Aihe: JAK Strato
1
timppa67
02.07.2006 14:43:53
Vastatkaa oi tietäjät.... kai nyt joku tietää jotain JAK kitaroista... vaihtoehtona olis Fendereitä.....?? jotenkin tuntuu että ko. kitarassa on MOJOA vaan kun tonni on kuitenkin tonni....
Theodor
02.07.2006 15:36:05
Haulla löytyy juttua aiheesta paljonkin.

Mutta kovasti noita on kehuttu täällä palstoilla.
Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin
LaXu
02.07.2006 18:19:37
Helsinki Guitar Showssa käpistelin vähän tuoreempia tuotoksia ja erinomaisia olivat kaikin puolin. Nättejä kun mitkä.
plexi68
02.07.2006 20:27:54
Jep. Jussi tekee erinomaisia soittimia asiantuntemuksella ja pitkällä
kokemuksella. Ja ennenkaikkea ihailtavalla Asenteella.
Itselläni on hänän tekemänsä SG Custom vuoden -61 spekseihin...yksinkertaisesti
loistava kitara.

Hoida ihmeessä se Strato talteen! En usko, että tulet katumaan.
P-Nut
02.07.2006 20:39:46

En viitsi suoraan rakentajaa vaivata, joten kysyn täällä että paljonkos hän perii perus straton tekemisestä ?
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
Jucciz
02.07.2006 21:04:16
En viitsi suoraan rakentajaa vaivata, joten kysyn täällä että paljonkos hän perii perus straton tekemisestä ?

Tämä muuten kiinnostaa minuakin! Olen vissiin vailla sellaista Stratoa, mitä kellään ei ole, joten kohta tässä on pakko turvautua johonkin soitinrakentajaan. Ala-Kuhan 335 oli sen verran loistava soitin (jämäkkä kaula, nam), että melkeinpä uskaltaisin mieheltä Stratocasterin ostaa. Kun vaan tietäisi hinnan ja sen, kuinka pitkät jonot siellä on. Haar Guitars:illa menisi 3-4 kuukautta ja se on pikkuisen liikaa ... odottelun aikana saattaisi tulla jo hyvä keppi vastaan ja käsiraha on siinä vaiheessa maksettu. :(
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
Mustikkamuffinssi
02.07.2006 21:12:47
Tämä muuten kiinnostaa minuakin! Olen vissiin vailla sellaista Stratoa, mitä kellään ei ole, joten kohta tässä on pakko turvautua johonkin soitinrakentajaan. Ala-Kuhan 335 oli sen verran loistava soitin (jämäkkä kaula, nam), että melkeinpä uskaltaisin mieheltä Stratocasterin ostaa. Kun vaan tietäisi hinnan ja sen, kuinka pitkät jonot siellä on. Haar Guitars:illa menisi 3-4 kuukautta ja se on pikkuisen liikaa ... odottelun aikana saattaisi tulla jo hyvä keppi vastaan ja käsiraha on siinä vaiheessa maksettu. :(

Täsmälleen etsimäsi strato sijaitsee Jämsänkosken musiikkiluokan varstossa täysin ilman käyttöä. Suoritin siellä yhden kurssin, ja bongasin kyseisen kitaran. Made in USA Squier, kellertyneen valkoinen, mintunvihreä pleksi, ruusupuuotelauta, ja ehkä paras straton kaula johon olen koskenut. Oli vielä koululaisten kovassa käytössä mukava relicoitunut. Valitettavasti eivät sitä suostuneet myymään vaikka kuinka kinusin. Olen aina säännöllisesti muistanut pommittaa kyseistä musiikinopettajaa ostotarjouksin sähköpostin välityksellä. Ilman tulosta. Surullista, että niin hyvä kitara on ihan ilman käyttöä.
"Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää." kalamies#45 >-)))> Tarkasta wanted-ilmoitukseni! Se koskee ihan kaikkia.
LaXu
02.07.2006 21:25:23

Mielenkiinnosta, millaista stratoa sitten oikein etsit?

Minä olen kyllä käsittänyt, että useampi kuukausi se menee soitinrakentajalla kuin soitinrakentajalla, varmaan aika paljon kuitenkin maalien tai liimojen kuivumisen odotteluakin tuossa.

