JTL 28.06.2006 22:08:20 | |
---|
Moi! Bändilläni on tuossa tänä lauantaina keikka Latviassa. Nyt on tässä viikon sisällä bänditreeneissä tullut paha ongelma eteen. Viikon sisällä on 5 kertaa katkennut kieli. Aiemmin eivät kielet ole pahemmin katkeilleet. Tänäänkin katkesi yhden setin vetäisyn aikana 2 kieltä! Kitara on Jacksonin RR. Talla on Schallerin kelluva. Kitara H-vireessä. Kielinä toimii Zakk Wylden low-setti (jossa .072 paksuin kieli). Talla on aivan samalla lailla kuin aina aikaisemminkin kun kielet eivät ole katkeilleet. Onko antaa mitään neuvoja? Alkaa stressitasot nousta hälyyttäviksi :| http://bedimmed.kypara.net/ -+- http://skullfucker.kypara.net/ |
Hannu H. 28.06.2006 22:13:23 | |
---|
Mistä kohtaa ne kielet katkeaa? Tämä auttaisi ongelmassa etiäpäin jo tuntuvasti.. |
Mustikkamuffinssi 28.06.2006 22:15:36 | |
---|
Onko se aina sama kieli joka katkeilee? Jos näin on, ja ihan muutenkin, kannattaa tarkistaa josko tallapaloista löytyisi jotain rosoja tms. mitä vasten kieli voisi hankautua, ja sitten katketa. Tietenkin myös jos bendailet jotain kvinttejä, niin se on kanssa. Jos ei löyty tallapaloista mitään vikaa, niin keikalle sitten vaan paksummat kielet ja ohuemmat plektrat ja toivot parasta. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
oiva tumpeloinen 28.06.2006 22:19:05 | |
---|
Jos ei löyty tallapaloista mitään vikaa, niin keikalle sitten vaan paksummat kielet ja ohuemmat plektrat ja toivot parasta. Löytyykö jostain vielä paksumpia kieliä? Taitaa seuraava aste olla hinausköysi. ;) Tuohon tallan tai satulan rosoisuuteen mä kallistuisin (mitä aiemmin jo ehdotettiinkin). |
Mustikkamuffinssi 28.06.2006 22:20:42 | |
---|
Löytyykö jostain vielä paksumpia kieliä? Taitaa seuraava aste olla hinausköysi. ;) Tuohon tallan tai satulan rosoisuuteen mä kallistuisin (mitä aiemmin jo ehdotettiinkin). Tehdäänhän bassoihinkin kieliä. Ja yläpäähän ainakin löytyy paksumpia. Nuo nykyisethän on suorastaan ohuet. Ja sitten joku hymiö. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
Ze Kink 28.06.2006 22:56:03 | |
---|
Mikä kieli tuossa siis katkeilee? Noissa Wylde -seteissähän on aika ohuet nuo ylemmät kielet, ehkä ne on liian löysät tuohon vireeseen, ja jos soitat niitä samalla voimalla kuin noita paksuja niin ehkä ne ei kestä sitä rasitusta. Tai jotain. Tallan rosoisuus on kuitenkin luultavammin kyseessä. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
joukov 28.06.2006 23:14:09 (muokattu 28.06.2006 23:14:39) | |
---|
Moi! Bändilläni on tuossa tänä lauantaina keikka Latviassa. Nyt on tässä viikon sisällä bänditreeneissä tullut paha ongelma eteen. Viikon sisällä on 5 kertaa katkennut kieli. Aiemmin eivät kielet ole pahemmin katkeilleet. Tänäänkin katkesi yhden setin vetäisyn aikana 2 kieltä! Kitara on Jacksonin RR. Talla on Schallerin kelluva. Kitara H-vireessä. Kielinä toimii Zakk Wylden low-setti (jossa .072 paksuin kieli). Talla on aivan samalla lailla kuin aina aikaisemminkin kun kielet eivät ole katkeilleet. Onko antaa mitään neuvoja? Alkaa stressitasot nousta hälyyttäviksi :| Voihan olla, että olet hiukan jännittänyt keikkaa jo aikaisemmin ja soitat rajummalla tatsilla nyt eli puristat liikaa plektraa? : ) Betasalpaajat kehiin ja pää kylmänä, kyllä se siitä! |
JTL 29.06.2006 08:10:43 (muokattu 29.06.2006 08:11:36) | |
---|
