Thet 29.06.2006 13:09:51 | |
---|
Nyt oon päättäny et olis aika harjoitella jotain hieman vaativimpia sooloja, mutta ei silti mitää übertilu-sooloja. No ongelma tuli heti alkuun, eli koitan soittaa esimerkikis tälläistä kuviota:
e--15p12------12--15p12--14p12------------------ h-----------12------------------------12-------- Niin nuo h-kielen nuotit kuulostaa ihan puurolta. (kitara on vireessä) Ja näin ollen en mä voi saada sitä kuulostamaan hyvältä. Onko syy pikkauksessa vai sormissa? Vai jossain muussa? Ja toi olis tarkotus soittaa nopeesti. Ja kyllä varmasti toi on harjotuksestakin kiinni, mutta kun mua ei oo kukaan oikeen neuvomassa tollasissa asioissa, niin päätin kysästä teiltä viisaammilta. Ps. En ole aivan alottelija ja jonkunlaiset soolot menee hyvin. Paska homma, mutta tulipahan tehtyä. |
Wahi 29.06.2006 14:16:17 | |
---|
Kokeilepas dempata se heti iskun jälkeen niin, että se ei jää soimaan. "prkl kun jostain sais sukellusveneen" - Eräs kaverini |
Aivan. Nuo molemmat kielet ei ainakaan särön kanssa saa soida yhtä aikaa, jos et halua, että se soundi puuroutuu. |
Schnowotski 29.06.2006 14:51:43 (muokattu 29.06.2006 14:53:54) | |
---|
Jos käytät paljon säröä, kannattaa kokeilla ottaa säröä vähän pois ja sen asemesta soittaa jämäkämmin (molemmilla käsillä), ehkä vähän voimakkaammin ja kuten sanottua kiinnittää huomiota siihen kuinka sammutat edelliset nuotit. Soita niin, että vaikka kitarasta tulisi mitä sattuu, niin silti kuulostaa että teit sen varmasti ja ehkä jopa tarkoituksella. Myös sellainen yksinkertainen asia kuin vibrato tekee paljon. Vibratossa kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että tatsi ei pääse löystymään, vire ei nouse liikaa ja että se ei ole mautonta vispaamista. Lisäys jälkikäteen: Vaikka puhunkin tuossa soiton jämäkkyydestä, ei se tarkoita että etteikö voisi soittaa hiplailemalla, mutta siinä tulee sellainen zeniläinen juttu että pitää hiplailla jämäkästi... :) |
Iscariah 29.06.2006 14:58:45 | |
---|
Nyt oon päättäny et olis aika harjoitella jotain hieman vaativimpia sooloja, mutta ei silti mitää übertilu-sooloja. No ongelma tuli heti alkuun, eli koitan soittaa esimerkikis tälläistä kuviota:
e--15p12------12--15p12--14p12------------------ h-----------12------------------------12-------- Niin nuo h-kielen nuotit kuulostaa ihan puurolta. (kitara on vireessä) Ja näin ollen en mä voi saada sitä kuulostamaan hyvältä. Onko syy pikkauksessa vai sormissa? Vai jossain muussa? Ja toi olis tarkotus soittaa nopeesti. Ja kyllä varmasti toi on harjotuksestakin kiinni, mutta kun mua ei oo kukaan oikeen neuvomassa tollasissa asioissa, niin päätin kysästä teiltä viisaammilta. Ps. En ole aivan alottelija ja jonkunlaiset soolot menee hyvin. vedä Ynkän arpeggioharjoituksia vaan niin vitusti niin kyllä se siitä. eikös tuo ole Rising Forcesta palanen? itse väsäsin noiden arpeggioiden kanssa jonkun aikaa ja sitten alkoi tuo tapailukin sujua edes vähän paremmin |
metalmass 29.06.2006 15:20:59 | |
---|
hyvä toi oli. ehkä noi h-kielen sävelet vois kevyesti dempata varsinkin jos se ei ole mitään nopeaa. (taisit kyllä sanoa että soitetaan nopeasti) |
Thet 29.06.2006 15:42:25 | |
---|
Fade to blackin soolosta pitäis suunnileen olla. Kiitos neuvoista, täytyy koittaa säätää säröä ja muuta. Kyllä se varmaan mun käsistä kuitenkin tällä hetkellä on paljon kiinni. Paska homma, mutta tulipahan tehtyä. |
Kasperi Tervonen 10.07.2006 16:02:44 | |
---|
Mulla on sama ongelma, joten nostanpas tämän. Mitenkäs esimerkiksi tuossa edellä mainitussa pätkässä tarkalleen ottaen demppaatte tuon e-kielen ennen h-kielen pikkaamista? Muutoinhan homma menee ainakin hi-gain soundilla puuroksi... "Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro |
Hulicaster 10.07.2006 17:13:54 | |
---|
Vasemman käden sormilla, kuten sweeppailuissakin. |
Torniojaws 10.07.2006 17:17:47 | |
---|
Vasemman käden sormilla, kuten sweeppailuissakin. Eikös se 12. nauhalta mene huiluääneksi, jos sormella demppaa? |
kimurantti1 10.07.2006 19:38:24 (muokattu 10.07.2006 19:39:19) | |
---|
mutta ei silti mitää übertilu-sooloja. Harvemmin ne Yngwien soolot mitän ubertiluja onkaan... Edit: Eikös se 12. nauhalta mene huiluääneksi, jos sormella demppaa? Menee. Sen takia ei pidäkään soittaa aivan nauhan kohdalta, vaan juuri sieltä välistä. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
Guitaristi 10.07.2006 20:18:31 | |
---|
Menee. Sen takia ei pidäkään soittaa aivan nauhan kohdalta, vaan juuri sieltä välistä. Kiitos, +. Tätä samaa ongelmaa aloittajan kanssa olen pähkäillyt, mutta tosin tornado of soulssin soolon nopeassa kohtaa kun meinaa mennä ihan räveltämiseksi ja puuroksi koko homma. Nyt reenaamaan---> Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |