Aihe: Jellfish-plektra
1 2 3
ANtTIKRISTUS
28.06.2006 17:21:14
Aika eri vängän kuulonen oli kyllä. Mutta hiukkasen epäilyttää, että kuluttaakohan tuo niitä kieliä jotenkin raskaammin... muuten kyllä voi olla ihan käyttökelpoinen idea.
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
Tasapaino
28.06.2006 17:28:36
Mutta hiukkasen epäilyttää, että kuluttaakohan tuo niitä kieliä jotenkin raskaammin...

En usko. Ainakaan hopeinen plektra ei kuluta yhtään enempää.
Ora et labora.
ANtTIKRISTUS
28.06.2006 17:33:46 (muokattu 28.06.2006 17:42:21)
En usko. Ainakaan hopeinen plektra ei kuluta yhtään enempää.

Niin noh, mutta ajattelin että jos jollain teräsharjalla alkaa kieliä vetelemään, niin varmaan ei tykkää hyvää. Vai mitähän metallia ne säikeet oli?

E: Jaahas löytyhän sieltä jotain infoa kun vähän kaiveli...

Will the Jellifish make my strings wear out faster?

Nope! The Jellifish will not damage metal strings any more than a conventional guitar pick. However, the Jellifish may cause increased wear on plastic coated or nylon strings. We've had very good luck using the Jellifish on D'Addario EXPs & Dean Markley's Alchemy strings. Use on the current Elixer strings is not recommended.

Elixerien pinnoite ei varmaankaan tykkää tuosta, mutta kyllä kait tuo ihan kelpo peli voisi olla. Tuossa vähän lisää huomionarvoista juttua.

Do I need to use special strings with the Jellifish?

You can use the Jellifish on any metal guitar string. However, using the Jellifish on plastic coated strings can diminish the coating's useful life. As mentioned above, D'Addario EXPs and Dean Markley Alchemy strings have coatings more compatible with the Jellifish than do other brands, should you prefer coated strings. We don't recommend using the Jellifish on nylon (a.k.a., "classical") strings as there is no sonic benefit.

Among these heavy users, we're getting reports of each unit lasting between 1 and 3 months. Several of these guitarists are using the product on a daily basis either live or in the studio.
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
ESTERI-MIES!!
28.06.2006 17:56:19
tuolla jossain sanottiin että tällä plektralla saa kitaran kuulostamaan 12-kieliseltä (harvinaisen vaikeasti selitetty) niin kuulostaako se todella 12 kieliseltä?
Pakko hommata tollanen. miinuksena tuo hinta kun tolla hinnalla sais vinon pinon normaaleja plektroja
kunkitarasoi
28.06.2006 18:30:55
.. kyllä sillä saa kuulostaan aika lailla 12 kieliseltä, vaikkei nyt ihan.. tolla pitää kokeilla vähän eri tekniikoilla. Aika hellästi soittelen sillä ite.. ja ei mulla ainakaan ole vielä kieliä katkonut ;) en kyllä sahaa heviä sillä.. sitäpaitsi jos saan hyvät soundit oon valmis vähän uhraamaan harrastukseeni. Tuo jellifishin sivuilla oleva näyte on aika lailla todenkuuloinen. Pari kaveria on kokeillut mun jellia ja toinen osas heti käyttää sitä ja toinen ei oikein :) Tekniikka laji, muttei liian vaikea. Sit jos tolla hakkaa kitaraa väärin (lue liian väkivalloin) niin siitä saattaa irrota säije pois, mut ohjeessa sanotaan että säije vaan irti ja soitto voi jatkua.. Minä en tuosta plekusta enää luovu :) vaikka käytän kyllä muitakin.. olen tykästynyt noihin metallisiin soundeihin..
Eemil
28.06.2006 21:43:03
En oikeasti mitenkään pystynyt katsomaan noita videoita. Eihän niissä kuule sitä soittoa paljoakaan kun se homo selittää koko ajan yhdentekevää paskaa ärsyttävän kovalla äänellä.
Erkki on hieno mies. -Seraphim K100#2
Mikaelo
28.06.2006 23:08:52

Nuo ääniclipit vakuutti ainaki mut. Varsinkin chorus ja plock (vai mikä helvetti olikaan) kuulostivat todella hyviltä. Melko halvalla saa soundiin erilaisuutta.

