Aihe: mistä hammastankoa wahiin??
1
Progressiveland
29.06.2006 20:23:31

eli kaikki muuten onnistuis jos tekis wahin ite,siis kuorineen kaikkineen,mutta mistä sais hammastankoa että saa potikan pyörimään?varaosana tuskin saa koska ei kuulu niinhin ensimmäisinä hajoaviin.jos mahdolissesti löytyy tietoa tai ideoita niin kertoka ihmeessä.
kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene http://www.mikseri.net/artists/paskojavitseja.50197.php
oiva tumpeloinen
29.06.2006 21:39:17
eli kaikki muuten onnistuis jos tekis wahin ite,siis kuorineen kaikkineen,mutta mistä sais hammastankoa että saa potikan pyörimään?varaosana tuskin saa koska ei kuulu niinhin ensimmäisinä hajoaviin.jos mahdolissesti löytyy tietoa tai ideoita niin kertoka ihmeessä.

Hommaa rikkinäinen wahi. Samassa paketissa kotelo ja hammastanko.

Joku konepaja vois kanssa tuommoisen västä, jos sulla on mallikappale jostain hetkeksi lainaan. Voisi samalla pyytää tekemään vaikka metrin pätkän sellaista tankoa, niin voisi siitä pätkiä sopivia pätkiä itse.
Progressiveland
30.06.2006 14:53:29

Hommaa rikkinäinen wahi. Samassa paketissa kotelo ja hammastanko.

Joku konepaja vois kanssa tuommoisen västä, jos sulla on mallikappale jostain hetkeksi lainaan. Voisi samalla pyytää tekemään vaikka metrin pätkän sellaista tankoa, niin voisi siitä pätkiä sopivia pätkiä itse.

ideana olis tehdä koko wahi ite et siksi ei viitti hankkia rikkinäistä.kun on särmärinä ja saa laserilla ajaa sellaisen kotelon kun haluaa. vois tehdä vaikka kyrvän näköösen.. :D
kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene http://www.mikseri.net/artists/paskojavitseja.50197.php
oiva tumpeloinen
30.06.2006 14:59:30
ideana olis tehdä koko wahi ite et siksi ei viitti hankkia rikkinäistä.kun on särmärinä ja saa laserilla ajaa sellaisen kotelon kun haluaa. vois tehdä vaikka kyrvän näköösen.. :D

Mikset sä sitten voi samantien tehdä sitä hammastankoa itse? Sulla pitää tosin olla mallikappale, ellet sä halua siitäkin kyrvän näköistä. ;)
Murgo
30.06.2006 15:15:41

Saisi sen potikan kai pyörimään narulla ja sopivalla trissalla? eikös jossain wahissa ollut sellainen rakenne? (naru polkimen kärjestä kantaan potikan akselilla olevan pyörän kautta)
Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää.
Tubeman
30.06.2006 21:53:54

Ei pelkän hammastangon teettäminen riittäisi,pitäs saada se rataskin,jos hammastus ei ole rattaan ja tangon välillä just yhteensopiva,se ei tule toimimaan
pitkään..

Jos on mahdollisuus päästä jotain atk-romukasaa penkomaan,löytyy esim HP Deskejeteistä soveltuvaa matskua hammashihnan muodossa,mikä estää sitä soveltamasta vaikka jätskitikkuun liimaamalla,ja se rataskin löytyy sieltä.

Vanhat skannerit ja kopiokoneet piilottelee tälläistä osaa..

Pienoismalliliikkeissäkin vois olla sopivaa kamaa,ja muutamassa Braunin keittiöyleiskoneessa myös..ainakin jämerä,mutta pieni hammashihna ja ratas
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
tarzan
30.06.2006 21:58:56
vois tehdä vaikka kyrvän näköösen.. :D

Haastan sinut: et taatusti uskalla tehdä kyrvän muotoista wahia. ;) olis siinä keikalla ihmettelemistä kun kaveri "veivaa kyrpää" lavalla.
"On tullut paljon kitaraa räplättyä kun olen uusia biisejä tehnyt, olen minä muniakin räplännyt, mutta ei ne biisit niin synny" -Hynynen
E.Q
30.06.2006 22:07:48
...et taatusti uskalla tehdä kyrvän muotoista wahia. ;) olis siinä keikalla ihmettelemistä kun kaveri "veivaa kyrpää" lavalla.

Hoho ! Ja sitten ku aukoo suutaan vielä silleen vahin tahdissa ;?o
K100#10
risto
01.07.2006 03:04:02

Hammastankoja saa esim Mekanexista, mutta tulee aika kalliiksi. Eräs vaihtoehto on käyttää pienimodulista hammashihnaa ja hammashihnapyörää, ne ovat halvempia. Niitä saa vähän mistä vaan, hinnoissa on sitten isoja eroja eri firmojen kesken. Hammashihnasta saa kätevästi hammastangon liimaamalla pätkän siitä suoraan pintaan.
Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr.
E.Q
01.07.2006 11:40:17 (muokattu 01.07.2006 18:18:07)
Laita "liukupotikka" niin ei tarvi hammastankoja.
K100#10
NoCo
01.07.2006 16:57:47
ns. "tekniikka-legoissa" on tarvittavat osat.
N.C.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)