Aihe: Kielletyt biisit?
1 2 3 4 512 13 14 15 16 17
geeza
03.06.2006 16:57:14

Kun oltiin hankkimassa mulle ekaa kitaraa, vetelin siinä Judas Priestin Breaking the Lawia samalla kun myyjä sääteli vahvaria. Sama myyjä myöskin viritti veljen kitaran soittamalla ah, niin legendaarista THUNDERSTRUCKIA.
Että näin.
Limes
04.06.2006 11:55:32
Imeisesti pari ekaa kitaraa on säädyllistä ostaa Thomanilta, oma tuotanto,jammailu
ja soittotaito kun kuitenkin on silloin vielä vähän kesy.
Liikkeeseen sitten kun homma kasassa ja voi ostaessa/kokeillessa esiintyä.

Onhan se nyt helvetin väärin että soittaa jotain riffiä jonka takia on
ylipäätään innostunut kitaran soitosta.
hullu_ukko
04.06.2006 13:21:25 (muokattu 04.06.2006 13:21:39)

Liikkeeseen sitten kun homma kasassa ja voi ostaessa/kokeillessa esiintyä.

Miksi? Minä soitan ainaki liikkeissä kaiken huonosti ja päin helvettiä.
Eikä siellä esiintyä tarvitse.
Melko paljon pitää olla huomionkipeyttä jos pitää mennä musiikkiliikkeeseen vetämään keikkaa ;)
''Sori vaan mut pikkuveljeni kirjoitti sen ku käytämme tätä yhteisesti, joten...'' -Friedman
Stratocaster_90
04.06.2006 13:47:45

Olisi muuten vittumaista yritää testata jotain RR:ää tai vastaavaa paikallisessa musaliikkeessä, kun niissä ei ole hihnaa eikä siellä ole paikkaa johon istua. Ja plektra pitää tietysti olla mukana omasta takaa...
hullu_ukko
04.06.2006 22:54:57
Olisi muuten vittumaista yritää testata jotain RR:ää tai vastaavaa paikallisessa musaliikkeessä, kun niissä ei ole hihnaa eikä siellä ole paikkaa johon istua. Ja plektra pitää tietysti olla mukana omasta takaa...

Musiikkiliikket antavat plektran yleensä lainaan.
Jos ei ole tuolia johon voi istua niin
Vaihtoehto 1: Pistä jalka vahvistimen päälle ja tue kitara jalan päälle
Vaihtoehto 2: Istu siihen Vahvarin päälle. Kyllä se kestää yhden laihan buudumhevimiehen painon.
Vaihtoehto 3: Pyydä hihna lainaan musiikkiliikkeestä.

Voi pyhä yksinkertaisuus...

Anteeksi offtopic..
''Sori vaan mut pikkuveljeni kirjoitti sen ku käytämme tätä yhteisesti, joten...'' -Friedman
KickBoX
09.06.2006 01:47:49 (muokattu 09.06.2006 02:03:14)
Voisi muuten olla hauskaa vetää nahkatakki päälle ja mennä musakauppaan, ottaa armottomin hevikirves mitä löytää, kääntää vahvistimesta säröt ja volume täysille (tässä vaiheessa myyjät ovat pöydän alla) ja alkaa iloisesti soittamaan Super Mario -teemaa.
dcln
09.06.2006 13:00:52
Voisi muuten olla hauskaa vetää nahkatakki päälle ja mennä musakauppaan, ottaa armottomin hevikirves mitä löytää, kääntää vahvistimesta säröt ja volume täysille (tässä vaiheessa myyjät ovat pöydän alla) ja alkaa iloisesti soittamaan Super Mario -teemaa.

Hahahaha +
Strutsi
09.06.2006 19:43:48
Minä aina soittelen jotain Opethia tai improilen joltain skaalalta jotain hauskaa musaliikkeissä. Ja tietysti testailen kaiken olennaisen siinä samalla.

