re infecta 26.06.2006 14:43:15 (muokattu 26.06.2006 14:43:25) | |
---|
Haluaisin nappikuulokkeet, jotka sopisivat hyvin rokin ja metallin kuunteluun. Ylenmääräinen bassontoisto ei siis ole tarpeen. Lisäksi ehdoton vaatimus olisi, että ne vaimentaisivat ympäristön melua. Nyt kun kaupungilla kun liikkuu, on soitinta pidettävä älyttömän kovalla, että kuulee ylipäätänsä mitään. Hintakatto noin 50-60 €. |
Oiva 26.06.2006 15:27:39 | |
---|
Itse ostin kuukausi sitten Kossin Plugit. Maksavat siinä kolmisenkymppiä, napeissa korvakäytävään tungettavat ear-maiset vaahtokumitulpat (paketissa toinen pari varalle). Napeilla on ikuinen takuu, sanoi myyjä. Vaimentavat toisinaan liiankin hyvin ulkoa tulevia ääniä. |
Tim 26.06.2006 16:09:53 | |
---|
Itekkin noita etiskelin joku aika sitten. Ei ollut tuossa antamassasi hintaluokassa muita kuin nuo mainitut Kossin Plugit. Itse päädyin Etymoticceihin, mutta Plugissa varmaan hinta/laatu -suhde on parempi. |
re infecta 26.06.2006 17:13:54 | |
---|
|
32788 26.06.2006 17:33:09 | |
---|
Sama asia kai, Spark-versiossa on vaan erilainen kotelointi (kestävämpi). |
re infecta 26.06.2006 17:52:23 | |
---|
Minkälaista musaa, Oiva, kuuntelet noilla Plugeilla? Mitä olet tykännyt? |
Antti1 26.06.2006 18:52:55 | |
---|
Mitä olet tykännyt? Multa ei kysytty, mutta mä en tykkää. Toisto on muuten ok, mutta niissä on aivan täysin järjetön bassokorostus. Jos soittimissa olis aina mahdollisuus leikata bassoja, niin toi olis ihan ok. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
re infecta 26.06.2006 19:11:57 (muokattu 26.06.2006 19:12:10) | |
---|
Multa ei kysytty, mutta mä en tykkää. Toisto on muuten ok, mutta niissä on aivan täysin järjetön bassokorostus. Jos soittimissa olis aina mahdollisuus leikata bassoja, niin toi olis ihan ok. OK, löytyy EQ. Onneksi, kun on muutenkin näppärä. |
SaBer 26.06.2006 20:12:07 | |
---|
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
32788 26.06.2006 22:02:21 | |
---|
Kyllähän nuo Plugit bassoja aika reippaastikin boostaa, mutta sitä varten on EQ useimmissa mp3-soittimissa. Ja tuohon on jo oikeastaan tottunut, ei tartte bassojakaan sen kummemmin leikata. |
Spike 29.06.2006 00:37:02 | |
---|
Toisto on muuten ok, mutta niissä on aivan täysin järjetön bassokorostus. Jos soittimissa olis aina mahdollisuus leikata bassoja, niin toi olis ihan ok. Toistaa bassoja niin, että humisevat, vai vain korostaa? Clearly motivated by an unholy alliance. |
Toistaa bassoja niin, että humisevat, vai vain korostaa? No se on siinä ja siinä. Ainahan bassot vähän humisee, kun ne kunnolla korostuu sopivasta kohtaa. Kyllä niissä vähän sellanen loudness-meininki on, mutta on ne ihan hyvät tommoseen katukuunteluun. Eipähän tarvii virtaavieviä bassobuusteja, jos muhkummasta tykkää. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Hannu H. 29.06.2006 18:04:44 | |
---|
Mitenkäs nuo kossit. Vaimentavatko niin paljon että menis ilman kuppikuulokkeita 85+ desibelin duuniympäristössä? |
32788 29.06.2006 20:12:19 | |
---|
Mitenkäs nuo kossit. Vaimentavatko niin paljon että menis ilman kuppikuulokkeita 85+ desibelin duuniympäristössä? No en ainakaan niitten perustulppien varaan kyllä laskis, kyllä ne paljon vaimentaa mutta ei nyt ihan noin paljon, varsinkin kun niitä on hankala saada korvaan sillä lailla, että ne on ihan syvällä, kyllä ne saa mutta ei välttämättä ensimmäisellä. Mutta jos tohon virittelis jostain kuusitulpista siihen uudet tulpat niin vois toimiakin. Kannattaa vaan kattoa, ettei tee liian isoa reikää siitä läpi, että ei pääse vuotamaan melua. |
Aki 30.06.2006 01:40:16 (muokattu 30.06.2006 01:41:21) | |
---|
