![]() 29.06.2006 20:37:37 | |
---|---|
mulle soitonopettaja sano että "vielä kun opit tuon economy pickingin" niin nousis soittonopeus potenssiin kaksi..? alternate on jo melko hyvin hallussa ja tuntuukin että ei siihen enää paljoa nopeutta saa, mutta kuka tietää. tatsihan tottakai kehittyy , mitä enemmän sitä kitaraa rassaa, siis meinaan sellasta "varmuutta", tulipa sekavasti.. So fun, light entertainment! | |
![]() 29.06.2006 21:01:43 | |
mulle soitonopettaja sano että "vielä kun opit tuon economy pickingin" niin nousis soittonopeus potenssiin kaksi..? alternate on jo melko hyvin hallussa ja tuntuukin että ei siihen enää paljoa nopeutta saa, mutta kuka tietää. tatsihan tottakai kehittyy , mitä enemmän sitä kitaraa rassaa, siis meinaan sellasta "varmuutta", tulipa sekavasti. Kyllähän se economy tuo nopeutta kiipeilyyn kieleltä toiselle, mutta sekään ei paranna juuri otelautakäden refleksejä ;) | |
![]() 29.06.2006 22:26:12 | |
Minusta soitossa pitäisi keskittyä kaikkeen muuhun kuin "nopeuden" kehittämiseen, eli tekniikan puhtauteen ja yleensäkin siihen miten soittaa. Onko jäykkyyttä missään? Väkinäistä yrittämistä? Jokin tietty osa-alue huono? Kun keskittyy niihin ja unohtaa sen nopeuden niin nopeuskin tulee sitten ikäänkuin kaupan päälle siihen. | |
![]() 30.06.2006 12:43:06 | |
Minusta soitossa pitäisi keskittyä kaikkeen muuhun kuin "nopeuden" kehittämiseen, eli tekniikan puhtauteen ja yleensäkin siihen miten soittaa. Onko jäykkyyttä missään? Väkinäistä yrittämistä? Jokin tietty osa-alue huono? Kun keskittyy niihin ja unohtaa sen nopeuden niin nopeuskin tulee sitten ikäänkuin kaupan päälle siihen. aivan totta. So fun, light entertainment! | |
![]() 30.06.2006 12:48:18 | |
Minusta soitossa pitäisi keskittyä kaikkeen muuhun kuin "nopeuden" kehittämiseen, eli tekniikan puhtauteen ja yleensäkin siihen miten soittaa. Onko jäykkyyttä missään? Väkinäistä yrittämistä? Jokin tietty osa-alue huono? Kun keskittyy niihin ja unohtaa sen nopeuden niin nopeuskin tulee sitten ikäänkuin kaupan päälle siihen. Aivan, ja jos haluaa nopeutta treenata, niin juurikin tällä mentaliteetillä. Eli VAIN niin nopeasti että lihakset ovat rentona, ja pystyt soittamaan jokaisen äänen yhtä dynaamisesti ja tarkasti. Sitten vasta lisää vauhtia. MUISTA; silloin olet tehnyt oikein kun tunnet että olet soittanut, et Suorittanut. | |
![]() 30.06.2006 17:53:57 | |
Jotenkin olen ollut huomaavinani, että tällä M-netin kitarapuolella on melkoisen suuressa arvossa tuo nopeus... vähän surullista ja kapeaa. Väkisinkin tulee mieleen, että kuinkahan monen henkilön osalta täällä voi odottaa vakavasti otettavaa ajattelua itse soittamisesta. Oli sitten puhe mistä vaan niin useimmiten se lopulta kääntyy siihen kuinka nopeasti jonkun saakelin lurituksen pystyy vetämään. Tiedän että kaivan tässä senkkaa nenästäni, varsinkin kun tämän keskustelun aiheena oli nimenomaan tuo nopeus... no meneepähän tämä viesti perille oikeassa viitekehyksessä. Ei se spiidi pahasta ole tietenkään (jos sitä ei nenään vedä), mutta ei myöskään tärkein tai edes lähelläkään tärkein asia skebailussa. Voin vakuuttaa, että vedän yhden pitkän äänen kitarastani aivan helvetin hitaasti ja tyylikkäästi ja se soi ihan tautisen piiiiiiiiiiiiiiitkään ja varmasti soundaa paremmalta kuin monen tilumiehen vastaava. ... no seuraava vastaus tuohon on tietysti, että "laita soittonäytettä", johon vastaan jo nyt, että en viitsi, enkä jaksa. Olen hidas ja laiska sekä täysin sinut itseni kanssa. | |
![]() 30.06.2006 19:34:55 | |
Minusta soitossa pitäisi keskittyä kaikkeen muuhun kuin "nopeuden" kehittämiseen, eli tekniikan puhtauteen ja yleensäkin siihen miten soittaa. Onko jäykkyyttä missään? Väkinäistä yrittämistä? Jokin tietty osa-alue huono? Kun keskittyy niihin ja unohtaa sen nopeuden niin nopeuskin tulee sitten ikäänkuin kaupan päälle siihen. Kricelle pakko antaa lussa. Kun tehdään kompromissi, kukaan ei ole tyytyväinen. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)