Joskus meinasi aika lailla hymyilyttää kun pari sellaista polvenkorkuista naskalia soitti Kuopion Flangerissa Hän-Miestä (Kummeli). Vielä enemmän hymyilytti kun se veti sen vielä ihan hyvällä tatsilla.
Sitten yritti tiluttaa jotain niin se ei mennytkään ihan hyvällä tatsilla...
Dim my eyes
Lihakone
27.06.2006 22:26:18
Mitä helvetin väliä sillä on millä biisillä sitä kitaraa koittaa vinguttaa kun sitä testaa. Ainaki ite vaihtaisin musaliikettä heti ja ostaisin kamani muualta jos joku vitun "musiikki-guru" tulis vieree kattoo sen näkösenä että "Ääääh... meiä 200euron kitaroita ei saa testata ku elias viljasen tai steve vain biiseillä".

Tai sitte vaihtoehtoisesti laittais säröt kaakkoon, pyytäis 3 säröpedalia lisäks testille, asenttais ittelle metsuri-kuulosuojaimet ja soittais koko vitun liikkeen ikkunat hajalle.

Valitettavaa kyllä, mutta Suomi on täynä taka-kamarin-boheemi muusikoita jotka luulevat että jokainen osaa soittaa kaikki maailman vaikeimmat biisit heti kun näkee ensimmäistä kertaa kitaran.

Pokkana vaan ja jos ei kelpaa ni ostaa toisesta liikkeestä... Kyllä ne rahat johonki firmaan kelpaa.
Lihakone
27.06.2006 22:29:22
Niin ja joku tais jo mainita, mutta mainitaan nyt vielä kerran:

A) SINÄ OLET OSTAMASSA INSTRUMENTTIÄ...
B) KUN TAAS SINULLE EI MAKSETA HIENOSTA KEIKASTA HIKISESSÄ MUSALIIKKEESSÄ
C) JOTEN ON TURHAA EGOILUA MENNÄ ESITTELEMÄÄN TAITOJAAN
EiSeMitään
30.06.2006 08:15:40
Joskus meinasi aika lailla hymyilyttää kun pari sellaista polvenkorkuista naskalia soitti Kuopion Flangerissa Hän-Miestä (Kummeli). Vielä enemmän hymyilytti kun se veti sen vielä ihan hyvällä tatsilla.
Sitten yritti tiluttaa jotain niin se ei mennytkään ihan hyvällä tatsilla...

Mä oon muuten nähy tuo samat toverit siellä!Toinen yritti tiluttaa ja toinen soitta sitä hänmiestä ja final cUntdownia :)
Schpet
30.06.2006 12:10:27
Joo.. onhan tämä homma niin, että vapaa maa, joten jos joku myyjäsetä tulis mulle mussuttaan, että soitan jotain biisiä, mitä se ei jaksa ja kattoo mua siitä lähtien naama norsun vitulla niin kyllä mä lähtisin kälppimään, enkä laittais rahojani siihen liikkeeseen. Ei oo multa pois.
IJarro
01.07.2006 21:23:55
Jokainen päättää itse mitä soittaa ja jos joku ei pidä biisistä, niin ei pidä.
Hyvät käytöstavat on silti muistettava.
Jos tietää, että joku biisi ärsyttää myyjiä ja asiakkaita, miksi soittaa sitä? Jos on jollain suunnaton halu v****illa ja ärsyttää muita niin olkoot. Soittaessa jossain liikkeessä kannattaa ottaa muut huomioon. Vaikka olisikin tuomassa rahaa liikkeeseen, ei silti kenenkään tarvitse olla idiootti ja ärsyttää muita. Sama pätee ihan kaikessa. Käyttäkää järkeänne.
Kampela77
02.07.2006 19:01:19
Jokainen päättää itse mitä soittaa ja jos joku ei pidä biisistä, niin ei pidä.
Hyvät käytöstavat on silti muistettava.
Jos tietää, että joku biisi ärsyttää myyjiä ja asiakkaita, miksi soittaa sitä? Jos on jollain suunnaton halu v****illa ja ärsyttää muita niin olkoot. Soittaessa jossain liikkeessä kannattaa ottaa muut huomioon. Vaikka olisikin tuomassa rahaa liikkeeseen, ei silti kenenkään tarvitse olla idiootti ja ärsyttää muita. Sama pätee ihan kaikessa. Käyttäkää järkeänne.

