Aihe: Yamaha RBX 375, kokemuksia?
1
dfg
28.06.2006 00:25:10
Ajattelin hankkia nelikielisen Warwick Rockbassin rinnalle 5-kielisen Yamaha RBX 375:n ( http://www.yamaha-europe.com/yamaha … 20_rbx_basses/67_RBX_375/index.html ). Antakaas kommenttia, varoituksia, ohjeistuksia, reseptejä, uskomuksia, aatoksia, elämyksiä ja semmosia kyseisestä bassosta. Ja mielellään suht asiallisia.
fh
28.06.2006 16:00:13
Itellä ollut noin 6kk tuo ko. basso. Ihan on ollut ok peli. saundi on mielestäni hyvä. B-kielen soimisen kanssa houkan on ollut ongelmia, mutta kielen sointiin voi tietenkin vaikuttaa se, kun tuossa on alkuperäiset kielet paikalla.

Kaula on maalattu ja siitä annan hiukan miinuksia, mutta tähänkin tottuu.

Mulla ei ole aikaisempaa kokemusta aktiivi bassoista, mutta nyt on jo menossa 3 patteri tuossa värkissä, joten tuntuu aika kovasti vievän virtaa. Bassoa soitan satunnaisesti viikossa ehkä noin 5 tuntia.
balzary
28.06.2006 16:01:27

Mulla ei ole aikaisempaa kokemusta aktiivi bassoista, mutta nyt on jo menossa 3 patteri tuossa värkissä, joten tuntuu aika kovasti vievän virtaa. Bassoa soitan satunnaisesti viikossa ehkä noin 5 tuntia.

Irrota piuha bassosta kun et soita, muuten se syö koko ajan paristoa.
fh
28.06.2006 17:30:19
joo piuhan olen irrottanut aina kun olen soiton lopettanut ja laittanut vielä volatkin nollille, mutta silti tuntuu paristot kuluvan aika nopeaan. Kauanko normaalisti patterin pitäis kestää?
PL
28.06.2006 18:21:32
Kauanko normaalisti patterin pitäis kestää?

Niin kauan, ettei sitä muista vaihtaa ja se loppuu studiossa tai sellaisella keikalla ettei ole patterikauppaa lähimaillakaan.
miikka_the_basist
28.06.2006 20:44:55

Tulin hankkineeksi tuollaisen värkin, väriltään punaisen, noin vuosi sitten ja olen ollut tyyväinen sijoitukseeni. Pattereita on kyllä mennyt, mutta ei mielestäni kovinkaan montaa kappaletta. Taitaa tällä hetkellä olla vasta neljäs kappale menossa ja soiteltua tulee noin 3 - 5 tuntia viikossa, riippuen kuinka kauan bänditreenit kestävät.

B-kieli on kyllä lievä pettymys ja vaikka vaihdoin Ernie Ball:t, ei 5-kieli tunnu soivan kovinkaan hyvin. 375:n pitää vireen kyllä hyvin ja kaula tuntuu omasta mielestäni hyvältä kädessä. Plussaa tulee peukaloille tehtyistä "koloista" mikeissä, joiden avulla saan oikean käden hyvään asentoon.

Kyseessä on mielestäni aivan O.K basso, jota minä kyllä suosittelen lämpimästi. Olen muuten saanut kuulla, että Yamaha on käyttänyt yhtä kalleinta maalaustekniikkaansa tähän bassosarjaan. Tietääkö kukaan, että pitääkö tämä väite paikkaansa?
"I'm scared for life but it's not my flesh that's wounded. So how can I face the torment alone?"
vilia
28.06.2006 20:45:25
Omassa Yamahassani paristo kestää jopa pari kuukautta, vaikka soittelen about päivittäin.

Muuten, viimeistään aktiivibasson takia kannattaa siirtyä ladattaviin paristoihin ;)
dfg
29.06.2006 00:12:06
Kävin kaupassa kokeilemassa tuota, plussaa tulee tosiaankin yllättävästä pikkuseikasta: mikkien peukaloystävällinen muotoilu. Soitto tuntui ihan mukavalta kaikin puolin (vaikkakin oli ensimmäinen kerta 5-kielisen varressa). Hyvinkin pitkälle olen jo harkinnut tämän basson ostamista. F-Musiikki mainostaa saatavilla olevan vain mustan ja punaisen värityksen, himottaisi se hopea väritys, mikä myös ilmeisesti on olemassa. Tilaavatkohan ja myyvät hopean vielä samaan hintaan? (n. 330e, mistä lupasi vielä vähän laskea)
esukki
29.06.2006 15:26:58
Joo ostin tuon t-kaupasta kuukausi sitten mitään valittamista ei ole ollut itselleni juuri sopiva. Tuo on kyllä mukava lisä tuo peukalo muotoilu mikeissä =)
pehko
30.06.2006 11:32:12
iteltä löytyy 374, eikä oo tarvinnu paristoja vaihdella vielä....onhan se mulla jo aika pitkään ollukki...
HEAVY...FUCKING...METAL!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)