Aihe: Harmonikan basson otteet
1
Hämy
28.06.2006 00:01:01
Hei! Minulla on tässä 102- välinen harmonikka, ja haluaisin tiedustella, että miten siinä menee nuotit? Jos löytäisitte/tekisitte minulle sellaisen olisin kiitollinen. Kiitos.
KoskPaavo
28.06.2006 00:04:13
Mitä v-----a?
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
DVD
28.06.2006 00:06:12
Mitä v-----a?

Älä nyt! Mies kysyy josko haitarilla voi soittaa ihan oikeita nuotteja.
Muuten, voiko?
KoskPaavo
28.06.2006 00:06:18
Hei! Minulla on tässä 102- välinen harmonikka, ja haluaisin tiedustella, että miten siinä menee nuotit? Jos löytäisitte/tekisitte minulle sellaisen olisin kiitollinen. Kiitos.

Ok.tossa linkki
http://www.accordionpage.com/basar.html
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
EP
28.06.2006 00:09:15
Ok.tossa linkki
http://www.accordionpage.com/basar.html

Eikös toi basso- puoli oo muuten samanlainen kaikissa, meinaan jos löydän ittelleni jostain pianohaitarin niin.. :)
Neljä Ruuvia
28.06.2006 09:10:33
Eikös toi basso- puoli oo muuten samanlainen kaikissa, meinaan jos löydän ittelleni jostain pianohaitarin niin.. :)

Ei se vaan olekaan...
KoskPaavo
28.06.2006 10:10:03
Kolmekin oktaavia löytyy joistakin bassopuolelta, oon tavannut kaverin joka vetää Säkkijärven polkan kepeesti sieltä käsin.
Sertzo S
28.06.2006 10:53:54
Kolmekin oktaavia löytyy joistakin bassopuolelta, oon tavannut kaverin joka vetää Säkkijärven polkan kepeesti sieltä käsin.

Lienee hänellä melodiabassokurttu ja onkin.
EP
28.06.2006 12:45:05
No juu, Meidän haitaristilla oli melodiabasso (onneksi ei enää 8)).
humppahanuristi
28.06.2006 20:18:48

102 välinen?

Ei se vaan olekaan...

On se länsimerkeissä perustaltaan samanlainen mutta toisissa on vähän enempi nappuloita kuin toisissa.

Itämaisissa turistivehkeissä, erityisesti kaksirivissä taas voi olla aivan omat kuviot.
Ilman haitaria ei ole tanssimusiikkia...
half
13.07.2006 22:35:01
No juu, Meidän haitaristilla oli melodiabasso (onneksi ei enää 8)).

Kuulin kerran bändiä, jossa rumpalilla oli melodiarummut. Ainakin hän ilmeisesti yritti soittaa melodioita niillä.
Rokkimamma75
13.07.2006 23:30:56
102 välinen?

On se länsimerkeissä perustaltaan samanlainen mutta toisissa on vähän enempi nappuloita kuin toisissa.

Itämaisissa turistivehkeissä, erityisesti kaksirivissä taas voi olla aivan omat kuviot.

Ja minä pienenä tyttönä aikoinaan tämmöttisen sain Romaniasta tuliaisiksi ja sillä kovin innokkaasti sitä Säkkisenjärveä treenimään ja opinkin (siis korvakuulolta vain) ja olipas hauska yllätys kun sitten ihan oikealla kurtulla samaa yrittämään kun ei tullut suunnilleen ainoaakaan oikeaa ääntä... *kyllä se kotonoa vielä meni*
Mun kans on nii heleppo olla - saa tehä just niinku mää sanon!
paice60
15.07.2006 00:55:03
Onko tää vitsi?
Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen.
R.Syke
15.07.2006 08:52:59 (muokattu 15.07.2006 08:54:47)

Vuoden harmonikkaa harrastaneena, opin ainakin tän yleisimmistä bassotyypeistä:

-standardibasso
-melodiabasso
-ns. converto, jossa on molemmat eo. tyypit

savolaesten haetarit on sitten erikseen...yhen soittajan nimikin, kun esitetään:

Kauppinen
Kaappinen
Koappinen
Mandoman
15.07.2006 14:06:45
Vuoden harmonikkaa harrastaneena, opin ainakin tän yleisimmistä bassotyypeistä:
-standardibasso
-melodiabasso
-ns. converto, jossa on molemmat eo. tyypit
savolaesten haetarit on sitten erikseen...yhen soittajan nimikin, kun esitetään:
Kauppinen
Kaappinen
Koappinen

Nimilistaan on lisättävä Mikkelin tienoilla käytettävä versio "Kaoppine"
Laita sitä haitarin bassopuolta vähän hiljasemmalle...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)