Mulla ainakin tulee ne "tuhmat sanat" mieleen soittaessa, siksi sitä on kiva soittaa (ja myös kattella tanssijoista, kuka mahdollisesti ajattelee samoin). 8)) 1. Tanskalaiselta jätkältä löytyi Karjalan poikia midinä eli kyseessä on juuri sama piisin jota epäilinkin. 2. Mistähän sen "kiltit" sanat löytyisi? 3. Vaikka piisi on ensimmäisiä, mitä elämässäni oon oppinut, nyt vasta opin tietämään sen nimen. Edit: Näytti toivelauluissa olevan eli sieltähän sen saan. Edit2: Sain heti plokattua melodian ja soinnut omasta laulustani, vaikka en oo koskaan soittanut, kun en oo kehdannut, helppoahan se on tutusta piisistä. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
humppahanuristi 28.06.2006 20:22:16 (muokattu 28.06.2006 20:22:52) | |
---|
Haitarpeliä ei orkestraatiossamme ole, koskettimilla tulee soolot ja taustat. ??? No Tukholman polkka sitten koskettimilla. Kaikki on helppoa jos sen vaan osaa... Ilman haitaria ei ole tanssimusiikkia... |
KoskPaavo 28.06.2006 21:00:26 | |
---|
??? No Tukholman polkka sitten koskettimilla. Kaikki on helppoa jos sen vaan osaa... Tuo olis kyllä vaakapelillä kova paikka , Norrbackin Pauli ja Roihan Rami ovat kyllä pianohaitareillakin vetäneet tosi vikkelää kamaa, mutta uskoisin että jos kappaleen kriteeri olis vain se että miten kovasti tilua pystyy vetämään niin kyllä viisrivinen voittais. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
baron 28.06.2006 21:27:07 | |
---|
Tuo olis kyllä vaakapelillä kova paikka , Norrbackin Pauli ja Roihan Rami ovat kyllä pianohaitareillakin vetäneet tosi vikkelää kamaa, mutta uskoisin että jos kappaleen kriteeri olis vain se että miten kovasti tilua pystyy vetämään niin kyllä viisrivinen voittais. Näin se kyllä varmaan on. Mun bändin muusikko väitti, että mä oon hullu, kun/jos yritän viisiriviselle tehtyjä/soitettua sooloja/väliosia kiippareilla toistaa, mutta eihän järki oo ikinä mun päätäni pakottanut. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
KoskPaavo 28.06.2006 22:24:17 | |
---|
Näin se kyllä varmaan on. Mun bändin muusikko väitti, että mä oon hullu, kun/jos yritän viisiriviselle tehtyjä/soitettua sooloja/väliosia kiippareilla toistaa, mutta eihän järki oo ikinä mun päätäni pakottanut. Anna mennä vaan, hullu saa olla muttei tyhmä. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
isojussi 28.06.2006 23:18:58 | |
---|
Näin se kyllä varmaan on. Mun bändin muusikko väitti, että mä oon hullu, kun/jos yritän viisiriviselle tehtyjä/soitettua sooloja/väliosia kiippareilla toistaa, mutta eihän järki oo ikinä mun päätäni pakottanut. Mä kyllä uskon, että se on mahdollista - jos paneutuu ennakkoluulottomasti sormijärjestyksiin. Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" |
AnselmiMaa 29.06.2006 08:44:20 (muokattu 29.06.2006 08:49:17) | |
---|
Mä kyllä uskon, että se on mahdollista - jos paneutuu ennakkoluulottomasti sormijärjestyksiin. Jep! Fernetin kiipparisti soittelee mukavia haetariäni sooloja ja tilutuksia. Jopa kuulostaa!! Taas: kyllä synissä ääniä riittää, mut täytys vielä matkia "(soitinkohtaista) soittotyyliä" -1- Pöhölö! |
KoskPaavo 29.06.2006 09:13:36 | |
---|
Jep! Fernetin kiipparisti soittelee mukavia haetariäni sooloja ja tilutuksia. Jopa kuulostaa!! Taas: kyllä synissä ääniä riittää, mut täytys vielä matkia "(soitinkohtaista) soittotyyliä" -1- Joo, kyllä ääniä riittää ja eihän tavallinen tanssitopi enää nykyään (eikä ennenkään)tiedä miten haitarilla soitetaan (mm paljetremolot) joten ns. "kusetus" menee kyllä läpi. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Sertzo S 29.06.2006 09:15:28 | |
---|
Polka on hyvä mansikkalaji. ;) |
jjussila 29.06.2006 09:16:04 | |
---|
Joo, kyllä ääniä riittää ja eihän tavallinen tanssitopi enää nykyään (eikä ennenkään)tiedä miten haitarilla soitetaan (mm paljetremolot) joten ns. "kusetus" menee kyllä läpi. Ja riittää, että se haetari on siellä lavalla , vaikkei sitä kukaan soittaisikaan, niin " voi että on hyvä".. ... ja kyllä jämpti on näin!?.. |
baron 29.06.2006 11:14:37 | |
---|
Ja riittää, että se haetari on siellä lavalla , vaikkei sitä kukaan soittaisikaan, niin " voi että on hyvä".. Ja nyt vasta sanotte. Mä oon pari mulle lahjoitettua haitaria lahjoittanut edelleen lastenklinikalle kun en oo itse mitään käyttöä keksinyt. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Sertzo S 29.06.2006 11:25:26 (muokattu 29.06.2006 11:25:44) | |
---|
Ja nyt vasta sanotte. Mä oon pari mulle lahjoitettua haitaria lahjoittanut edelleen lastenklinikalle kun en oo itse mitään käyttöä keksinyt. Hyvään tarkoitukseen menivät. Seuraavan mahdollisesti lahjaksi saamasi "rypistimen" voitkin jo pitää itse vaikkapa keikoillasi lavarekvisiittana. :) |
KoskPaavo 29.06.2006 12:16:04 | |
---|
Hyvään tarkoitukseen menivät. Seuraavan mahdollisesti lahjaksi saamasi "rypistimen" voitkin jo pitää itse vaikkapa keikoillasi lavarekvisiittana. :) Joo, lattialle vähän ns. "levitettynä" ja mikrofoni eteen. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
asdfg 29.06.2006 14:41:29 | |
---|
Joo, lattialle vähän ns. "levitettynä" ja mikrofoni eteen. Likaisessa mielikuvituksessani näen herrat mikrofoni tanassa lattialle levitetyn hanurin edessä... |
AnselmiMaa 29.06.2006 14:52:05 | |
---|
Likaisessa mielikuvituksessani näen herrat mikrofoni tanassa lattialle levitetyn hanurin edessä kaato kännissä... Pöhölö! |
Sertzo S 29.06.2006 15:43:45 | |
---|
kaato kännissä...ja housut puolitangossa, jotta näkyy vako perserännissä. |
WanhaWetäjä 13.07.2006 00:49:37 | |
---|
Rohkea soittaja säveltää polkan soittaessaan... Näin me tehtiin tuossa kevättalvella lakeuksilla ja uskokaa tai älkää...meni täydestä kuin väärä raha,HOHO! Kyseessä oli maailman ensi-ilta teoksesta "Ramin parempi polkka",dm,B-osa tais olla F-duuri... Kyseistä teosta ei voi enää esittää,se oli ns siinä,ainutkertaisena!!! Valitettavasti taltiointivälineitä ei ollut matkassa :-( Ostan Casion kun täytän 50v... |
baron 13.07.2006 08:20:20 | |
---|
Rohkea soittaja säveltää polkan soittaessaan... Kyllä mäkin oon joutunut tuohon tilanteeseen. Jollain kansanjuhlilla esiintyi myös lausuja ja se halusi, että jossain kohdassa soittaisin taustarekvisiitaksi polkkaa ja kun en yhtään osannut, vedin hatusta. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
isojussi 13.07.2006 09:03:17 | |
---|
Rohkea soittaja säveltää polkan soittaessaan... Näin me tehtiin tuossa kevättalvella lakeuksilla ja uskokaa tai älkää...meni täydestä kuin väärä raha,HOHO! Kyseessä oli maailman ensi-ilta teoksesta "Ramin parempi polkka",dm,B-osa tais olla F-duuri... HOHO - sointukierroista ei perinteisissä polkissa taida olla montaa verzioonia. Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" |
KoskPaavo 13.07.2006 10:57:11 | |
---|
HOHO - sointukierroista ei perinteisissä polkissa taida olla montaa verzioonia. No ei, mutta ei se olekaan niissä "se" juttu, kokeileppa vaikka Laihasen Onnin Tukholman polkkaa tai Meripojan polkkaa, niin tiedät mikä. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |