Palantir 15.10.2003 15:45:50 | |
---|
Yks jamppa kerran sano mulle että "älä poika soita sitä mitä et vielä osaa". Mitäs siihen sanotte? Eikös soittamisen harjoittelun pointti ole tämä progressiivinen porrastelu? Ja tämän lausahduksen minulle siis totesi joskus hamassa historiassa eräs (varsin kalliita tunteja pitävä) soiton opettaja. Jos tuota filosofiaa olisin seurannut, junnaisin edelleen jossakin Claptonin ja Hendrixin välissä.. Ensimmäinen pätkä jota muuten koskaan rupesin harjoittelemaan oli Van Halenin eruption.. arvatahan sen saattaa että se kuulosti ihan.. no, päätelkää itse. |
JarnoH 15.10.2003 15:51:05 | |
---|
No mitenkäs sitä voisi ikinä uutta oppia jos aina soittaa vaan sitä mitä jo osaa? Kuulostaa muuten aika "vaatimattomalta" tuo Claptonin ja Hendrixin välissä oleminen :) No Ymmärsin kuitenkin varmaan mitä tarkoitit. " La ballerina si chiama bella rusa " |
Chemo 15.10.2003 15:55:56 | |
---|
Siis toihan on lausahdus jonka voi ymmärtää oikein tai väärin: Ymmärretty oikein: ei kannata yrittää väkisin sellaista, mihin rahkeet eivät oikeasti vielä riitä - kuten vaikka soittaa jotain itselle liian nopeaa tilupilujuttua, mitä ei varmasti kykene soittamaan puhtaasti. Ymmärretty väärin: etteikö muka kannattaisi etsiä omia rajojaan ja ylittää niitä. Ramalamadingdong. |
JarnoH 15.10.2003 16:00:55 | |
---|
Siis toihan on lausahdus jonka voi ymmärtää oikein tai väärin: Ymmärretty oikein: ei kannata yrittää väkisin sellaista, mihin rahkeet eivät oikeasti vielä riitä - kuten vaikka soittaa jotain itselle liian nopeaa tilupilujuttua, mitä ei varmasti kykene soittamaan puhtaasti. Ymmärretty väärin: etteikö muka kannattaisi etsiä omia rajojaan ja ylittää niitä. Joo, laitoin vaan tuon väärin ymmärretyn version, mutta onhan sekin tietysti totta, että turhan vaikeiden asioiden opettelu liian aikaisin ei välttämättä ole hyväksi. " La ballerina si chiama bella rusa " |
no onhan se totta että ei sitä ehkä kannata eruptionia yrittää soittaa kuukauden soittamisen jälkeen. Mutta se nyt oli kärjistetty esmierkki. Minä uskon kyllä vahvastin siihen että jos osaan jo jotain niin eiköhän lisätä vähän vaikeusastetta. Turha sitä on junnata samaa shiteä. En muuten tarkoittanut mitään tuolla clapton/hendrix viittauksella, hienoja herroja ja kitaristejahan molemmat ovat. |
Sintti 18.10.2003 18:38:16 | |
---|
no onhan se totta että ei sitä ehkä kannata eruptionia yrittää soittaa kuukauden soittamisen jälkeen. Mutta se nyt oli kärjistetty esmierkki. Minä uskon kyllä vahvastin siihen että jos osaan jo jotain niin eiköhän lisätä vähän vaikeusastetta. Turha sitä on junnata samaa shiteä. En muuten tarkoittanut mitään tuolla clapton/hendrix viittauksella, hienoja herroja ja kitaristejahan molemmat ovat. tai siis toinen on, toinen oli... (pilkun nussintaa taas kerran.. ;) En oo ikinä uutta skittaa ostanu, enkä osta!!! |
kimurantti1 18.10.2003 22:16:54 | |
---|
Minulla on ainakin sellainen juttu, että kun esim. harjoittelen jotain tilua, niin jos saan sen soitettua vaikka 150 tempolla, niin mua ainakin hyödyttää paljon enemmän sen treenaaminen 120 tempolla, kuin sillä 150, tai 155 jne. Tottakai vaikusastetta kannattaa lisätä, mutta minulle ei ainakaan aivan omien taitojen äärirajoilla treenaamisesta ole mitään hyötä. |
waynet 22.10.2003 10:17:59 | |
---|
Jep! Vetelet tunteella vaan ja varot ylinopeutta. Etsi omaa soittoasi...ja mikä hienointa, sitä saa etsiä niin kauan, kun kuulo toimii ja nakit liikkuvat. Voit olla Eric tai Jim, mutta kaikkein siisteintä on se, että nauttii kepittelystä. Yhdellä nuotillakin pääsee melko pitkälle, jos vain oppii sitä käyttämään! Treeniä...aamuyöllä lähtee melko riisuttua ja tunteikasta nakutusta! |