Aihe: Kone treenikaveriksi . . .
1
Tumppi38
16.10.2003 09:43:50
Joo, kun ei tullut kummemmin mielipiteitä asiasta kun sitä kysyin niin tuli sitten ostettua moinen (Boss JS-5) ja voin suositella !

Eli kun vanhalla iällä on vaikea saada soitto osastoa kuntoon niin treenikaverina tuollainen taustakone ajaa asiansa erittäinkin hyvin.

Itse olen erityisen viehättynyt tuohon soinun näyttöön ja tyylin vaihtoon eli tällää haluamasi sointu pohjalle ja sopiva tyyli jonka jälkeen tempoa muuttamalla voit treenata hitaasti tai nopeasti juttuja ilman että rumpali, basisti ja kiipparisti tympiintyy saman jauhamiseen.

Taitaa olla muitakin pelejä ( kuin tuo Boss ) tyypeillä käytössä eli onko kokemuksia ??
There are a lot of good things in life, but Music is the best !
PekkaM
16.10.2003 13:06:53
Mitä maksoi, mistä ostit?
Osta JEM77BFP!
Tumppi38
16.10.2003 13:25:05
Mitä maksoi, mistä ostit?

Jotain 400 €, ostin Rolandilta on kuulemma menossa pois mallistosta.
There are a lot of good things in life, but Music is the best !
mikerocky
17.10.2003 01:12:06

Joo, kun ei tullut kummemmin mielipiteitä asiasta kun sitä kysyin niin tuli sitten ostettua moinen (Boss JS-5) ja voin suositella !

Eli kun vanhalla iällä on vaikea saada soitto osastoa kuntoon niin treenikaverina tuollainen taustakone ajaa asiansa erittäinkin hyvin.

Itse olen erityisen viehättynyt tuohon soinun näyttöön ja tyylin vaihtoon eli tällää haluamasi sointu pohjalle ja sopiva tyyli jonka jälkeen tempoa muuttamalla voit treenata hitaasti tai nopeasti juttuja ilman että rumpali, basisti ja kiipparisti tympiintyy saman jauhamiseen.

Taitaa olla muitakin pelejä ( kuin tuo Boss ) tyypeillä käytössä eli onko kokemuksia ??

Asennapa tietokoneesees band in a box.Tyylejä ja komppeja aivan älyttömästi.Myöskin nuotitus ja sointujupinat löytyy.Hyvä kaveri treenaamiseen.
mikerocky
17.10.2003 01:14:36

Itse olen käyttänyt PG musicin Band-In-A-Box -ohjelmaa, joka käsittääkseni on melko sama asia softamuodossa. Hintaa on n. reilu 100 eekua.

- voi tallentaa biisejä & netistä löytyy myös runsaasti (siis soinnut + melodia meiningillä)
- tyylejä on suht' runsaasti, ja voi myös tehdä omia.
- jonkun asteinen äänitys onnistuu
- transponointi & temmon muutokset sujuvat hiirtä klikkaamalla
- ym. ym.

Huonona puolena on sitten se, että ohjelma käyttää midi-ääniä. Eli jos koneen soundipuoli ei ole kunnossa, niin lopputulos on _hieman_ muovisen kuuloinen.

Oletkos biisejä tehdessäsi käyttänyt valmiita taustoja vai teetkö kaiken itse? Mä olen joihinkin jättänyt pianokilkuttelut, mutta yleensä otan pelkät rummut ja siirrän ne n-trackiin. Ja sit soittelen itse muut jupinat siihen päälle.
Aerodactev
17.10.2003 01:38:29
Itse käytän Yamahan kosketinsoitintani. Sieltä löytyy 'styles'ien alta monenlaista tyyliä, tempon voi vaihtaa ja sointukulkuja tallentaa. Lisäksi on myös jokaiselle tyylille tehdasasetteiset sointukulut.
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
Tsekkaa myös Kissapuhelin
Vilppu
17.10.2003 09:35:23
En ole itse asiassa käyttänyt tuota varsinaisena sävellystyökaluna, vaikka se siihenkin joten kuten taipuisi. Erillinen nuotitussofta on riittänyt sävellykseen. Lähinnä vain treenikaverina. Ja laiska kun olen, niin ei ole edes tullut tehtyä erityisemmin omia tyylejä. Miten sinä olet muuten tuon BIAB:in soundipolitiikan hoitanut kohdalleen?

Oletkos biisejä tehdessäsi käyttänyt valmiita taustoja vai teetkö kaiken itse? Mä olen joihinkin jättänyt pianokilkuttelut, mutta yleensä otan pelkät rummut ja siirrän ne n-trackiin. Ja sit soittelen itse muut jupinat siihen päälle.
Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!" -Viivi-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)