Olin pari vuotta sitten saman pulman edessä, ja mietin jo aika isoakin satsausta, kunnes pääsin kokeilemaan pohtimiani Etymoticeja ja Shure E3:sia. Etyissä ei ole botnea, ei sitten yhtään, edes piilossa. Shuret on hyvin tukkoisen kuuloiset, eikä matalin botnekaan ole ollenkaan sellainen mitä olettaisi. Tiedän että tätä on vaikea uskoa, mutta hieman modatut Sharp MD-33:set (sama kuin Euroopan Creative) on mun mieleen paljon enemmän. Hintaa muistaakseni 28€. Se hienoinen modaus on pistää vähän jotain sen kaiutinelementin eteen, rauhoittaa hieman kireää diskanttia sopivasti, soundi on loudness-mainen. Ja ei tartte paljoa huolia jos vaikka johonkin unohtuis kun nää ei paljoa maksa. Ulkoista ääntä nämä ei blokkaa ihan yhtä paljoa kuin päähän tyhjiön tekevät Shuret, ja kaapelista tuleva kahina on vähän tylsä kunnes kiertää johdon korvan ympäri (yläkautta). Suosittelen. Kosseja en ole kokeillut, mutta maailman foorumeilla molempia testanneet kertoivat Kossien olevan aika tavanomaiset MD-33:siin verrattuna. Sparkplug on käsittääkseni Plugia huonompisoundinen. Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle! |
timus 02.09.2006 20:21:08 | |
---|
Itse tykkään noista Kossin Sparkplugeista - siis nappikuulokkeiksi. Toki se basso on aika tanakka ja välillä jopa hieman osastoa "humiseva harjukin" jopa, mutta ei kuitenkaan liian paha. Noista Sharpeista (MD-33) en ole kuullutkaan eli onkos nitä ihan Suomesta löydettävissä... Ja mahtaako joku tietää, että saako niitä Kossin Sparkplugien vaahtomuoveja ostettua "irtotavarana" ? Morning people don't exist. Coffee does! |
32788 02.09.2006 20:23:24 (muokattu 02.09.2006 20:26:02) | |
---|
Ja mahtaako joku tietää, että saako niitä Kossin Sparkplugien vaahtomuoveja ostettua "irtotavarana" ? Saa, esim www.elektroni.fi EDIT: Ei taida noita mustia, mutta ainakin latex- ja silikonityynyjä. Toiset on semmoiset keltaiset kuuset ja toiset semmoiset jännät vaaleansiniset sienen muotoiset. http://www.elektroni.fi/?cat_1=215&cat_2=277 |
Basshunter 02.09.2006 22:08:19 | |
---|
Tää ei varsinaisesti vastaa otsikon kysymykseen, mutta kerronpa tän kumminkin. Mä testasin kerran tollasia Bilteman tietokoneeseen tarkotettuja kuulokkeita mp3-soittimeeni ja yllätyin kyllä täysin. Ne kuulosti vallan mainioilta ja maksokohan sen jotain 8 eskoo tjtn.. mikin vaan napsasin veks ja käytin niitä siihen asti, kunnes sanka kerran sit napsahti huolimattomuuttani poikki. Hommasin sit Prismasta tollaset Sonyn kolmen kympin kuulokkeet, mutta kyllä noi Biliksen halpikset kyllä oli huomattavasti parempi saundiset.. että välillä näinkin päin. - Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. - |
Aki 02.09.2006 23:23:45 | |
---|
Noista Sharpeista (MD-33) en ole kuullutkaan eli onkos nitä ihan Suomesta löydettävissä... On, ihan Verkkokauppa.comia yms myöten, nimellä "Creative EP-630". Hintaa sen 28 euroa. Ilman modausta noi on ehkä hintaluokalleen aika tyypilliset, mutta modattuna näistä tulee niin mainiot että nolotti kaverin puolesta kun oli E3:sista maksanu ittensä kipeeksi. E3:sten soundi on lähinnä NS10:jä, nää Creativet on sit Genelec 1031:set. :oP No juu, ero siis on tohon suuntaan. Modauksesta löytyy goggelilla hakusanoilla "Sharp md 33 mod", mutta omaa hieman edistyneempää konstia voin esitellä tarvittaessa. "C7:n tulee kuulostaa aivan erilaiselta jos sen soittaa Stadian Pop-Jazzilainen tai Pop-Jazz Konsalainen." -Pekka Korhonen, Stadia |
timus 03.09.2006 01:01:18 | |
---|
On, ihan Verkkokauppa.comia yms myöten, nimellä "Creative EP-630". Hintaa sen 28 euroa. Ilman modausta noi on ehkä hintaluokalleen aika tyypilliset, mutta modattuna näistä tulee niin mainiot että nolotti kaverin puolesta kun oli E3:sista maksanu ittensä kipeeksi. E3:sten soundi on lähinnä NS10:jä, nää Creativet on sit Genelec 1031:set. :oP No juu, ero siis on tohon suuntaan. Modauksesta löytyy goggelilla hakusanoilla "Sharp md 33 mod", mutta omaa hieman edistyneempää konstia voin esitellä tarvittaessa. Millaista customointia tollasille napeille on yleensä mahdollista tehdä, ilman että mennään MacGyverin tontille tai ydinfysiikkaan (hyhmiö). Olen yhä kaikkiaan aika skeptinen nappien suhteen, mutta lähinnä matkustamista varten olen noita kevyempiä nappiksia alkanut käyttää. Ei viitsi hajoittaa omia "oikeita" luureja lentokoneessa tai unohtaa niitä jonnekin Ateenan lentokentälle. Morning people don't exist. Coffee does! |