Soittaa semmoista millä haluaa kitaraa testata. Ei voi olla minkään biisin kuuleminen kenellekään niin hirveää, että kitaraa kokeilevan tarvitsisi pohtia, että mitä siellä liikkeessä uskaltaa soittaa.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
tanjuli
03.07.2006 16:01:18
Ei voi olla minkään biisin kuuleminen kenellekään niin hirveää, että kitaraa kokeilevan tarvitsisi pohtia, että mitä siellä liikkeessä uskaltaa soittaa.

Jos menee ostaan lenkkareita niin ei niillä tartte maratonia juosta. Tai jos menee ostaan kirjan ni ei sitä tartte hyllyn eessä lukea alusta loppuun. Soittimenhankintatavoitteinen soittelu on eri asia kun soitinliikkeessä treenaaminen.

Ts. ennen kun menet soitinkauppaan, mieti, mitä pitää testata. Mieti, miten testaat k.o. asiat. Toimi suunnitelmasi pohjalta ja tee ostopäätös, joko myönteinen tai kielteinen. Ei siinä tartte sen kummempia räpeltelyjä - ja saman suunnitelman pohjalta voit testata myös tulevat hankintasi kun niiden aika o.

Tiedän muutaman tyypin jotka "testaa vahvaria" tai "kokeilee saundeja" silleen että menee liikkeeseen kun se aukeaa ja ovat viimeisiä jotka häädetään pois. Itte en kyllä jaksaisi moisia asiakkaita välttämättä kovin montaa vuotta.
[i hear voices but at least they're on tune]
Kampela77
03.07.2006 18:34:19
Tiedän muutaman tyypin jotka "testaa vahvaria" tai "kokeilee saundeja" silleen että menee liikkeeseen kun se aukeaa ja ovat viimeisiä jotka häädetään pois. Itte en kyllä jaksaisi moisia asiakkaita välttämättä kovin montaa vuotta.

Tuommoiset "asiakkaat" on oma lukunsa, mutta jos on oikea ostoaikeissa oleva asiakas, niin silloin ei pitäisi olla kenelläkään mitään naputtamista, vaikka Stairwayn introlla kitaraa testaisi.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
KinuskiDonitsi
10.07.2006 09:42:58 (muokattu 12.07.2006 13:17:31)
;-)

ihme tekstiä ei pitäs kännissä postailla
Kyllä tää tästä
Leba
15.07.2006 16:07:28

Tuli mieleen Get On. :>
Itse tyydyn virittämään kitaran ja testaus on ohi...
Uskottomin koirarotu? Bordellikolli Kui?
Teijo K.
17.07.2006 11:58:01

Jos menee ostaan lenkkareita niin ei niillä tartte maratonia juosta. Tai jos menee ostaan kirjan ni ei sitä tartte hyllyn eessä lukea alusta loppuun. Soittimenhankintatavoitteinen soittelu on eri asia kun soitinliikkeessä treenaaminen.

Ts. ennen kun menet soitinkauppaan, mieti, mitä pitää testata. Mieti, miten testaat k.o. asiat. Toimi suunnitelmasi pohjalta ja tee ostopäätös, joko myönteinen tai kielteinen. Ei siinä tartte sen kummempia räpeltelyjä - ja saman suunnitelman pohjalta voit testata myös tulevat hankintasi kun niiden aika o.

Mutta toisaalta en minä osta lenkkareita jos en pääse edes muutamaa juoksuaskelta niillä ottamaan. Mikä toimii kävellessä ei välttämättä toimi juostessa.

Sama soittimissa. Ne testataan sillä musalla ja sellaisilla jutuilla jollaisia sillä soittimella on tarkoitus alkaa sitten soittamaan kun sen on ostanut.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)