Mistä kohtaa ne kielet katkeaa? Tämä auttaisi ongelmassa etiäpäin jo tuntuvasti.. Kielet katkeaa siitä n. 0,5-1cm päästä kielen lähtökohdasta tallassa. Onko se aina sama kieli joka katkeilee? Jos näin on, ja ihan muutenkin, kannattaa tarkistaa josko tallapaloista löytyisi jotain rosoja tms. mitä vasten kieli voisi hankautua, ja sitten katketa. Tietenkin myös jos bendailet jotain kvinttejä, niin se on kanssa. Jos ei löyty tallapaloista mitään vikaa, niin keikalle sitten vaan paksummat kielet ja ohuemmat plektrat ja toivot parasta. Ei ole sama kieli. H, E ja A kielet katkeilevat. Ja psykoottisinta siinä on että aina kun nuo E ja A-kielet ovat katkeilleet en ole edes sillä hetkellä soittanut niillä. :D Käsittääkseni tallapaloissa ei ole mitään vikaa. Eli jos niissä olisi jotain vikaa niin löytyisi juuri jotain rosoja tai muuta terävää? Tehdäänhän bassoihinkin kieliä. Ja yläpäähän ainakin löytyy paksumpia. Nuo nykyisethän on suorastaan ohuet. Ja sitten joku hymiö. En jaksanut tuossa aloitusviestissä tarkasti selittää koko hybridisettini sisältöä kun ainoastaan nuo Wylde-setin kielet katkeilevat. Eli käytän 5 paksuinta kieltä Wylden setistä. Sen lisäksi käytän D-kielenä erikseen ostettuja paksumpia. Eihän niillä spageteilla soittaisi gigolokaan. Voihan olla, että olet hiukan jännittänyt keikkaa jo aikaisemmin ja soitat rajummalla tatsilla nyt eli puristat liikaa plektraa? : ) Betasalpaajat kehiin ja pää kylmänä, kyllä se siitä! Onhan tuokin toki mahdollista mutta epäilen. :) http://bedimmed.kypara.net/ -+- http://skullfucker.kypara.net/ |
min 29.06.2006 09:12:36 (muokattu 29.06.2006 09:13:22) | |
---|
Kielet katkeaa siitä n. 0,5-1cm päästä kielen lähtökohdasta tallassa. Tere! Ootko ihan varma, ettei katkea juurikin tallasta? Itselläni loppui katkeilu tallasta kun tein itse ns. grafiittirasvaa. Otat jotain tökötti rasvaa, johon "raastat" puukon terällä lyijykynän lyijyä. Sitä sitten kielen alle tallaan. Helppo kokeilla! |
JTL 29.06.2006 09:22:57 | |
---|
Tere! Ootko ihan varma, ettei katkea juurikin tallasta? Itselläni loppui katkeilu tallasta kun tein itse ns. grafiittirasvaa. Otat jotain tökötti rasvaa, johon "raastat" puukon terällä lyijykynän lyijyä. Sitä sitten kielen alle tallaan. Helppo kokeilla! Saattaa juuri siitä tallasta katketa. Millaista tököttirasvaa meinaat? http://bedimmed.kypara.net/ -+- http://skullfucker.kypara.net/ |
McNulty 29.06.2006 09:38:46 | |
---|
Tallapalassa on terävä kohta joka leikkaa kielen kun siihen tarpeeksi kohdistuu vetoa/painetta. Kannattaa ottaa ohuin punottu kieli ja sillä "viilata" tallapalan uraa jossa kieli kulkee. Monesti tuo riittää... |
J.Ahonen 29.06.2006 09:41:56 | |
---|
Juu,,,zzziiiigaaa jollain suurennuslasilla tms....Onko siellä jotain "röpelöä" jossain päin. Kuitenkin vaikuttaa ok laatuiselta kitaralta (talloineen) että ongelma varmasti on joku tuollainen terävä kulma. |
Talla on aivan samalla lailla kuin aina aikaisemminkin kun kielet eivät ole katkeilleet. Kaukaa haettua ja epätodennäköistä, mutta... Ovat katkenneet kielet samalaisesta kielisetistä, ja oletko kenties ostanut ko. setit samalla kerralla? Olisiko laadunvalvonta tehtaalla pettänyt, ja sulla on käsissä epäkelpoa tavaraa? Jos näin, niin käy ostamassa mieluusti eri liikkeestä uusi setti tai vaihtoehtoisesti erimerkkinen ja kokeile, katkeileeko. JuSu EDIT: Ja stagelle tietty sitten varakitara messiin, vaikka ongelma tuntuisikin ratkenneen... I'm afraid of the candle but live for the flame. |
min 29.06.2006 10:34:33 | |
---|
Saattaa juuri siitä tallasta katketa. Millaista tököttirasvaa meinaat? Jotain tarpeeksi vahvaa rasvaa, joka ei siis esim. valu, ei kai sillä niin väliä oo.Tarkotus on vaan "sitoo" lyijy. En nyt itse muista mitä rasvaa käytin, jotain mössöö töistä nappasin. Mutta tosiaan nyt kun muistelen, niin en oo kertaakaan sen jälkeen vaihtanyt kieliä katkeemisen takia. Ainoastaan paskasuuden takia koko setin. |
