ja hauskaa on (ainakin hetken) :D www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
*Ace* 30.06.2006 21:04:59 | |
---|
Ehkä tarkotan sitä samaa, en oo nähny siitä vaan videoo. Mut jos joku osaa selittää paremmin ton Soul Power jutun, niin vois selittää, jos sitä voi paremin kertoa. Arm The Homeless -juttu tuli aikalailla selväks Rage Against The Machine & Audioslave! |
jari 01.07.2006 21:51:03 | |
---|
tämä onnistuu myös vanhemmalla ibanezilla (rsII) jossa on mikkien vaiheenkääntö mikrokytkin? eli se puoleenväliin jolloin jollain tapaa menee keppi mykäksi ja sitten mikki valitsinta eestaas jolloin ääni katkeaa aika ajoin. saa jännää efektii ja se kytkin pysyy siinä keskiasennossa ilman suurempaa kikkailua. kitara on lyömäsoitin |
ReBeat 01.07.2006 23:24:27 | |
---|
Kätevä tapa on myös säätää ulostulojakki niin, että piuha saa kontaktia vain tietyssä asennossa. Piuhaa heilutellen saa sitten pätkittyä ääntä kesken soiton. Taitava kaveri katkoo ääntä kitaraa ravistamalla :D Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
oiva tumpeloinen 02.07.2006 00:08:03 | |
---|
Kätevä tapa on myös säätää ulostulojakki niin, että piuha saa kontaktia vain tietyssä asennossa. Piuhaa heilutellen saa sitten pätkittyä ääntä kesken soiton. Taitava kaveri katkoo ääntä kitaraa ravistamalla :D Eli toisin sanoen se keppi on puolet keikasta hiljaa? ;) |
Exhausted 02.07.2006 13:11:29 | |
---|
OK. Mikähän switchi sitten Morellon Soul Power kitarassa on? Nimittäin Tom vivuttaa sitä switchiä joissakin kappaleissa (Your Time Has Come) sillain, että se samalla painelee kieliä otelaudalla, ihan niinkun tavallisestikin soittamalla, mutta ei käytä plektraa tai mitään muutakaan, vaan kääntelee switchiä, ja ääni kuuluu kuitenkin ihan kuin tavallisestikin soitettuna. Mikähän se mahtaa olla? Tämä ei nyt ole niin tärkeä tieto mutta haluasin tietää. Yllä kuvailemani on/off-kytkin. Hyvällä tekniikalla kitarasta saa ääntä pelkällä vasemmalla kädellä, etenkin kun tekee siihen rytmiikkaa katkaisijalla. |
Joees 02.07.2006 13:20:17 | |
---|
Kitaran volalla armotonta ränkkäystä ja vasurilla kaikkee häröä. Erilainen kuin Morellolla mutta eihän sitä tarkotus olekaan matkia ;) Heh. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
vipu5 02.07.2006 17:06:36 | |
---|
Mun teleen on tulossa seuraavanlainen viritys: Volapotikka vaihtuu push/pull malliksi, ja kun sen vetää ylös, se katkaisee etumikin pois pelistä. Sitten sillä mikkikytkimellä voi pätkiä saundia... ei tarvi muuttaa kitaran säätöjä tai porata reikiä/asentaa uusia kytkimiä.... |