Edullisempi vaihtoehto soitinrakentajalle on tietysti koota osista (esim. Warmothin palikoista), jos siis pulttikaulainen kitara jollain melko perinteisellä muodolla on kiikarissa.
RHirvela
02.07.2006 21:30:05
Mullekin tuli sangen halpaan hintaan vastaan JAK Strato-Jaguar -hybridi. Sattui silloin olemaan Fenderin jenkkistrato mukana musaliikkeessä ja sittenhän oli pakko tehdä samantien vaihtokaupat päikseen. Enkä ole todellakaan katunut yhtään. Kitara oli juuri kuin mulle tehty - paksu lp-tyylinen kaulaprofiili, twangia ja ulkonäköä Jaguarin malliin (nam!) ja straton tallasysteemi sekä sopivan kuuma kaulamikki.
Laitetaan nyt vielä kämynen kuva: http://www.kotinet.com/rami.hirvela/jak.jpg
Pehkunajjuutas!
kimurantti1
02.07.2006 21:36:08
Edullisempi vaihtoehto soitinrakentajalle on tietysti koota osista (esim. Warmothin palikoista), jos siis pulttikaulainen kitara jollain melko perinteisellä muodolla on kiikarissa.

Tämä kiinnostaa minuakin, vaikken uutta kitaraa olekaan hommaamassa. Minulla on hommasta yksi ainoa (ehkä vähän retorinen) kysymys: Onko kitara enemmän kuin osiensa summa? Ts. Saavatko tarkkaan valitut ja nimenomaan hyvin toistensa kanssa toimivat osatekijät yhdessä aikaan jonkin maagisen ominaisuuden, jota ei voi pieniksi osatekijöiksi purkaa?

Minun vastaukseni (tai oletukseni) - On. Pakkohan on olla joku syy, miksi esimerkiksi Gibson Les Paul on ollut melkein 50 vuotta sellainen kuin se on.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
LaXu
02.07.2006 22:46:59
Minun vastaukseni (tai oletukseni) - On. Pakkohan on olla joku syy, miksi esimerkiksi Gibson Les Paul on ollut melkein 50 vuotta sellainen kuin se on.

Ja se syy on, että kitaristit ovat hyvin konservatiivisia. Jos Les Paulia alkaa purkamaan, niin sehän on aika vanhentunut design. Ei maailman ergonomisin, usein painavia, lapa katkeaa helposti koska satulan kohdalta kaula on heikko, tune-o-matic tallassa rajoitettu intonaation säätövara ja ennen kaikkea todella typerä tapa kiinnittää tallapalat (metallilanka tai helposti hajoavat/katoavat C-klipsut), hardware ei lukittuvaa mallia jne.

Tietysti Les Paul vain sattuu näyttämään pirun hienolta ja kuuluu omiin suosikkeihini soundinsa puolesta. En kuitenkaan panisi pahakseni jos sitä modernisoitaisiin vähän, erityisesti tuon rautaosaston puolesta. Puristit vain älähtävät heti jos straton tai LP:n designiin kosketaan. Tästä syystä näiden valmistajat usein tekevät sitten jotain erikoismalleja, joissa on modernisoitu soitinta - esim. nämä Gibsonin uudet LP/SG mallit (Goddess ym.).

Mitä tuohon ominaisuuksien summaan tulee, harvemmin kitaratehtaallakaan tiedetään tarkalleen, mitä tietyn kaulan ja rungon yhdistelmästä syntyy. Joskus ne sopivat yhteen mainiosti ja joskus eivät. Näin sitä syntyy kitaroita jotka soivat erinomaisesti ja kitaroita jotka taasen eivät soi niin mahtavasti, vaikka muuten olisivatkin päällisin puolin tasalaatuisia. Keskimäärin kuitenkin mielestäni hyvistä materiaaleista ja tarkasta valmistuksesta syntyy hyviä soittimia.
timppa67
04.07.2006 21:23:16
Kävin sitten hakemassa sen J.A.K Straton pois kuleksimasta... Piru, että on hyvän olonen skebara... Tais tulla ykkös kitara hänestä...
Mustikkamuffinssi
04.07.2006 21:25:06
Kävin sitten hakemassa sen J.A.K Straton pois kuleksimasta... Piru, että on hyvän olonen skebara... Tais tulla ykkös kitara hänestä...

Kuvaa stratosta. Kiitos.
"Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää." kalamies#45 >-)))>
kimurantti1
04.07.2006 21:29:09
Mitä tuohon ominaisuuksien summaan tulee, harvemmin kitaratehtaallakaan tiedetään tarkalleen, mitä tietyn kaulan ja rungon yhdistelmästä syntyy.

Tätä mä en kyllä allekirjoittaisi. Kai tiedät mitä on tuotekehittely? ;-)
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
timppa67
04.07.2006 21:59:02
Kuvaa stratosta. Kiitos.

Joo, täytynee ottaa pari kuvaa...Joskin päällisin puolin peli näyttää tavalliselta Stratolta 3-tone sunbursteineen, tosin kaula on sitä linnunsilmää
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)