JTL 29.06.2006 10:43:53 (muokattu 29.06.2006 10:44:37) | |
---|
Tallapalassa on terävä kohta joka leikkaa kielen kun siihen tarpeeksi kohdistuu vetoa/painetta. Kannattaa ottaa ohuin punottu kieli ja sillä "viilata" tallapalan uraa jossa kieli kulkee. Monesti tuo riittää... Kiitos vinkistä! Pitää kokeilla. Kaukaa haettua ja epätodennäköistä, mutta... Ovat katkenneet kielet samalaisesta kielisetistä, ja oletko kenties ostanut ko. setit samalla kerralla? Olisiko laadunvalvonta tehtaalla pettänyt, ja sulla on käsissä epäkelpoa tavaraa? Jos näin, niin käy ostamassa mieluusti eri liikkeestä uusi setti tai vaihtoehtoisesti erimerkkinen ja kokeile, katkeileeko. JuSu EDIT: Ja stagelle tietty sitten varakitara messiin, vaikka ongelma tuntuisikin ratkenneen... Itseasiassa juu, tilasin thomanilta 10 kyseistä settiä ja niitä olen käytellyt. Varakitara ei välttämättä onnistu kun ainakaan tuota omaa toista kitaraani ei saa kunnolla h-vireeseen. Lainasin tuossa eilen basistilta varakitaraksi jonkun vanhan Charvelin. H-vireeseen meni ihan iloisesti mutta tatsi on todella todella köykäinen. :| Jotain tarpeeksi vahvaa rasvaa, joka ei siis esim. valu, ei kai sillä niin väliä oo.Tarkotus on vaan "sitoo" lyijy. En nyt itse muista mitä rasvaa käytin, jotain mössöö töistä nappasin. Mutta tosiaan nyt kun muistelen, niin en oo kertaakaan sen jälkeen vaihtanyt kieliä katkeemisen takia. Ainoastaan paskasuuden takia koko setin. Kiitti vinkistä! Pitää testata. http://bedimmed.kypara.net/ -+- http://skullfucker.kypara.net/ |
Ze Kink 29.06.2006 13:40:46 (muokattu 29.06.2006 13:43:59) | |
---|
Itse olen vanhan Lespakopioni yläsatulan uriin ihan vaan hinkannut lyijytäytekynän lyijyä, toimi ihan hyvin niinkin. Se siis tarttui kieliin liikaa. Voisit kyllä kokeilla varmaan jotain toisia kieliä, itselläni muinoin katkeili D'Addariot tosi usein, mutta vaihdoin merkkiä ja katkeilu melkeinpä loppui. E: Toisaalta tuota .70 kieltä voi olla vähän paha löytää irtokielenä, saattaa joutua tyytymään eri merkkiin. Mulla on tällä hetkellä B-vireisessä kitarassa 013-056 -setti kiinni, josta alimmat on vaihdettu erimerkkisiin 049:n ja 064:n. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
joukov 29.06.2006 14:43:38 | |
---|
Ehkä vika loppuu Suomesta ostetulla kielisetillä. |
Mustikkamuffinssi 29.06.2006 16:01:11 | |
---|
Ehkä vika loppuu Suomesta ostetulla kielisetillä. Tai sitten kun pääsee Suomen rajojen ulkopuolelle sinne Latviaan. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> Tarkasta wanted-ilmoitukseni! Se koskee ihan kaikkia. |
oiva tumpeloinen 29.06.2006 17:11:32 | |
---|
Itse olen vanhan Lespakopioni yläsatulan uriin ihan vaan hinkannut lyijytäytekynän lyijyä, toimi ihan hyvin niinkin. Se siis tarttui kieliin liikaa. Käsittääkseni lukkosatulan on tarkoituskin tarttua kieliin. Vika kuitenkin lienee joko huonoissa kielissä tai tallassa. Kielen pätkällä saattaa olla aika hankala hioa lukkotallapalaa. Jokin todella ohut vesihiomapaperi tai varvaisesti esim. kynsiviilalla veto läpi palan uran voisi toimia helpommin. |
tapsali 29.06.2006 20:33:08 | |
---|
Wylde settihän on GHS:n valmistama eikö? Heitä helvettiin sellaiset paskat. Mulla on GHS:stä pelkästään huonoja kokemuksia Tähänkö mun pitäis keksiä jotain fiksua sanottavaa? En mä keksi mitään, mä olen vaan tyhmä kitaristi! |