Aihe: dyn.richtmikrophon
1
kivi
30.06.2006 00:49:51
oisko kukaan törmännyt tälläiseen aikaisemmin ja tietäs jotakin ihan mitän vaan kyseistä mikistä.

Tämmöinen?

http://www.mercatinomusicale.com/allegati/458488.jpg

Mulla on tuommoinen myös.

Dynaaminen, pallokuvioinen haastattelumikki. Noita käytettiin aikoinaan paljonkin esim yliopistolla oli automaattisesti tuommoinen haastattelunauhurin kaverina kelamankka-aikaan.

En oo itse keksinyt sille juuri käyttöä, ja talkback-mikiksi se onkin mulla päätynyt, mihin tuo varsi ja joutsenkaula hyvin sopivat.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
p0rtrait
30.06.2006 09:44:32

just tollanen. kiitti noistakin tiedoista.
wild willie
23.07.2006 05:42:06
Minullakin tuollainen on. Laitoin ohutta sukkaa kapselin ympärille pienen kaistaleen pehmentämään saundia ja olemme välillä käyttäneet sitä snaren ja haitsun yhteismikitykseen pienissä paikoissa keikkaillessa. Helppo teipata haikan telineeseen ja taivuttaa kohdalleen. Laulukamojen kautta saa näin hiukan avarrettua haitsu/virkkusaundia helpolla tavalla. Ihan vaan ettei mikkisi kokonaan hukkaan menisi!:-)
Joku muuten väitti minulle, että siinä olisi sama kapseli kuin MD409 -mikissä, joka on yksi parhaista dynaamisista mikeistä! 409:ssä on kapselin päällä melkoiset kerrokset kamaa, joten saundierot voivat johtua siitäkin. Tietääkö kukaan tuosta väitteestä enempää??
Mandoman
24.07.2006 21:41:06
Joo elikkäs mulla on tämmönen Dyn.Richtmikrophon MD 408 mikki
ja haluisin tietää jotakin tästä vehkeestä. Mikin tehneellä yrityksen sivuilla ei löytynyt tästä mitään tieto. Yritys on Sennheiser electronic.

oisko kukaan törmännyt tälläiseen aikaisemmin ja tietäs jotakin ihan mitän vaan kyseistä mikistä.

Model: MD408 (MD 408) Notes Tauchspulenmikrofon mit Schwanenhals. Anwendung für Redner und Solisten. Empfindlichkeit 0,15 mV/µbar. Übertragungsbereich bis 14000 Hz. Impedanz 200 Ohm.
Catalogue reference -- Original-ProspectProspektangaben des Herstellers aus der Zeit der Fabrikation. / Radiokatalog Band 2, Ernst Erb

http://www.radiomuseum.org/r/sennheiser_md408_md_408.html
"Sanonpa: tämä hurja elämä ei käy päisin, vaan on sen loppu viimein hävitys ja turmio. Veljet! toiset tavat ja toimet, jos toivomme onnea ja rauhaa." Aleksis Kivi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)