Meillä on voittaja!
Lokki paskasi tänään päälleni. Lämmintä se on se niittenki kakka.-Veikko ,Romantikkoitkijät #41
Johnny99
29.06.2006 15:39:04
Mitenkähän sopii akustiselle? Lakkapinnan kanssa voi kylläkin tulla ongelmia.
Elämän ohje: "Ekana pitää löytää joku joka tykkää samoista asioista ku itte. Jos esimerkiksi tykkää jääkiekosta, täytyy löytää vaimo joka tuo sipsejä ja kaljaa..."
wilzhu
29.06.2006 19:30:59 (muokattu 29.06.2006 19:32:17)
.. kyllä sillä saa kuulostaan aika lailla 12 kieliseltä, vaikkei nyt ihan.. tolla pitää kokeilla vähän eri tekniikoilla. Aika hellästi soittelen sillä ite.. ja ei mulla ainakaan ole vielä kieliä katkonut ;) en kyllä sahaa heviä sillä.. sitäpaitsi jos saan hyvät soundit oon valmis vähän uhraamaan harrastukseeni. Tuo jellifishin sivuilla oleva näyte on aika lailla todenkuuloinen. Pari kaveria on kokeillut mun jellia ja toinen osas heti käyttää sitä ja toinen ei oikein :) Tekniikka laji, muttei liian vaikea. Sit jos tolla hakkaa kitaraa väärin (lue liian väkivalloin) niin siitä saattaa irrota säije pois, mut ohjeessa sanotaan että säije vaan irti ja soitto voi jatkua.. Minä en tuosta plekusta enää luovu :) vaikka käytän kyllä muitakin.. olen tykästynyt noihin metallisiin soundeihin..

Jos tuolla soittaa 12-kielistä, tuleekohan siitä 24-kielisen kuuloinen?:O
Saa tulla kommaan:O
Heartwood
29.06.2006 19:37:00

Huh huh sitä psykedeliaa!
"As the moon moves the sea / we could move these mountains" - Catharsis - Arsonist's Prayer Romantikkoitkijät #42
kunkitarasoi
29.06.2006 21:17:35
Hahahaaa.. joo tulee varmaan! :) pitäs kokeilla, vaan ei oo 12 kielistä. Tykkään jellistä kun se todellakin antaa mukavan tatsin ja soundin.. kuin pääsisi itse kitaran sieluun asti ah! Mutta ei sitä kitraa kannata raapia millään plekulla... Kai?
Tasapaino
29.06.2006 22:16:40
Meillä on voittaja!

Sanoinko jotain väärin? Multa tais mennä pontti ohi.
Ora et labora.
kunkitarasoi
30.06.2006 20:55:13
http://www.jellifish.com/techniques/videos/electric_qt.html no olihan tuolla Jellistä esimerkki sähkökitarallekkin.. hyvin poika saa kitaran ääntelemään ;)
Stalkah
30.06.2006 21:31:26

Mutta eikös nuo jellin säikeet katkee ja vääntyile aika nopeaan tahtiin, luulis ainaki niitte videoitten soiton perusteella. Paha paha jos katkeilevat.

entäs jos soittaa 24 kielistä... juu antaa olla. :J
No confession, all is known, New World Order, You shall be shown! Up the Irons ja sillee..
kunkitarasoi
04.07.2006 22:36:16
.. ne katkeilee jos soittaa rajusti.. mulla on pari katkennut aluks kun soitin vähän väärin.. mut ne saa katkastua nätisti juuresta poikki ja sit jammaus jatkuu. Mut ei niitä silleen lentele kokoajan silmille ;) Siinä ohjeistetaan että "hellästi" kannattaa soittaa.. mutta kyllä sillä ihan saa kompata kunnollakin. Mutta soundi on jokatapauksessa kiva.
disarm
05.07.2006 14:51:16
Varmaan pitäisi olla www.plektra.com

Tarkkaa puuhaa kun hinnat on merkattu sentin kymmenesosan tarkkuudella.
Eilinen on jo mennyt, huomisesta ei tiedä, joten meillä on vain tämä päivä.
tono
05.07.2006 15:00:04 (muokattu 05.07.2006 15:02:49)

hei ettekö näe!? sillä hän on hyvä rapsuttaa persettä! pakko saada
paskalla tulee paras inspiraatio! ketoon peipi ketoon!
Pico
06.07.2006 04:46:58
juuri tuota itekki mietin... pakko saada tollanen!!!
Mies meni kauppaan, lapio.
Philosopher
06.07.2006 13:24:48
Tulipa juuri äsken itsekkin tilattua tuommoinen. Saas nähdä, että minkälainen vempula se sitten oikein on :) Ainakin kovasti kiinnostaa tuo akustisen kanssa komppailu. Siinä se mielestäni kuulosti kaikkein parhaimmalta kun videoita katseli.

Tilasinpa samalla mielenkiinnosta myös tämmöisen: http://www.plektra.com/plektra.php?plektra_id=128
Eiköhän tuo ole vähän normaalia plekua pitkäikäisempi kun on metallia tuo kohta millä pikataan. Onko kellään kokemuksia näistä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)